جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

در کنار پیشرفت چشمگیر کشور چین در حوزه ‏های مختلف طی 15 سال اخیر، شبکه اجتماعی تیک تاک نیز موفق شده است نظیر برندهایی نظیر هوآوی، جهان را به چالش بکشد. این شبکه آمارهای مختلفی نظیر بیشترین میزان دانلود را تصاحب کرده و طی چند هفته اخیر، میانگین زمان استفاده کاربران آن از فیس بوک پیشی گرفته است. این امر در حالی است که این شبکه کاملا تازه کار بوده و از سال 2017، به صورت جهانی عرضه شد. پیش بینی ها نیز حاکی از آن است که طی چهار سال آینده، این شبکه جذاب مبتنی بر ارسال ویدئوهای کوتاه، جایگاه حال حاضر فیس بوک و اینستاگرام را تصاحب خواهد کرد. در این راستا فهرستی از محبوب ترین موضوعات معرفی شده که در آن موضوعاتی که بالاترین میزان رشد را نیز داشته اند، تحلیل شده است. در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت. 

1-ولاگ 

به صورت بسیار ساده، ولاگرها همان بلاگرهایی محسوب می شوند که همه ما با آنها آشنا هستیم. با این حال فعالیت آنها شیوه متفاوتی را دارد. درواقع به جای متن نویسی، همه چیز به ویدئو اختصاص پیدا می کند. در این راستا ولاگر می تواند در هر زمینه ای صحبت نموده و این مسئله اکنون با طرفداران بسیاری مواجه شده است. نکته جالب این است که در این زمینه، ابدا محدودیتی وجود نداشته و شما می توانید براساس علاقه و دانش خود، حوزه ای را انتخاب نموده و فعالیت خود را شروع نمایید. 

مطلب مرتبط: چرا تبلیغات در تیک تاک مهم است؟

2-کمدی

یکی از نکات جالب در رابطه با محتواهای طنز این است که محبوبیت عمومی دارند. درواقع کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از این نوع محتواها استقبال نکند. علت این امر نیز به خاطر تاثیر فوق العاده مثبت آن در روحیه افراد است. با توجه به این حجم از تقاضا، طبیعی است که شاهد این بخش در جایگاه دوم باشیم. درواقع پیش بینی ها حاکی از آن است که کمدی همچنان بتواند جایگاه دوم را در اختیار داشته باشد، با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تعداد رقبا به شدت در حال افزایش بوده و باید تلاش کنید تا سبک مخصوص به خود را پیدا کنید. 

3-بازی های ویدئویی

بازی های ویدئویی از جمله صنعت های بسیار سودآور در 20 سال اخیر محسوب می شود. در این راستا فیلم گرفتن از بازی ها، به ترندی بسیار جذاب تبدیل شده و به همین خاطر نیز یکی از موضوعاتی که بسیار مورد توجه حتی در سال دید خواهد بود، مسئله بازی های رایانه ای است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در کنار توجه به جدیدترین بازی ها، سعی کنید تا از نمونه های قدیمی نیز غافل نشوید. این موارد بار نوستالژی بالایی را دارد که تا به امروز مورد غفلت قرار گرفته است. به همین خاطر شما می توانید با انتخاب آن، سبکی متفاوت را داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که شما صرفا به انجام بازی ها محدود نبوده و می توانید منتقد و معرف بازی ها نیز باشید. 

4-فیلم و سریال 

منظور از این بخش تولید فیلم و سریال نبوده و تنها به این امر اشاره دارد که اگر به صنعت سینما و سریال ها توجه داشته باشید، بدون شک مخاطبان بالایی را به دست خواهید آورد. در این راستا شما می توانید معرف، تحلیلگر و منتقد فیلم ها باشید. در این راستا توصیه می شود که در کنار تلاش برای روایت جذاب داستان، به دنبال توجه کردن به نکاتی باشید که از توجه مخاطب عامه خارج است. تحت این شرایط بدون شک سرعت رشد بالایی را تجربه خواهید کرد. 

5-حیوانات 

فیلم گرفتن از حیوانات خانگی نیز یکی دیگر از موضوعات بسیار محبوب در تیک تاک است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این موضوع صرفا به تیک تاک محدود نبوده و این فهرست با کمی تغییر، برای هر شبکه دیگری نیز صادق خواهد بود. در این راستا اگر حیوان خانگی دارید، توصیه می شود که از لحظات بامزه فیلم تهیه کرده و یا سازنده چنین موقعیت هایی باشید. این امر از جمله موضوعاتی است که توسط صفحات دیگر افراد نیز با بازنشر خوبی همراه خواهد بود. 

6-اتفاقات روزمره 

این امر که مخاطب را با جریان زندگی خود همراه سازید نیز از دیگر موضوعاتی است که در عین عجیب بودن، با مخاطبان بسیاری همراه شده است. در این راستا کافی است که از دوربین تلفن همراه خود برای ثبت اتفاقات جالب روزمره، استفاده نمایید. بدون شک اشتراک گذاری آنها، مخاطبان خود را خواهد داشت. با این حال فراموش نکنید که این دسته از اتفاقات، باید فراتر از یکسری موارد عادی باشند. برای مثال مسواک زدن شما بدون شک جذابیتی برای هیچ فردی نخواهد داشت، با این حال اگر از کمک خود به حیوانات بی ‏سرپرست، فیلم تهیه کنید، بدون شک این مسئله با واکنش مثبت بسیاری همراه خواهد بود و خود نوعی فرهنگ ‏سازی محسوب می شود. به صورت کلی با کمی دقت، می توانید اتفاقات جالبی را در طول روز شاهد باشید. 

مطلب مرتبط: کسب شهرت در شبکه اجتماعی تیک تاک با 4 راهکار طلایی

7-انیمیشن 

این بخش نیز درست به مانند فیلم و سریال بوده و شما می توانید روایتگر و یا منتقد خوبی باشید، با این حال منظور از این موضوع تنها محدودبودن به این مورد نبوده و شما می توانید انیمیشن های کوتاه و جذابی را نیز تولید نمایید. خوشبختانه این موضوع هم اکنون با طرفداران بسیاری حتی در بین افراد مسن، مواجه شده است. درواقع نباید تصور کنید که جامعه هدف، صرفا کودکان خواهند بود. سخت آنها نیز در چند سال اخیر به واسطه نرم افزارهای مختلف بسیار ساده شده و شما با یک دوره آموزشی، می توانید اقدامات خود را شروع نمایید. برای درک بهتر این موضوع، تنها کافی است تا چند نمونه موفق را مورد بررسی خود قرار دهید که با یک جست و جوی ساده، به فهرست کاملی از آنها دسترسی پیدا خواهید کرد. 

8-آشپزی

اگرچه ساعت کاری زیاد افراد باعث شده است تا تمایلات به آشپزی کاهش پیدا کند، با این حال در چند سال اخیر، مسئله سلامت غذایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به صورت کلی تمایل افراد به آشپزی رشد بسیار خوبی را پیدا کرده است. در این راستا شما می توانید با آموزش های خود، مخاطبان بسیاری را به دست آورید. در این راستا انجام اقدامی تکراری، ابدا جذابیت نخواهد داشت. به همین خاطر لازم است تا با تحلیل اقدامات انجام شده، به دنبال شیوه ای جدیدتر و جذاب تر باشید. همچنین شما می توانید به عنوان تستر، غذاهای مختلف را امتحان کرده و نظر خود را عنوان نمایید. این امر باعث خواهد شد تا افراد تصمیم گیری بهتری برای انتخاب رستوران، کافه و یا برندهای موارد غذایی داشته باشند. با توجه به این امر که غذا جزو نیازهای اولیه محسوب می شود، اطمینان داشته باشید که چنین فعالیتی، مخاطبان بی شماری را خواهد داشت.

9-ورزش

مسئله تناسب اندام و حفظ سلامتی، ترند جدی در چند سال اخیر محسوب می شود. در این راستا شما می توانید با فیلم گرفتن از تمرین های مختلف و مشاوره های کاربردی، طرفداران بسیاری را پیدا کرده و حتی درآمدهای بالایی را در خارج از فضای تیک تاک داشته باشید. نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که تنوع را رعایت نموده و با سایر افراد فعال در این حوزه، همکاری داشته باشید. درواقع این واقعیت را باید قبول کنید که شما قادر به جذب تمامی مخاطبان یک حوزه نخواهید بود. به همین خاطر حتی همکاری با رقبا نیز یک اشتباه نخواهد بود. 

به صورت کلی براساس نظر اکثر تحلیلگران، پرطرفدارترین حوزه ها، 9 مورد معرفی شده خواهد بود، با این حال در رابطه با موضوعاتی که بیشترین رشد را خواهند داشت، 6 گزینه انتخاب شده است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. 

1-اخبار

یکی از واقعیت ها این است که علاقه افراد به مطالعه اخبار متنی، بسیار پایین آمده است. در این راستا صدا نیز جذابیت لازم را ندارد. درواقع وجود فیلم یا عکس، بدون شک درک موضوعات را ساده تر و در عین حال جذاب تر خواهد کرد. در این راستا اخبار تلویزیون‏ ها نیز در ساعت‎های خاصی پخش می شود و معمولا دسته بندی های لازم را ندارند. به همین خاطر نیز اگر بتوانید حداقل در یک حوزه به صورت تخصصی، اخبار را پیگیری و بیان نمایید، بدون شک طرفداران خود را پیدا خواهید کرد. این مسئله هم اکنون در توییتر به یک ترند تبدیل شده و پیش بینی می شود که آمارهای آن در سال 2021، درخشان‎تر از هر موضوع دیگری باشد. با این حال نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که صرفا به مخاطب داخلی محدود نباشید. درواقع اگر بتوانید به زبان انگلیسی اقدامات خود را انجام دهید، بدون شک شانس جذب مخاطبان بالا، به مراتب بیشتر خواهد بود. 

2-موسیقی

در زمینه موسیقی می توان اقدامات بسیاری را انجام داد. درواقع نه تنها می توانید به این صنعت از جهات مختلف بپردازید، بلکه می توانید خود به عنوان خواننده و یا نوازنده نیز فعالیت نمایید. بسیاری از خوانندگان نسل جدید، کار خود را از شبکه های اجتماعی آغاز کرده اند.

مطلب مرتبط: چرا استفاده از تیک تاک را باید جزو برنامه های بازاریابی خود قرار دهیم

3-عکاسی

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا عکاسی دیگر اقدامی زمانبر و سخت محسوب نشود. در این راستا با در اختیار داشتن دوربینی مناسب، مهارت کافی و آشنایی با نرم افزارهای ادیت می توانید تصاویر بسیار خوبی را به ثبت برسانید. با این حال ممکن است چنین مهارتی را در شبکه مبتنی بر ویدئو، بی ربط تصور نمایید. این امر در حالی است که بسیاری از افراد علاقه مند به یادگیری بیشتر در این حوزه هستند. به همین خاطر نیز می توانید با آموزش ترفندها، معرفی انواع دوربین ها و لنزها، آموزش ادیت و به صورت کلی تمامی موضوعات مهم در این زمینه، در تیک تاک به محبوبیت برسید. در این راستا آموزش های سریالی کوتاه، بهترین حالت ممکن خواهد بود. درواقع مخاطب امروز، کم حوصله تر از هر زمانی محسوب می شود. 

4-اخبار ورزشی

بدون شک هر فردی به حداقل یک رشته ورزشی، علاقه مند است و یا طرفدار یک تیم محسوب می شود. تحت این شرایط علاقه به پیگیری دقیق اخبار، افزایش پیدا خواهد کرد. تحت این شرایط شما می توانید کلیپ های کوتاهی برای پوشش اخبار تخصصی، ایجاد نمایید. در این راستا بهترین نتیجه را زمانی به دست خواهید آورد که محدوده خود را به خوبی مشخص کرده باشید. برای مثال ورزش فوتبال بیش از حد گسترده بوده و لازم است تا به موارد کوچک تر نظیر یک تیم خود را محدود نمایید. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید بهترین پوشش خبری را داشته باشید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تیم های مطرح، طرفداران میلیونی در بسییاری از کشورها دارند. به همین خاطر اگر زیرنویس انگلیسی را به عنوان زبان اول جهان، به ویدئوهای خود اضافه کنید، بدون شک نتایج بسیار خوبی را به دست خواهید آورد.

5-محیط زیست 

یکی از ترندهای جدی حال حاضر، مسئله محیط زیست محسوب می شود. به همین خاطر نیز فعالیت در این زمینه بدون شک مخاطب خواهد شد. در این راستا اگرچه بهتر است که تخصص کافی را داشته باشید، با این حال با گردآوری اخبار و خلاصه کردن جدیدترین مقالات نیز می توانید کاملا موفق ظاهر شوید. نکته ای که در این بخش باید به آن بسیار توجه داشته باشید این است که صحت مطالب خود را بسیار جدی بگیرید. در غیر این صورت نتایج عکسی را به دست خواهید آورد. 

مطلب مرتبط: تیک تاک و جلوگیری از تبلیغات سیاسی

6-آموزش

در نهایت یکی از موضوعاتی که پیش بینی می شود که در سال جدید با طرفداران بسیاری همراه باشد، مسئله آموزش است. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که آموزش های شما باید کاملا کاربردی، ساده و در عین حال به شیوه ای جذاب باشد. بدون شک در هر زمینه ای که مهارت دارید، می توانید آن را آموزش دهید. 

منبع : searchenginejournal
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bNaZDSeg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه