پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آداب فعالیت در شبکه های اجتماعی

2 سال پیش ( 1400/11/30 )
نویسنده : پولینا زکریان   مترجم : امیر آل علی  

حتما با این موضوع مواجه شده اید که یک صفحه علی رغم رشد خوب، به یک باره با مشکلات زیادی مواجه می شود و تلاش های چندساله آنها، از بین می رود. این موارد اشتباهاتی محسوب می شود که کمتر در رابطه با آنها صحبت شده و همین امر حتی می تواند ادامه فعالیت صفحه شما را غیرممکن سازد. درواقع فعالیت در هر فضایی، نیازمند رعایت یکسری اصول و آداب است. نکته جالب این است که براساس نظرسنجی ها، بسیاری از افراد نسبت به آنها اطلاع دقیقی را ندارند. به همین خاطر در ادامه هشت مورد اصلی آن را بررسی خواهیم کرد که هر یک در موارد متعدد، مشکلات زیادی را برای صفحات مختلف به همراه داشته است. به همین خاطر رعایت آنها، کاملا حیاتی است. 

آداب فعالیت در شبکه های اجتماعی

1-معنای هر هشتگ را بدانید 

معیار انتخاب هشتگ برای اکثر صفحات موجود در شبکه های اجتماعی مختلف، محبوبیت آنها محسوب می شود. با این حال شما باید بدانید که معنای هر یک از آنها چه می باشد. برای مثال ممکن است یک مورد، اشاره به جنبشی داشته باشد که حمایت از آن در منطقه شما نقض قانون تلقی شود. در این راستا استفاده از هشتگ های غیرمرتبط نیز مشکلاتی را به همراه دارد. در این زمینه بهتر است که در رابطه با هشتگ های مشکوک، اقدام به مشاهده پست های مرتبط با آن نمایید تا از درست بودن همه چیز اطمینان حاصل کنید. بیشترین مشکلات در این بخش زمانی رخ می دهد که افراد اقدام به فعالیت جهانی می کنند. درواقع شناخت ناکافی از فرهنگ جامعه میزبان، می تواند بحران آفرین باشد. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که سرعت انتشار اطلاعات در شبکه های اجتماعی بسیار بالا بوده و به همین خاطر لازم است تا بدانید چه مواردی را مورد توجه قرار داده اید. برای مثال هشتگ نه به خشونت خانگی در زیر پست یکی از واینرها (کمدین های مجازی) طی سال گذشته، باعث خشم کاربران شد. درواقع آنها عقیده داشتند که قرار دادن چنین موضوع مهمی در زیر یک پست خنده دار، تمسخر این جنبش مهم است. به همین خاطر شما باید به ارتباط داشتن هشتگ با فعالیت خود توجه داشته باشید و اقدامی را انجام ندهید که ممکن است برخی از افراد را ناراحت کند. درواقع این بخش تنها به هشتگ محدود نبوده و به صورت کلی شما باید اقداماتی را انجام دهید که زمینه ناراحتی دیگران را به همراه ندارد. 

مطلب مرتبط: انواع شبکه های اجتماعی و کاربردهای آن برای برندها

2-رفتار تند با مخاطب نداشته باشید

ممکن است در روز شما مجبور به پاسخگویی به صدها مشتری باشید که هر یک انتظارات مختلفی را دارند. در این راستا طبیعی است که همواره نتوانید لحن محترمانه و دوستانه داشته باشید. با این حال این اقدام بسیار مهم بوده و شما حتی اجازه کوچک ترین بی احترامی را ندارید. فراموش نکنید که این اقدام شما می تواند با شماتت مستقیم همراه شود و کمپین هایی بر علیه شما را داشته باشد. درواقع شما باید اطمینان داشته باشید که تمامی کارمندان، به بهترین شکل پاسخگویی را انجام می دهند. در این زمینه ساکت بودن نسبت به شکایات، به مانند نزدیک کردن خودتان به یک بمب است. در این بخش ما می توانید از پیام های پیشفرض و ویس های از قبل ضبط شده استفاده کنید تا در صورت خستگی بیش از حد، اطمینان داشته باشید که کیفیت خدمت رسانی و پاسخگویی یکسانی را دارید. 

آداب فعالیت در شبکه های اجتماعی

3-برای مخاطب خود زمان بگذارید 

تفاوتی ندارد که مخاطب آیا تاکنون از شما خرید کرده است و یا این اولین تجربه محسوب می شود. درواقع شما باید برای مخاطب خود زمان کافی بگذارید و برای ایجاد مکالمه، برنامه های مختلفی را داشته باشید. برای مثال هر هفته بابت لایک کردن پست ها تشکر کنید و از آنها نظرخواهی داشته باشید. درواقع مشکل بزرگ بسیاری از صفحات این است که پاسخگویی غیرسریع و محدودی را دارند. این امر در حالی است که شما از دل مکالمات خود، می توانید اطلاعات بسیار خوبی در رابطه با مشتریان خود به دست آورده و آنها را به سمت خریدی دیگر سوق دهید. درواقع این موضوع یک اصل بسیار مهم است که اگر برای مخاطب خود وقت نگذارید، درست به مانند توهین به شخصیت وی خواهد بود. برای درک بهتر این موضوع، یک مثال ساده این است که شما در فروش حضوری، نسبت به سوالات مشتری درباره اجناس مختلف، با بی میلی و سرعت پایین پاسخ دهید و یا بی توجه باشید. 

4-قبل از آشنایی پیام نفرستید

یکی از استراتژی های بسیار غلط این است که افراد به صورت رندوم، اقدام به ارسال پیام های گسترده به مخاطبان می کنند. این امر در حالی است که اکثریت آنها هیچ گونه شناختی نسبت به کسب و کار شما ندارند و نمونه ساده آن را می توان در پیامک های تبلیغاتی نیز مشاهده کرد. با این حال این موضوع باعث خواهد شد تا جایگاه برند شما در سطح یک عامل مزاحم قرار گیرد. به همین خاطر لازم است تا در ابتدا زمینه آشنایی را مهیا کرده باشید و پس از آن چنین اقداماتی را انجام دهید. درواقع اقدامات ناخواسته، در اکثر موارد نتایج خوبی به همراه ندارد. 

5-بحث در جمع را فراموش کنید 

ممکن است فردی در زیر یکی از پست ها موردی را بیان کرده باشد که زمینه یک بحث را به همراه دارد. با این حال این موضوع ممکن است فقط برای فرد مذکور، جذابیت داشته باشد. به همین خاطر شما ابدا نباید در فضای بازدید عموم، چنین اقدامی را انجام دهید. این موضوع باعث خواهد شد تا ضمن پاسخگویی بهتر، از ایجاد درگیری بین مخاطبان جلوگیری شود. 

6-به جزییات توجه داشته باشید 

در بسیاری از موارد، برخی نکات ریز بحران آفرین شده است. برای مثال استفاده از یک موضوعی که برای یک قوم کاملا مقدس است، می تواند شرایط سختی را ایجاد کند. در این بخش شما باید محتواها را مورد بازبینی قرار دهید و اطمینان داشته باشید که سوء تفاهمی شکل نخواهد گرفت. همچنین شما باید در صورت بروز دلخوری، سریعا عذرخواهی رسمی داشته باشید تا از بروز بحران جلوگیری شود. به صورت کلی اگر به جزییات توجه داشته باشید، با مشکلات کمتری هم مواجه خواهید شد. 

7-شیوه رقابت درستی داشته باشید 

ممکن است به این سمت تمایل پیدا کنید که رقبای خود را تحقیر کنید و با این اقدام برند خود را محبوب تر نمایید. با این حال این اقدام امروزه دیگر نتیجه ای را به همراه ندارد و رقابت ناسالم، ابدا برای مخاطبان قابل قبول نخواهد بود. در کنار این مسئله شما باید به دنبال رقابت سالم و حتی ایجاد رفاقت با سایر برندها باشید. این موضوع کمک خواهد کرد تا توان انجام کارهای بیشتری شکل گیرد. همچنین شما باید مسئولیت اتفاقات پیرامون خود را نیز برعهده بگیرید. در کنار این مسئله شما باید شیوه رفتار درستی با کارمندان خود نیز داشته باشید. برای مثال آمازون سال گذشته به خاطر رفتار بد با کارگران انبارهای خود، با مشکلات بسیاری مواجه شد. 

8-صداقت را فراموش نکنید

شما باید با مخاطب خود صداقت بسیار بالایی را داشته باشید تا بتوانید برای طولانی مدت در حوزه خود فعالیت کنید. درواقع حتی یک دروغ نیز می تواند رسوایی بزرگی را به همراه داشته باشد. در کنار این مسئله شما باید به مسائل روز توجه داشته باشید. برای مثال امروزه مسئله کرونا و محیط زیست، بزرگترین بحران ها محسوب می شود که انتظار می رود هر برندی تا حد امکان خود، نسبت به آنها توجه داشته باشید. با این حال فراموش نکنید که شما باید تنها ادعاهایی را داشته باشید که قدرت اثبات آن وجود دارد. درواقع در جهان امروز نمی توان انتظار داشت یک دروغ برای مدت طولانی باقی بماند. 

مطلب مرتبط: دنیای رنگارنگ بازاریابی شبکه های اجتماعی

در آخر فراموش نکنید که قوانین فعالیت در شبکه های اجتماعی، به مراتب بیشتر بوده و ممکن است شما با موارد محلی نیز مواجه شوید و با این حال هشت مورد فوق، جزو اصلی ترین ها بوده و لازم است تا اولویت اول باشند. با این حال ابدا خود را محدود به آنها تصور نکنید. 

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vLrbHvyt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه