جمعه, ۱۳ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 4 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز
ارزیابی جدیدترین پلتفرم شرکت متا

تردز به چه درد کسب و کارها می خورد؟

1 سال پیش ( 1402/4/27 )

توئیتر چند وقتی است با سیاست های عجیب ایلان ماسک مورد انتقادات بی رحمانه ای قرار گرفته است. همین مشکلات باعث شده خیلی ها به فکر انتخاب پلتفرمی جایگزین بگردند. اول از همه اپ بلو اسکای (Blue Sky) نظر همه را جلب کرد. البته از آنجایی که ثبت نام در این اپ کد دعوت لازم داشت، کلی از کاربران پشت دروازه های آن گیر کردند. درست در همین شرایط مارک زاکربرگ و تیمش از فرصت استفاده کرده و جایگزینی دندانگیر برای توئیتر عرضه کردند. تردز (Threads) که به تازگی تمام رکوردها را به خودش اختصاص داده نتیجه فرصت طلبی شرکت متا در بازار است. 

از زمانی که تردز وارد گوگل پلی و اپ استور شد، دامنه وسیعی از کاربران را به خودش جلب کرده است. سهولت ثبت نام در این پلتفرم یکی از دلایل جذابیتش برای مردم دنیاست. شما کافی است یک اکانت اینستاگرام داشته باشید تا تمام فرآیندهای خسته کننده ثبت نام در تردز را دور زده و وارد این پلتفرم شوید. به علاوه، در اینجا دیگر خبری از محدودیت عجیب توئیتر در زمینه مشاهده محتوا نیست. پس جای تعجبی ندارد که کاربران خسته از سیاست های ایلان ماسک استقبال عجیبی از تردز کنند. 

تردز به چه درد کسب و کارها می خورد

ما در روزنامه فرصت امروز همیشه دنبال موقعیت های مناسب برای کارآفرینان هستیم. فرقی ندارد چند تا شبکه اجتماعی در دنیا فعالیت دارد. سوال اصلی در این میان شیوه استفاده از شبکه های اجتماعی از سوی کارآفرینان است. خب شما به عنوان کسی که سرش در حساب و کتاب های بازار است، نباید دنبال استفاده عادی از پلتفرم های اجتماعی باشید. در عوض همه چیز اینجا در ارتباط با فروش بیشتر جریان خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: تبلیغات پولی در کدام پلتفرم ها جواب می دهد؟

اگر شما هم دوست دارید از همین ابتدا استفاده تجاری از تردز داشته باشید، این مقاله کاملا مخصوص شماست. ما در این مقاله نگاهی به امکانات تردز برای کسب و کارها خواهیم انداخت. پس با ما همراه باشید تا قبل از بقیه رقبا از این پلتفرم تازه به سود برندتان استفاده کنید.

تبلیغات ساده تر: مزیت اصلی تردز

تبلیغات ساده تر

آیا ثبت نام در تردز با استفاده از اکانت اینستاگرام برای تان حیرت انگیز بود؟ خیلی از کاربران انتظار ثبت نامی مشابه اینستاگرام یا فیس بوک را داشتند، اما زاکربرگ همه را متعجب کرد. باور کنید یا نه، این استراتژی فقط در راستای ثبت نام راحت تر کاربران نیست. بلکه تردز قرار است پلتفرمی تعاملی باشد. به زبان خودمانی، برنامه بلندمدت متا تبدیل تردز به مکانی برای تعامل کاربران از شبکه های اجتماعی مختلف است. بنابراین تا چند سال آینده دیگر دیواری بین شبکه های اجتماعی و کاربرانش وجود نخواهد داشت. 

امیدوارم توضیحات بالا خیلی برای تان کسل کننده نباشد. خب بازاریاب ها و کارآفرینان معمولا علاقه ای به نکات تخصصی در دنیای فناوری ندارند. البته در این یک مورد به زور هم که شده باید کمی درباره الگوی تازه تردز مطالبی یاد بگیرید؛ چراکه فروپاشی مرز میان پلتفرم های مختلف عملا تبلیغات را هم ساده تر خواهد کرد. شما در تردز قرار نیست مثل پلتفرم های کلاسیک دست به طراحی کمپین تبلیغاتی بزنید. در عوض کمپین شما از سوی دامنه وسیعی از کاربران قابل مشاهده خواهد بود. ماجرا جالب شد، نه؟

احتمالا شما هم تا حالا کلی بابت سوئیچ بین شبکه های اجتماعی، آن هم فقط برای مشاهده یک محتوای ساده، اعصاب تان خُرد شده است. خب در این صورت تردز به زودی دردتان را دوا خواهد کرد. چنین کاری شخصی سازی تبلیغات را هم وارد مرحله ای تازه می کند. خب وقتی شما به تمام کاربران دنیا، صرف نظر از پلتفرمی که در آن عضویت دارند، دسترسی داشته باشید، اوضاع تبلیغاتی تان خیلی بهتر می شود. 

شرکت متا هنوز اظهارنظر کاملی درباره برنامه تغییر الگوریتم پلتفرم هایش ارائه نکرده است. با این حال همین در باغ سبز برای خیال پردازی بازاریاب ها کافی است. البته در این میان رویاهای ما قرار نیست خیلی معطل بماند؛ چراکه تردز از همین ابتدا تفاوت های اساسی اش با بقیه پلتفرم ها را به خوبی نشان داده است. 

مطلب مرتبط: 7 پلتفرم برتر تبلیغات اینترنتی

حفاظت از برندها: خداحافظی با بحران تیک آبی

حفاظت از برندها

زمانی نه چندان دور کسب تیک آبی برای افراد رویایی شیرین بود. اینکه شما به اندازه کافی در شبکه های اجتماعی اعتبار داشته باشید که تیک آبی دریافت کنید، اتفاقی نیست که به سادگی رخ دهد. البته همه این پیچیدگی ها با حضور ایلان ماسک در توئیتر ناپدید شد. قبول دارم دریافت این تیک دوست داشتنی در ازای مبلغی اندک در طول ماه خیلی منطقی به نظر می رسد، اما شاید ایلان ماسک در این یک مورد زیاده روی کرده باشد. کافی است نگاهی به توئیتر و حجم وسیعی از کاربران دارای تیک آبی بیندازید تا منظور ما را به خوبی متوجه شوید. 

اینکه افراد عادی هم مثل برندها یا سلبریتی ها تیک آبی داشته باشند، شاید در نگاه اول مشکل ساز نباشد، اما وقتی کمی بیشتر به ماجرا دقت کنیم، کم کم همه چیز تیره و تار خواهد شد. چه تضمینی وجود دارد اکانت های فیک با تیک آبی شروع به کلاهبرداری از کاربران نکنند؟ اگر به این سناریو اسم برندهای بزرگ را هم اضافه کنیم، دیگر به غول مرحله آخر رسیده ایم. یادتان باشد، خیلی از کاربران هنوز هم فکر می کنند تیک آبی معتبرترین نکته دنیا محسوب می شود. بنابراین تا آن را می بینند، دیگر درباره اصالت یک اکانت سوالی نخواهند کرد. درست به همین خاطر کلی مشکل برای کاربران در شبکه های اجتماعی به وجود می آید. 

تردز اگرچه یک کپی باکیفیت از توئیتر محسوب می شود، اما مشکلات این پلتفرم را ندارد. شما قرار نیست با پرداخت هزینه ای اندک در تردز تیک آبی دریافت کنید. پس بهتر است همین حالا رویاپردازی در این رابطه را کنار بگذارید. در عوض همه چیز به سعی و تلاش خودتان برای کسب شهرت و اعتبار در شبکه های اجتماعی مربوط می شود. سیاست شرکت متا در زمینه اعطای تیک آبی کاملا روشن است. شما باید شخصیت حقیقی یا حقوقی شناخته شده ای باشید تا این تیک را دریافت کنید. فرقی هم ندارد اکانت موردنظر متعلق به یک برند، سلبریتی یا حتی یوتیوبر باشد، در هر صورت اصالت شما حرف اول و آخر را خواهد زد. 

شما را نمی دانم، ولی به نظر من که سیاست شرکت متا در زمینه اعطای تیک آبی برندها را از شر کلی اکانت فیک با چنین تیک هایی نجات می دهد. اگر شما هم دوست دارید در فضایی به دور از سوءتفاهم و مشکلات مربوط به کلاهبرداری اکانت های فیک فعالیت کنید، تردز گزینه خوبی برای تان خواهد بود. در واقع این پلتفرم به خوبی از اعتبار  و شهرت شما در شبکه های اجتماعی دفاع خواهد کرد. ماجرا جالب شد، نه؟

از آنجایی که کاربران در تردز به طور کامل با اکانت شان در اینستاگرام پشتیبانی می شوند، خیلی از مشکلات مربوط به شناسایی اکانت های اصلی رفع شده است. احتمالا شما هم تا در یک پلتفرم تازه عضو می شوید، با مشکل مربوط به یافتن برندهای مورد علاقه تان رو به رو خواهید شد. خب در این صورت تردز باز هم به کمک کاربران آمده و امکان فالو خودکار لیست اینستاگرام هر کاربر را فراهم کرده است. این نکته برای کسب و کارها مزیت حیرت انگیزی دارد؛ چراکه دیگر لازم نیست در تردز دنبال یافتن مخاطب هدف و بهبود تعداد فالوورهای شان باشند. ماجرا جالب شد، نه؟

ایجاد انجمن های بهتر: فضایی صمیمی و خودمانی

ایجاد انجمن های بهتر

توئیتر چه مزیت مشخصی در مقایسه با پلتفرم هایی مثل اینستاگرام یا فیس بوک داشت؟ اگر بخواهیم نگاهی تخصصی به ماجرا بیندازیم، توئیتر با ایجاد فضایی صمیمی برای کاربرانش همه موانع پیش روی تعامل نزدیک را برداشته است. درست به همین خاطر علی رغم کلی محدودیت عجیب و غریب از سوی ایلان ماسک، هنوز هم توئیتر یکی از پلتفرم های محبوب دنیا محسوب می شود. این دقیقا همان کاری است که تردز هم انجام داده است. اگر یادتان باشد، بارگذاری لینک در اینستاگرام کلی دردسر داشت. همین حالا هم که اوضاع کلی بهتر شده، خیلی از کاربران با مسئله لینک های خارجی مشکل دارند. درست به همین خاطر تردز از این مسئله عبور کرده و حالا شما در تمام بخش های این سرویس امکان بارگذاری لینک های موردنظرتان را دارید. 

خیلی از کاربران فکر می کردند تردز قرار است فضایی مثل لینکدین داشته باشد. اگرچه پس ذهن تیم توسعه دهنده متا چنین ایده ای قرار داشت، اما نتیجه نهایی کاملا متفاوت از آب درآمده است. اجازه دهید با هم روراست باشیم، تردز الان معجونی از ویژگی تمام شبکه های اجتماعی را دارد. بنابراین شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. 

تنها مزیت مهم تردز استفاده از ویژگی های مثبت تمام پلتفرم ها و تلاش برای حذف نکات منفی شان است. درست به همین خاطر در مدت زمانی کوتاه تا این اندازه مشهور شده است. البته در این میان یدک کشیدن اسم متا و فیس بوک نیز بی تاثیر نیست. 

ما در روزنامه فرصت امروز بعد از بررسی تردز جو آن را حتی از اینستاگرام هم صمیمانه تر یافتیم. شما در تردز برای اینکه محتوای تان وایرال شود، نیاز به المان های گرافیکی خاصی ندارید. کافی است یک ایده خوب را تبدیل به چند کلمه کنید تا با انبوهی از کاربران مشتاق و علاقه مند رو به رو شوید. این امر در بلندمدت گروه های جذابی در تردز ایجاد خواهد کرد. اینطوری کاربران برای اظهارنظر و دنبال کردن سلیقه شان کمترین محدودیت را خواهند داشت. 

اگرچه خبرهایی مبنی بر شکایت رسمی ایلان ماسک از متا به گوش می رسد، با این حال بعید است زاکربرگ فکر همه جا را نکرده باشد. آنچه مشخص است، سرمایه گذاری متا بر روی پلتفرمی با جو بی‎نهایت صمیمی برای کاربرانش است. اینطوری کار بازاریاب ها هم ساده تر می شود. خب شما به عنوان بازاریاب تا حالا چند بار تلاش تان برای تولید محتوای وایرال شده با شکست های سنگین رو به رو شده است؟ تردز اینجاست تا چنین تجربه منفی را از سرتان بیرون کند. 

مطلب مرتبط: درآمدهای تبلیغاتی شبکه اجتماعی توییتر تقریباً نصف شده است

دسترسی بهتر به مخاطب هدف: نکته‎ای کلیدی!

دسترسی بهتر به مخاطب هدف

دسترسی به مخاطبی که انگیزه کافی برای تعامل با برند شما را داشته باشد، کار راحتی نیست. این روزها حتی به لطف کلی ابزار کمکی هم باز کمپین های زیادی با شکست رو به رو می شوند. اگر شما دوست دارید در بازار عملکردی متفاوت از رقبا داشته باشید، بد نیست فکری به حال این وضعیت کنید. البته در این یک مورد متا به جای شما فکر همه جا را کرده است. 

همانطور که در بخش های قبلی گفتیم، تردز قرار نیست نسخه ای دیگر از شبکه های اجتماعی کلاسیک باشد. شما به زودی شاهد ارتباط و تعامل کاربران از پلتفرم های مختلف در بستر تردز خواهید بود. این امر به معنای دسترسی راحت تر به مخاطب هدف خواهد بود. خب چه کسی گفته شما برای بازاریابی باید دائما بین شبکه های اجتماعی مختلف در سفر باشید؟ انگار بالاخره یک نفر در عرصه پلتفرم های اجتماعی حرف دل بازاریاب ها را شنیده و قرار است پلتفرمی دقیقا مطابق میل آنها طراحی کند.

یادتان باشد، آپدیت های جدید تردز برای خیلی از بازاریاب های قدیمی دردسرساز خواهد بود. اگر شما هم حسابی به شیوه های بازاریابی در شبکه های اجتماعی کلاسیک عادت کرده اید، شاید در ابتدای راه با مشکلات زیادی رو به رو شوید. البته ما در روزنامه فرصت امروز همیشه کنارتان خواهیم بود تا از پس هر چالشی برآیید اما خودتان هم نباید انگیزه تان را به این سادگی ها از دست بدهید. 

براساس گزارش تیم فنی متا، به زودی گزارش های آماری برای اکانت های تجاری در تردز راه اندازی خواهد شد. این امر به شما برای دسترسی بهتر به مخاطب هدف کمک خواهد کرد. پس اگر فکر می کنید کارتان در این رابطه با مشکلات زیادی رو به روست، فقط باید کمی صبر کنید. اینطوری تردز بدل به عصای دست تان شده و تجربه ای متفاوت از تولید محتوا و بازاریابی را خواهید داشت. 

سخن پایانی

تردز پلتفرم تازه و محبوب در دنیا یک فرصت طلایی برای کارآفرینان

تردز به عنوان یک شبکه اجتماعی تازه مورد استقبال بی سابقه کاربران قرار گرفته است. بی شک در این میان اسم متا تاثیر خاص خودش را داشته، اما اوضاع نابسامان توئیتر هم بی تاثیر نیست. مسئله هرچه باشد، شما به عنوان کارآفرین باید نهایت استفاده از این موقعیت تازه را ببرید. متاسفانه هنوز خیلی از برندها کارشان در متا را شروع نکرده اند. شما الان اطلاعات اولیه لازم برای حضور در تردز را دارید. پس منتظر چه هستید؟ کمی در فضای این پلتفرم بچرخید و متوجه تفاوت ها شوید. یادتان باشد، هر پلتفرم تازه و محبوب در دنیا یک فرصت طلایی برای کارآفرینان است. پس قبل از اینکه بقیه این فرصت را از شما بگیرند، دست به کار شوید. 

مطلب مرتبط: چرا کارآفرینان باید در شبکه های اجتماعی فعال باشند؟

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با تردز کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی داشتید، کارشناس های ما در فرصت امروز آماده کمک به شما هستند.

منابع:

https://www.raconteur.net

https://www.smartinsights.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/T0vjOPtR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسگیفت کارت استیم اوکراینتالار ختم
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه