سه شنبه, ۲۵ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Tue, 16 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

روز گذشته در مراسم اختتامیه نمایشگاه وزارت راه وشهرسازی، نشست وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان و اعضای تشکل های صنفی حمل و نقل اعم از دریایی، ریلی، هوایی و جاده ای برگزار شد که در این نشست تشکل ها و شرکت های بخش خصوصی مطالبات خود را با وزیر راه و شهرسازی در میان گذاشتند.

به گزارش «فرصت امروز»، در این نشست مهم ترین مطالبه فعالان حوزه حمل و نقل از وزیر راه وشهرسازی واگذاری بخشی از اختیارات در حوزه مدیریتی به مدیران بخش خصوصی بود.

بخش خصوصی هویت می خواهد

مهم ترین مطالبه فعالان و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل از وزیر راه وشهرسازی تسهیل سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی و در نهایت واگذاری بخشی از اختیارات به مدیران بخش خصوصی بود.

در این نشست، عبدالرضا موسوی نژاد، رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: برخی از صنایع می خواهند مشکلات خود را به صنعت حمل و نقل ریلی منتقل کنند و در حالی با ورود واگن های جدید از خارج کشور مخالفت می شود که در داخل توان تولید تمام ناوگان مورد نیاز وجود ندارد و حتی شرکت های تولید کننده داخلی توان ارائه ضمانت تحویل سفارشات را ندارند. تولید داخل نباید مانع از توسعه حمل ونقل شود.

همچنیـــن مقصــــود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما می تواند الگویی برای آزادسازی قیمت ها در سایر بخش های حمل ونقل شود، گفت: باید به تجاری سازی شقوق مختلف حمل و نقل توجه جدی شود. انتظار داریم وزارت راه وشهرسازی بستری را فراهم کند تا سایر ایرلاین هم بتوانند از فرصت برجام استفاده و برای نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.

علی آزاد، دبیر انجمن راهسازان کشور هم در ادامه این جلسه درخصوص حضور قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه های بخش خصوصی گفت: زمانی مقرر بود در شرایط صلح برای استفاده از توانمندی نیروهای نظامی در سازندگی کشور استفاده شود اما امروز در شرایطی نیروهای نظامی مانند قرارگاه خاتم الانبیا وارد پروژه های عمرانی شده است که بخش خصوصی توان اجرای آن پروژه ها را دارد.

آزاد ادامه داد: بخش خصوصی از دولت هویت می خواهد. درحالی  امروز قرارگاه خاتم الانبیا رقیب بخش خصوصی شده است که بخش خصوصی ناتوان ایران همواره در هر شرایطی همراه و همگام دولت بوده است.

مخالف مداخلات دولت در اقتصاد هستم

وزیر راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به مهم ترین مطالبه نمایندگان بخش خصوصی گفت: دوران دولت سالاری به پایان رسیده است. وی با اشاره به ضرورت تغییر نگرش در توسعه ایران و مدیریت اقتصاد ایران گفت: باید فضای اقتصاد ایران به سمتی حرکت کند که بخش خصوصی قدرت بالندگی و تأمین بانکی را داشته باشد.

وی با با تأکید بر اینکه امروز دوران دولت سالاری به پایان رسیده است، گفت: نباید دولت در هر بخشی مداخله کند و باید فهم درستی از اقتصاد داشته باشیم.  من آمادگی تغییر رویکرد ها و نگرش در وزارت راه و شهرسازی را دارم، اما باید به این توجه داشته باشیم که یک دست صدا ندارد و محیط اقتصادی ایران باید به سمتی حرکت کند که بخش خصوصی قدرت بالندگی و تأمین مالی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بودجه سال جاری و میزان اعداد و ارقامی که تخصیص داده است،  گفت: بودجه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی برای سال ۹۵، ۷هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده اما تاکنون ۸۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، یعنی چیزی کمتر از یک درصد. همچنین ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای وزارت راه وشهرسازی منتشر شده است و این وضعیت امروز بودجه وزارت راه و شهرسازی است. با این اعداد و ارقام می توان فهمید چه آینده ای از اقتصاد ایران خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: در   نهایت باید منابع مالی از روی اقتصاد ایران تأمین شود و نه اینکه به بودجه اکتفا کنیم. باید این توان را داشته باشیم که از درون اقتصاد ایران کشور را آباد کنیم و اگر بخواهیم بر منابع دولتی اتکا کنیم به طور قطع با توجه به اینکه این منابع هر روز در حال کاهش است نمی توان در انجام ماموریت موفق عمل کرد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در این مدت کوتاه توانستیم ساخت تمام آزادراه های کشور را با تکیه بر منابع دولتی انجام دهیم. در حال حاضر برای توسعه بندر شهید بهشتی توانستیم بیش از ۶۵۰ میلیون دلار منابع مالی غیردولتی تأمین کنیم و قصد داریم بندر شهید رجایی را هم با حضور بخش خصوصی توسعه دهیم. برای نخستین بار بود که توسعه فرودگاه ها و توسعه شبکه ریلی با حضور بخش خصوصی انجام و تأمین مالی می شوند.وقتی به دنبال حضور بخش خصوصی در پروژه های عمرانی هستیم حق مداخله در مدل های اقتصادی را نداریم.

وی گفت: بر اینکه دولت حق مداخله در مدل اقتصادی آزادراه ها با حضور بخش خصوصی را ندارد ایستادگی کردم و پیامدهای آنچه را که می گویم متوجه هستم.

وی با تأکید بر اینکه ورود بخش خصوصی در پروژه های زیرساختی یک مسیر یک طرفه نیست و باید یک سیستم برد – برد تعریف کرد، گفت: به طور قطع امکان اینکه حمل و نقل دولتی داشته باشیم وجود ندارد و حمل و نقل باید در محیط رقابت بین المللی کار کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dmAa0GhM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
قیمت طلا و سکه امروز قبل از شروع معاملات ۲۵ آذر ۱۴۰۴ آنبوردینگ (Onboarding) نیروی کار تازه در شرکت شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ژاپن: شاخص اعتماد تولیدکنندگان به اوج ۴ ساله رسید؛ بازارها چشم به راه تصمیم بانک مرکزی قیمت دلار امروز بازار آزاد دوشنبه ۲۴ آذر در کانال ۱۳۱ هزار تومان فیلیپس به دنبال خرید «SpectraWAVE»؛ رقابت در پزشکیِ تصویرمحور تیزتر می شود
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d