پنجشنبه, ۹ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Thu, 30 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

امروزه بسیاری از بازاریاب ها مشغول تولید محتوا برای برندها در قالب همکاری های نزدیک هستند. شما در این میان نیازی برای همکاری مستقیم با برندها ندارید. امروزه استخدام نیروی کار در حوزه بازاریابی دیگر بدل به الگویی قدیمی شده است. این نکته در کنار محدودیت های مالی برندها موجب استقبال شان از همکاری با بازاریاب های مستقل شده است. شما در هر صورت باید برای همکاری مناسب با برندها اطلاع درستی از نیازشان داشته باشید. یک کمپین بازاریابی یا حتی محتوایی ساده برای جلب نظر مخاطب هدف اگر به درستی برنامه ریزی نشده باشد، تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت. این نکته می تواند میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش داده و وضعیت شما را نیز با خطرات زیادی رو به رو سازد. درست به همین خاطر پیش از شروع به همکاری با یک برند برای تولید محتوا باید برخی از سوالات کلیدی در این راستا را از خودتان بپرسید. این امر به شما برای آگاهی دقیق از وضعیت یک برند و تلاش برای تولید محتوایی مناسب از نظر سئو و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

هدف اصلی در این مقاله کمک به بازاریاب ها برای درک بهتر شرایط برندهاست. این امر در بلندمدت شما را بدل به بازاریابی حرفه ای خواهد کرد. به این ترتیب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی برندها و همکاری با آنها نخواهید داشت. این نکته باید در عرصه کسب و کار مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از بازاریاب ها براساس سلیقه شان اقدام به تولید محتوا یا تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می کنند. این نکته در صورت بی توجهی شما در مدت زمانی کوتاه محتوای بازاریابی تان را بدل به نمونه های نامناسب خواهد کرد. 

سوالات کلیدی در تولید محتوای بازاریابی برای برندها

در ادامه برخی از سوالات مهم برای بررسی وضعیت برندها و نیازشان در حوزه تولید محتوا را مورد ارزیابی قرار می دهیم. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید از تمام توان‎تان در این راستا سود ببرید، در غیر این صورت شاید کمتر فرصتی پیش روی شما و تیم تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار گیرد. در ادامه برخی از مهمترین سوالات در این راستا برای به اشتراک گذاری با برندها را مرور خواهیم کرد. این نکته شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش خواهد داد. 

مطلب مرتبط: اهمیت تیترهای جذاب در بازاریابی و تولید محتوا

هدف شما در دنیای بازاریابی چیست؟

تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار جذابی است. با این حال بازاریاب ها باید از اهداف برندها نیز اطلاع داشته باشند، در غیر این صورت فاصله معناداری میان فعالیت های بازاریابی شما و هدف مورد انتظار برند صورت می گیرد. بی شک بسیاری از مشتریان در بازار بارها و بارها برندهایی با اهداف متفاوت از کمپین های بازاریابی شان دیده اند. دلیل این امر اغلب اوقات سطح هماهنگی بسیار پایین میان تیم بازاریابی و مدیران ارشد شرکت است. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید در ابتدای امر اقدام به ایجاد هماهنگی میان عرصه بازاریابی و مدیریت کسب و کار نمایید. 

یکی از ساده ترین راهکارها برای ایجاد هماهنگی میان تیم بازاریابی و مدیریت کسب و کار تشکیل جلساتی کاربردی است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما اگر هر هفته یک روز را به تشکیل چنین جلساتی اختصاص دهید، سطح همکاری تان به شدت توسعه پیدا می کند. محور اصلی در چنین جلساتی باید تلاش برای کشف هدف اصلی برند در زمینه بازاریابی باشد. به عبارت ساده تر، شما باید دنبال پاسخی برای این سوال باشید: چرا برند شما در بازار حضور دارد؟

وقتی شما به سوال فوق پاسخ درستی بدهید، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را پیدا می کنید. این نکته شانس تان در بازار را به شدت افزایش داده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت. بی شک هیچ کاربری در شبکه های اجتماعی از محتوای بازاریابی برندی که هیچ ارتباطی با ارزش ها و اهداف آن ندارد، استقبال نخواهد کرد. پس شما باید در عمل به فکر ایجاد هماهنگی بیشتر میان دو بخش موردنظر باشید. 

چرا فعالیت فعلی برندتان را ادامه می دهید؟

اینکه یک برند وارد حوزه ای از کسب و کار شود، با اینکه برای مدت طولانی در آن حوزه باقی بماند، دو امر کاملا متفاوت است. بسیاری از کارآفرینان چند ماه پس از ورود به یک حوزه کاری به طور کامل از آن ناامید شده و فعالیت دیگری را در دستو کار قرار می دهند. با این حساب اگر شما به دنبال ادامه فعالیت در حوزه ای خاص هستید، باید دلیل این انتخاب را نیز به درستی روشن نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. 

هماهنگی با مدیران یک شرکت برای اطلاع از دلیل ادامه مسیر فعالیت برند مورد نظر در بازار امر بسیار مهمی محسوب می شود. بسیاری از بازاریاب ها به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. به همین خاطر کمپین های شان بعد از مدت زمانی کوتاه تمام جذابیتش را از دست خواهد داد. طرح یک پرسش ساده از مدیران ارشد برند طرف قرارداد مبنی بر دلیل ادامه به کارشان در حوزه فعلی کسب و کار امر بسیار مفیدی خواهد بود. پاسخ آنها به این سوال تکلیف بسیاری از بخش های بازاریابی و نحوه فعالیت تان در بازار را روشن می سازد. بنابراین شما نیازی به نگرانی بیش از اندازه برای طراحی کمپین های کاربردی در این میان نخواهید داشت. 

شما در طرح این سوال از برندها باید به دنبال آگاهی از سلیقه مشتریان نیز باشید. این امر براساس فعالیت برندها مشخص می شود. اگر برند طرف قرارداد شما تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطب هدف داشته باشد، شما به سادگی هرچه تمام تر امکان استفاده از سوال مورد بحث در این مقاله برای دسترسی به برخی از مهمترین نکات درباره برند موردنظرتان را خواهید داشت. این امر شانس تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و شما را بدل به برندی دوست داشتنی برای مشتریان خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: چالش تولید محتوای مداوم

برای چه کسانی باید تولید محتوا کرد؟

تولید محتوا برای هر کسی در بازار امکان پذیر نیست. امروزه برندها دارای دامنه مشخصی از مشتریان بوده و فقط برای آنها محصولات تازه روانه بازار می کنند. اگر یک برند در این میان اقدام به تاثیرگذاری بر روی تمام مشتریان حاضر در بازار کرده و هدف اصلی اش در این میان بازاریابی برای همگان باشد، بی تردید خیلی زود با شکست رو به رو خواهد شد. این امر می تواند میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش داده و وضعیت بازاریابی برندها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. 

امروزه اغلب تیم های بازاریابی حرفه ای پیش از هر حرف اضافه ای اقدام به تعیین دامنه مخاطب هدف برند مورد نظرشان می کنند. در این میان استفاده از نظرات کارشناسی کاربران نیز امر مهمی محسوب می گردد. اگر شما در این میان به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به سادگی هرچه تمام تر اقدام به همکاری با مدیران ارشد برند مورد نظرتان کنید. این امر با یک سوال ساده درباره مخاطب هدف برند صورت می گیرد. 

اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید، برند طرف قراردادتان به خوبی از دامنه مخاطب هدفش اطلاع خواهد داشت، در غیر این صورت شما باید خودتان اقدام به شناسایی دامنه مخاطب هدف کنید. اگرچه این امر مدت زمانی بیشتری از برندتان خواهد گرفت، اما در نهایت امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را نیز به همراه خواهد داشت. یادتان باشد در صورتی که شما به عنوان بازاریاب خودتان اقدام به شناسایی مخاطب هدف کنید، باید هزینه بیشتری در قبال همکاری تان دریافت کنید، در غیر این صورت همکاری موردنظر مزیت چندانی برای تان به همراه نخواهد داشت. 

طراحی پروفایل مناسب برای مشتریان

طراحی پروفایل برای مشتریان به معنای دسته بندی دقیق آنهاست. بدون تردید شما مایل به ارسال محتوایی یکسان برای مخاطب 20 ساله و مشتری 50 ساله یک برند نخواهید بود. درست به همین خاطر باید دسته بندی درستی در قبال مشتریان داشته باشید. امروزه نسل جوان به محتوای هیجان انگیز توجه بسیار بیشتری نشان می دهد. این امر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی داشته و امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نیز به شدت افزایش می دهد. شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان باید قبل از هر نکته دیگری به دنبال دسته بندی شان براساس شرایط سنی، موقعیت اجتماعی و همچنین شناخت نسبی که از ارتباطات کوتاه با آنها داشته اید، باشید. این نکته شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. این امر می تواند شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی کرده و فعالیت تان در دنیای کسب و کار را نیز همراه با بازگشت سرمایه بیشتر نماید. 

اگر شما در دنیای بازاریابی تا به حال برای مشتریان پروفایل درست نکرده اید، لازم به نگرانی نیست. تنها کاری که در این میان از سوی برند شما باید به درستی صورت گیرد، تلاش برای همکاری نزدیک با برند موردنظر و همچنین استفاده از آمارهای دقیق است. در این میان همکاری با بازاریاب های حرفه ای نیز همیشه گزینه مناسبی خواهد بود. این امر فرصت های بسیار زیادی پیش روی شما و برندتان قرار می دهد. به این ترتیب دیگر مشکلی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی برندتان قرار نمی گیرد. 

شخصی سازی محصول یا سرویس موردنظر

تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر ساده ای نیست. امروزه مشتریان انتظارات بسیار زیادی از برندها دارند. در این میان شما حتی اگر اندکی هم در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف عملکرد نامناسبی نشان دهید، شانس تان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. در حوزه بازاریابی این امر با استفاده از تکنیک های شخصی سازی محصولات برای مشتریان دنبال می شود. شما با چنین کاری یک محصول ساده را طوری برای مشتریان شخصی سازی خواهید کرد که هیچ گزینه دیگری به غیر از خرید آن نداشته باشند. این نکته توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی دامنه وسیعی از مشتریان را بهینه سازی کرده و موقعیت تان در بازار را نیز به شدت افزایش می دهد. درست به همین خاطر اغلب برندهای بزرگ در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف این نکته مهم را در نظر دارند. 

مطلب مرتبط: چگونه ایده های جدید برای تولید محتوای خود داشته باشیم؟

یادتان باشد شما برای شخصی سازی محصولات و خدمات برای مشتریان باید اطلاع دقیقی از ماهیت آن داشته باشید. همین امر همکاری نزدیک میان شما و برند طرف قراردادتان را ضروری می سازد. وظیفه اصلی برند موردنظر در این بخش ارائه تعریفی درست از چیستی محصول موردنظر برای همکاری هرچه بهتر میان شما و آنها خواهد بود. 

محتوای بازاریابی که همراه با شخصی سازی سرویس مورد نظر تولید می شود، تاثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی مخاطب هدف دارد. درست به همین خاطر شما به غیر از مرور بروشورهای مربوط به برندها باید اقدام به طرح سوالات تخصصی درباره محصولات برندها نیز نمایید. این امر اگر همراه با پاسخ های دقیق از سوی مدیران ارشد برندها باشد، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش می دهد. بنابراین دیگر نیازی برای نگرانی از بابت جذابیت محتوای بازاریابی برای مشتریان نخواهد بود. 

شناسایی مشکلات مشتریان

هر مشتری در بازار برای رفع یکی از نیازهای خود وارد همکاری با برندها شده و اقدام به خرید می کند. شناسایی نیازهای مشتریان در این میان امر بسیار مهمی بوده و به شما شانس تاثیرگذاری بر روی مشتریان را خواهد داد. بدون تردید برندهایی که بدون درک درست از مشکلات مشتریان اقدام به عرضه محصولات به بازار می کنند، خیلی زود در رقابت با برندهای بزرگتر با شکست رو به رو خواهند شد. درست به همین خاطر شما باید در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به شناسایی مشکلات اساسی آنها نمایید. این امر علاوه بر مطالعه بازار از سوی شما به عنوان بازاریاب باید همراه با برخی از تعاملات میان شما و اعضای شرکت طرف قرارداد نیز باشد. 

مشکلات مشتریان در دنیای کسب و کار همیشه در حال تغییر است. درست به همین خاطر شما باید آمادگی لازم برای تعامل با مشکلات در حال تغییر مشتریان را داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان از بین رفته و دیگر هیچ شانسی برای تعامل با مخاطب هدف تان در بازار پیدا نکنید. این امر در طور سال های اخیر دغدغه های مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و موجب بروز مشکلات اساسی در بازار شده است. 
امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان اقدام به تعامل نزدیک و بسیار عمیق با آنها می کنند. این امر شامل طرح برخی از پرسش های کلیدی از مشتریان و حتی ترغیب شان برای بیان مشکلات شان است. اگر شما با چنین برندهایی همکاری داشته باشید، تمام دردسرهای تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور کامل از بین می رود. 

رقبای اصلی شما چه برندهایی هستند؟ 

رقبای اصلی یک برند نقش مهمی در زمینه فعالیت آن دارند. شما بدون توجه به رقبای تان امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان و بهینه سازی شرایط را نخواهید داشت. این امر نوعی نکته عمومی در دنیای بازاریابی محسوب می گردد. درست به همین خاطر باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان تمام تلاش تان را صورت دهید، در غیر این صورت شاید رقبا در یک چشم به هم زدن وضعیت تان را تغییر دهند. 

امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان اقدام به استفاده از فرآیند تحلیل عملکرد رقبا می کنند. این امر تاثیرگذاری بالایی بر روی مشتریان یک برند به همراه دارد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم عملکرد مشتریان تان در بازار را مورد ارزیابی قرار دهید. تیم های بازاریابی در صورت دسترسی به چنین داده هایی در زمینه جلب نظر مشتریان عملکرد بسیار بهتری از خودشان نشان خواهند داد. بنابراین شما باید در این راستا همیشه نیم نگاهی به وضعیت برندها داشته باشید و در صورت امکان حتی برخی از سوالات کلیدی را نیز به خوبی مطرح نمایید. 

آشنایی با رقبای اصلی یک برند امکان تعامل بهینه با برند موردنظر را به همراه دارد. این نکته در شرایط کنونی برای برند شما بسیار کلیدی ارزیابی شده و حتی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به همراه خواهد داشت. پس همیشه پیش از تعامل مستقیم با مشتریان این نکته کلیدی را در خاطر داشته باشید. 

مطلب مرتبط: 60 ایده برای تولید محتوا

شما به دنبال چه نوع محتوایی هستید؟

امروزه فرمت های محتوایی بسیار زیادی در دسترس بازاریاب ها قرار دارد. این نوع محتوای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کلیدی محسوب شده و شانس برندها در زمینه تعامل با مشتریان را نیز به شدت افزایش می دهد. درست به همین خاطر هماهنگی با یک برند پیش از تولید محتوا امری ضروری خواهد بود. به عبارت بهتر شما باید نسبت به هماهنگی میان فرمت ها یا ماهیت محتوای مد نظرتان با انتظارات برند طرف قرارداد مطمئن شوید، در غیر این صورت فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان بدل به امری غیرممکن و حتی آزاردهنده خواهد شد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس این شیوه را مدنظر قرار دهید. 

امروزه برخی از برندها در تعامل با تیم های بازاریابی اطلاعات بسیار زیادی در دسترس شان قرار می دهند. این نکته امکان بهینه سازی فرصت های بازاریابی را به همراه دارد. اگر شما در دنیای بازاریابی با چنین برندهایی همکاری ندارید، باید نسبت به دریافت اطلاعات مورد نظر با برخی از پرسش های کلیدی اقدام کنید. سوالات مورد بحث در این مقاله شروع مناسبی برای شما به منظور ترغیب برندها به منظور ارائه اطلاعات کاربردی خواهد بود. این نکته نه تنها کیفیت محتوای شما را بالا می برد، بلکه رضایت برندها را نیز به همراه خواهد داشت. 

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/flztB14Z
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه