چهارشنبه, 15 مرداد 1399 - 11:30

وقتی کسب و کار فقط معطوف به دارایی مادی نیست

وقتی صحبت از مدیریت و راه اندازی کسب و کار می‏شود، توجه اغلب مردم به میزان پول و دارایی برندها جلب می‎ شود. بر این اساس مهمترین داشته یک برند براساس موجودی حساب مالی ‎اش ارزیابی می‎ شود. شاید در نگاه نخست این شیوه ارزیابی وضعیت برندها منطقی به نظر برسد، اما امروزه در دنیای کسب و کار امور بسیار مهمتری از صرف دارایی مادی وجود دارد.

امروزه اغلب برندها در تلاش برای معرفی محصولات تازه و کاربردی به بازارهای مختلف دنیا هستند. نکته مهم در این میان عدم وابستگی موفقیت برندها به فروش هرچه بیشتر است. اگر شما در تلاش برای موفقیت در بازار کسب و کار هستید، باید کسب درآمد را به مثابه آخرین مرحله از یک فرآیند منسجم تلقی نمایید. بسیاری از برندها در فرآیند توسعه کسب و کار فقط به دنبال کسب سود بیشتر هستند. اگر یک کسب و کار به فکر الزامات توسعه برند و کسب سود بیشتر نباشد، در نهایت فقط با شکست مواجه خواهد شد. ما در این مقاله به دنبال بررسی برخی از امور مهمتر از صرف ثروت و پول برندها هستیم. در ادامه به برخی از مهمترین دارایی‎های برندها، به جز پول‎های موجود در حساب‎های بانکی، اشاره خواهیم کرد.

چه اموری کسب و کار پول مهم

1. علاقه به کار

فعالیت در دنیای کسب و کار اغلب با سرمایه گذاری هنگفت بر روی ارائه خدمات مناسب با سلیقه مشتریان صورت می ‎گیرد. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف اقدام به همکاری با نیروی کار حرفه ‎ای می ‎کنند. شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما داشتن علاقه به حوزه تخصصی فعالیت مهمترین سرمایه کسب و کارها محسوب می شود. بسیاری از کارآفرینان در عمل مشغول به فعالیت در حوزه های بی‎ ارتباط با سلیقه ‎شان هستند. دلیل ادامه حضور در یک چنین وضعیتی نیز اغلب ترس از تغییر حوزه تخصصی پس از گذشت چند سال عنوان می ‎شود.

اگر شما در حوزه مورد علاقه ‎تان مشغول به فعالیت هستید، یکی از افراد موفق در دنیای کسب و کار محسوب می ‎شوید. این امر در مورد نیروی کار در دسترس شرکت‎ ها نیز صحت دارد. بسیاری از کارمندان علاقه زیادی به حوزه فعالیت‎ شان ندارند. دلایل مورد بحث در مورد کارآفرینان در اینجا نیز مانع اصلی پیش روی تغییر حوزه تخصصی از سوی کارمندان می ‎‏شود.

2. کارمندان مناسب

موفقیت کسب و کارها بدون در اختیار داشتن کارمندان مناسب امکان ‎پذیر نیست. موفقیت برندها تا حدودی بستگی به توانایی ایده‎ پردازی مدیران دارد. با این حال اگر شرکت موردنظر از نیروی کار حرفه‎ ای و توانمند برخوردار نباشد، توانایی اجرای ایده‎ ها را نخواهد داشت. درست به همین خطر اغلب ایده‎ های مناسب در ابتدا در مرحله اجرا با بازخورد بسیار ضعیفی رو به رو می‎ شوند. هرچه مهارت و توانایی تیم کارمندان یک شرکت بیشتر باشد، شانس آن کسب و کار برای پیاده ‎سازی درست ایده ‎هایش بیشتر خواهد بود.

بسیاری از کارشناس ‎های دنیای کسب و کار نسبت به تغییر ویژگی‎ های کارمندان خوب اقدام کرده ‎اند. ما در اینجا برخی از معیارهای مهم برای تعیین کارمندان مناسب را مدنظر داریم. به معیارهای ذیل در رابطه با وضعیت کارمندان توجه نمایید:

• نگاه مثبت به کارهای پیش رو و مسئولیت‎ شان

• انعطاف ‎پذیری برای پذیرش شرایط تازه و غیرمنتظره

• تمایل برای پذیرش مسئولیت‎ های بیشتر و ارتقای سازمانی

• همکاری و حمایت از همکاران

• توانایی مدیریت زمان به صورت کاربردی

بدون تردید توانایی کارمندان در حوزه‎ های مختلف تاثیر مستقیم بر روی وضعیت شرکت دارد. این نکته در تمام کسب و کارها، بدون توجه به وسعت فعالیت‎ شان، مهم است بنابراین اگر مجموعه کارمندان فعال و تاثیرگذاری دارید، یکی از برندهای خوش شانس و به احتمال زیاد موفق در بازار کسب و کار هستید.

3. مشتریان وفادار

تعامل با مشتریان در بازارهای کسب و کار به هیچ وجه کار ساده ‎ای نیست . بسیاری از برندها در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را ندارند. مشاهده شمار بالایی از شرکت ‎های ورشکسته در طول سال‎ های متمادی نشانه خوبی از سختی‎ های تعامل با مشتریان است. برندهای بزرگ به خوبی توانایی جلب نظر مشتریان را دارند. این امر به دلیل مهارت و تجربه بالای آنها در بازار کسب و کار است.

مطلب مرتبط:  دارایی‌ های ما بسیار با ارزش هستند

اگر کسب و کار شما دارای مشتریان وفادار و علاقه ‎مند به برندتان است، گام بلندی برای موفقیت طولانی مدت برداشته ‎اید . بسیاری از برندها در آرزوی مشتریان وفادار هستند. این امر مزیت ‎های قابل ملاحظه ‎ای مانند تضمین مقدار مشخصی از فروش در طول سال به همراه دارد.

بسیاری از برندها در طول دوره‎ های بحران مالی بر روی وفاداری مشتریان ‎شان تکیه دارند. اگر شما دامنه مناسبی از مشتریان وفادار داشته باشید، در چنین زمان ‎هایی امکان تکیه بر آنها وجود خواهد داشت. شما در غیر این صورت باید مشکلات مالی‎ تان را با دشواری بسیار زیادی حل و فصل نمایید.

4. شبکه ارتباطات برند

ارتباطات میان برند با مشتریان و دیگر برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه همکاری میان شرکت‎ ها برای کسب سود بیشتر در بازارهای مختلف امری رایج محسوب می ‎شود. نکته مهم در این میان توانایی برندها برای حفظ ارتباطات ‎شان در طول دوران فعالیت است. بسیاری از برندها در همان ماه ‎های نخست بخش قابل توجهی از ارتباطات ‎شان را خراب می‎ کنند. این امر به دلیل عدم آشنایی با بازار کسب و کار روی می‎ دهد.

اگر شما همچنان پس از گذشت سال‎ های متمادی دارای ارتباط مناسبی با دیگر شرکت ‎ها هستید، یکی از برندهای موفق در عرصه کسب و کارتان محسوب می‎ شوید. مدیریت ارتباطات برند هرگز کار ساده‎ ای نیست بنابراین شما باید نسبت به موفقیت ‎تان در این حوزه احساس افتخار نمایید.

5. زمان

زمان یکی از مهمترین عوامل در حوزه کسب و کار است. کارآفرینان دارای توانایی مدیریت زمان به صورت کاربردی همیشه جلوتر از رقبایشان هستند. دلیل این امر توانایی برندهایی با مدیریت زمان بهتر برای فعالیت باکیفیت‎تر است. امروزه بسیاری از شرکت‎ ها مشکلات اساسی در زمینه مدیریت زمان دارند. مواجهه با محدودیت زمان همیشه یکی از آزاردهنده ‎ترین چالش ‎ها در زمینه مدیریت کسب و کار محسوب می ‎شود. اگر یک برند توانایی مدیریت زمان به صورت کاربردی را داشته باشد، به طور میانگین نیمی از رقبایش را پشت سر خواهد گذاشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید