داستان سرایی با 15 اقدام طلایی - فرصت امروز

سه شنبه, 03 دی 1398 - 15:11

بدون شک داستان سرایی، یکی از مهم ترین شیوه های تولید محتوا محسوب می شود که اهمیت آن روز به روز در حال افزایش است. درواقع به عقیده بسیاری از افراد این شیوه، دارای بالاترین میزان تاثیر بر روی مخاطبان بوده و لازم است تا مورد توجه جدی قرار گیرد. تحت این شرایط آگاهی از روش های بهبود سطح، الزامی بوده و در بازار رقابتی حتی یک تفاوت کوچک می تواند مزیت فوق العاده ای را ایجاد کند. همچنین داستان سرایی به افزایش ارتباط برندها با مخاطبان نیز کمک شایانی را کرده و باعث می شود تا ارتباطی فراتر از یک رابطه اقتصادی شکل گیرد. در همین راستا به بررسی 15 اقدامی که بهبود داستان شما کمک می کند، خواهیم پرداخت.

1-تنها حقیقت را بیان کنید

داستان سرایی برند

این امر که داستان شما برای فریب مخاطب باشد، بدون شک بدترین اتفاقات را برای برند شما رقم خواهد زد. به همین خاطر در تلاش برای بیان مواردی باشید که کاملا قابل دفاع بوده و چیزی غیر از واقعیت را شامل نمی شود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به ظهور اینترنت و شبکه های اجتماعی، سرعت انتشار اخبار به بالاترین حد خود رسیده است. به همین خاطر یک اشتباه، می تواند اعتبار برند را در سطح جهانی نابود سازد.

مطلب مرتبط: داستان سرایی و تاثیرآن در موفقیت برندها

2-اهداف را به کار گیرید

اگر اهدافی طولانی مدت وجود نداشته باشد، تمامی اقدامات شما ارتباط لازم به یکدیگر را نخواهد داشت. تحت این شرایط ممکن است اهداف کوتاه مدت تجاری مورد توجه بیشتری قرار گیرد که بدون شک جذابیت لازم برای مخاطب را به همراه نخواهد داشت. برای مثال در داستان سرایی، تبلیغ مستقیم یکی از اشتباهات بزرگ محسوب می شود که عدم پرداختن به این موضوع، تنها زمانی میسر خواهد بود که از اقدامات عجولانه جلوگیری شود و رسیدن به یک هدف، زمان طبیعی خود را طی کند. تحت این شرایط نه تنها داستان سرایی، بلکه تمامی اقدامات شما با کامل ترین نتایج همراه خواهد بود.

3-چشم انداز را به نمایش درآورید

در داستان سرایی ها، چشم انداز شرکت باید مشاهده شود. برای مثال اهدافی که در سر دارید و نقطه ای که می خواهید به آن برسید، باید قابل مشاهده باشد. این امر باعث خواهد شد تا تاثیر موردنظر شما در مخاطب شکل گیرد. درواقع یکی از هنرهای اصلی در داستان سرایی، پیوند چشم انداز با متن محسوب می شود.

4-ارزش آفرینی داشته باشید

چه ارزش هایی برای شما بسیار مهم بوده و به عنوان فرهنگ در شرکت به اجرا گذاشته می شود؟ ضروری است تا در داستان سرایی خود آنها را نیز ذکر کنید. این امر باعث خواهد شد تا تصورات در رابطه با برند شما در بهترین مسیر شکل گرفته و افرادی که این ارزش ها را مهم می دانند، کاملا جذب شما شوند.

5-محصولات و خدمات را معرفی کنید

این امر که در رابطه با ویژگی های شرکت خود نظیر کیفیت محصولات و خدمات صحبت کنید باعث آشنایی بیشتر افراد خواهد شد. در نهایت فراموش نکنید که شیوه کار شما، باید کاملا مطابق با داستان هایی باشد که برای مخاطب تعریف کرده اید. برای مثال اگر سازگاری با محیط زیست را به عنوان یکی از ویژگی های بسته بندی محصولات خود معرفی کرده اید، اگر واقعیت حتی اندکی تفاوت را با این موضوع داشته باشد، بدون شک تمامی تلاش های شما با نتیجه کاملا عکس همراه خواهد شد.

6-استفاده از کارمندان

این امر که یک فرد مسئول داستان سرایی باشد، بدون شک باعث تکراری شدن بیش از حد خواهد شد. تحت این شرایط دیگر مطالب شما جذابیت لازم را برای مخاطب به همراه نداشته و این امر به معنای پایان کار شما خواهد بود، با این حال اگر این مسئولیت به صورت درست در بین تمامی کارمندان تقسیم شود، نه تنها با تنوع فوق العاده و دیدگاه های مختلف مواجه می شوید، بلکه رضایت کارمندان را از توجه به آنها و فرصت برای حرف زدن و نمایش خود را به دست خواهید آورد، با این حال بهتر است تا یک دوره آموزشی را تعیین کنید تا کیفیت کار تمامی افراد از حداقل استانداردها برخوردار باشد.

7-خود را اثبات کنید

این امر که یک ادعا در معرض مقایسه گذاشته شود، بدون شک افراد را زودتر به اطمینان لازم خواهد رساند. برای مثال اگر می خواهید مدعی در اختیار داشتن سریع-ترین سیستم پرداخت اینترنتی باشید، بهتر است آن را به صورت عملی نشان داده و مخاطب را شگفت زده کنید. یکی از دلایل دیگر اهمیت اقدام مذکور به این خاطر است که میزان تبلیغات دروغین بسیار زیاد شده است و این امر باورپذیر بودن ادعاها را بسیار سخت کرده است. به همین خاطر لازم است تا اقداماتی را برای ایجاد اطمینان، انجام دهید.

8-از معجزه تیتر و کلمات کلیدی غافل نشوید

این بخش بیشتر به جنبه فنی کار اشاره دارد. درواقع حتی بهترین داستان ها اگر در معرض دید نباشد، بدون شک موفقیت لازم را نخواهند داشت. به همین خاطر نیز شما باید از تیتری استفاده کنید که افراد را کاملا به مطالعه مطالب شما ترغیب کند. همچنین استفاده درست از کلمات کلیدی، در زمینه سئو عاملی تعیین کننده محسوب می شود.

9-ادامه دار باشید
این امر که داستان شما تنها یک قسمتی باشد، بدون شک مخاطب را به آن اندازه ای که باید، درگیر نخواهد کرد. به همین خاطر نیز ضروری است تا در تلاش برای دنباله دار کردن آنها باشید. درواقع این امر به دلیلی برای دنبال کردن مداوم شما تبدیل خواهد شد.

10-طراحی خیره کننده ای را داشته باشید

زیبایی شناسی از نظر اهمیت کاملا برابر با کیفیت محتوای کار است. به همین خاطر نیز لازم است تا به دنبال طرح هایی فوق العاده و جدید باشید. در نهایت توجه داشته باشید که وجود تصویر در کنار داستان، به درک بهتر آن کمک خواهد کرد. برای مثال می توانید حتی در زمینه تولید کمیک بوک نیز فعالیت داشته باشید.

11-مخاطب را تنها بیننده تصور نکنید

این امر که در تلاش برای درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطب خود باشید، باعث خواهد شد تا میزان رضایت از شما وارد مرحله ای جدید شود. برای مثال امروزه بسیاری از برندها، در رابطه با داستان سری بعد خود، نظرسنجی کرده و حتی از افراد علاقه مند برای تولید محتوا، کمک می گیرند. درواقع شما باید به دنبال اقداماتی جذاب برای درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطبان خود باشید.

12- به تفاوت های مکانی توجه داشته باشید

این امر که بدانید برای چه جامعه قصد تولید محتوا را دارید، بدون شک در افزایش استقبال از آن تاثیرگذار خواهد بود. فراموش نکنید که حتی افراد شهرهای مختلفی، با یکدیگر تفاوت هایی را دارند، با این حال این امر برای برندهای جهانی حائز اهمیت بوده و اگر فعالیت شما صرفا شامل یک محل مشخص است، نیازی به انجام این بخش را نخواهید داشت.

13-به بازخوردها توجه داشته باشید

در هر مرحله ای شما باید از میزان موفقیت کار خود اطمینان کسب کنید. توجه به بازخوردها، کمک خواهد کرد تا در اقدامات آتی، درخشان تر ظاهر شوید، با این حال بسیاری از افراد دلیلی را برای صرف وقت برای این موضوع احساس نخواهند کرد. به همین خاطر ضروری است تا جوایزی را ایجاد کنید تا با واکنش های حداکثری مواجه شوید.

مطلب مرتبط: راه های بهبود داستان سرایی

14-اصل کوتاه نویسی را رعایت کنید

به هر میزان که داستان شما بلندتر باشد، شانس خوانده شدن آن کاهش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر یک حداکثر تعداد کلمه ای را برای خود تعیین کرده و در صورت نیاز داستان را به چند بخش تقسیم کنید.

15-نمونه های مشابه را مورد بررسی قرار دهید

به هر میزان که داستان سرایی های بیشتری را مشاهده کرده باشید، عملکرد بهتری را نیز ارائه خواهید کرد. این بخش درست به مانند مربی فوتبالی است که بازی تیم های مختلف را مشاهده کرده و این امر به او کمک می کند تا تاکتیک های خود را ارتقا بخشیده و متوجه ضعف های موجود رقبا شود. خوشبختانه امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی شما با سرچی ساده به انواع نمونه های موفق در زمینه داستان سرایی دسترسی پیدا خواهید کرد. همچنین مقالات، کتاب ها، دوره های آموزشی و سخنرانی-های متعددی نیز برای بهبود عملکرد شما در زمینه داستان سرایی وجود دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی