شنبه, 10 خرداد 1399 - 09:03

بررسی پشت صحنه برندسازی علامت «کودک در خودرو است»

اگر برای یک بار هم که شده تجربه رانندگی در شهر را داشته باشید، خودروهای دارای علامت «کودک در خودرو است» را مشاهده کرده اید. این علامت رایج برای بیشتر رانندگان به معنای رعایت احتیاط بیشتر به منظور حفظ ایمنی کودکان حاضر در خودروهای اطراف است. شاید بسیاری از ما این استیکرهای ساده و هشداردهنده را خلاقیت و نوآوری والدین تلقی کنیم، اما در حقیقت ایده جذاب یک برند پشت سر آن قرار دارد. برند Safety 1st به عنوان تولیدکننده انواع صندلی ایمنی کودک طرح موردنظر را همراه با محصولاتش در اختیار خریداران قرار می دهد. به این ترتیب والدین امکان نصب استیکر موردنظر برای اعلام هشدار به سایر رانندگان مبنی بر حضور کودک در خودرو را دارند.

شرکت Safety 1st با همکاری شرکت Allen & Gerritsen اقدام به طراحی کمپین تازه ای برای حمایت از رعایت نکات بهداشتی و دورکاری از خانه کرده است. هدف اصلی این شرکت از طراحی کمپین تازه اش تقویت انگیزه مردم به منظور برگزاری جلسات و نشست های کاری به صورت مجازی است بنابراین کاربران با تهیه ویدئو یا حتی گیف از جلسات آنلاین شان امکان شرکت در کمپین موردنظر را خواهند داشت.

ترکیب برندسازی حمایت والدین دوران کرونا

جسیکا روسیستو، مدیر بخش آمریکای شمالی شرکت دورل جوونیل، به عنوان یکی از مسئولان ارشد شرکت مادر Safety 1st اظهارنظر جالبی درباره کمپین مورد بحث دارد: «درک والدین و نگرانی های شان در زمان کنونی بسیار دشوار است. اغلب افراد امکان درک احساسات والدین را ندارند. به همین خاطر شاید آنها در محیط کار با شرایط دشواری مواجه شوند. هدف اصلی ما در کمپین جاری توجه به سلامت مردم و کودکان در عین توجه به ایجاد تعادل میان زندگی شخصی و کاری است.»

شرکت Safety 1st از زمان طراحی نخستین استیکرهای مربوط به حضور کودکان در خودرو اقدام به استفاده از قالب مشابه برای انتشار پیام های مهم دیگر نیز کرده است. بهترین نمونه این اقدام در ماه های اخیر و ماجرای کرونا قابل مشاهده است. تیم بازاریابی شرکت Safety 1st اقدام به طراحی استیکرهایی با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه و دورکاری کرده است. اغلب کارشناس های بازاریابی و برندسازی در طول سال های اخیر به دلیل حمایت از کودکان و تلاش برای ارتقای سطح توجه به سلامت آنها شرکت Safety 1st را مورد تحسین قرار داده اند.

مطلب مرتبط: تاثیر ویروس کرونا بر روی تبلیغات برندهای بزرگ

براساس گزارش اخیر موسسه Parenting In Context در شرایط شیوع ویروس کرونا 52درصد از والدین در ایالات متحده با بحران مالی مواجه هستند. همچنین بیش از نیمی از والدین این کشور نیز به دلیل رسیدگی مداوم به کودکان در عمل فرصت تعامل اجتماعی و ایجاد ارتباط با دیگران را از دست داده اند. بدون تردید در این شرایط ایجاد تعادل میان زندگی شخصی و کاری بسیار دشوار خواهد بود. یکی از اهداف اصلی کمپین تازه شرکت Safety 1st جلب توجه همگانی به وضعیت والدین در شرایط سخت کنونی است. آنها مدیران شرکت های بزرگ و کوچک را به ارائه مرخصی یا دست‏کم همدردی با کارکنان دارای فرزند خردسال دعوت کرده اند. به این ترتیب والدین فرصت بیشتری برای رسیدگی به بهداشت و سلامت کودکان شان خواهند داشت.

بدون تردید شرایط کنونی برای توسعه برند و برندسازی دوران سختی محسوب می شود، با این حال شرکت Safety 1st به خوبی راهکار تعامل هرچه عمیق تر با مشتریانش را یاد گرفته است. شاید آنها در طول زمان حاضر شرایط دشواری از نظر سطح فروش و کسب درآمد داشته باشند، اما رابطه عمیق و مناسبی با مشتریان شان ایجاد کرده اند. این امر در دوران پساکرونا موجب محبوبیت هرچه بیشتر برندشان نزد مشتریان خواهد شد. شاید ما از این پس شاهد استیکرهای بسیار بیشتر و متنوع تری از سوی مشتریان این برند باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید