پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بدون شک هیچ چیز به اندازه داشتن مشتریانی وفادار، ضامن موفقیت های یک شرکت نخواهد بود. درواقع از این بخش به عنوان مهمترین دارایی یک کسب و کار نام برده می شود. دلیل این امر نیز به این خاطر است که تمامی تلاش های یک برند در راستای فروش می باشد که در این زمینه تنها یک بار خرید، ابدا کافی نبوده و لازم است تا مشتری به صورت مداوم از شما خرید نماید. این امر  باعث خواهد شد تا ضمن بقا، فرصت های بازار را به سایر رقبا ندهید. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چگونه می توان مشتریانی وفادارتر را در اختیار داشت؟ در این زمینه اگرچه توصیه های متنوعی وجود دارد، با این حال در جهان مدرن امروز که اینترنت همه چیز را تغییر داده است، باید از تمامی امکانات بی نظیر آن نهایت استفاده را داشته باشید. در این رابطه ایمیل مارکتینگ یکی از بسترهای رایگان محسوب می شود که درصد مخاطبان آنها، حتی از شبکه های اجتماعی نیز بیشتر است. به همین خاطر لازم است تا برنامه دقیق داشته باشید. درواقع از ایمیل مارکتینگ می توان برای افزایش وفاداری مشتریان استفاده کرد که انجمن کارآفرینان جوان نحوه این کار را تشریح کرده اند. 

افزایش وفاداری مشتری با ایمیل مارکتینگ

1-پیشنهادات ویژه ای را ارائه دهید که در طول زمان رشد داشته باشد (ریچارد فونگ)

پیشنهادات ویژه ای را ارائه دهید که در طول زمان رشد داشته باشد

از جمله موارد بسیار ضروری این است که به مشتری دلیلی برای وفاداری بدهید. درواقع باید دلیلی بالاتر از کیفیت محصول وجود داشته باشد. از این بخش تحت عنوان برنامه وفاداری نیز نام برده می شود. برای مثال این امر که مشتری پس از 20 خرید وارد گروهی می شود که مزایای خوبی را به همراه دارد، باعث می شود که افراد نیز ترغیب شوند تا با شما ادامه دهند. در کنار این مسئله فراموش نکنید که برنامه شما باید به صورت مداوم باشد. در این زمینه خلاقیت، نامحدود بوده و بهتر است که اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها را بررسی نمایید. درواقع ایمیل بستری مناسب است تا افراد را نسبت به پیشنهادات خود آگاه کرده و فراموش نکنید که یادآوری های لازم را داشته باشید. برای مثال برخی از برندها اقدام به ارسال تست هایی می کنند که باعث می شود تا رفتار اقتصادی فرد پاسخ دهنده مشخص شود. این امر نه تنها یک سرگرمی محسوب می شود، بلکه اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد تا برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. 

مطلب مرتبط: جلب وفاداری مشتریان: راهنمایی عملی برای یافتن خریداران دائمی

2-خبرنامه ایجاد نمایید (آلفردو آتاناسیو)

خبرنامه ایجاد نمایید

یکی از راه های خاص برای کسب و کارها که زمینه وفاداری مشتری را هم به همراه دارد برطرف کردن بخشی از نیاز است. درواقع مشتری تمایل دارد که در زمینه کاری شما، اطلاعات داشته باشد. این امر حتی در تصمیم به خرید آنها نیز تاثیرگذار است. تحت این شرایط شما می توانید هر هفته در قالب یک خبرنامه، مهمترین اخبار را ارسال کرده و با این اقدام، وفاداری مشتریان را به خودتان بیشتر کنید. درواقع نباید اجازه دهید که تنها رابطه شما خرید و فروش محصولات باشد. بدون شک در این رابطه چاپ کردن، اقدامی هزینه بر بوده و با ایمیل شما هیچ محدودیتی را نخواهید داشت. 

3-اتصال و ایجاد روابط (دیزی جینگ)

اتصال و ایجاد روابط

واقعیت این است که بیشتر ایمیل هایی که از سمت کسب و کارها ارسال می شود، فاقد اهمیت هستند. در این رابطه شما باید قبل از هر اقدامی، جامعه هدف خود را به خوبی بشناسید. این امر باعث خواهد شد تا بدانید که مشتری های حال حاضر، به چه چیزهایی علاقه و نیاز داشته و آنها را در ایمیل های خود قرار دهید. تحت این شرایط شما شانس دیده شدن بالایی را خواهید داشت. درواقع شما حتی از ایمیل می توانید به جای تلاش های بیهوده، یک رابطه کاملا قوی را ایجاد نمایید. 

4-روایتگری را جدی بگیرید (متیو کاپالا)

روایتگری را جدی بگیرید

داستان ها از جمله مواردی محسوب می شود که جزو علایق جمعی است. درواقع کمتر کسی را می توان پیدا کرد که بی خیال یک داستان خوب بشود. در این رابطه شما می توانید داستان برندهای مختلف، افراد و اتفاقات خاص حوزه کسب و کارتان را روایت کرده و در این زمینه بهتر است که از فایل صوتی استفاده کنید. برخی از برندها به صورت رایگان، خلاصه کتاب های تخصصی حوزه خودشان را ارسال می کنند که این امر یک اقدام رایگان در راستای جلب توجهات محسوب می شود. از نظر علم روان شناسی، یادآوری سودمند باعث خواهد شد تا افراد نسبت به برند شما احساسی را داشته باشند که خود زمینه وفاداری را به همراه دارد. در این زمینه فراموش نکنید که سبک کاری شما و نحوه استفاده از ایمیل، حرفه ای ‎گری برند را نشان خواهد داد. 

مطلب مرتبط: راهکارهای جلب وفاداری مشتریان از زبان عصب شناسان

5-محتوای شخصی سازی شده داشته باشید (استفانی ولز)

محتوای شخصی سازی شده داشته باشید

در رابطه با محتوای شخصی سازی شده، بسیاری از افراد تصور می کنند که منظور اضافه کردن اسم افراد به متن پیام است. با این حال این امر ساده ترین اقدام در این بخش محسوب می شود. درواقع شما باید مخاطبان و مشتریان خود را در چند گروه قرار داده و برای هر یک از آنها، محتوایی جداگانه را ارسال کنید که باعث می شود تا از تبدیل شدن شما به یک هرزنامه، جلوگیری شود. در این زمینه بررسی اقدامات انجام شده از سوی سایرین و استفاده از نظرات افراد خبره، کمک خواهد کرد که حتی بتوانید پیوند عاطفی با مشتریان خود ایجاد نمایید که اوج موفقیت شما خواهد بود. در این زمینه ایمیل با توجه به اینکه بستری رایگان است و هر فردی حداقل یک نمونه از آن را در اختیار دارد، بهترین بستر ممکن محسوب می شود.

6-فهرست درستی داشته باشید (توماس گریفین)

فهرست درستی داشته باشید

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که از ایمیل های خود چه نتایجی را به دست می آورید؟ درواقع بسیاری از اقدامات نظیر بیلبورد تبلیغاتی، اطلاعاتی را در رابطه با میزان موفقیت خود در اختیار شما قرار نمی دهد. با این حال این امر برای ایمیل کاملا متفاوت است. درواقع شما می توانید آمارهای بسیاری را به دست آورده و از آن برای برنامه ریزی بهتر در کسب و کار خود و ایجاد وفاداری در مشتریان، استفاده کنید. به همین خاطر به نظر من، بیشتر از هر چیز شما باید به نتایج توجه داشته باشید و این مسئله کمک بسیاری برای شما خواهد بود. 

7-با توجه به خواست مشتری رفتار کنید (شو سایتو)

با توجه به خواست مشتری رفتار کنید

واقعیت این است که تمامی تلاش های شما برای همه افراد جذابیت لازم را به همراه ندارد. به همین خاطر لازم است تا در پایان هر ایمیل، سوالی را مطرح کنید تا اطمینان داشته باشید که آنها تمایل به ادامه پیام دادن شما دارند. درواقع با این اقدام شما می توانید مشتریان هدف خود را بهتر پیدا کرده و آنها را در یک گروه خاص قرار دهید که بیشترین حجم توجهات، نسبت به آنها است. برای مثال اگر در زمینه فروش تجهیزات یک ورزش خاص فعالیت دارید، توجه کردن به افرادی که به این رشته علاقه دارند، اقدامی به مراتب هوشمندانه تر خواهد بود. درواقع کوچک سازی کمک می کند تا بر کیفیت اقدامات خود، متمرکزتر باشید که خود رضایت بیشتری را به همراه دارد. 

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ چیست؟ سیر تا پیاز قدیمی ترین الگوی بازاریابی آنلاین

8-محتوای تعاملی ارائه دهید (الکساندر ستان)

محتوای تعاملی ارائه دهید

درست به مانند شبکه های اجتماعی، شما باید محتوایی را تولید نمایید که مخاطب صرفا بازدیدکننده محسوب نشود. در این رابطه می توانید اقداماتی نظیر نمایش تصویر سه بعدی، تور مجازی شرکت و... را انجام دهید. درواقع این امر که مخاطب شما نیز اقدامی را انجام داده باشد، باعث خواهد شد تا تاثیر و ماندگاری به مراتب بیشتری را داشته باشید. همچنین شما می توانید از افراد بخواهید که حوزه مورد علاقه خودشان را مشخص کنند تا حجم پیام های ارسالی منجر به ناراحتی آنها نشود. در این رابطه حتی می توانید جایزه نیز تعیین کنید. 

9-ارزش های خودتان را عرضه کنید (آکشار بونو)

ارزش های خودتان را عرضه کنید

موفقیت یک برند خود اعتبار مهمی محسوب می شود که معمولا افراد از آنها بی خبر هستند. به همین خاطر لازم است تا آنها را به خوبی اعلام نمایید. در کنار این مسئله می توانید فضا را به عنوان یک جشن در نظر گرفته و کد تخفیفی را هم ارسال نمایید. این امر باعث می شود که با یک پیام، چند هدف را به دست آورید. این امر که افراد بدانند بنا به بهانه های مختلف از جانب شما کد تخفیف و امتیازهای سودمندی را دریافت خواهند کرد خود باعث می شود که نسبت به شما وفادار باشند. 

10-نظرسنجی داشته باشید (باروخ لابونسکی)

نظرسنجی داشته باشید

اگرچه از ایمیل می توان استفاده های مختلفی را داشت با این حال به نظر من مهمترین آنها، ارسال نظرسنجی است. برای مثال مشتری خریدی را انجام داده و شما می توانید تا سال ها نظرسنجی داشته باشید. برای مثال در روز اول خدمات ارسال و توضیحات محصول را مورد ارزیابی قرار دهید. در ماه اول باید اطمینان پیدا کنید که مشتری با مشکلی مواجه شده است. پس از آن می توانید اقدام را به سه ماه، شش ماه و یک سال پس از خرید اختصاص دهید. اطلاعات این بخش به بهبود کیفیت محصول و خدمات شما کمک شایانی را خواهد کرد. 

11-ارسال محتواهای آموزشی (پیوش جین)

ارسال محتواهای آموزشی

واقعیت این است که سطح اطلاعات بالاتر مخاطبان باعث خواهد شد تا احساس نیاز در آنها نیز بیشتر شود. درواقع محتوای آموزشی می تواند از افرادی که حتی قصد خرید ندارند، مشتری ایجاد کند. در کنار این مسئله نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که افراد هیچ گاه فردی را که به آنها آموزش های درستی را داده است، فراموش نمی کنند. به همین خاطر این اقدام شما می تواند حرفه ای ‎بودن یک کسب و کار در حوزه تخصصی خود را نشان دهد که بدون شک در افزایش اعتماد و وفاداری مشتری، تاثیر بسزایی را به همراه دارد. با این حال شیوه کار شما باید کاملا خلاقانه باشد. برای مثال ایمیل مارکتینگ سرد که شامل ارسال پیام های گسترده و بدون آمادگی قبلی مخاطب، هیچ گاه نتیجه ای را به همراه نخواهد داشت. درواقع شما قبل از شروع ارسال های خود باید کنجکاوی و تمایل را در مشتری ایجاد کنید. 

مطلب مرتبط: 7 راهکار کلیدی توسعه ایمیل مارکتینگ

در آخر این نکته را به خاطر داشته باشید که تاثیر بالای ایمیل مارکتینگ به این معنا نیست که شما سایر روش ها برای افزایش وفاداری مشتری را فراموش کنید. 

منبع : allbusiness
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SqFiMKhO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه