جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
Hobspot به بررسی 13 کمپین الهام بخش بازاریابی تاثیرگذاری می پردازد

بازاریابی موفق با الگوبرداری از مدل تاثیرگذاری

5 سال پیش ( 1397/10/12 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : کارلا کوک  

امروزه در هر کجا که ورود پیدا کنیم، صحبت های زیادی پیرامون قدرت الگوی بازاریابی تاثیرگذاری وجود دارد. بی تردید در دنیای کسب وکار در مورد مسائل بسیاری بحث و گفت‎وگو می شود. با این حال پیش از اقدام به اختصاص زمان و هزینه برای یک مسئله باید از اثربخشی آن مطمئن شویم. در مطالعه اخیر موسسه پاردوت، شمار بالایی از بازاریاب ها در کسب وکارهای مختلف با همدیگر مقایسه شده اند. از این میان 94درصد به اثربخشی و کاربرد مطلوب الگوی بازاریابی تاثیرگذاری اعتراف کرده اند. چنین نکته ای بی تردید یک خبر خوش برای اهالی کسب وکار محسوب می شود.

قضاوت در مورد اثربخشی یک الگوی بازاریابی با توجه به یک یا چند مطالعه امکان‎پذیر نیست. بر این اساس اگرچه شمار بالایی از بازاریاب ها نظر مثبتی به بازاریابی تاثیرگذاری دارند، اما هنوز هم این شیوه با چالش های زیادی در مرحله اجرا دست و پنجه نرم می کند. به گزارش مجله Adweek، به عقیده کارشناس ها چالش اصلی سال 2019 به کارگیری الگوی بازاریابی تاثیرگذاری از سوی کسب وکارهای مختلف است.

بازاریابی موفق با الگوبرداری از مدل

با توجه به گزارش های معطوف به چالش های اجرای بازاریابی تاثیرگذاری باید علاوه بر نقاط مثبت این شیوه (افزایش فالوور، تعامل، ترافیک سایت و توسعه محتوای قدرتمند) به نقاط کمتر شناخته شده اش نیز توجه داشته باشیم. در بیانی کوتاه، هنوز کار زیادی تا ساده‎سازی این الگو برای استفاده فراگیر برندها و آژانس های تبلیغاتی وجود دارد.

ماهیت اصلی بازاریابی تاثیرگذاری بر همکاری برندها و شرکت های مختلف با افراد مشهور در عرصه های مختلف استوار است. به این ترتیب برندها با استفاده از شهرت افراد به توسعه کسب وکارشان می پردازند. نکته مهم در این میان اعتماد بالای کاربران به افراد مشهور (چه در سطح محلی و چه جهانی) است. فقط در این صورت همکاری این افراد به درد برندها خواهد خورد.

اجازه دهید لحظه ای دست نگه داریم. ما چگونه باید کمپین بازاریابی تاثیرگذاری را اجرا کنیم؟ فرق اصلی این شیوه با مدل سنتی ضبط ویدئو از یک سلبریتی و تبلیغ محصولات مان چیست؟

بدون تردید همپوشانی هایی میان تبلیغات سلبریتی محور و تاثیرگذاری وجود دارد. با این حال در مورد الگوی تاثیرگذاری مخاطب از آگاهی فرد تاثیرگذار به کیفیت محصول، عدم تبلیغ صرف برای کسب درآمد و رابطه دوستانه متقابل مطمئن است. به عبارت ساده تر، در الگوی تاثیرگذاری میان فرد طرف همکاری برندها و مخاطب های وی اعتماد بالایی وجود دارد.

مطلب مرتبط:  9 توصیه برای خلق کمپین بازاریابی تاثیرگذار در اینستاگرام

اگرچه در شیوه تاثیرگذاری هم میان افراد و برندها قرارداد منعقد می شود، با این حال افراد تاثیرگذار تمایل بیشتری به انتخاب موشکافانه برندهای طرف همکاری شان دارند. این امر به دلیل جلب اعتماد مخاطب در طول بازه زمانی طولانی و نگرانی بابت از دست دادن آن صورت می گیرد. افراد تاثیرگذار معمولا یک برند شخصی به حساب می آیند. به این ترتیب آنها هرگز علاقه ای برای ریسک‎پذیری در مورد اعتبار برندشان نخواهند داشت.

با توجه به گفته های قبلی، در اینجا باید به چهار نکته مهم به هنگام اجرای کمپین بازاریابی تاثیرگذاری توجه کنیم:

اطلاعات کارشناسی: آیا محتوای کمپین شما با شهرت اصلی فرد تاثیرگذار مورد نظر هماهنگی دارد؟ به بیانی دیگر، انتقال پیام ما از زبان فرد تاثیرگذار مورد نظرمان باید در مخاطب ایجاد کنجکاوی کند. اگر طرف مقابل سر رشته ای در کسب وکار ما نداشته باشد، ماهیت تاثیرگذاری کمپین مان برهم می خورد.

میزان جذب مخاطب: آیا فرد مورد نظر شما توانایی جذب شمار دلخواه مخاطب برندتان را دارد؟ به ویژه در شبکه های اجتماعی، آیا وی شهرتی مناسب با میزان محبوبیت برند شما در اختیار دارد؟

شباهت مخاطب ها: در اینجا باید به هماهنگی و شباهت مخاطب های برندمان با فرد تاثیرگذار مورد نظر توجه کنیم. اگر طیف مخاطب های ما خیلی تفاوت داشته باشد، همکاری ما چندان نتیجه‎بخش نخواهد بود.

شهرت: آیا فرد طرف همکاری ما از شهرت بالایی برخوردار است؟ آیا وی مانند یک فرد واقعا تاثیرگذار ارتباط نزدیکی با مخاطب های خود دارد؟ اگر اینگونه نیست، او بیش از اندازه در نقش یک برند فرو رفته است. در نتیجه همکاری با وی برای ما چندانی سودی نخواهد داشت.

به بیانی ساده، تبلیغات مبتنی بر سلبریتی ها بیشتر روی چسباندن نام برند ما به سلبریتی مورد نظر تمرکز دارد. با این حال در بازاریابی تاثیرگذاری هدف اصلی انتقال پیامی تعاملی به وسیله فردی مورد اعتماد مخاطب است. به همین خاطر برای برندها الگوی بازاریابی تاثیرگذاری بیش از آنکه با دامنه مخاطب های طرف همکاری مشخص شود، با میزان نزدیکی وی با مخاطب های اش سنجیده می شود.

به منظور اینکه ایده هایی چند پیرامون نحوه به کارگیری الگوی بازاریابی تاثیرگذاری از سوی برندهای بزرگ و کوچک به شما بدهیم، در ادامه این مقاله 13 مورد از برترین کمپین های این حوزه را کنار هم قرار داده ایم. امیدوارم با مشاهده نحوه فعالیت و تلاش این برندها آمادگی لازم برای برگزاری کمپین برند خود را پیدا کنید.

1. اسپرینت: #نامحدود زندگی کن

افراد تاثیرگذار: لیلی پونز، جرارد آدامز، پرینس رویس، بردلی مارتین، راشل کوک

برند اسپرینت را همه ما با کمپین مشهور «حالا صدایم را می شنوی؟» می شناسیم. از زمان اجرای آن کمپین تا به حال این برند به سراغ طیف گسترده ای از موسیقی دان ها، کارآفرینان و بازیگران با هدف جلب نظر جوانان رفته است.

در آخرین کمپین اسپرینت، این برند با هشتگ نامحدود زندگی کن به سراغ افراد مشهور در شبکه های اجتماعی رفته است. نقطه قوت این کمپین حضور افرادی است که در زندگی شان به معنای واقعی بدون محدودیت و حد و مرز زندگی کرده اند. به عنوان مثال جرارد آدامز (موسس برند Elite Daily) و لیلی پونز (فعال آنلاین در زمینه سبک زندگی شخصی) را در نظر بگیرید.

برند اسپرینت از هر پنج فرد تاثیرگذار کمپینش در ویدئوی اصلی خود استفاده کرده است. برای برندی که در زمینه توسعه خطوط وایرلس و اینترنت فعالیت دارد، همکاری با شخصیت های نخبه در کسب وکارش مزیت بسیار بزرگی به حساب می آید.

بازاریابی موفق با الگوبرداری از مدل

لینک تماشای ویدئو: https://youtu.be/XcN0yz9xckM

2. Old Navy: باشگاه پسران و دختران آمریکا

افراد تاثیرگذار: الکس رودریگز

برند Old Navy در زمینه فروش پوشاک و مد فعالیت دارد. براساس آمارهای رسمی اکنون این برند یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای آمریکا به حساب می آید. در زمینه بازاریابی این برند یکی از نخستین شرکت های بزرگ بود که روی الگوی تاثیرگذاری سرمایه‎گذاری کرد. آنها سابقه بسیار درخشانی در زمینه همکاری با وبلاگ‎نویس های مطرح در حوزه پوشاک و اکانت های برتر اینستاگرام دارند.

Old Navy برای جمعه سیاه قصد برگزاری کمپین ویژه ای را داشت. آنها با انتخاب الکس رودریگز (بازیکن بازنشسته تیم نیویورک یانکیز) اقدام به جمع‎آوری کمک های مردمی برای باشگاه پسران و دختران آمریکا کردند. این باشگاه در حقیقت یک سازمان عام‎المنفعه است که در زمینه تامین برنامه های آموزشی و کمکی برای جوانان آمریکایی فعالیت دارد. همکاری با الکس رودریگز از آن سوی اهمیت داشت که خود الکس در دوران جوانی یکی از اعضای این سازمان بود. به این ترتیب ستاره سابق نیویورک یانگیز به Old Navy کمک کرد تا در جمعه سیاه بالغ بر یک میلیون دلار کمک مردمی برای باشگاه پسران و دختران جمع آوری کند.

3. آب معدنی فیجی: آنچه بدن مان می پوشد

افراد تاثیرگذار: دانیله برنستین

همه ما با برند تولید آب معدنی فیجی آشنا هستیم. با این حال شاید بسیاری از افراد همکار این برند در کمپین «آنچه بدن ما می پوشد» را بهتر از خود برند فیجی بشناسند: دانیله برنستین.

دانیله برنستین یک وبلاگ‎نویس مشهور در زمینه مد است. نام وبلاگ وی We Wore What (آنچه ما می پوشیم) است. اخیرا برند فیجی دست به تولید ویدئویی برای کمپین جدیدش تحت عنوان «آنچه بدن مان می پوشد» زد. در این کمپین از کاربران برای تمرین ورزشی هشت دقیقه ای با برنستین دعوت به عمل می آمد. در این ویدئو اریک جانسون نیز به عنوان یکی از مشهورترین مربی های شخصی برنستین را همراهی می کرد.

هدف برند فیجی از برگزاری این کمپین نمایش میزان تعهدش به سلامت جسمانی مشتریانش بود. به همین دلیل آنها از برنستین استفاده کردند تا کمکی هرچند اندک به مخاطب های خود در راستای کسب تناسب اندام دلخواه شان کنند.

مطلب مرتبط: بازاریابی تاثیر گذار را بشناسید

4. باشگاه کایکاتسو: کافه واقعیت مجازی

افراد تاثیرگذار: اناکورین

بدون تردید همه افراد تاثیرگذار در حوزه ورزش، مد یا سرگرمی فعالیت ندارند. حداقل در آسیا ماجرا اینگونه است. مجموعه کافی‎شاپ های زنجیره ای کایکاتسو اخیرا در شعبه های خود در ژاپن قابلیت جالبی را با استفاده از دوربین های VR رونمایی کرده است. بر این اساس مشتریان کایکاتسو علاوه بر بهره‎مندی از نوشیدنی های متنوع امکان انجام بازی های مختلف با دوربین های واقعیت مجازی را نیز خواهند داشت. وقتی شما در ژاپن به دنبال توسعه چنین سرویسی هستید، هیچ کس بهتر از اناکورین، بازیگر و مجری تلویزیونی مشهور ژاپنی، به کارتان نخواهد آمد.

شهرت اصلی اناکورین به دلیل صداپیشگی بسیاری از کارتون ها و کمیک های ژاپنی است. به علاوه وی در برنامه های تلویزیونی متعددی نیز به عنوان مجری حضور پیدا کرده است. با این حال نکته مهم مد نظر باشگاه کایکاتسو در انتخاب این شخصیت محبوب علاقه شدیدش به بازی های ویدئویی است. به این ترتیب همکاری دو جانبه کایکاتسو و اناکورین موجب جلب توجه شمار بالایی از مردم ژاپن به سرویس جدید این کافه شد. اگر به یاد داشته باشید، در زمان معرفی این سرویس حتی در یوتیوب نیز بحث های زیادی پیرامون آن شکل گرفت. همه اینها به دلیل انتخاب هوشمندانه کایکاتسو صورت پذیرفت.

بازاریابی موفق با الگوبرداری از مدل

لینک تماشای ویدئو: https://youtu.be/-5EwXgjfJQk

5. H&M: مجموعه کاتالوگ پاییزه

افراد تاثیرگذار: جولیه سارینانا، الا ولدن

H&M یکی از بزرگترین برندها در زمینه مد و پوشاک است. همچنین آنها بیشترین تعداد فالوور (در زمینه مد) را در اینستاگرام دارند. دلیل اصلی کسب حجم بالای مخاطب از سوی این برند همکاری شان با افراد تاثیرگذار مرتبط با ماهیت برندشان است. به این ترتیب آنها به جای استفاده از مدل های مشهور از افراد تاثیرگذار سود می برند.

جولیه سارینانا (وبلاگ‎نویس حوزه مد) و الا ولدن (فعال در زمینه طراحی پوشاک) دو فرد تاثیرگذار اصلی کمپین پاییز برند H&M بودند. این برند در کاتالوگ پاییزه اش به جای مدل های مختلف فقط از این دو نفر استفاده کرد. میزان علاقه ساینانا به مدل های H&M به قدری بود که علاوه بر حضور در کاتالوگ این برند، برخی از مدل ها را در صفحه اینستاگرام شخصی اش نیز بارگذاری کرد.

نکته مهم درخصوص کمپین برند H&M انتخاب هوشمندانه افراد تاثیرگذار بود. همچنین آنها عادت استفاده از مدل های مشهور را نیز کنار گذاشتند. ترک این دو اقدام موجب موفقیت مجموعه کاتالوگ پاییزه آنها شد.

بازاریابی موفق با الگوبرداری از مدل

6. اسپِری: بوت های جذاب در اینستاگرام

افراد تاثیرگذار: علاقه‏مندان به برند اسپری

در پایان سال 2016 برند مشهور اسپری (فعال در زمینه تولید بوت های با کیفیت) شروع به همکاری با بیش از 100 فرد تاثیرگذار محلی در اینستاگرام کرد. هدف اصلی این همکاری نیز تولید محتوای جذاب برای مخاطب های برند بود. نحوه انتخاب افراد تاثیرگذار از سوی این برند بسیار هوشمندانه بود. بر این اساس آنها شروع به جست وجوی شبکه های اجتماعی برای یافتن افراد علاقه‎مند به برندشان کردند. سپس با گلچین کردن شان با برترین طرفدارهای خود تماس برقرار کردند. خواسته اصلی اسپری از طرفداران مشهورش واضح بود: تهیه تصاویر جذاب از زندگی روزمره شان همراه با بوت های این برند. نتیجه کار اسپری در کمپین سال 2016 بسیار عالی بود. در حقیقت محتوای تولیدشده آنقدر تنوع داشت که همه طرفداران این برند را راضی نگه دارد.

نکته جالب درخصوص همکاری اسپری با طرفدارانش واگذاری مدیریت اکانت رسمی شان در اینستاگرام به مجموعه کوچکی از این افراد بود. به این ترتیب از سال 2016 تا به حال مدیریت اکانت رسمی آنها برعهده طرفداران شان است. البته در پایان هر پست نام کاربری فرد تولیدکننده آن محتوا نیز ذکر می شود. به این ترتیب همکاری این شرکت با افراد تاثیرگذار برای هر دو طرف سودمند است. از یک طرف اسپری محتوای با کیفیت دریافت می کند و از طرف دیگر افراد تاثیرگذار محلی بر شهرت شان می افزایند.

بازاریابی موفق با الگوبرداری از مدل

7. سامسونگ: رونمایی از نوت 7

افراد تاثیرگذار: سیرنِکیو

امروزه شمار بالایی از گوشی های هوشمند روانه بازار می شوند. به همین دلیل وقتی سامسونگ در سال 2016 مدل نوت 7 خود را تولید کرد، تلاش اصلی اش ارائه اطلاعات لازم به مشتریان در مورد محصول تازه اش بود. برند سامسونگ برای تهیه ویدئو رونمایی نوت 7 به سراغ سیرنِکیو، هنرمند مشهور و فعال در اسنپ چت با دامنه فالوور بسیار بالا، رفت. هدف اصلی برند کره ای از همکاری با سیرنِکیو ساخت کلیپی جذاب برای کاربران گوشی های هوشمند بود.

توجه داشته باشید که علاوه بر تهیه کلیپی اختصاصی از سوی سیرنکیو، وی برای مراسم اصلی نیز به عنوان مجری انتخاب شده بود. سیرنکیو در روز مراسم از ابتدا یا انتها را به وسیله ویدئوهای 10 ثانیه ای اکانتش در اسنپ چت پوشش داد. به خاطر اینکه مراسم سامسونگ نخستین حضور رسمی وی در حوزه کسب وکار نبود، عملکرد سیرنکیو بسیار درخشان از آب درآمد. همچنین ویدئوهای کوتاه وی در اسنپ چت توجه دامنه وسیعی از کاربران را به خود جلب کرد. اگر تمایل به مشاهده سایر مراسم های سیرنکیو برای برندهای مختلف دارید، کافی است سری به سایت رسمی وی بزنید یا اکانت وی در اسنپ چت را چک کنید.

بازاریابی موفق با الگوبرداری از مدل

8. دیاگئو: طعم نوشیدنی من

افراد تاثیرگذار: نیک آفرمن

برند دیاگئو به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ نوشیدنی های گازدار در سراسر دنیا شناخته می شود. سابقه همکاری موفق با برندهای بزرگی نظیر کوکاکولا به کسب وکار آنها اعتبار ویژه ای بخشیده است. ویدئو تبلیغاتی این برند با حضور نیک آفرمن جایزه برترین کمین بازاریابی تاثیرگذاری سال را کسب کرده است.

در این ویدئو 44 دقیقه ای آفرمن در حالی به تصویر کشیده می شود که در ایستگاه آتش نشانی حضور دارد. از ظاهر ویدئو برمی آید که وی به دلیل کار طولانی روزانه بسیار خسته است. در همین هنگام یکی از نوشیدنی های دیاگئو را در دست گرفته و مشغول نوشیدن آن می شود. تمرکز اصلی این کمپین روی نوشیدنی های غیرالکلی دیاگئو است. به این ترتیب از آنها برای خاموش کردن آتش نیز استفاده می شود. شاید در نگاه نخست جلوگیری از توسعه آتش با نوشیدنی بسیار عجیب باشد، با این حال استراتژی هدف دیاگئو یادآوری تعهد برندش در زمینه تولید نوشیدنی های غیرالکلی است. بدین ترتیب دیاگئو با همکاری نیک آفرمن علاوه بر کسب جوایز متعدد، رضایت مخاطب های خود را نیز به دست آورد.

مطلب مرتبط: ایده هایی جالب برای بازاریابی ویدئویی تأثیرگذار

9. گپ: Styled.by

افراد تاثیرگذار: رفینری 29، وبلاگ های سلبریتی

کمپین موفق برند گپ تحت عنوان «Styled.by» یکی از جالب ترین و در عین حال شلوغ ترین کمپین های این مقاله است. گپ برای توسعه هرچه بهتر کمپینش به سراغ شمار بالایی از افراد تاثیرگذار رفت. در فهرست این برند نام های بزرگی همچون رفینری 29 (وبلاگ نویس مشهور در زمینه پوشاک و مد)، سایت تحلیلی «چه کسی، چه چیزی، کجا» و بسیاری از وبلاگ های محلی در زمینه مد حضور داشتند. هدف اصلی گپ از اجرای این کمپین نمایش محصولاتش از طریق افراد تاثیرگذار به گونه ای متفاوت از تبلیغات رایج بود. به همین دلیل گپ با ارسال محصولات مختلفش به افراد مورد نظر آنها را ترغیب به استفاده از آنها در زندگی روزمره شان و نگارش مطلب در موردشان کرد.

وقتی یک برند به جای تبلیغات معمولی به سراغ توسعه جایگاهش از طریق راهکارهای خلاق و غیرمستقیم می رود، واکنش کاربران بدان بهتر خواهد بود. نکته مهم کمپین برند گپ افزودن امکان خرید مستقیم به مطالب افراد تاثیرگذار بود. به این ترتیب کاربران با مشاهده هر مطلب از سوی فرد مورد نظر، در صورت تمایل، امکان سفارش مستقیم و ساده محصول را داشتند.

مزیت اصلی کمپین گپ در مقایسه با سایر نمونه های مقاله حاضر استفاده از شمار متنوعی از افراد تاثیرگذار است. به این ترتیب آنها در بخش جمع آوری اطلاعات به گونه ای موفق سلیقه اغلب مشتریان خود را مورد بررسی قرار داده اند. به عنوان یک برند معتبر همیشه باید به فکر سلیقه های متفاوت مخاطب های تان باشید. در غیر این صورت با واکنش های متعارضی پیرامون کمپین های تان مواجه خواهید شد.

بازاریابی موفق با الگوبرداری از مدل

10. Stride Gum: آدامس های جادویی

افراد تاثیرگذار: دی جی خالد

اگر فقط یک نفر شیوه کسب شمار بالایی از فالوور در اسنپ چت را بلد باشد، آن دی جی خالد، رپر مشهور عرب، است. از زمان شروع به کار این رپر به عنوان خواننده، عملکرد فوق العاده اش در زمینه کسب فالوور و تعامل با آنها در شبکه های اجتماعی مورد توجه بسیار قرار گرفته است. آپدیت مداوم مطالب و بارگذاری محتوای درخواستی کاربران از جمله عناصر اصلی موفقیت وی در اسنپ چت به حساب می آید. صرف نظر از فعالیت وی در سایر شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام، دی جی خالد اکنون به طور میانگین 3 میلیون بازدید برای هر پستش در اسنپ چت دارد. همین نکته او را بدل به یکی از اهداف تبلیغاتی و بازاریابی مناسب برای بسیاری از برندهای سراسر دنیا کرده است.

امانوئل سئوج، نایت رئیس بخش محتوای تبلیغاتی برند کوکاکولا، در مورد عملکرد دی جی خالد اینگونه اظهار نظر کرده است: «دی جی خالد با حضورش در اسنپ چت فضای این پلتفرم را به طور کامل تغییر داده است. اکنون اسنپ چت محیطی به مراتب شادتر از گذشته به حساب می آید و بدون تردید او پادشاه اسنپ چت است.»

وقتی فردی مانند امانوئل سئوج از دی جی خالد اینگونه تعریف کند، باید نسبت به عملکرد ویژه وی کنجکاو شد. به هر حال شهرت بالای این خواننده عرب وی را به هدفی مناسب برای تبلیغات برندهای مختلف بدل کرده است. نکته جالب درخصوص فعالیت تبلیغاتی دی جی خالد اختصاص آن به فضای اسنپ چت است. به این ترتیب اگر شما حضور چندان موثری در این پلتفرم ندارید، اقدام برای همکاری تبلیغاتی با رپر مشهور داستان ما سود چندانی برای شما نخواهد داشت.

همکاری خالد با برند مشهور تولید آدامس «Stride Gum» نظر بسیاری از کارشناس ها را در مورد الگوی بازاریابی تاثیرگذاری تغییر داد. بر این اساس هر دو طرف از این همکاری هیجان انگیز سود برند. برند Stride Gum بر میزان شهرتش افزود و در سوی دیگر خالد نیز میزان شوخ طبعی و شاد بودن خود را به رخ رقبا کشاند. به طور معمول ما در زمینه ارجاع به کمپین های قبلی برندمان فقط به نمونه های موفق اشاره می کنیم. بنابراین ارجاع مداوم برند Stride Gum به همکاری موفق اش با دی جی خالد به خوبی بیانگر میزان موفقیت بالای آن است.

وقتی به دنبال انتخاب فردی برای حضور در کمپین تاثیرگذاری برندتان هستید، باید تا جای ممکن تشابه ویژگی های اصلی برندتان و فرد مقابل را مورد توجه قرار دهید. در مورد برند Stride Gum اگر آنها با فردی به غیر از خالد همکاری می کردند، موفقیتی مانند آنچه کسب کردند به بار نمی آمد. علاوه بر این، همکاری این دو به خوبی نشان داد که الگوی بازاریابی تاثیرگذاری فقط محدود به همکاری با شخصیت های مطرح در سطح محلی نیست. با برنامه ریزی دقیق امکان بهره مندی از سلبریتی های مشهور در سطح جهانی و کسب موفقیت مطلوب نیز وجود دارد.

بازاریابی موفق با الگوبرداری از مدل

11. Naked Juice: اسپانسر پست های اینستاگرام

افراد تاثیرگذار: کیت لا ویه

برند Naked Juice نامی شناخته شده در زمینه تولید آب میوه و نوشیدنی های میوه ای در آمریکاست. آنها کار خود را از سال 1983 به عنوان شاخه ای از برند مادر پپسی شروع کردند. وقتی نام پپسی به عنوان برند مادر Naked Juice به میان می آید، می توان از کیفیت محصولات این برند مطمئن بود. همچنین در زمینه بازاریابی و تبلیغات نیز آنها به مانند برند مادرشان عالی عمل می کنند.

تا سال های متمادی برند Naked Juice به حضور در شبکه های اجتماعی علاقه چندانی نداشت. با این حال توسعه روزافزون شبکه های اجتماعی و مشاهده موفقیت های سایر برندها در این فضا، در نهایت، آنها را نسبت به ضرورت حضور در شبکه های اجتماعی متقاعد ساخت. یکی از بهترین عملکردهای این برند در شبکه های اجتماعی مربوط به توسعه نسخه جدید بطری های نوشیدنی اش از طریق افراد تاثیرگذار در اینستاگرام است. آنها در انتخاب پلتفرم پایه شان برای تبلیغات به امکان نمایش ساده محتوای بصری و شمار بالای کاربران توجه کردند. به همین دلیل اینستاگرام بدون هیچ گونه معطلی نظر مدیران Naked Juice را به خود جلب کرد.

وقتی شما سال های زیادی از حضور در شبکه های اجتماعی پرهیز کرده اید، کمپین های آنلاین تان به شدت زیر ذره بین قرار خواهد گرفت. به همین دلیل انتخاب همکار مناسب برای Naked Juice بسیار مهم بود. به همین دلیل آنها پس از بررسی های متعدد به سراغ کیت لا ویه (کارشناس و وبلاگ نویس مشهور در زمینه سبک زندگی) رفتند. ماهیت همکاری بین این برند و کیت بر پایه استفاده وبلاگ نویس مشهور از نوشیدنی های Naked Juice و نگارش مطالب تحسین برانگیز درخصوص آن بود. به این ترتیب Naked Juice با سرمایه گذاری منطقی انتظار نسبتا بالایی از نتیجه کمپینش داشت.

وقتی شما کارتان را همراه با دقت و مطالعه عمیق انجام دهید، نتیجه کار به احتمال بسیار زیاد عالی از آب درمی آید. در مورد کمپین Naked Juice، پست های ترویجی کیت لا ویه نتیجه محسوسی روی نرخ فروش نوشیدنی ها داشت. به همین دلیل Naked Jucie پس از پایان کمپین نخست باز هم به سراغ کیت رفت. البته این وبلاگ نویس مشهور تنها همکار شرکت در زمینه بازاریابی تاثیرگذاری به حساب نمی آید.

بازاریابی موفق با الگوبرداری از مدل

12. لوفلر راندال: سفیران LR

افراد تاثیرگذار: زنان کارآفرین خلاق

برند لوفلر راندال نامی شناخته شده در زمینه تولید کفش و هرگونه لوازم جانبی آن است. تولید محصولاتی هماهنگ با آخرین دستاوردهای تکنولوژی موجب محبوبیت روزافزودن این برند در میان هنرمندان، وبلاگ نویس ها و سرمایه گذارهای حوزه مد و پوشاک شده است. آنها به دلیل عادت به استفاده از تکنولوژی های جدید به سرعت اقدام به هماهنگی برندشان با شبکه های اجتماعی کردند. به این ترتیب دامنه فعالیت آنلاین آنها روز به روز در حال افزایش است. نکته جالب درخصوص فعالیت لوفلر راندال سرمایه گذاری عظیمش روی حوزه بازاریابی تاثیرگذاری است.

کمپین «سفیران LR» که از سوی لوفلر راندال اجرا شد، بر پایه همکاری با شماری از هنرمندان، نویسندگان و کارآفرینان موفق زن شکل گرفت. به زبان این برند، چنین افرادی «دخترانی شاد با روحیه تغییر جهان» هستند که به عنوان سفیر لوفلر راندال فعالیت خواهند کرد.

مطلب مرتبط: الهام بخش ترین تبلیغات تمام دوران / 8 کمپین که دنیای تبلیغات را تغییر دادند

به منظور استفاده بهینه از همکاری با افراد تاثیرگذار، برند لوفلر راندال اقدام به توزیع محصولات مختلفش در میان هر کدام از سفیرانش کرد. به این ترتیب فعالیت سفیران برند در شبکه های اجتماعی بیانگر کیفیت مطلوب محصولات شرکت نیر خواهد بود. به منظور برجسته سازی پست های مربوط به این برند، هر کدام از سفیران در پست های ویژه از هشتگ «سفیر لوفلر راندال» استفاده می کنند.

بازاریابی موفق با الگوبرداری از مدل

13. گلاسیر: زنان معمولی

افراد تاثیرگذار: تمام زنان

این استارتاپ مستقر در منهتن (که اخیرا یکی از سریع ترین برندها در زمینه توسعه از سوی Fast Company لقب گرفته) بیشتر شهرت یک شبه خود را مدیون ایده های خلاقانه بازاریابی و تعامل نزدیک با افراد تاثیرگذار محلی است. نکته جالب درخصوص همکاری برند گلاسیر با افراد تاثیرگذار انتخاب کسانی است که در قالب یک گروه تاثیرگذاری بالایی دارند. با این حال به صورت انفرادی اثربخشی آنها چندان زیاد نیست.

به طور معمول یک برند فعال در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از بازیگران و مدل های مشهور برای توسعه محصولاتش استفاده می کند. با این حال گلاسیر به جای این کار به سراغ طیف بسیار وسیع تری از افراد رفته است: همه زنان دنیا.

بازاریابی موفق با الگوبرداری از مدل

امیلی ویس، مدیرعامل برند گلاسیر، در مورد کمپین برندش به خبرگزاری Quartz اینگونه گفته است: «جذابیت اصلی ایده ما توجه به هر کدام از زنان سراسر دنیا به عنوان فردی تاثیرگذار است.» به این ترتیب گلاسیر با ایجاد تغییری بنیادی در الگوی بازاریابی تاثیرگذاری موفق به جلب نگاه های بسیاری به کمپینش شد. در ادامه نیز سایر کمپین های این برند از الگوی فوق تبعیت کردند. موفقیت اغلب این کمپین ها و افزایش محسوس فروش محصولات گلاسیر به خوبی گویای نتیجه بخشی الگوی فوق است.

منبع : hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AIgS9rLu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه