جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دارایی‌ های ما بسیار با ارزش هستند

8 سال پیش ( 1394/10/1 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

امروزه ارزش دارایی‌های نامشهود شرکت‌های بزرگ بیشتر از ارزش دارایی‌های فیزیکی این شرکت‌هاست.قدرت برند به‌عنوان با ارزش‌ترین دارایی نامشهود این شرکت‌ها حتی در دوران رکود به این شرکت‌ها کمک کرد تا با موفقیت به راه خود ادامه دهند. با مطالعه داستان برند این شرکت‌ها می‌توان درس‌های بزرگی از کسب‌و‌کار گرفت. به یاد داشته باشید ساخت برند ابتدای راه شماست. بزرگ‌ترین ماموریت کسب‌و‌کار شما نگهداری و ارتقای برندتان است.

همان‌طور که می‌دانیم، دارایی‌های با عمر زیاد که در روال عملیات شرکت استفاده می‌شوند و مولد هستند و برای فروش مجدد خریداری نمی‌شوند، استهلاک‌پذیر بوده و به دو دسته مشهود و نامشهود طبقه‌بندی می‌شوند. دارایی‌های نامشهود به دارایی‌های غیر‌جاری گفته می‌شود که موجودیت عینی ندارند و در عملیات جاری واحد تجاری به‌کار می‌روند.

دارایی‌های نامشهود در اقتصاد شدیدا رقابتی امروزه، منشا ایجاد ارزش برای شرکت‌ها است، ولی استانداردهای حسابداری همیشه با چالش‌هایی در زمینه شناسایی و گزارش این دارایی‌ها مواجه بودند و تحقیقات نشان می‌دهد که بین دارایی‌های نامشهود گزارش شده و ارزش بازار شرکت‌ها ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. مدیران شرکت‌ها باید به میزان دارایی‌های نامشهود شرکت خود توجه بیشتری داشته باشند، چرا که از نظر سهامداران این دارایی‌ها برای شرکت ارزش‌آفرین است.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشند که اقتصاد امروز، اقتصاد دارایی‌های نامشهود است. ظهور اقتصاد جدید که مولفه اصلی آن دانش و اطلاعات است، باعث افزایش اهمیت سرمایه فکری به‌عنوان یک موضوع تجاری و تحقیقاتی شده است. عنصر کلیدی موفقیت در رقابت، توانایی خلق، افزایش و توسعه منابع فکری است. سرمایه فکری به‌عنوان پارادایم جایگزین با هدف شناسایی، اندازه‌گیری، گزارشگری و مدیریت دارایی‌های دانش‌بنیان ظهور کرده است؛ این واقعیت جدید چالش‌ها و فرصت‌هایی را برای رشته و حرفه حسابداری به وجود آورده است.

حرفه‌ای که به طور سنتی در مواجهه با شناسایی و اندازه‌گیری مسائل پیرامون دارایی‌های نامشهود با مشکل مواجه بوده است. باوجود اهمیت دارایی‌های فکری در اقتصادهای دانش‌بنیان و در استراتژی‌های شرکتی و نیاز برای چارچوب‌های تنظیمی برای حسابداری این منابع و عوامل نامشهود ارزش‌آفرین در شرکت حسابداری آن در صورت‌های مالی به دلایل مختلفی رشد زیادی نکرده است. این دلایل به طور کلی در رویکرد محافظه‌کارانه حرفه حسابداری و توفیق ویژگی کیفی قابلیت اتکا بر ویژگی کیفی مربوط بودن جای می‌گیرند.

در این مقاله ضمن معرفی مفهوم سرمایه فکری به بررسی حسابداری سرمایه فکری و دارایی‌های نامشهود، چالش‌های مطروحه و مسیر آینده پرداخته شده است. برند یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌شود.

عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است. در واقع برند یکی از دارایی‌های نامشهود با اهمیت فراوان است که برای مشتریان و حتی کارکنان بسیار ارزشمند بوده و یک مزیت رقابتی بسیار خوب برای کسب‌و‌کار ما خواهد بود. برند به دلیل اینکه منشا محصول را معرفی کرده و فرآیند پردازش داده‌ها و اطلاعات را برای آنها ساده‌تر و سریع‌تر می‌سازد، برای مصرف‌کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8pJFLcDx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه