افزایش رتبه سایت در گوگل با 9 شیوه طلایی بهبود سئو - فرصت امروز

یکشنبه, 27 مرداد 1398 - 16:17

سایت هر برند اهمیت بسیار زیادی در زمینه اطلاع رسانی و جذب مشتری دارد. امروزه بیش از هر زمان دیگری مردم علاقه‏مند به جست‏وجو پیرامون محصولات مورد نیازشان در اینترنت هستند. ساده ترین شیوه برای این کار نیز استفاده از موتورهای جست‎وجو است. هر برندی که سایتش در موتورهای جست‎وجو در رتبه بهتری قرار داشته باشد، امکان افزایش طبیعی ترافیک کاربران را خواهد داشت.

آیا تا به حال در یک مهمانی شام یا دوستانه با پرسشی پیچیده از سوی یکی از حاضران مواجه شده اید؟ پس از اینکه هیچ‎کس پاسخ پرسش موردنظر را بیان نکرد، چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ این پرسش در عصر دیجیتال ساده است: همه افراد به سراغ گوشی های هوشمندشان برای جست‎وجوی پاسخ موردنظر می روند. چنین فرآیندی در مورد نیاز افراد به کالا یا سرویس مشخصی نیز روی می دهد، با این حساب امروزه شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در زندگی افراد بازی می کنند. ما اغلب نیازهای اطلاعاتی خود را از طریق جست‎وجو در اینترنت و به کمک موتورهای جست‎وجو رفع می کنیم. به این ترتیب حضور موفق در موتورهای جست‎وجو برای برندها دارای اهمیت بالایی خواهد بود.

سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل

دلیل اهمیت مدیریت سئو برای کسب و کارها بسیار ساده است. اگر کاربران توانایی یافتن برند ما را نداشته باشند، انتظار فروش محصولات نابجا خواهد بود. پرسش اصلی در این مقاله کاملا واضح است. اگرچه اکنون بیش از 20 سال از حضور تکنولوژی اینترنت در زندگی ما می گذرد، اما همچنان بهبود رتبه سایت ها در موتورهای جست‎وجو محل سوال است. به راستی برند ما چگونه امکان ارتقای جایگاه سئو سایتش را دارد؟
خوشبختانه توصیه های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. اگر علاقه‎مند باشید، امکان صرف چندین سال پیرامون پژوهش در این زمینه وجود دارد، با این حال به عنوان صاحب یک کسب و کار امکان اختصاص زمان بیش از اندازه بر روی این موضوع وجود ندارد. مقالات مختلف در سایت های بازاریابی و مدیریت بهینه‎سازی موتورهای جست‎وجو نیز اغلب به صورت اختصاصی برای یک حوزه کسب و کار مشخص طراحی شده است.

مطلب مرتبط: سئو / باورهای غلط همیشگی

به این ترتیب یافتن مقاله مناسب برای ارتقای جایگاه سایت مان در موتورهای جست‎وجو کار چندان ساده ای محسوب نمی شود. در این مسیر توجه به تمام کسب و کارها ضروری است. هدف من از نگارش این مقاله دقیقا پرداختن به این موضوع مهم است، بنابراین در ادامه به بررسی 9 توصیه کاربردی در زمینه بهبود مدیریت سئو سایت ها در موتورهای جست‎وجو با توجه به تجربه مشترک تمام کسب و کارها خواهیم پرداخت.

1. ضرورت افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت

یکی از مهم ترین معیارهای موردنظر گوگل برای طبقه‎بندی سایت ها سرعت بارگذاری صفحات شان است. خوب یا بد، امروزه کاربران اینترنتی اطلاعات مورد نیازشان را در کمترین زمان ممکن می خواهند. درست به همین خاطر سرعت بارگذاری صفحات اهمیت حیاتی دارد. اگر سرعت بارگذاری صفحات ما پایین باشد، گوگل به سرعت این امر را تشخیص می دهد. در نتیجه رتبه سایت ما به شدت افت خواهد کرد. دلیل این حرکت از سوی گوگل ارائه تجربه مطلوب به کاربران است. به هر حال اگر کاربران به طور مداوم نتایج نامناسب از جست‎وجو در گوگل دریافت کنند، به تدریج سراغ سایر موتورهای جست‎وجو خواهند رفت.

نکته مهم در مورد بررسی سرعت سایت ها تعیین دقیق موضوع است. براساس اطلاعات گوگل 40درصد از کاربران در صورت مواجهه سرعت تاخیر بیش از سه ثانیه در بارگذاری صفحات سایت قید مشاهده آن را خواهند زد. جالب اینکه 80درصد از کاربران در صورت تجربه سرعت پایین بارگذاری یک سایت دیگر به آن سایت مراجعه نخواهند کرد.

بدون تردید اگر سرعت بارگذاری سایت ما بالا باشد، کاربران هرچه بیشتری به آن جلب خواهند شد. این امر از سوی گوگل نیز مورد توجه قرار می گیرد. به این ترتیب رتبه سایت مان افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

2. اهمیت محتوا: وبلاگ‎نویسی را شروع کنید

بله، هنوز هم وبلاگ ها اهمیت زیادی در نگاه کاربران دارند. وبلاگ‎نویسی یکی از راهکارهای مناسب برای برندها در زمینه آگاهی‎بخشی پیرامون خود و جلب نظر مشتریان است. این امر نه تنها توجه موتورهای جست‎وجو را جلب می کند، بلکه کاربران علاقه‎مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تخصصی ما را نیز هیجان‎زده خواهند کرد. در نتیجه سطح تعامل کاربران با برند ما افزایش چشمگیری خواهد یافت.

به دلیل آنچه در سطر قبل بیان شد، وبلاگ‎نویسی رتبه سئو سایت ها را افزایش می دهد. تولید محتوای تازه، دقیق و کاربردی کاربران را به سوی وبلاگ ما خواهد کشاند. نکته مهم درخصوص مدیریت سئو سایت ها از طریق وبلاگ‎نویسی مربوط به ایجاد تمایز میان آن با سایت رسمی برندمان است. داشتن وبلاگی جذاب ضرورت مدیریت سایت رسمی را رفع نمی کند. در سایت رسمی هدف اصلی ما اطلاع‎رسانی به مشتریان و سایر کاربران است، با این حال در وبلاگ رسمی تولید محتوای کاربردی مانند مقاله یا ویدئوهای آموزشی در اولویت قرار دارد.

اگر ما توانایی شناخت دقیق سلیقه مخاطب را داشته باشیم، فرآیند وبلاگ‎نویسی ما بهبود قابل توجهی خواهد یافت. به این ترتیب محتوای تولیدی ما بیشترین توجه را از سوی مخاطب دریافت خواهد کرد.

3. اطمینان از سهولت مطالعه مطالب سایت

علاوه بر تولید محتوای مرتبط با برندمان باید از سهولت مطالعه آنها نیز اطمینان حاصل کرد. همیشه به هنگام بارگذاری مطالب در سایت برندمان باید مخاطب را مدنظر داشته باشیم. اگر به دنبال جذب مخاطب به سایت مان و حضور طولانی آنها هستیم، باید محتوای قابل فهم تولید کنیم. مشکل اصلی بسیاری از برندها تولید محتوای بیش از اندازه تخصصی است. به این ترتیب در عمل مخاطب توانایی فهم محتوای موردنظر را ندارد.

مطلب مرتبط: سئو راهی برای پیشرفت وب مستران در ایجاد کسب و کار در اینترنت

توصیه من در اینجا پرهیز از اصطلاح های بیش از اندازه تخصصی است. به این ترتیب امکان نگارش مطالبی ساده تر فراهم می شود. نکته مهم در این میان عدم نگارش بیش از اندازه ساده مقاله است. به هر حال مقاله ما باید اطلاعات مفیدی را در دسترس مخاطب قرار دهد. در غیر این صورت مخاطب نتیجه ای از مطالعه مطلب ما دریافت نمی کند.

خوشبختانه امروزه ابزارهای مفیدی در زمینه ارزیابی میزان سهولت مطالعه مطالب سایت ها وجود دارد. استفاده از ابزارهایی نظیر Readable.com کار برندها را بسیار ساده خواهد کرد.

4. توجه به تجربه چند رسانه ای

بدون تردید محتوای سایت ما نباید فقط شامل محتوای متنی باشد. افزودن محتوای چند رسانه ای نظیر عکس، ویدئو، اسلاید و محتوای صوتی تاثیر انکارناپذیری در افزایش جذابیت سایت مان خواهد داشت.

مشتریان علاقه چندان به صرف مطالعه یک متن ندارند. از سوی دیگر، مشاهده ویدئو یا گوش دادن به فایل صوتی میزان تمایل افراد به تعامل نزدیک با برندها را افزایش می دهد.

نکته مهم در این زمینه تمایل بالای مشتریان به مشاهده ویدئو در مقایسه با هر گونه فرمت دیگری است. براساس مطالعه موسسه Inc بیش از 68درصد از مشتریان اروپایی مشاهده ویدئو را بر هرگونه فرمت دیگری ترجیح می دهد. به این ترتیب با احترام به خواست مشتریان امکان دستیابی به ترافیک بیشتر و در نتیجه بهبود وضعیت سئو سایت مان وجود خواهد داشت.

5. استفاده از جدول های گرافیکی

یکی از المان های مهم در سایت های دارای محتوای چند رسانه ای جدول های زیباست. متاسفانه امروزه اغلب طراح های سایت و مدیران برندها این بخش مهم را فراموش می کنند. یک مثال موفق در زمینه استفاده مناسب از نمودارهای گرافیکی سایت تحلیل Kissmetrics است. این سایت با ارائه اطلاعات دقیق در زمینه بازاریابی به صورت نمودارهای چند رسانه ای موفق به بهبود وضعیت برند و سایتش شده است. اکنون تقریبا همه بازاریاب ها این سایت را به عنوان موفق ترین وبلاگ در حوزه بازاریابی می شناسند.

اطمینان از طراحی مناسب نمودارها و محتوای کاربردی موجود در آنها برای موفقیت در زمینه مدیریت سئو سایت اهمیت حیاتی دارد. بسیاری از افراد به هنگام طراحی نمودار اهمیت کیفیت داده های اصلی را فراموش می کنند. در نتیجه نمودارهای آنها فقط زیبایی گرافیکی دارد. بدون محتوای کاربردی خوش‏ساخت ترین نمودارها نیز هیچ تاثیر مثبتی بر روی وضعیت سئو سایت مان نخواهد داشت.

6. نقش تعیین‎کننده کلیدواژ ه ها

شاید این امر واضح به نظر برسد، با این حال اشاره به اهمیت و نقش سازنده کلیدواژه ها در مدیریت سئو سایت ها ضروری است.

مطلب مرتبط: افزایش ترافیک وب سایت، بدون نیاز به سئو

استفاده از کلیدواژه ها بدون پژوهش در مورد زمینه کسب و کارمان غیرممکن است. برخی از برندها به صورت تصادفی اقدام به استفاده از کلیدواژه های کلیشه ای می کنند. این امر سایت آنها را بدل به یکی دیگر از سایت های پرشمار در کنار دیگر سایت ها می کند. اگر ما به دنبال یافتن مخاطب مناسب برای سایت مان هستیم، باید از کلیدواژه های متفاوت استفاده کنیم. در غیر این صورت ما نیز در کنار بقیه سایت های معمولی قرار خواهیم گرفت.

نکته مهم در زمینه استفاده از کلیدواژه ها توجه به نیاز مشتریان است. در نهایت ما سایت خود را نه برای الگوریتم گوگل، بلکه استفاده عملی کاربران طراحی می کنیم. به توصیه های ذیل به عنوان رمز موفقیت در زمینه یافتن کلیدواژه های مناسب توجه کنید:

• افزودن کلیدواژه های مناسب به تیترهای اصلی و فرعی

• استفاده از کلیدواژه ها در تصویر و کپشن های مرتبط با آن

• توجه به کلیدواژه های طولانی و شخصی‎سازی شده به منظور جلب نظر کاربران

7. نگارش تیترهای جذاب و توضیحات جانبی کاربردی

یکی از فاکتورهای اصلی در زمینه موفقیت سایت ها در زمینه سئو مطالب نگارش تیتر جذاب در کنار توضیحات جانبی کاربردی است. در این میان توجه به اختصار در نگارش توضیحات جانبی ضروری است. گوگل به هر سایت امکان استفاده از حداکثر 65 کاراکتر برای بخش توضیحات جانبی را می دهد.

به نکات ذیل به هنگام طراحی تیتر و نگارش توضیحات جانبی توجه داشته باشید:

• استفاده مناسب از تیترهای جانبی کاربردی در تیتر اصلی اهمیت بالایی دارد. البته استفاده از کلیدواژه ها نباید به ساختار مفهومی تیتر ضربه بزند.

• تداوم در استفاده از کلیدواژه ها در تیتر و توضیحات جانبی اهمیت دارد. در غیر این صورت الگوریتم گوگل در طبقه‏بندی سایت ما دچار سردرگمی خواهد شد.

• استفاده از زبان ساده و همه فهم در زمینه نگارش تیتر اصلی اهمیت حیاتی دارد. در صورت طراحی تیترهای دشوار نه مخاطب و نه گوگل به آن توجهی نخواهند کرد.

منظور من از توضیحات جانبی چند جمله کاربردی است که در صفحه جست‏وجوی گوگل در ذیل تیتر اصلی صفحات درج می شود. این توضیحات جانبی همیشه نقش سازنده ای در جلب نظر کاربران دارد. بی‏توجهی بسیاری از برندها نسبت به این امر موقعیت مناسبی برای ما در راستای جلب نظر کاربران با استفاده از کلیدواژه های کاربردی فراهم می سازد.

8. درج اطلاعات دقیق در بخش «تماس با ما»

یکی دیگر از فاکتورهای مهم از نظر الگوریتم موتورهای جست‎وجو کیفیت مناسب اطلاعات مندرج در بخش «تماس با ما» است. اگر مشتریان امکان برقراری تماس یا یافتن فروشگاه اصلی ما را نداشته باشند، احتمال تعامل نزدیک شان با ما کاهش شدیدی خواهد یافت. بدون تردید هیچ کاربری علاقه ای به تعامل با برندی بی‏نام و نشان ندارد. در نهایت پرسش در مورد فعالیت قانونی یک برند در صورت عدم درج اطلاعات مناسب در بخش «تماس با ما» کاملا منطقی خواهد بود.

تمام اطلاعات بخش تماس با ما باید به سادگی برای مخاطب قابل دسترس باشد. در غیر این صورت کاربران برای دسترسی به آن دچار مشکلات فراوانی خواهند شد. نکته مهم در این میان بی‎میلی کاربران به جست‎وجوی زیادی به منظور یافتن اطلاعات برندهاست. به این ترتیب درج اطلاعات برندمان در محل نامناسب رتبه سئو سایت مان را کاهش خواهد داد.

9. ایجاد صفحه کسب و کار گوگل

برای بسیاری از کسب و کارها مدیریت سئو در مقیاس محلی اهمیت بسیار بیشتری در مقایسه با نتایج جهانی دارد. درست به همین خاطر هر برندی نیازمند ایجاد صفحه ای برای خود در سرویس کسب و کار گوگل (Google Business) است.

به عنوان مدیر صفحه برندمان در گوگل امکان ویرایش اطلاعات، افزودن شماره تماس ، تصاویر مختلف از شرکت و پاسخگویی به نظرات و پرسش های کاربران وجود دارد. نکته مهم در این میان توجه ویژه گوگل به برندهای دارای صفحه کسب و کار است. به این ترتیب سایت های دارای صفحه کسب و کار در رتبه‏بندی گوگل در اولویت قرار خواهند داشت. با جست‎وجویی ساده در اینترنت راهنمایی های مناسبی در زمینه راه‏اندازی صفحه کسب و کار گوگل خواهید یافت. این امر کاربران را در زمینه یافتن اطلاعات مناسب پیرامون برندمان یاری خواهد کرد.

مطلب مرتبط: بررسی 10 راهکار ساده برای افزایش ترافیک سایت

گام بعدی چیست؟

اکنون که از اهمیت مدیریت سئو سایت برندمان آگاهی داریم، نوبت نگاه رو به جلو خواهد رسید. با استفاده از توصیه های مندرج در این سایت امکان شروع مدیریت بهینه سئو سایت برندمان وجود دارد، با این حال مدیریت بهینه سئو پایان کار نیست. تلاش برای تولید محتوای جذاب مانند پادکست و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ آنلاین با مشتریان و کاربران عادی نقش سازنده ای در توسعه پایدار برندمان خواهد داشت. به این ترتیب مدیریت سئو سایت مان با پیشرفت برندمان در محیط واقعی کسب و کار گره می خورد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی