بازاریابی پیامکی موفق با 14 ایده طلایی - فرصت امروز

سه شنبه, 08 مرداد 1398 - 13:00

با توجه به اینکه امروزه تقریبا تمامی افراد از تلفن های همراه استفاده می کنند، بازاریابی از این طریق شانس موفقیت بسیار بالایی را دارا است. در این رابطه توجه داشته باشید که همه افراد از گوشی های هوشمند استفاده نکرده و دسترسی به اینترنت ندارند. به همین خاطر نیز استفاده از این روش شما را در معرض نمایش حداکثری قرار خواهد داد. از دیگر مزیت های آن نیز می توان به سرعت بالای مشاهده توسط افراد اشاره کرد. درواقع این احتمال وجود دارد که فردی برای چند روز و یا ساعت به اینترنت متصل نشود. با این حال گوشی تلفن همراه آنها همواره روشن خواهد بود.

به همین خاطر نیز پیام شما در کسری از ثانیه دیده خواهد شد، با این حال بسیاری از برندها در این رابطه کاملا ابتدایی عمل کرده و صرفا ارسال پیامک را کافی تصور می-کنند. این امر در حالی است که شما باید استراتژی های مختلفی را پیاده کنید تا نتیجه لازم به دست آورده شود. در همین راستا و در ادامه به بررسی 14 ایده طلایی که باعث موفقیت بیشتر بازاریابی پیامکی شما می شود، خواهیم پرداخت.

بازاریابی پیامکی

1-پیامک های تعاملی ارسال کنید

این امر که از مخاطب بخواهید تا نسبت به پیام شما واکنشی داشته باشند، خود از جمله مواردی است که باعث درگیر شدن آنها با برند شما خواهد شد، با این حال لازم است تا سیستم شما به نحوی طراحی شده باشد که پاسخ افراد بدون هیچ گونه هزینه ای برای آنها باشد. در غیر این صورت با شکست مواجه خواهید شد. در این رابطه فراموش نکنید که اقدامات شما باید جذابیت بالایی را به همراه داشته باشد تا مخاطب به پاسخ دادن به شما ترغیب شود.

بازاریابی موفق

برای مثال می توانید پس از معرفی محصولات خود و یا قرار دادن لینک مشاهده آنها در سایت رسمی، از مخاطبان خود بخواهید تا نام محصول موردنظر خود را برای تان ارسال کنند تا کد تخفیف خرید آن را دریافت نمایند. این امر به خاطر اینکه باعث می شود تا برای دقایقی افراد با شما درگیر شوند، ماندگاری بیشتری را در مقایسه با زمانی خواهد داشت که شما صرفا کد تخفیفی خود را ارسال می‎کنید.

مطلب مرتبط: چقدر در مورد بازاریابی پیامکی می دانیم؟

2-برنده های تصادفی برای خود انتخاب کنید

شما می توانید با توجه به بودجه خود، هر ماه چند برنده تصادفی را انتخاب کنید. این امر که تجربه آشنایی افراد با برند شما به واسطه یک جایزه باشد، بدون شک عمیق ترین تاثیر ممکن را به همراه خواهد داشت، با این حال توجه داشته باشید که بهتر است تا آنها را به نزدیک ترین نمایندگی فروش خود دعوت کنید تا فرصتی برای معرفی محصولات دیگر نیز داشته باشید. در رابطه با جایزه، این امر که یکی از محصولات تولیدی شرکت خود را انتخاب کنید، بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. این تجربه فوق‎العاده باعث خواهد شد تا افراد برند شما را به اطرافیان خود نیز معرفی کنند که خود مزیتی بزرگ برای شما خواهد بود. در نهایت لازم است تا مسابقاتی جذاب نیز داشته باشید تا افراد علاقه‎مند نیز بتوانند شانس خود را برای کسب جایزه امتحان کنند.

بازاریابی موفق

3-نوع پیام مورد علاقه مخاطبان خود را بیابید

این امر که از مخاطب خود بخواهید تا نوع پیام مورد علاقه خود را انتخاب کند باعث افزایش تاثیر پیامک های شما خواهد شد. برای مثال ممکن است برخی از افراد به مطالب آموزشی در زمینه کسب و کار شما علاقه داشته باشند و سایرین معرفی جدیدترین محصولات همراه با کدهای تخفیف را ترجیح دهند. به همین خاطر نیز لازم است تا اقدامات خود را با توجه به خواست مخاطبان، انجام دهید.

4-افراد را در گروه های مختلف قرار دهید

این امر که پیام های یکسانی را برای تمامی افراد ارسال کنید، بدون شک از تاثیر اقدام شما با کاهشی چشمگیر مواجه خواهد ساخت. این گروه‏بندی ها می تواند براساس معیارهای مختلفی باشد. برای مثال معیار سنی و یا شغلی از جمله این موارد محسوب می شود، با این حال الزامی ترین اقدام در این رابطه، ایجاد دو گروه افراد فعال و بدون واکنش است که باعث خواهد شد تا بدانید تمرکز اصلی خود را باید بر روی چه تعداد از افرادی قرار دهید.

5-تا حد امکان اطلاعات به دست آورید

این امر که از مخاطب خود بخواهید که اطلاعاتی نظیر سن و ماه تولد خود را ارسال کند تا شما در روز تولد برای شان سورپرایزی را داشته باشید بدون شک باعث خواهد شد تا افراد پاسخگوی سوالات شما باشند. از این اطلاعات نیز می‎توان در راستای اقداماتی نظیر گروه‎بندی بهتر آنها استفاده کرد. بدون شک به هر میزانی که شناخت بالاتری از مخاطبان خود داشته باشید، بازاریابی آنها نیز با سهولت بیشتری مواجه خواهد شد.

ایده طلایی بازاریابی

6-نظرسنجی داشته باشید

در حال حاضر بسیاری از سایت ها از نظرسنجی های گوناگون استفاده می‎کنند با این حال در رابطه با بازاریابی پیامکی این اقدام مورد کم‎توجهی واقع شده است. به همین خاطر نیز شما می توانید با استفاده از نظرسنجی های مختلف، به بهبود اقدامات کمک کرده و جامعه هدف خود را بهتر بشناسید. فراموش نکنید که تمامی اقدامات و داده های به دست آمده باید با تجزیه و تحلیل مناسبی همراه باشد. در غیر این صورت شما بهترین استفاده ممکن را از تلاش های خود نخواهید داشت.

مطلب مرتبط: چگونه بازاریابی پیامکی‌ مان را تاثیر گذارتر کنیم

7-پیام های یادآورانه ارسال کنید

این امر که مخاطب را نسبت به زمان مناسب خرید مجدد، آگاه سازید از دیگر مواردی خواهد بود که ارزش پیام های شما را افزایش خواهد داد. درواقع هیچ فردی تمایل ندارد که یک پیام صرفا تبلیغاتی را مشاهده کند. به همین خاطر نیز لازم است تا محتوایی مفید تولید کرده و در دل آن اقدام به تبلیغ غیرمستقیم کنید. برای مثال یک برند تولیدکننده روغن موتور، می تواند به مشتریان خود زمان مناسب برای استفاده از روغن را یادآوری کرده و یک کد تخفیف ارائه دهد تا مخاطب به استفاده مجدد از محصول شما ترغیب شوند.

ایده طلایی بازاریابی

8-مناسبت های مهم را تبریک بگویید

این امر که مواردی نظیر تولید افراد را تبریک گفته و یک سورپرایز جذاب برای آنها داشته باشید. با توجه به این امر که شما خود را در یکی از بهترین روزهای زندگی افراد شریک کرده-اید، بدون شک در ذهن مخاطب به خوبی ماندگار خواهید شد. به همین خاطر نیز نباید این دسته از فرصت ها را از دست داد. در این راستا لازم است تا با اقداماتی نظیر درج نام خانوادگی، اقدام به شخصی‎سازی پیام های خود کنید. در آخر نباید از ایموجی ها برای افزایش تاثیر پیام های خود غافل شد. درواقع شما باید از تمامی امکانات برای تحریک احساسات افراد استفاده کنید که بالاترین هدف هر اقدام بازاریابی محسوب می شود.

9- همه چیز را محدود به درج اطلاعات در پیامک خود تصور نکنید

تمامی پیام های شما باید از محدودیت کلمه برخوردار باشند. درواقع طولانی شدن متن پیام، شانس مطالعه آن را کاهش خواهد داد، با این حال این امر به معنای کاهش سطح توانایی ها نبوده و لازم است تا با درج لینک و ارسال پل های ارتباطی، به تکمیل اقدامات خود کمک کنید.

10-سیستم پاسخگویی خودکاری را داشته باشید

بدون شک پاسخگویی به عنوان عامل پشتیبان اقدامات شما محسوب می شود. به همین خاطر نیز ضروری است تا در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد. به همین خاطر این امر که سیستم پاسخگویی خودکاری را داشته باشید، تمامی نیازهای شما در این رابطه را تامین خواهد بود.

11-از ارسال پیام های تکراری خودداری کنید

همواره مشاهده می شود که برندها، پیام های کاملا تکراری را ارسال می‎کنند. این امر بدون شک به برند شما وجهه یک عامل مزاحم را خواهد بخشید. به همین خاطر نیز ضروری است تا قبل از ارسال هر پیام، بازبینی لازم را داشته و فواصل درستی را برای ارسال پیام داشته باشید تا زمینه نارضایتی ها فراهم نشود.

12-زمان مناسب برای ارسال پیام های خود را بیابید

شما باید یک جدول زمانی را در اختیار خود داشته باشید که تا بهترین زمان ها برای ارسال هر نوع پیام را بیابید. برای مثال ممکن است بهترین زمان برای ارسال کدهای تخفیف در ساعات اواسط روز باشد. این آمارها با توجه به جامعه هدف، تفاوت خواهد داشت. به همین خاطر نباید از اطلاعات سایرین استفاده کرد. در نهایت توجه به بازخوردها و میزان تعامل در ساعت های مختلف، می-تواند به خوبی شما را به اطلاعات مورد نیاز برای تشکیل جدول مذکور برساند.

13-امکان لغو ارسال پیامک ها را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید

بنا به هر دلیلی، این احتمال وجود دارد که افراد تمایلی برای دریافت پیام های شما نداشته باشند. تحت این شرایط پیام های دریافتی تنها باعث ایجاد حس بد در آنها خواهد شد. به همین خاطر نیز ضروری است تا امکان لغو در هر مرحله-ای را در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

مطلب مرتبط: بازاریابی پیامکی

14-تنها به دنبال جذب مشتری جدید نباشید

تمامی موارد معرفی شده برای جذب مشتریان جدید بوده است، با این حال شما نیاز به برنامه ای برای مشتریان فعلی خود نیز خواهید داشت. درواقع عدم برنامه در این زمینه موجب ریزش مخاطب خواهد شد. به همین خاطر لازم است تا برای حفظ آنها نیز پیامک های مخصوصی را داشته باشید.

ایده موفق بازاریابی

در نهایت بررسی اقدامات مشابه سایر برندها و مطالعه مقالات به‎روز در این زمینه، به بهبود سطح بازاریابی پیامکی شما کمک شایانی را خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی