پنجشنبه, ۱۱ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Thu, 2 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز
بررسی 7 استراتژی کاربردی برای درآمدزایی در یوتیوب

چگونه در یوتیوب درآمدزایی کنیم؟

3 ماه پیش ( 1400/5/22 )

یوتیوب یکی از بزرگترین پلتفرم های اجتماعی در سراسر دنیا محسوب می شود. بسیاری از برندها برای بازاریابی و بارگذاری محتوای ویدئویی به طور مستقیم سراغ یوتیوب می روند. این امر علاوه بر شهرت روزافزون موجب افزایش دامنه برندهای حاضر در این پلتفرم نیز شده است. البته فقط برندها در این فضای یوتیوب فعالیت ندارند، بلکه بسیاری از افراد به تنهایی در حال تولید محتوا و تلاش برای درآمدزایی در این پلتفرم هستند. همه این نکات یوتیوب را بدل به گزینه ای جذاب برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کرده است. مهمترین مسئله در این میان توجه به نحوه درآمدزایی از این پلتفرم محبوب است. بدون تردید هدف نهایی هر برندی از حضور در شبکه های اجتماعی کسب درآمد است. بنابراین اگر خبری از سودآوری برای برندها نباشد، حضور در یوتیوب و دیگر شبکه های اجتماعی سودی به همراه نخواهد داشت. 

یکی از شیوه های سنتی برای کسب درآمد در یوتیوب نمایش تبلیغات در کانال است. این امر به طور ویژه ای برای اینفلوئنسرها و کسانی که به تنهایی مشغول تولید محتوا در یوتیوب هستند، کاربرد دارد. اگرچه این تکنیک تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی وضعیت مخاطب هدف دارد، اما به تنهایی برای جلب نظر کاربران کافی نیست. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان نیاز به راهکارهای تازه دارند. این امر از نقطه نظر کسب درآمد نیز مزایای قابل ملاحظه ای برای هر برند به همراه خواهد داشت. 

درآمدزایی در یوتیوب

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه کسب درآمد از یوتیوب است. شاید این امر در نگاه نخست به هیچ وجه ساده نباشد، اما با استفاده از تکنیک های کاربردی امکان پیشبرد این هدف به بهترین شکل ممکن فراهم می شود. در ادامه برخی از مهمترین استراتژی‎ها در این میان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: درآمدزایی یوتیوب از تبلیغات

پیوستن به پروژه همکاری یوتیوب

برنامه همکاری یوتیوب یکی از راهکارهای دسترسی به خدمات ویژه در این پلتفرم است. شما نیازی به پرداخت هزینه به یوتیوب برای پیوستن به پروژه همکاری اش ندارید. تنها نکته مهم در این میان فراهم سازی شرایط و امکانات ویژه ای از سوی یوتیوب برای فعالیت هرچه بهتر اکانت های شخصی و همچنین برندها در زمینه تولید محتوای جذاب برای کاربران است. اینطوری هم شما به شهرت قابل ملاحظه ای در یوتیوب می رسید و هم این پلتفرم همیشه محتوای جذاب برای مخاطب هدفش خواهد داشت. 

همکاران یوتیوب دسترسی بسیار ساده تری در مقایسه با دیگران به منابع کسب درآمد دارند. این امر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت ساده می سازد. شاید شما پس از سال ها فعالیت در یوتیوب و عدم کسب درآمد مناسب باید استراتژی تان را عوض کنید و هیچ گزینه ای به اندازه پروژه همکاری با یوتیوب به کارتان نخواهد آمد. 

کاربرانی و برندهایی که به پروژه یوتیوب اضافه می شوند، امکان دسترسی به راهکارهای مختلف برای کسب درآمد از کاربران، دریافت حق اشتراک برای نمایش محتوای ویژه و امکانات مختلف برای ارائه به طرفداران وفادارشان را دارند. این امر اکانت شما را بدل به گزینه ای جذاب برای تمام کاربران در سراسر یوتیوب خواهد کرد. 

نخستین کاری که شما برای اضافه شدن به پروژه یوتیوب باید انجام دهید، ایجاد حساب رسمی در این پلتفرم است. شما پس از ایجاد اکانت به طور مستقیم امکان اضافه شدن به پروژه موردنظر را ندارید، بلکه باید برخی از معیارهای یوتیوب را کسب کنید. این معیارها شامل دست کم هزار فالوور و همچنین 4 هزار ساعت تماشای ویدئوهای تان از سوی کاربران در طول یک سال گذشته است. به این ترتیب شما امکان ورود به پروژه همکاری با یوتیوب را پیدا خواهید کرد. شاید این امر بیش از اندازه سخت باشد، اما دست کم اجازه ورود برندها و اینفلوئنسرهای غیرحرفه ای به پروژه یوتیوب را می گیرد. شما برای اضافه شدن به این پروژه باید دست کم چند ماهی روی اکانت تان کار کنید. 

پس از اینکه شما شرایط لازم برای عضویت در پروژه همکاری یوتیوب را پیدا کردید، گام بعدی عضویت در بخش AdSense است. این بخش به شما تمام امکانات لازم برای تولید محتوای به شکل حرفه ای و دسترسی به ابزارهای ویژه برای کسب درآمد را می دهد. به این ترتیب شما شانس تولید محتوای حرفه ای و استفاده از راهکارهای مختلف برای کسب درآمد از کاربران را خواهید داشت. 

پس از اینکه شما اکانت تان را در بخش AdSense ثبت کردید، نوبت به آشنایی با امکانات تازه ای می رسد که یوتیوب در اختیارتان قرار می دهد. مهمترین ابزار موردنظر بخش کسب درآمد است. این بخش امکان دونیت (Donate) مستقیم برای اکانت تان از سوی کاربران را فراهم می سازد. نکته مهم در این میان ضرورت داشتن حداقل 18 سال برای کسب درآمد در یوتیوب است. 

یکی دیگر از نکات جالب برای کسب درآمد در یوتیوب با استفاده از سرویس AdSense مربوط به ارائه ویدئوهای ویژه است. چنین ویدئوهایی فقط در صورت خرید حق اشتراک از سوی کاربران برای آنها نمایش داده می شود. بنابراین شما فرصت طلایی برای کسب درآمد از طریق یوتیوب را خواهید داشت. 

اگر شما کانال بسیار خوب و پرطرفداری داشته باشید، همیشه امکان دریافت حق عضویت برای نمایش هر کدام از ویدئوهای تان را خواهید داشت. این امر شامل الزام کاربران به پرداخت حق عضویت کلی برای دسترسی به تمام ویدئوهای برندتان است. بنابراین اگر شما ویدئوهای جذابی برای کاربران دارید، باید به طور قابل ملاحظه ای این نکته را مدنظر قرار دهید. 

فروش محصولات و تولیدات 

هر برند و حتی کارآفرین مستقلی محصولی برای فروش در شبکه های اجتماعی دارد و شاید یوتیوب به اندازه اینستاگرام فضایی رایج برای فروش محصولات نباشد، اما در این مسیر هیچ چیز جلودار شما نیست. امروزه کاربران هرچه بیشتری اقدام به وقت گذرانی در یوتیوب می کنند. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن از حضور گسترده کاربران در این پلتفرم سود ببرید. 

مطلب مرتبط: کسب درآمد در یوتیوب بدون گوگل ادسنس

نخستین کاری که شما برای فروش محصولات تان در یوتیوب باشد انجام دهید، نمایش طرحی مفهومی از آن است. البته اگر محصول شما به تولید انبوه رسیده است، باید نسخه نهایی را به مخاطب نشان دهید. اینطوری کاربران آشنایی بسیار خوبی با محصول شما پیدا خواهند کرد. هرچه شما توانایی بالاتری برای بیان جزییات محصولات تان داشته باشید، در نهایت تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

بسیاری از کسب و کارهای نوپا در عمل محصولات محدودی برای ارائه به مشتریان دارند. نکته مهم در این میان تلاش برای تمرکز بر روی ویژگی های منحصر به فرد محصولات تان است. اگر شما این بخش را به خوبی پشت سر بگذارید، به بهترین شکل ممکن امکان فروش محصولات تان را پیدا خواهید کرد، در غیر این صورت شرایط بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برای شما روز به روز دشوارتر می شود. 

امروزه برخی از افراد در یوتیوب فقط طرح های مفهومی از محصولات شان را نمایش می دهند. این امر به آنها برای پیدا کردن یک شرکت یا کارخانه بزرگ برای تولید محصولات شان کمک خواهد کرد. بنابراین شما به بهترین شکل ممکن امکان تبدیل رویاهای کودکی تان به ایده های واقعی در فضای یوتیوب را دارید. تنها مهارت موردنیاز در این بین توانایی ترسیم تصویری جامع از طرح مفهومی محصول تان است. اینطوری به سادگی هرچه تمام تر امکان تعامل با برندهای بزرگ به منظور تولید انبوه محصول تان را خواهید داشت. 

اگر شما همین حالا هم محصولاتی برای فروش دارید، باید یک صفحه جداگانه را به عنوان فروشگاه برندتان در نظر بگیرید. لینک این صفحه باید برای تمام کاربران در دسترس باشد تا به سادگی هرچه تمام تر فرصت عضویت در فروشگاه تان را داشته باشند، در غیر این صورت شما به سختی شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا خواهید کرد. 

دست آخر اگر شما مشغول تولید ویدئوهای سرگرم کننده برای کاربران هستید، باید همیشه اشاره ای هرچند کوتاه به محصولات تان در آنها داشته باشید. این کار موجب افزایش انگیزه کاربران برای خرید محصولات تان می شود.

تولید محتوای دارای اسپانسر

اگر شما کانال محبوبی در یوتیوب داشته باشید یا اینکه در مقیاس خُرد در یک بازار محلی چهره ای شناخته‎شده باشید، امکان پیدا کردن اسپانسر را خواهید داشت. امروزه بسیاری از اسپانسرها برای تولید محتوا با چهره های در حال رشد و عضور پروژه همکاری یوتیوب تعامل دارند. این امر موجب کسب درآمد بدون نیاز به مجبور کردن کاربران به پرداخت هزینه برای تماشای ویدئوهای تان می شود. بسیاری از برندها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان به دنبال اینفلوئنسرهای بزرگ نیستند. دلیل این امر توجه روزافزون به بازارهای محلی و چهره های تاثیرگذار در مقیاس خُرد است. بنابراین اگر شما در این فضا فعالیت مناسبی داشته باشید، به بهترین شکل ممکن امکان جلب نظر اسپانسرهای مختلف را خواهید داشت. 

نخستین گام پس از پیدا کردن یک برند برای همکاری تعیین شرایط آن است. اگر شما بدون توجه به این نکته وارد حوزه همکاری با برند مقابل تان شوید، هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و کسب درآمد از اسپانسرتان نخواهید داشت. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر با مشکلات بسیار زیادی از نقطه نظر فعالیت اسپانسری مواجه شده اند. دلیل اصلی این امر ناتوانی برای تعیین دقیق شرایط همکاری است. چنین امری در بلندمدت تمام برندهای درگیر در مسئله را دچار مشکل خواهد کرد. 

با توجه به نکات فوق، شما باید اول از همه در زمینه همکاری با یک برند در قالب اسپانسر شرایط همکاری را مشخص نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای یک همکاری بلندمدت نخواهید داشت. همچنین شاید برای پیگیری ماجرا مجبور به مراجعه به دادگاه های حقوقی نیز شوید. بنابراین کارتان را از همان نقطه نخست مطمئن و دقیق شروع نمایید. 

توجه به گزینه بازاریابی وابسته

اگر مخاطب های یوتیوب شما سطح بالایی از تعامل و وفاداری نسبت به شما را دارند، می توانید به دنبال برندهایی برای بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) باشید. این الگوی بازاریابی به طور معمول شامل همکاری یک یوتیوبر یا اینفلوئنسر با یک یا چند برند به منظور پروموت کردن محصولات و افزایش ترافیک سایت شان است. شما با تولید محتوا درباره آن برند یا محصولاتش به خوبی امکان انجام این کار را دارید. نکته مهم در این میان عدم حضور مستقیم برند موردنظر به عنوان اسپانسر فعالیت های شماست، بلکه محتوای تولیدی کانال شما به طور ویژه بر روی خدمات این برند تمرکز دارد. با این حساب شما در عمل به عنوان بازاریاب های برند موردنظر فعالیت می کنید. این امر شاید در مراحل اول بسیار عجیب و حتی مشکل ساز باشد، اما به سرعت شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به سادگی آب خوردن را پیدا می کنید. 

مطلب مرتبط: کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه اولیه

اغلب اوقات در بازاریابی وابسته شما براساس مقدار افزایش ترافیک سایت یا میزان فروش برند موردنظر کسب درآمد می کنید. نکته مهم در این میان تعیین میانگین فروش و ترافیک سایت برند موردنظر برای ارزیابی تاثیر همکاری شما بر روی افزایش نرخ های فروش و ترافیک سایت است، در غیر این صورت هیچ معیاری برای دریافت حقوق همکاری در دست نخواهید داشت. 

یوتیوب اغلب اوقات امکان فعالیت یوتیوبرها به عنوان بازاریاب وابسته را می دهد. این امر برای شما فرصت بسایر عالی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ایجاد خواهد کرد. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای استفاده از چنین فرصتی در راستای بازاریابی بهتر باشید، در غیر این صورت یکی از شانس های اصلی تان برای کسب درآمد در فضای یوتیوب را از دست داده‎اید. 

ترغیب طرفداران برای پرداخت هزینه

درآمدزایی در یوتیوب

برخی از افراد در یوتیوب به طور مداوم ویدئوهای جذاب و هیجان انگیز بارگذاری می کنند. این امر تمام کاربران را به تماشای ویدئوهای شان ترغیب می کند. یکی از ایده های مناسب برای کسب درآمد از تولید محتوا در یوتیوب قرار دادن یک باکس ویژه برای دونیت (Donate) کردن از سوی کاربران است. این امر در رابطه با گیمرهای حرفه ای و استریم کردن بازی های شان به طور مستقیم کاربرد دارد. اینطوری گیمرها در طول زمان پخش مستقیم تجربه بازی‎شان امکان کسب درآمد از طریق مخاطب‎شان را دارند. 

مهمترین مسئله در زمینه کسب درآمد از کاربران توجه به سلیقه‎شان است. برخی از یوتیوبرها برای ترغیب کاربران به دونیت کردن از گزینه لایو چت استفاده می کنند. این امر امکان تعامل مستقیم میان یوتیوبرها و مخاطب هدف شان را می دهد. اگر شما چهره ای محبوب در میان کاربران باشید، به راحتی هرچه تمام تر فرصت کسب درآمد از شرایط موردنظر را خواهید داشت. 

استفاده از باکس دونیت

درآمدزایی در یوتیوب

استفاده از گزینه دونیت برای کسب درآمد همیشه جذاب و هیجان انگیز است. گاهی اوقات یوتیوبرها نه برای کسب درآمد از ویدئوهای شان، بلکه پیگیری یک پروژه بزرگ نیاز به تامین مالی دارند. بسیاری از یوتیوبرها در چنین شرایط به طور مستقیم سراغ کاربران می روند. این امر با درج یک باکس ویژه در گوشه صفحه اصلی کانال شان برای اهدای مبلغی بسیار اندک از سوی کاربران صورت  می گیرد. به این ترتیب کاربران برای یک ویدئوی خاص هزینه پرداخت نمی کنند، بلکه به یوتیوبر موردنظر برای پیشبرد پروژه اش یاری می رسانند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دارد. 

اگر شما ایده ای بزرگ دارید و در این میان نیاز به کمک مالی کاربران پیدا کرده اید، استفاده از یک باکس ویژه در کانال تان ایده بسیار خوبی خواهد بود. شما با چنین کاری به سادگی امکان جلب نظر کاربران در صورت جذابی ایده تان برای آنها را خواهید داشت. 

فروش محتوا به رسانه ها

درآمدزایی در یوتیوب

وقتی شما یک محتوای جذاب در یوتیوب ایجاد می کنید و آن در مدت زمانی کوتاه وایرال می شود، اغلب رسانه ها مایل به بازنشرش هستند. نکته مهم در این میان ضرورت پرداخت حق بازنشر محتوا از سوی رسانه ها به شماست. به این ترتیب شما راهکاری دیگر برای کسب درآمد از یوتیوب را پیدا کرده اید. 

مطلب مرتبط: 16 ایده کسب درآمد از طریق تلفن های همراه

مهمترین مسئله برای همکاری با رسانه ها یا هر برند دیگری که مایل به استفاده از محتوای تان است، قرار دادن یک آدرس ایمیل اختصاصی برای امور کاری است. این امر ارتباط میان شما و رسانه ها را بسیار ساده خواهد کرد. 

یکی دیگر از راهکارهای کسب درآمد از اینستاگرام مربوط به تولید محتوای اختصاصی برای یک برند است. چنین ویدئوهایی نه از سوی شما، بلکه اکانت رسمی برند موردنظر منتشر می شود. اگر شما در چنین ویدئوهایی حضور پیدا کنید، به طور ویژه ای امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برندها را خواهید داشت. این امر به طور معمول همراه با هزینه همکاری بسیار بالایی است. بنابراین شما باید همیشه روی خوشی به پیشنهاد همکاری در این قالب نشان دهید، در غیر این صورت شاید برندها انگیزه شان برای همکاری با شما را از دست بدهند. 

مهمترین مسئله در زمینه همکاری با برندها در زمینه تولید ویدئوی اختصاصی برای آنها مربوط به ارتباط میان حوزه فعالیت شما و آنهاست. اگر ارتباط میان شما بسیار دور و غیرمنطقی باشد، همکاری موردنظر نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. بنابراین باید از همان ابتدا نوعی گزینش برای انتخاب یک برند به منظور همکاری را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی جلب نظر مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. 

امروزه حضور در یوتیوب به عنوان تولیدکننده محتوا یک امر عادی محسوب می شود. بسیاری از برندهای شخصی نیز در این فضا حضور دارند. اگر شما به دنبال کسب درآمد از یوتیوب هستید، باید استراتژی های مورد بحث در این مقاله را مدنظر قرار دهید. اینطوری مسیر ورودتان به درآمدزایی از یوتیوب بسیار ساده خواهد شد. 

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4TWDZiAZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه