چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
معرفی تازه ترین تکنیک های بازاریابی در یوتیوب

بازاریابی در یوتیوب با تکنیک های جذاب

3 سال پیش ( 1399/8/11 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : لیندسی کولویچ  

وقتی مردم در مورد محبوب ‎ترین شبکه های اجتماعی دنیا صحبت می ‎کنند، گزینه‎ های بسیار زیادی مطرح می‎ شود. امروزه شبکه های اجتماعی دامنه بسیار وسیعی از پلتفرم ‎ها را شامل می ‎شود. این امر تا یک دهه پیش به طور برعکس صدق داشت. شبکه های اجتماعی نظیر فیس ‎بوک و توییتر برای مدت زمانی طولانی دنیای ارتباطات آنلاین را به خود اختصاص داده بودند. نخستین کمپین های بازاریابی نیز در همین پلتفرم ‎ها راه‎ اندازی شد. با این حساب فیس ‎بوک و توییتر سابقه بسیار طولانی در زمینه همکاری با برندها در مسیر بازاریابی دارند. امروزه پلتفرم‎ هایی نظیر یوتیوب با ارائه خدماتی متفاوت بخش قابل توجهی از مخاطب جهانی را به خود جلب کرده ‎اند. یوتیوب به عنوان اصلی ترین پلتفرم اختصاصی برای به اشتراک گذاری ویدئو دامنه وسیعی از کاربران را نزد خود گرد آورده است.

فعالیت گوگل به عنوان صاحب امتیاز یوتیوب اعتبار این پلتفرم را به شدت افزایش داده است. امروزه بسیاری از کاربران نسبت به شرایط امنیتی شبکه های اجتماعی نگرانی‎ های بسیار زیادی ابراز می ‎کنند. گوگل با تامین امنیت کاربران به بهترین شکل ممکن تاثیرگذاری قابل ملاحظه‎ ای بر روی کاربران به دست آورده است. این امر به بازاریاب ‎های گوگل امکان جلب همکاری برندهای بزرگ و کوچک را داده است. امروزه مشاهده ویدئو در یوتیوب همراه با تجربه مشاهده محتوای تبلیغاتی است. این امر به صورت کاملا هوشمندانه طراحی شده است. بنابراین ماهیت آزاردهنده ‎ای برای کاربران ندارد.

بازاریابی یوتیوب تکنیک های جذاب

بازاریابی در یوتیوب علی رغم تمام امکانات جانبی کار ساده‎ ای نیست. بسیاری از برندها سالانه میلیون‎ ها دلار در زمینه بازاریابی در یوتیوب ضرر می ‎کنند. این رقم در صورت بی‎ توجهی برندها بیشتر نیز خواهد شد. امروزه برخی از برندها برای بازاریابی بهتر در یوتیوب به دنبال توصیه‎ ها و تکنیک ‎های تازه هستند. هدف مقاله کنونی بررسی برخی از تازه ‎ترین تکنیک ‎های بهبود فعالیت بازاریابی در یوتیوب است. بدون تردید در این مسیر توجه به میزان تاثیرگذاری و تجربه موفق کاربست هر شیوه اهمیت ویژه داشته است بنابراین امکان اعتماد به شیوه ‎های مورد بحث در سطحی بالا وجود خواهد داشت.

مطلب مرتبط: بازاریابی اینترنتی موفق با 11 کانال یوتیوب

تبدیل آسان ویدئوها به گیف

بازاریابی یوتیوب تکنیک های جذاب

بدون تردید گیف یکی از فرمت ‎های ویدئویی جذاب در عرصه بازاریابی محسوب می ‎شود. بسیاری از برندها برای ترغیب مخاطب هدف به منظور مشاهده محتوای ویدئویی‎ شان ابتدا یک نمونه کوتاه در قالب گیف در اختیار آنها قرار می‎ دهند. این اقدام تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف در پی دارد.

بدون شک صحبت از تاثیرگذاری گیف و تلاش برای تبدیل ویدئو به گیف دو امر کاملا متفاوت است. بسیاری از برندها در مسیر تبدیل ویدئو به گیف ‎های کوتاه دشواری زیادی را تجربه می ‎کنند. نکته کاربردی در این میان امکان تبدیل ویدئو به گیف از طریق ابزار درون برنامه‎ ای یوتیوب است. ابتدا باید آدرس URL ویدئوی موردنظر در یوتیوب را پیدا کنیم. سپس با مراجعه به سایت جانبی Gifyyoutube.com امکان تبدیل ویدئوی موردنظر به گیف در هر کیفیت و اندازه‎ ای وجود خواهد داشت.

امروزه کاربران در زمینه مشاهده ویدئوهای بازاریابی به پیش نمایش ‎شان توجه ویژه ‎ای نشان می ‎دهند بنابراین تهیه نسخه ‎ای کوتاه در قالب گیف از ویدئوی بازاریابی برند دارای اهمیت بالایی خواهد بود. پیش از طراحی ابزار موردنظر اغلب برندها نیاز به دانلود نرم‎ افزاری جداگانه برای تبدیل ویدئو به گیف داشتند. این امر علاوه بر هزینه‎ های بالا موجب اتلاف وقت نیز می‎ شد.

امروزه با استفاده از ابزار درون‎برنامه ‎ای یوتیوب امکان تبدیل ویدئوها به گیف در کمترین زمان ممکن وجود دارد. مزیت اصلی این ابزار عدم نیاز به بارگذاری ویدئو و همچنین استفاده رایگان از سوی کاربران است بنابراین بهترین گزینه برای بازاریابی بهتر در یوتیوب خواهد بود.

شروع ویدئو از نقطه دلخواه مخاطب هدف

بازاریابی یوتیوب تکنیک های جذاب

بدون تردید برخی از کاربران حوصله مشاهده ابتدای ویدئوهای بازاریابی را ندارند. این امر شامل ویدئوهای بازاریابی طولانی و شامل بخش سخنرانی اولیه است. اگر برند شما چنین ویدئوی بازاریابی را بارگذاری کرده است، باید امکان شروع ویدئو از نقطه جذاب برای مخاطب هدف را مدنظر قرار دهد. این امر شامل انتخاب بخش حساس و جذاب ویدئو برای شروع نمایش است. نتیجه این امر شروع محتوا از نقطه جذاب برای مخاطب هدف و افزایش تعامل آنها با برند خواهد بود.

بدون شک برخی از برندها در صورت تمایل برای استفاده از زمینه شروع ویدئو از قطعه دلخواه به فکر حذف بخش ابتدایی ویدئو خواهند افتاد. نکته مهم در این میان ضرورت حفظ بخش موردنظر برای مشاهده از سوی کاربران علاقه‎ مند است بنابراین با چنین استراتژی در عمل دامنه مختلف کاربران با سلیقه ‎های متفاوت به برند ما جذب خواهند شد.

شروع ویدئو در نقطه‎ ای خاص کار ساده‎ ای محسوب می ‎شود. نیاز اصلی کسب و کارها در این میان توقف ویدئو در بخش موردنظر و سپس انتخاب گزینه Share است. سپس در کادری مشخص لینک به اشتراک‎ گذاری ویدئو نمایش داده خواهد شد. در پایین این لینک امکان انتخاب زمان شروع ویدئو برای برندها و کاربران فراهم می ‎شود. انتخاب زمان مناسب امکان تعامل با مخاطب هدف به بهترین وجه را فراهم می ‎سازد.

مشاهده متن ویدئوها در قالبی منحصر به فرد

بازاریابی یوتیوب تکنیک های جذاب

بدون شک زیرنویس ویدئوها نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف دارد. بسیاری از کاربران حوصله مشاهده ویدئو با صدای زیاد را ندارند بنابراین زیرنویس ویدئوها نقش مهمی برای جلب نظر مخاطب هدف بازی می ‎کند. یوتیوب براساس همین امر امکان افزودن زیرنویس به ویدئوهای مختلف را فراهم کرده است. این ویژگی در چند حالت مختلف روی می ‎دهد. بر این اساس کاربران امکان بارگذاری ویدئو با زیرنویس چسبیده، بارگذاری فایل جداگانه زیرنویس و همچنین استفاده از کادر ویژه گوگل را دارند. این امر دست برندها برای تعامل با مخاطب هدف را باز می ‎گذارد.

مطلب مرتبط: بازاریابی بهتر با کمک یوتیوب

گاهی اوقات برندها تمایلی برای توجه به زیرنویس ویدئوهای ‎شان ندارند. در این صورت یوتیوب با مشاهده افزایش محبوبیت یک ویدئو فاقد زیرنویس اقدام به طراحی زیرنویس خودکار برای آن می ‎کند. این امر فقط در مورد ویدئوهای پرطرفدار و محبوب روی می ‎دهد بنابراین نباید به امید ایجاد زیرنویس خودکار از سوی یوتیوب به طراحی آن بی‎ توجه باشیم.

کاربران برای دسترسی به زیرنویس ویدئوها امکان کلیک بر روی گزینه CC یا مراجعه به بخش More و زیرشاخه Transcript را دارند. با انتخاب هر کدام از گزینه‎ های فوق زیرنویس متن ویدئو نمایش داده می ‎شود. بسیاری از برندها با همین شیوه ‎های ساده تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطب هدف تجربه می ‎کنند. بنابراین باید همیشه به دنبال راهکارهای کوچک و تاثیرگذار برای تعامل با مخاطب هدف باشیم.

تاثیر ویدئوهای دارای زیرنویس در حوزه مدیریت سئو نیز قابل مشاهده است. یوتیوب برای رتبه ‎بندی ویدئوها به طور ویژه‎ ای به زیرنویس ‎شان توجه دارد. بنابراین اگر یک ویدئو دارای کیفیت طراحی بالایی نیز باشد، در صورت فقدان زیرنویش شانس بالایی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهد داشت.

ایجاد و به اشتراک ‎گذاری پلی لیست ویدئویی

بازاریابی یوتیوب تکنیک های جذاب

ویدئوهای مختلف از سوی برندها در یوتیوب ماهیت شلخته و بی ‎نظمی را به نمایش می ‎گذارد. بسیاری از برندها با این مشکل برای جلب نظر مخاطب هدف مواجه هستند. یکی از راهکارهای جذاب در این میان تلاش برای استفاده از قابلیت ایجاد پلی لیست است. پلی لیست‎ ها مجموعه ‎ای از ویدئوهای دارای ویژگی ‎های یکسان برای دسترسی ساده‎ تر کاربران است. به عنوان مثال، پلی لیست «مسابقات فوتبال جذاب در سال 2016» مجموعه ‎ای از ویدئوهای فوتبالی را در اختیار کاربران قرار می ‎دهد.

امروزه بسیاری از برندها برای جلوگیری از بروز مشکلات مختلف برای کاربران ‎شان اقدام به طراحی پلی لیست ‎های مختلف می‎ کنند. این امر به دلیل سهولت دسترسی کاربران همیشه با واکنش مثبت ‎شان مواجه می ‎شود بنابراین برندها باید بر روی این نکته سرمایه گذاری بسیار بیشتری انجام دهند.

ایجاد پلی لیست برای برندها در یوتیوب کار ساده‎ ای است. فقط باید در بخش ایجاد محتوای جدید بر روی یک پلی لیست کلیک نمایید. سپس باید مجموعه ویدئوهای بارگذاری شده را انتخاب نمایید. اگر ویدئویی برای بارگذاری در یوتیوب دارید، باید در همان بخش ویدئو را بارگذاری کرده و سپس پلی لیست را ایجاد نمایید. استفاده از حداقل 2 ویدئو برای ایجاد پلی لیست ضروری است. در غیر این صورت یوتیوب اجازه ایجاد پلی لیست را به شما نخواهد داد.

یکی از بهترین نمونه ‎های ایجاد پلی لیست‎ های جذاب مربوط به یک رستوران اسپانیایی است. این رستوران با هدف جلب نظر مخاطب هدف اقدام به طراحی پلی لیست ‎های مختلف و بارگذاری ویدئوهای آموزش غذاهای مختلف کرده است. هر کدام از پلی لیست ‎های موردنظر نوع خاصی از غذاها را شامل می‎ شود. به عنوان مثال، در صورت علاقه برای مشاهده غذاهای دریایی باید به پلی لیست مخصوص ‎اش مراجعه نماییم. این امر موجب کاربرد مداوم محتوای بازاریابی برای جلب نظر مخاطب هدف می ‎شود.

مطلب مرتبط: اینستاگرام یا یوتیوب کدام یک سودآوری بیشتری دارند؟

ایجاد URL مخصوص برای برند

بازاریابی یوتیوب تکنیک های جذاب

استفاده از آدرس URL مخصوص از سوی برندها جذابیت بسیار زیادی دارد. این امر اعتبار و ماهیت تجاری کسب و کارها را نشان می ‎دهد. یوتیوب از مدت ‎ها پیش امکان ایجاد دامنه URL مخصوص برای برندها را فراهم کرده است. بر این اساس برندها و یوتیوبرها امکان افزودن نام دلخواه‎ شان در پایان عبارت Youtube.com/ را دارند. این امر جذابیت بالایی برای برندها دارد. امروزه تقریبا تمام برندها از این گزینه برای جذاب‎ تر ساختن کمپین های بازاریابی ‎شان در یوتیوب استفاده می ‎کنند. بسیاری از برندها در طول سال‎ های اخیر به طور مداوم از این قابلیت گوگل استفاده کرده ‎اند.

یکی از نکات مهم در زمینه ایجاد آدرس URL در یوتیوب مربوط به فقدان طراحی امکان ویرایش است بنابراین در صورت انتخاب عبارت موردنظر دیگر فرصتی برای تغییرش وجود ندارد. بسیاری از برندها با حواس ‎پرتی اقدام به انتخاب دامنه‎ های نامناسب برای اکانت ‎شان می‎ کنند. این امر وضعیت بسیار دشواری در اختیار برندها قرار می ‎دهد.

امکان افزودن صفحه پایانی به ویدئو

بازاریابی یوتیوب تکنیک های جذاب

همه کاربران تجربه مشاهده بخش پایانی ویدئوهای بازاریابی شامل معرفی ویدئوهای تازه را دارند. این امر جذابیت‎ های بسیار زیادی برای برندها دارد. وقتی کاربران یک ویدئو مربوط به برند را تا پایان مشاهده می ‎کنند، انگیزه بالایی برای مشاهده ویدئوهای دیگر نیز خواهند داشت. معرفی سایر ویدئوهای جذاب برند در پایان ویدئو بهترین اقدام برای تاثیرگذاری بر روی آنها خواهد بود.

متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به طراحی بخش پایانی ویدئوی ‎شان توجه لازم را به خرج نمی ‎دهند. این امر موجب بروز مشکلات بسیار زیادی برای برندها می‎ شود. راهکار ساده برای ایجاد پایان ‎بندی ویدئو به منظور معرفی نمونه ‎های بیشتر شامل کلیک بر روی گزینه ویرایش ویدئو پس از بارگذاری و مراجعه به بخش End Screen است. در این بخش بازاریاب ها امکان طراحی پایان ‎بندی جذاب برای ویدئوی ‎شان را خواهند داشت. بسیاری از برندها در طول سال ‎های متوالی با استفاده از همین تکنیک ساده برای تمام ویدئوهای ‎شان بازدید بالا فراهم کرده ‎اند بنابراین چنین شیوه ‎ای باید در دستور کار هر برندی قرار گیرد.

اگر برندها نسبت به طراحی بخش پایانی ویدئوی ‎شان اقدام نکنند، الگوریتم گوگل به صلاحدیدش اقدام به پیشنهاد نمونه ‎های مختلف می ‎کند. نکته نامناسب ماجرا امکان توصیه ویدئوهای مربوط به رقبا در این بخش است. با این حساب تلاش‎ های بازاریابی شما در نهایت موجب توجه کاربران به رقبای ‎تان نیز خواهد شد.

افزودن رایگان موزیک یا ترک‎ های خام بر روی ویدئو

بازاریابی یوتیوب تکنیک های جذاب

یوتیوب یک پلتفرم ویدئویی مجهز است. این امر در مورد بازاریابی شامل امکان انتخاب و افزودن موسیقی یا ترک‎ های خام برای افزایش جذابیت کمپین های بازاریابی است. بدون تردید موسیقی متن یکی از جذابیت ‎های اصلی هر ویدئو را تشکیل می ‎دهد بنابراین میکس موزیک یا صداهای مختلف بر روی ویدئوی بازاریابی برای هر برندی دارای اهمیت است.

افزودن ویدئو در یوتیوب شامل مراجعه به بخش Library و سپس انتخاب Sound Effect است. در این بخش امکان افزودن موزیک یا قطعه‎ های مختلف به فایل ویدئویی وجود دارد. نکته جالب در این میان امکان اطمینان از عدم بروز مشکلات مربوط به کپی ‎رایت در زمینه استفاده از سرویس یوتیوب است بنابراین مشاهده موسیقی متن گسترده در ویدئوهای بازاریابی یوتیوب امری طبیعی خواهد بود.

بهبود کیفیت ویدئوها در یوتیوب

بازاریابی یوتیوب تکنیک های جذاب

یوتیوب علاقه ‎مند به نمایش ویدئوهای جذاب به مخاطب هدفش است بنابراین ویدئوهای بی ‎کیفیت جایی در یوتیوب ندارد. تیم فنی یوتیوب در این مسیر خدمات قابل توجهی به برندها ارائه می ‎کند. یکی از خدمات موردنظر شامل افزودن ابزار ویرایش و بهبود کیفیت ویدئوها به طور خودکار و دستی است. بدون تردید افزایش کیفیت ویدئوهای بازاریابی دارای اهمیت بالایی برای برندهاست. با این حال اغلب اوقات برندها توانایی مدیریت این بخش را ندارند. کار با نرم‎ افزارهای حرفه ‎ای در زمینه ویرایش ویدئو و بهبود کیفیتش همیشه دشوار است بنابراین یوتیوب به کمک بازاریاب ‎ها برای بهبود کیفیت ویدئوهای ‎شان آمده است.

در اینجا نیز بازاریاب ‎ها با مجموعه ‎ای از ابزارهای جانبی و تاثیرگذاری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه هستند. این امر محبوبیت یوتیوب در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی را به شدت افزایش داده است. کاربران امکان ویرایش ویدئوهای ‎شان در هر موردی را دارند بنابراین تقریبا از استفاده از هرگونه نرم ‎افزار جانبی بی ‎نیاز خواهند بود.

نمایش ویدئوهای یوتیوب در پس‎ زمینه برای کاربران موبایل

بازاریابی یوتیوب تکنیک های جذاب

مشاهده ویدئوهای یوتیوب در پس‎ زمینه قابلیتی تازه برای کاربران رایانه ‎های شخصی نیست. این امر امکان مشاهده ویدئو از سوی کاربران و رسیدگی به دیگر کارها را فراهم می‎ سازد. امروزه با توجه به افزایش دامنه کاربران موبایلی یوتیوب رسیدگی به وضعیت آنها نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است. یوتیوب در تازه‎ ترین به ‎روز رسانی‎اش نسبت به وضعیت این کاربران واکنش نشان داده است. بر این اساس کاربران یوتیوب در گوشی ‎های هوشمند امکان پخش ویدئو در پس زمینه و رسیدگی به سایر کارهای ‎شان را دارند. این امر حتی با خروج از برنامه یوتیوب نیز ادامه پیدا خواهد کرد. با این حساب کاربران فرصت و تمایل بیشتری برای مشاهده ویدئوهای بازاریابی در این پلتفرم خواهند داشت.

مطلب مرتبط: چگونه در یوتیوب مخاطبان راهدف گیری کنیم؟

امروزه بازاریابی در یوتیوب کار ساده‎ ای محسوب می‎ شود. بسیاری از برندها در این مسیر ایده‎ های جذابی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. نکته اساسی در این میان به‎ روز رسانی شناخت ‎مان از یوتیوب و تلاش برای استفاده از تمام قابلیت‎ های آن به بهترین شکل ممکن است. اگر این امر مدنظر برندها قرار گیرد، برندها شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت.

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/M5XyfdHS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه