یکشنبه, ۸ خرداد(۳) ۱۴۰۱ / Sun, 29 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

کارمندان بازوی اجرایی شرکت و عامل مهمی در تمامی موفقیت ها محسوب می شوند. این امر در حالی است که در مقایسه با محصول و مشتری، معمولا با کمترین توجه مواجه هستند. با این حال نتایج تحقیقات متعدد حاکی از آن است که وضعیت رضایت کارمندان به صورت مستقیم در آینده شرکت شما تاثیرگذار است. برای مثال این امر که مدت زمان حضور افراد در شرکت شما کمتر از یک سال باشد، باعث می شود تا به صورت مداوم مجبور به عوض کردن تیم خود باشید که هماهنگ شدن و بازگشت به وضعیت مناسب، زمانبر می شود و شما به صورت مداوم با چنین وضعیتی مواجه خواهید بود که در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، این امر یک فاجعه بزرگ محسوب شده و باعث می شود تا امکان رشد و حتی حفظ جایگاه حال حاضر خود را هم نداشته باشید.

چگونه وفاداری کارمندان خود را افزایش دهیم

در این زمینه هیچ فردی به اندازه مدیر شرکت نمی تواند در ایجاد انگیزه برای کارمندان خود، تاثیرگذار باشد. درواقع شما نباید اجازه دهید که تنها دلیل حضور کارمندان در شرکت، کسب درآمد باشد. در این زمینه اگرچه نظرات متعددی وجود دارد و می توان صدها روش را معرفی کرد، با این حال فرصت برای امتحان همه آنها را ندارید. به همین خاطر لازم است تا از توصیه های یک منبع موثق استفاده کنید. در این راستا دانشگاه کلمبیا اخیرا تحقیقی را انجام داده که براساس آن، شرکت های موفق دارای تیم هایی با انگیزه با محیط دوستانه هستند که کارمندان انگیزه بالایی برای کار خود دارند. در این شرکت ها، هر کارمند خود را در مسیر رشد می بیند و میانگین حضور کارمندان، بیش از پنج سال است. در این راستا چهار اصل مشترک مدیران برندهای موفق را بررسی خواهیم کرد که منجر به افزایش وفاداری کارمندان می شود. 

مطلب مرتبط: وفاداری بیشتر کارمندان با 17 اقدام ساده

1-عوامل وفاداری را شناسایی کنید 

در ابتدا شما باید به خوبی بدانید که چه اقداماتی باعث می شود تا وفاداری کارمندان شما افزایش پیدا کند. در این زمینه احساسات نقش پررنگی را دارند. برای مثال اگر بتوانید حتی یک خاطره جذاب نظیر تولد گرفتن را داشته باشید، احتمال وفادار ماندن افراد به شرکت شما نیز افزایش پیدا می کند. در این زمینه نتایج تحقیقات حاکی از آن است که مهمترین حس که منجر به جدایی کارمندان می شود، عدم قدردانی است. درواقع هر فردی تمایل دارد که رفتاری انسانی را شاهد باشد و تلاش های آنها به خوبی دیده شود. با این حال این امر صرفا به معنای افزایش درآمد نبوده و نوع رفتار شما با کارمندان، می تواند تاثیرات فوق العاده ای را داشته باشد. در این زمینه نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید این است که استرس، از جمله موارد مهم دیگر است که شما باید برای کاهش آن، برنامه داشته باشید. درواقع یک مدیر باید به مانند مربی دلسوزی باشد که به صورت مداوم در تلاش برای کاهش فشار بر روی تیم خود است. در این زمینه بهترین اقدام این است که وضعیت تیم شرکت خود را بررسی کرده و نظرات واقعی آنها را پیدا کنید. درواقع شما باید دید منتقدانه نسبت به وضعیت شرکت خود داشته باشید تا دلایل را بتوانید پیدا کنید و برای آنها به دنبال راه حل باشید. 

2-فرهنگ شرکت را ارتقا دهید 

با قوانین قدیمی نمی توان به موقعیت های جدید دست پیدا کرد. در این زمینه شما باید مدیری باشید که قدرت تغییر قوانین هرچند رایج را دارد. درواقع هدف شما فقط باید رشد شرکت باشد. در این راستا یکی از فرهنگ های جدید و بسیار مناسب این است که شرکت ها، یک ساعت از کار تیم خود را به یادگیری اختصاص می دهند. درواقع افراد باید در این یک ساعت، جدیدترین کتاب ها، مقالات و یا حتی دوره های آموزشی مرتبط با کسب و کار خود را مشاهده کنند. با این اقدام هرچند ساده، شما تیمی را در اختیار خواهید داشت که با اطلاعات و توانایی های به روز همراه است. مزیت دیگر این اقدام، قرار گرفتن افراد در مسیر رشد است که باعث می شود تا حس بهتری نسبت به کار خود داشته باشند. این امر در حالی است که در بسیاری از شرکت ها، کارمندان به افرادی تبدیل می شوند که یک کار تکراری را به صورت مداوم انجام می دهند. درواقع محصور بودن افراد باعث می شود تا شاهد خلاقیت و انجام کارها و طرح های جدید نباشید و پس از مدتی توان تیم شما، دیگر پاسخگوی نیازهای جدید نخواهد بود. در این زمینه شما باید نسبت به قوانین مفید جدید خود، جدی باشید و افرادی که نمی توانند با وضعیت مورد نیاز هماهنگ شوند را کنار بگذارید. درواقع در این مرحله، تغییر جدی تیم شرکت، بدون اشکال خواهد بود.

 3-به سلامت کارمندان خود توجه بیشتری را داشته باشید 

از دیگر مواردی که باید توجه نمایید این است که در جهان مدرن امروز که تنوع و فرصت های شغلی بسیار است اگر به وضعیت سلامت کارمندان خود توجه نداشته باشید، در بهترین حالت صرفا امکان جذب افراد مناسب را نخواهید داشت. در این رابطه منظور این نیست که هزینه درمان افراد خود را قبول نمایید. درواقع این اقدام بیش از حد هزینه بر خواهد بود و توجیه اقتصادی ندارد. با این حال شما می توانید با رعایت نکاتی هرچند ساده، از ابتلای افراد به بیماری جلوگیری نمایید. در این رابطه نکته دیگری که باید مورد توجه داشته باشید این است که سلامت، تنها شامل جسم نبوده و وضعیت روحی کارمندان نیز بسیار مهم است. درواقع امروزه بسیاری از شرکت ها از یک روانشناس استفاده می کنند تا به صورت مداوم، وضعیت کارمندان بررسی شود. در این زمینه در صورتی که نشانه های بروز یک بحران مشاهده شود، سریعا می توان نسبت به درمان آن اقدام کرد. در این راستا با یک جست و جوی ساده می توانید به انواع اقدامات برای افزایش سلامت کارمندان، دسترسی داشته باشید. برای مثال امروزه مفهوم ساعت کار بالا و حضور هر روز کارمندان، در حال منسوخ شدن است. در این زمینه توجه هرچه بیشتر به دورکاری و مفید بودن ساعت کار، بسیار مهم است. درواقع براساس آمارهای جهانی، در هشت ساعت کار افراد بیش از سه ساعت بیکاری و یا کم کاری وجود دارد. در هر مرحله پس از یک پروژه سخت، نیاز است که کارمندان حداقل یک روز مرخصی داشته باشند تا با اقداماتی نظیر سفر، انرژی خود را بازیابی کنند. در این زمینه وضعیت محیط کاری نیز بسیار مهم است. برای مثال این امر که تهویه مناسب داشته باشید و ابزارهای لازم برای سهولت و ایمنی کار مهیا باشد، تاثیرگذار خواهد بود. 

مطلب مرتبط: افزایش وفاداری کارمندان با 6 اقدام ضروری

4-پاداش مناسب در نظر بگیرید

شما هیچ گاه نباید کارمندان خود را به یک محدوده خاص، محصور نمایید. درواقع درآمد باید به صورتی باشد که افراد با عملکرد بهتر و کسب نتایج بالاتر، به مقدار بیشتر نیز دست پیدا کنند. این موضوع بسیار مهم بوده و باعث می شود تا روحیه ای بسیار مناسب در شرکت ایجاد شود. در این رابطه اگر شرایط افزایش درآمد وجود ندارد، نباید این اقدام را فراموش کنید. درواقع شما می توانید تیم خود را به سهامداران تبدیل کرده و با این اقدام، انگیزه سازی کنید. درواقع آمارها حاکی از آن است که شریک بودن باعث می شود تا احتمال جدا شدن از شرکت، به کمتر از 10 درصد برسد. در کنار این موضوع هیچ گاه نباید از قدرت کلمات غافل شوید. درواقع با تشکر کردن مناسب و به موقع، می توانید روحیه تیم خود را افزایش دهید. درواقع نحوه رفتار مدیر شرکت نیز از مواردی است که در روحیه و وفاداری کارمندان به صورت مستقیم تاثیرگذار است. 

منبع : tweakyourbiz
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZQx1u871
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه