دوشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Mon, 4 Jul(7) 2022 /
           
فرصت امروز

فرقی ندارد شما در چه حوزه ای مشغول فعالیت و کارآفرینی هستید، در هر صورت عرصه بازاریابی روز به روز در حال سخت تر شدن است. این امر برای بسیاری از کارآفرینان امر بی نهایت ناگواری محسوب می شود. هرچه باشد بخش قابل ملاحظه ای از سود برندها ناشی از همکاری نزدیک با بازاریاب ها و طراحی کمپین های بازاریابی حرفه ای است. بنابراین دشواری هرچه بیشتر این حوزه برای آنها بی نهایت سخت و دشوار خواهد بود. این امر می تواند فرصت های تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از بین برده و شانس تان را نیز به شدت کاهش دهد. 

بی تردید سخت تر شدن فعالیت در حوزه بازاریابی برای هر فرد و کارشناس در این صنعت به خوبی قابل درک است. نکته مهم دریافت دلیل این امر است. ما در این مقاله به دنبال پاسخی برای این پرسش کلیدی هستیم. در ادامه برخی از دلایل مهم در این راستا را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

چرا بازاریابی روز به روز سخت تر می شود؟

تغییرات سریع سلیقه مشتریان

مشتریان دیگر مانند گذشته به یک محصول برای مدت زمانی طولانی عادت نمی کنند. این امر به معنای تغییر سریع سلیقه مشتریان و تلاش برای استفاده از تجربه های تازه است. این امر در قالب محصولات جدید و نوآورانه به دست مشتریان می رسد. بنابراین اگر شما تا همین چند سال پیش با عرضه یک محصول تازه دست کم یک دهه خیال تان راحت بود، حالا دیگر شرایط به طور کامل فرق کرده است. الان برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظرشان چاره ای به غیر از تلاش برای اعمال تغییرات سریع در وضعیت برندشان ندارند، در غیر این صورت خیلی سخت فرصت تاثیرگذاری بر روی مشتریان پیش روی شان قرار می گیرد. 

مطلب مرتبط: بهترین کتاب های بازاریابی: کلاس درسی با برترین بازاریاب های دنیا

هماهنگی با تغییرات سریع در سلیقه مشتریان همیشه نکته مهمی بوده است. با این حال در طول سال های اخیر بدل به ضرورتی اجتناب ناپذیر شده است. اگر شما هنوز هم به شیوه های سنتی مشغول مدیریت کسب و کارتان هستید، شاید اکنون زمان اعمال تغییرات اساسی در کارتان فرا رسیده باشد. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی نماید. 

توسعه سریع فناوری ها

فناوری های در دسترس برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان نیز به طور مداوم در حال تغییر است. بر این اساس شما باید ارائه ای بالا برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس هماهنگی با فناوری های تازه داشته باشید. این امر فقط در زمینه بازاریابی مصداق ندارد، بلکه حوزه های مختلف کسب و کار مانند تولید محصولات را نیز شامل می شود. بنابراین اگر شما خیلی سریع نسبت به به روز رسانی و هماهنگی با شیوه های تازه اقدام نکنید، شاید دیگر هرگز فرصتی برای اعمال این کار نداشته باشید. این امر می تواند فرصت های بسیار زیادی از شما گرفته و شانس تان را نیز به شدت کاهش دهد. 

توسعه سریع فناوری های بازار برای بسیاری از برندهایی که به شیوه های قدیمی عادت کرده اند، دردسرساز است. شما در این وضعیت باید به طور مداوم به فکر به روز رسانی وضعیت کاری و اعمال تغییرات در خط تولیدتان باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود دیگر توانایی جلب نظر مشتریان را هم نداشته باشید. 

فوران رقابت بازاریابی

رقابت در دنیای بازاریابی روز به روز در حال توسعه است. این امر برای بسیاری از کارآفرینان شرایط بسیار دشواری را به همراه داشته است. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید آمادگی لازم برای رقابت در سطحی بالا را نیز داشته باشید. وقتی رقابت در سطح بالایی باشد، شما به طور ناخودآگاه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان مسیر سخت تری را پیش رو دارید. بنابراین باید آمادگی تان در این حوزه نیز به طور مداوم توسعه یابد، در غیر این صورت وضعیت تان نشانه ای از رشد را به همراه نخواهد داشت. 

مطلب مرتبط: اصول بازاریابی برای محصولات تازه

مسئله الگوریتم ها

شاید شما در طول یک سال اخیر با سعی و تلاش در زمینه سئو رتبه خوبی در گوگل پیدا کرده باشید. با این حال یک تغییر کوچک در الگوریتم گوگل برای به هم ریختن تمام وضعیت تان کافی است. از آنجایی که آشنایی با الگوریتم گوگل دست کم چند روز فرصت لازم دارد، شما در صورت به روز رسانی های گاه و بی گاه این سیستم دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید یافت. این امر به سادگی تمام فرصت های پیش روی شما را از بین می برد. بنابراین یکی از دلایل سخت تر شدن حوزه بازاریابی مربوط به مسئله الگوریتم هاست. 

منبع : readwrite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NgeK2udE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه