شنبه, ۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 22 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

شبکه های اجتماعی دامنه وسیعی از علایق را بازنمایی می کنند. در این میان کلی از سیاستمداران، هنرمندان و اهالی دنیای ورزش اکانت رسمی برای خودشان دارند. کار به جایی رسیده که حتی اینفلوئنسرها و برندهای گوناگون نیز چندین اکانت با آن تیک آبی مشهور برای خودشان دارند. با این حال جای خالی کارآفرینان به عنوان شخصیت های حقیقی همیشه در پلتفرم های اجتماعی حس می شود. انگار که کارآفرینان آنقدر خجالتی اند که اصلا روی شان نمی شود در این فضا حضور پیدا کنند. 

قبول دارم برخی از کارآفرینان بی نهایت درونگرا هستند، اما نباید دغدغه های کاری را هم فراموش کنیم. هرچه باشد کارآفرینان کلی کار در طول روز دارند و دیگر حوصله ای برای حضور در شبکه های اجتماعی برای شان باقی نمی ماند. پس باید به آنها حق داد که میانه خوبی با شبکه های اجتماعی نداشته باشند. 

چرا کارآفرینان باید در شبکه های اجتماعی فعال باشند؟

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کارآفرینان هر چقدر هم که سرشان شلوغ باشد، باید نیم نگاهی به شبکه های اجتماعی داشته باشند. اشتباه نکنید، منظور ما ایجاد حساب رسمی برای برندشان نیست. در عوض آنها باید به عنوان شخصیت های حقیقی در این فضا حضور پیدا کنند. 

اجازه دهید قبل از اینکه بحث مان حسابی گیج کننده شود، یک مثال بزنیم. ایلان ماسک را در نظر بگیرید؛ این کارآفرین مولتی میلیاردر علاوه بر اینکه مدیریت برند تسلا و توئیتر را بر عهده دارد، به عنوان یک شخص حقیقی نیز در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. بعید می دانم کسی در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد و یکبار هم توئیت های جنجالی آقای ماسک را ندیده باشد!

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای کارآفرینان

اگر شما به عنوان یک کارآفرین نسبت به اینکه در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنید یا نه، تردید دارید، این مقاله کاملا مخصوص شماست. ما در ادامه مزایای حضور کارآفرینان در شبکه های اجتماعی را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات تان در این زمینه کامل شده و تردیدهای تان هم دودِ هوا شود. 

دسترسی به تازه ترین اخبار

دسترسی به تازه ترین اخبار

شبکه های اجتماعی دیگر فضایی برای تعامل خشک و خالی کاربران با هم نیست. در عوض اخبار تازه حتی قبل از اینکه روی خروجی خبرگزاری ها برود، لا به لای توئیت های مختلف به چشم می خورد. این بستر به کارآفرینان فرصتی بی نظیر برای اطلاع از اخبار حتی قبل از اینکه فرد دیگری از آنها خبردار شود، می دهد.

معمولا در برندهای بزرگ روند اطلاع از اخبار تازه بوروکراسی عجیبی دارد. به طوری که مدیران تازه وقتی از اخبار مطلع می شوند که دیگر فایده‏ ای برای شان ندارد. بنابراین حضور شما در شبکه های اجتماعی اوضاع تان را حسابی عوض خواهد کرد. به طوری که می توانید در اولین فرصت برای هماهنگی با انتظارات مشتریان اقدام کنید. خب اگر مشتریانی را سراغ دارید که از برندهایی با سرعت عمل بالا خوش شان نمی آید، ما را هم بی خبر نگذارید. 

ارزیابی رقبا

ارزیابی رقبا

رقبا در بازار همیشه کار را برای آدم سخت می کنند. از آنجایی که ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، جایی نیست که حضور کسب و کارها در آن حس نشود. شاید این امر برای مشتریان بی نهایت جذاب و به معنای دامنه انتخاب بیشتر باشد اما از نظر کارآفرینان فاجعه ای تمام عیار خواهد بود. به طوری که دامنه رقابت را به ‎طور چشمگیری افزایش خواهد داد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم همزمان با افزایش رقابت باید دقت کارآفرینان هم بیشتر شود. به طوری که شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط به مراتب دشوارتری خواهید داشت. در این میان شبکه های اجتماعی به شما برای ارزیابی عملکرد رقبا کمک خواهد کرد. خب اینکه آدم در جریان وضعیت رقبا باشد، امتیاز مهمی محسوب می شود. پس چرا منتظر هستید؟ همین حالا اکانت شخصی تان در شبکه های اجتماعی را راه اندازی کرده و شروع به تعامل با کاربران کنید؛ به همین سادگی.

گاهی اوقات کارآفرینان از دل تعامل با مشتریان یا حتی کاربران عادی در شبکه های اجتماعی به اطلاعات مهمی درباره رقبای شان دست پیدا می کنند. شما برای این کار باید شخصیت واقعی خودتان را نشان دهید؛ چراکه اکانتی که اسم و لوگو یک برند را داشته باشد، خیلی کاربران را سر ذوق نمی آورد. این نکته وقتی قصد بحث و گفت وگو با کاربران را داشته باشید، بیشتر به چشم می آید. پس برای خودتان هم که شده اکانت شخصی تان را هرچه زودتر راه اندازی کنید. 

مطلب مرتبط: آداب فعالیت در شبکه های اجتماعی

اجازه دهید دنیا شما را بشناسد!

اجازه دهید دنیا شما را بشناسد

چند نفر در دنیا از حضور شما در بازار کسب و کار خبر دارند؟ منظور ما حضور برندتان در بازار نیست. هرچه باشد شما به عنوان یک کارآفرین هویت متفاوتی در مقایسه با برندتان دارید. بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند تا آخر عمر برند فعلی شان را تحت مالکیت خواهند داشت. بد نیست گاهی اوقات به این نکته فکر کنید که آیا کسی شما را بدون برندتان هم می شناسد یا نه؟ 

کارآفرینانی مثل ایلان ماسک یا ریچارد برانسون حتی اگر تمام برندهای شان را هم از دست بدهند، باز هم در سراسر دنیا شخصیت های شناخته شده ای باقی می مانند. بی شک در این وضعیت کارآفرینی دوباره برای آنها ساده تر خواهد بود. حالا اگر قرار باشد شما به عنوان فردی ناشناخته دوباره برندی را از صفر بنا کنید، چه سرنوشتی خواهید داشت؟ احتمالا کلی مشکل فقط برای اثرگذاری بهینه بر روی مشتریان جلوی پای تان سبز می شود. 

حضور در شبکه های اجتماعی به شما این فرصت را می دهد که خودتان را به دنیا نشان دهید. در چنین شرایطی دیگر لازم نیست دائما نگران این باشید که چند نفر در دنیا شما را می شناسند. نکته جالب دیگر اینکه به موازات مشهور شدن تان در شبکه های اجتماعی فرصت های شغلی جالبی نیز پیش پای تان قرار می گیرد. به طوری که دیگر لازم نیست در سایت های کاریابی دنبال فرصت شغلی باشید. این نکته از نظر جذب نیروی کار نیز جذابیت زیادی دارد. شما را نمی دانم، ولی من ترجیح می دهم با یک مدیر شناخته شده کار کنم تا کسی که هیچ اسم و رسمی در دنیا ندارد. 

دریافت ساده بازخوردها

دریافت ساده بازخوردها

آیا تا حالا از خودتان پرسیده اید نظر مشتریان درباره محصولات یا نحوه فعالیت تان در بازار چیست؟ معمولا کارآفرینان توجهی به چنین نکاتی ندارند؛ چراکه موفقیت را در گرو سعی و تلاش بیشتر برای تولید محصولات تازه می بینند. انگار که مشتریان در هر شرایطی باید دست به جیب و آماده خرید باشند. راستش را بخواهید، حتی من و شما هم در بازار چنین رفتاری نداریم. معمولا مشتریان نظرات خاصی درباره نحوه فعالیت یک برند دارند. به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه انتظار واکنشی از سوی برند موردنظر را می کشند. حالا اگر در چنین شرایطی هیچ ‏کس به حرف مشتریان گوش ندهد، احتمالا خیلی زود سراغ برند دیگری خواهند رفت. آن وقت شما می مانید و مشتریانی که دیگر چشم دیدن تان را هم ندارند. 

وقتی یک کارآفرین با هویت حقیقی اش در شبکه های اجتماعی حضور پیدا می کند، خیلی بهتر می تواند گفت وگوهای عمیق با مشتریان داشته باشد. به علاوه، کاربران معمولا علاقه بیشتری برای اظهارنظر درباره یک برند زیر پست های مدیرعاملش دارند. اینطوری شما بدون اینکه هزینه زیادی کرده باشید، بازخوردهای بسیار بیشتری دریافت می کنید. خب مگر یک کارآفرین برای جبران اشتباهاتش به غیر از نظرات صادقانه مشتریان چیز دیگری هم لازم دارد؟

یادتان نرود، شما در شبکه های اجتماعی باید برخوردی نسبتا دوستانه داشته باشید. توصیه ما تلاش برای نشان دادن هویت خودتان در این میان است. این طوری شخصیت تان را به عنوان یک کارآفرین و صدالبته فردی عادی نشان خواهید داد. 

باور کنید یا نه، مشتریان دوست دارند ارتباطات نزدیکی با برندهای مورد علاقه شان برقرار کنند. حالا اگر شما در این میان هویت تان را خیلی راحت برای آنها رو کنید، تمایل شان چند برابر خواهد شد. آن وقت از خیلی تکنیک های بازاریابی بی نیاز می شوید. 

مطلب مرتبط: بهترین ایده های بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

ارتباط بهتر با کارآفرینان

ارتباط بهتر با کارآفرینان

بازیگر تازه کاری را در نظر بگیرید که بعد از چند جلسه تست دادن بالاخره در یک نمایش نقشی مناسب به دست آورده است. احتمالا اولین نکته ای که در این میان اهمیت فوق العاده ای خواهد داشت، ارتباط خوب بازیگر قصه مان با عوامل تئاترست. هرچه باشد آنها قرار است چند ماهی با هم وقت گذرانده و کار کنند. پس چه بهتر که این وقت گذرانی همراه با رابطه ای دوستانه باشد. 

کارآفرینانی که در شبکه های اجتماعی حضور پررنگی دارند، معمولا خیلی زودتر از بقیه دوستان صمیمی پیدا می کنند. خب انتظار ندارید که یک کارآفرین یکه و تنها در بازار همه مشکلات را حل کند؟ گاهی اوقات همکاری با دیگران حسابی جواب می دهد. از آنجایی که در دنیای کنونی روش یافتن همکاران خوب حسابی عوض شده، پلتفرم های اجتماعی نقش مهمی در این زمینه بازی می کنند. پس برای یافتن شرکای تجاری یا همکارهای خوب هم که شده، نیم نگاهی به شبکه های اجتماعی داشته باشید. 

برخی از کارآفرینان فکر می کنند باید همیشه محتوایی درجه یک برای اکانت شان در پلتفرم های اجتماعی داشته باشند. یادتان نرود، شما قرار نیست مثل یک بازاریاب اکانت تان را اداره کنید. اینکه چند هزار فالوور دارید یا فلان پست تان چقدر لایک خورده، اصلا مهم نیست. در عوض شما باید اهداف خودتان را در این مسیر جلو ببرید. اینطوری فرصتی هرچند کوتاه برای توسعه کسب و کارتان خواهید یافت. 

یافتن همکاران تازه نکته ای نیست که به همین سادگی از کنارش عبور کنیم. اگر شما هم دوست دارید رابطه ای خوب با مخاطب تان برقرار کنید، بد نیست از همین حالا به فکر راه اندازی اکانت رسمی برای خودتان باشید. خب مگر ساخت اکانت در شبکه های اجتماعی چقدر زمان می برد؟ پس بهانه جویی را کنار گذاشته و همین حالا دست به کار شوید. 

پیدا کردن استعدادهای برتر

پیدا کردن استعدادهای برتر

مدیری در دنیا هست که عاشق کار کردن با افراد حرفه ای و با استعداد نباشد؟ البته یافتن کسانی که تا این اندازه کاربلد باشند، اصلا راحت نیست. به همین خاطر معمولا کارآفرینان برای همکاری با نیروهای ماهر با کلی چالش رو به رو می شوند. به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه کلا قید این پروژه جذاب را می زنند.

اگر نظر ما را بخواهید، شما با عضویت در شبکه های اجتماعی مسیر بی نهایت راحتی برای شناسایی و همکاری با نیروی کار با استعداد خواهید داشت. هرچه باشد این روزها همه مردم دست کم در یکی از شبکه های اجتماعی عضویت دارند. پس کافی است همان جایی حضور پیدا کنید که آنها منتظرتان هستند. از آن به بعد همه چیز به مهارت خودتان برای ترغیب کارمندان با استعداد به همکاری با برندتان بستگی خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: ترکیب بازاریابی و روابط عمومی: دستورالعملی برای کارآفرینان

بی شک حضور در شبکه های اجتماعی از هر کارآفرینی مقداری وقت می گیرد. پس فکر نکنید پلتفرم های اجتماعی هیچ تغییری در برنامه روزانه تان ایجاد نخواهد کرد. البته قرار نیست طوری رفتار کنید که انگار مهمترین مسئولیت تان رسیدگی به شبکه های اجتماعی است. فرمول ما در این بخش استفاده از زمان های مرده ای است که گهگاهی نصیب تان می شود. اینطوری نه تنها از برنامه روزمره تان خیلی عقب نمی افتید، بلکه حضوری پررنگ در شبکه های اجتماعی هم خواهید داشت. 

از آنجایی که بقیه کارآفرینان یا حتی نیروی کار با استعداد هم به شیوه بالا در شبکه های اجتماعی حضور دارند، کارتان مشکل زیادی پیدا نخواهد کرد. فقط یادتان باشد، همیشه باید با زبانی حرفه ای و کاملا مودبانه با دیگران تعامل داشته باشید. این نکته وقتی طرف حساب تان کارآفرینان هستند، اهمیت بیشتری پیدا می کند. پس یک لطفی به خودتان کرده و دور رفتارهای عجیب و غریب را خط بکشید. وگرنه حسابی با مشکل رو به رو خواهید شد. 

برندسازی شخصی

برندسازی شخصی

این روزها هر کسی برای خودش یک برند شخصی دست و پا می کند. صرف نظر از اینکه چنین برندهایی چقدر بازنمای شخصیت واقعی کارآفرینان بوده یا حتی در بازار موفقیتی به همراه دارند، برندسازی شخصی بدل به یکی از ضرورت های کلیدی دنیای ما شده است. حالا اگر شما در این میان برند شخصی برای خودتان نداشته باشید، چند قدم از رقبا عقب می افتید. از آنجایی که ما اصلا دوست نداریم شما از بقیه کارآفرینان عقب باشید، در این بخش روی یکی از مزایای کلیدی حضور در شبکه های اجتماعی دست گذاشته ایم: برندسازی شخصی!

برندسازی شخصی به شما این فرصت را می دهد تا به عنوان کارآفرینی متمایز در بازار حاضر شوید. بی شک در دنیایی که هم مردم روز به روز بیشتر به هم شبیه می شوند، آشنایی با کارآفرینی که عملکرد متفاوتی دارد، حسابی هیجان انگیز خواهد بود. یکی از نشانه های تمایز، در دنیای دیجیتال کنونی، حضور در شبکه های اجتماعی است. 

معمولا مشتریان کارآفرینان را از پشت ویترین کسب و کارشان تماشا می کنند. به همین خاطر وقتی یک کارآفرین این ویترین پر زرق و برق را کنار می گذارد، همه میخکوب می شوند. شما باید در این بخش دقیقا همینطور عمل کنید. قبول دارم اول خیلی سخت تان خواهد بود اما به مرور زمان کارتان راحت و راحت تر می شود. به طوری که بعد از گذشت چند وقت دیگر بدون شبکه های اجتماعی روزتان شب نمی شود. 

ماموریت ویژه شما در این بخش نمایش خودتان به عنوان یک کارآفرین حرفه ای در دنیاست. به زبان خودمانی، شما باید تصویری از خودتان بسازید که شما را بدل به یکی از بزرگ ترین کارشناس ها در حوزه تخصصی تان کند. اینطوری فرصت کافی برای توسعه برند شخصی تان را خواهید داشت. به طوری که به مرور زمان همه در بازار شما را به عنوان یک کارشناس کاردرست بشناسند. 

راه اندازی کسب و کارهای بیشتر

راه اندازی کسب و کارهای بیشتر

چه کسی گفته شما حتما باید در جایگاه فعلی تان باقی بمانید؟ برخی از کارآفرینان فکر می کنند تا آخر عمر قرار است همین کسب و کار فعلی شان را مدیریت کنند. قبول دارم تغییر حوزه کاری همیشه سخت است اما شما نباید خودتان را به چارچوب های بی خودی محدود کنید. چه بسا حضور در شبکه های اجتماعی فرصتی مناسب برای راه اندازی کسب و کارها بیشتر پیش روی تان قرار دهد. آن وقت می توانید با خیال راحت مسیر توسعه کسب و کار را در پیش گرفته و درآمد بیشتری هم به جیب بزنید. 

کارآفرینانی که دائما دنبال ثبات هستند، دیر یا زود اوضاع شان در بازار به هم خواهد ریخت؛ چراکه در بازار نشانه ای از ثبات به چشم نمی خورد. به همین خاطر معمولا کارآفرینان بزرگ همزمان در چند حوزه سرمایه گذاری می کنند. بنابراین بد نیست شما هم با حضور در شبکه های اجتماعی دنبال فرصت های کارآفرینی بیشتر باشید. اینطوری حتی اگر یکی از استارت آپ های تان با مشکل رو به رو شد، دست تان در پوست گردو نخواهد ماند. 

مطلب مرتبط: نکاتی که هر بازاریابی درباره شبکه های اجتماعی باید بداند

سخن پایانی

ضرورت حضور کارآفرینان در شبکه های اجتماعی

اول مقاله اشاره کردیم که کارآفرینان اصلا میانه خوبی با حضور در شبکه های اجتماعی ندارند. فکر می کنم حالا شما دلایل متنوعی برای تغییر این عادت قدیمی دارید. هرچه باشد پلتفرم های اجتماعی کم برای شما مزیت ندارند. پس همین امروز دست به کار شده و به عنوان یک شخصیت حقیقی شروع به فعالیت در شبکه های اجتماعی کنید.

من و همکارانم امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با ضرورت حضور در شبکه های اجتماعی به عنوان یک شخصیت حقیقی کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات این مقاله داشتید، ما همیشه آماده پاسخگویی به شما هستیم. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://eclincher.com

https://www.inc.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hkKqOk4B
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتMEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهلوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه