چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

برنده ها و بازنده های دنیای کارآفرینی در سال 2019

4 سال پیش ( 1398/10/10 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : دنیز کم  

نظر شما در رابطه با عملکرد کارآفرین ها در سال 2019 چگونه است؟ درواقع برخی از افراد فراتر از حد انتظار ظاهر شده و برخی دیگر ضعیف تر از سال پیش رفتار کرده اند. با این حال پنج نفر برتر سال 2019 در مجموع 112 میلیارد دلار به ثروت خود افزوده اند که رقمی بی سابقه محسوب می شود. اگرچه سال گذشته جف بزوس به عنوان برنده اصلی رقابت کارآفرین ها محسوب می شد و مارک زاکربرگ نیز بازنده بزرگ معرفی گردید، با این حال در فهرست امسال حتما شگفت زده خواهید شد.

برنده ها

1-برنارد آرنو

میزان پیشرفت: 40 میلیارد دلار

میزان کل دارایی: 107.7 میلیارد دلار

طلایی ترین سال برنارد آرنو بدون شک در 2019 رقم خورده است. وی موفق شد تا رقبای بسیاری را در فهرست ثروتمندترین افراد پشت سر گذاشته و خود را با اختلافی کم در مقایسه با بیل گیتس و استیو جابز، به رتبه سوم برساند. این تاجر موفق با در اختیار داشتن مالکیت بیش از 70 برند فعال در زمینه های مختلف که بزرگ ترین آنها مرتبط با حوزه مد است، باعث حیرت بسیاری از تحلیلگران شد. در این رابطه خود او عنوان کرده است که علت موفقیت سال گذشته نتیجه یک برنامه ریزی 10 ساله بوده است. به همین خاطر در صورت تداوم موفقیت ها در سال آینده، ممکن است او را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان در سال 2020 مشاهده کنیم. چند خرید موفق در کنار افزایش 51درصدی ارزش برند LVMH که از ادغام چند برند مطرح نظیر لویی ویتون و هنسی به وجود آمده است، بزرگ ترین دلایل این موفقیت خیره کننده محسوب می-شود.

2-مارک زاکربرگ

میزان پیشرفت: 22.1 میلیارد دلار

میزان کل دارایی: 72 میلیارد دلار

اگرچه سال گذشته برای فیس بوک بسیار سخت سپری شد و این شرکت مورد حمله بسیاری از افراد برای شایعه فروش اطلاعات کاربران قرار گرفت، با این حال وضعیت برای برندهای دیگر تحت مالکیت مارک زاکربرگ کاملا طلایی سپری شد. درواقع اینستاگرام و واتس اپ پیشرفت های خوبی را داشتند که این امر از جمله دلایل اصلی موفقیت مارک زاکربرگ محسوب می شود. همچنین در دو ماه گذشته فیس بوک با کنترل اوضاع و ارائه جدیدترین سرویس های خود با رشدی 48درصدی در مقایسه با سال گذشته مواجه شده است. درواقع اگرچه در تمام طول سال، فیس بوک شرایط سختی را سپری کرد، با این حال عملکرد مارک در دو ماه پایانی سال خیره کننده بوده است و بار دیگر مهارت مدیریتی جوان ترین فرد فهرست ما را به اثبات همگان رسید. درواقع اگرچه در سال گذشته از او به عنوان فرد اول فهرست بازنده ها نام برده شده است، با این حال امسال همه چیز برای موسس فیس بوک تغییر کرده و پیش بینی می شود که این بهبود، ادامه دار باشد. فراموش نکنید که به دلیل شرایط سنی، از مارک زاکربرگ به عنوان امید اول کسب عنوان نخست ثروتمندترین فرد جهان برای 10 سال آینده یاد می شود که شاید 2020 را نقطه شروع آن دانست.

مطلب مرتبط: برنده ها و بازنده های دنیای کارآفرینی سال 2018

3-آمانسیو اورتگا

میزان پیشرفت: 17.3 میلیارد دلار

میزان کل دارایی: 74.9 میلیارد دلار

پادشاه مد جهان در سال گذشته عملکرد خوبی را داشته است. این امر در حالی بود که وی در فهرست سال پیش، پس از مارک زاکربرگ در رتبه دوم بازنده ها قرار داشت. افزایش 34درصدی ارزش سهام شرکت هایی نظیر ایندیتکس و زارا دلیل اصلی کسب این موفقیت محسوب می شود. سیاست درست کاهش هزینه های عملیاتی در کنار تلاش های مستمر برای جهانی تر شدن برندهای آقای اورتگا دقیقا همان تغییرات لازمی بوده است که نشان می دهد وی دقیقا به دلیل مشکلات خود پی برده است. درواقع با توجه به اهمیت بازاریابی اینترنتی، وی خصوصا در کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی، کلمبیا، فلیپین و اوکراین گام های بزرگی را برداشته است.

4-استیو بالمر

میزان پیشرفت: 16.3 میلیارد دلار

میزان کل دارایی: 56.3 میلیارد دلار

در سال گذشته نیز استیو بالمر، در لیست این برندها قرار داشت، با این حال عملکرد او امسال بهتر بوده و میزان درآمد بیشتری را در مقایسه با سال گذشته توانسته است به ثروت خود بیفزاید. وی اگرچه موسس هیچ برندی محسوب نمی شود، با این حال به علت هوش بالا و خرید سهام برندهای مختلف نظیر توییتر، موفق شده است تا هر ساله عملکردی خیره کننده را داشته باشد.

5-موکش آمبانی

میزان پیشرفت: 16.1 میلیارد دلار

میزان کل دارایی: 61.4 میلیارد دلار

برای سومین سال پیاپی، میلیاردر هندی موفق شده است تا در لیست برندها جای گیرد. وی به عنوان ثروتمندترین فرد آسیا و مدیرعامل برند ریلاینس(بزرگترین شرکت خصوصی در کشور هند) است که با عملکرد خیره کننده خود به تمامی بدهی های شرکت در سال 2017 پایان بخشید. همین امر نیز باعث شده است تا دست او برای انجام اقدامات جدید کاملا باز باشد. فروش بخشی از سهام شرکت ها و عقد قراردادهای جدید با کشورهایی نظیر عربستان، از جمله مهم ترین دلایل پیشرفت قابل توجه او محسوب می شود.

بازنده ها

1-عظیم پرمجی

میزان پسرفت: 14.1 میلیارد دلار

میزان کل دارایی: 7.2 میلیارد دلار

بازنده اصلی سال 2019 دنیای کارآفرین ها را باید میلیاردر هندی دانست که بیش از نیمی از ثروت خود را از دست داد، با این حال نباید دلیل این پسرفت را صرفا اقدامات بد تجاری او به حساب آورد. درواقع بخش بزرگی علت این از دست رفتن ثروت، به خاطر کمک های مالی سنگین به موسسات خیریه است.

2-جف بزوس

میزان پسرفت: 13.1 میلیارد دلار

میزان کل دارایی: 109.7 میلیارد دلار

اگرچه قرار گرفتن ثروتمندترین فرد جهان در رتبه دوم بازنده ها، بسیار عجیب به نظر می رسد، با این حال دلیل این موضوع را نباید به خاطر اقدامات تجاری بد دانست. درواقع این ماجرا تنها یک دلیل دارد و آن هم طلاق پرهزینه پس از 25 سال زندگی مشترک از مکنزی بزوس است. همین امر نیز باعث شد تا 25درصد از سهام آمازون بر طبق قانون به او اختصاص یابد که هزینه ای 36.8 میلیاردی را در پی داشته و پرداخت آن منجر به ضرری سنگین شده است. به همین خاطر علی رغم سال خوب آمازون و جبران بخش اعظمی از این هزینه از دست رفته، همچنان ضرر 13.1 میلیاردی متوجه آقای بزوس است.

3-سوبهاش چاندرا

میزان پسرفت: 3.4 میلیارد دلار

میزان کل دارایی: 660 میلیون دلار

اتهام به کلاهبرداری خود دلیل کافی برای کاهش شدید ارزش سهام یک شرکت محسوب می شود. این موضوع دقیقا برای شرکت اسل که مدیریت آن برعهده میلیونر هندی سوبهاش چاندرا قرار دارد، اتفاق افتاده و کاهش ارزش سهام 60درصدی را به همراه داشته است. فروش بخش اعظمی از سهام شرکت، تنها راهکار برای رفع بدهی ها و جلوگیری از ورشکستگی آقای سوبهاش چاندرا بوده که در نهایت از ثروت چند میلیاردی او تنها 660میلیون را باقی گذاشته است. حال باید دید که وی در سال 2020 پس از طی کردن سالی سخت، چه تدبیری را برای بازگشت به فهرست میلیاردرها، انجام خواهد داد.

مطلب مرتبط: درس های کارآفرینی از کارآفرینان برتر دنیا

4-تراویس کالانیک

میزان پسرفت: 3.1 میلیارد دلار

میزان کل دارایی: 2.8 میلیارد دلار

این امر که موسس اوبر(نخستین سرویس تاکسی اینترنتی) را در چنین جایگاهی مشاهده کنیم، بسیار عجیب به نظر می رسد، با این حال چندین اشتباه بزرگ او را از آسمان به زمین انداخته و باعث شده است تا با رأی هیأت مدیره از ریاست شرکت کنار گذاشته شود و دارا خسروشاهی کنترل همه چیز را در دست گیرد. وی حتی سهام های خود را نیز در بدترین زمان به فروش رسانده است، با این حال با نگه داشتن سهام خود در شرکت IPO دومین اشتباه را نیز مرتکب شده و با افت شدید ارزش سهام آن، ضرری میلیاردی را متحمل شده است. حال باید دید با توجه به تلاش های او برای در دست گرفتن مدیریت یک شرکت جدید، سال آینده برای آقای کالانیک چگونه رقم خواهد خورد.

5-یان زی
میزان پسرفت: 3 میلیارد دلار

میزان کل دارایی: 2.1 میلیارد دلار

این میلیاردر چینی در سال 2019 با افت 70درصدی شرکت خود مواجه شد که در زمینه فناوری فعالیت دارد، با این حال اطلاعات دقیقی در رابطه با دلایل وقوع این اتفاق منتشر نشده است و به همین خاطر برای کسب اطلاعات بیشتر، باید تا پایان یافتن تعطیلات کریسمس صبر کنید.

منبع : forbes
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Fsg9bV6q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه