یکشنبه, 26 مرداد 1399 - 09:00

یکی از موارد مشترک در تمامی شبکه های اجتماعی حال حاضر، قابلیت لایک است. درواقع تمامی صفحات به این بخش توجه ویژه ‎ای داشته و به اصلی ‎ترین معیار سنجش موفقیت تبدیل شده است، با این حال آیا وجود چنین بخشی یک مزیت محسوب می‎ شود؟ درواقع اگرچه برخی از شبکه ‎ها نظیر اینستاگرام، از مدت ‎ها قبل اعلام کردند که این قابلیت را حذف خواهند کرد، با این حال هنوز شاهد تداوم موضوع هستیم. همین امر نیز باعث شده است تا بار دیگر به این موضوع بپردازیم. درواقع حتی برای صفحات تجاری نیز بسیار مهم است که این بخش حذف شود. درواقع توجه بیش از حد به این بخش باعث شده است تا تمامی برندها، به دنبال اقداماتی نظیر خرید لایک و فالوور باشند.

وجود لایک شبکه های اجتماعی مزیت

همچنین سیاست‎ های آنها به نحوی است که مخاطب را مجبور به لایک کردن می ‎کند. این امر در حالی است که صرفا دیده شدن مطالب باید مورد توجه باشد. درواقع شبکه های اجتماعی باید به سمت عدالت بیشتر سوق داده شود. درواقع در حال حاضر رسیدن به مخاطبین بالا برای افراد عادی، بسیار سخت است. درواقع هر شبکه باید از این قابلیت برخوردار باشد که افراد با فعالیت حرفه ‎ای، امکان رشد بالا را داشته باشند. این مسئله تا حدودی صرفا در تیک تاک مشاهده می‎ شود.

در این راستا با حذف لایک، مخاطب تمایل بیشتری را برای دنبال کردن یک صفحه خواهد داشت. در این رابطه تنها کافی است تا به بخش استوری نگاه بیندازید که میزان مشاهده افراد بسیار بالا است. علت اصل این موضوع نیز نبود امکان لایک است. این امر کمک خواهد کرد تا هر فرد، صرفا به دنبال بهبود کیفیت صفحه خود باشد و دیگر شاهد اقدامات عجیب برای بالا بردن تعداد لایک ‎ها نباشیم.

مطلب مرتبط: آینده بازاریابی در اینستاگرام بدون نمایش تعداد لایک

در این رابطه حتی بهتر است که تعداد دنبال ‎کنندگان نیز مخفی بماند. این امر از نظر حفظ حریم شخصی افراد نیز مهم خواهد بود. با این اقدام، تمامی افراد در یک سطح قرار خواهند داشت و معیار دنبال کردن، صرفا کیفیت کار خواهد بود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که روان ‎شناس ‎ها نیز از چند سال قبل، تاثیر شبکه های اجتماعی بر روحیه افراد را نیز به عنوان یک معضل معرفی کردند که حذف بخش لایک و عدم نمایش تعداد دنبال ‎کننده، بدون شک در این رابطه تاثیرگذار خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید