یکشنبه, ۳۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 21 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

چند سال پیش، اندکی دانش آموز از پتانسیل و قابلیت تجارت الکترونیک آگاه بودند. امروزه ممکن است بخواهید کتاب مورد  نیازتان را از وب سایت Amazon. com خریداری کنید یا اطلاعات مربوط به دانشگاه مد نظر خود را از طریق Studentnet.com به دست آورید. انقلاب تجارت الکترونیک، به شکل وسیعی در زندگی روزمره  ما، گسترش پیدا کرده است.

آی. بی. ام یکی از شناخته شده ترین نام ها در عرصه تجارت و فناوری اطلاعات در قرن بیستم به شمار می رود. فعالیت برند آی. بی. ام در زمینه های مختلفی از  جمله رایانه های شخصی، نرم افزار ها و نیز سیستم های پیشرفته به چشم می خورد.

ماهیت تجارت و کسب و کار الکترونیک

تجارت الکترونیک، خریدوفروش محصولات و خدماتی است که از طریق اینترنت و سایر لوازم الکترونیکی صورت می گیرد. تجارت الکترونیک زمانی اتفاق می افتد که یک کمپانی بخواهد کسب و کار خود را به روشی موثر تر و به کمک فناوری وب، پیش ببرد.

تجارت الکترونیک، پدیده ای نوظهور نیست. آی. بی.ام، یکی از شرکت های قدیمی است که در این زمینه فعالیت داشته است. سازمان ها طی چندین سال برای تبادل اطلاعات تجاری، از این روش استفاده می کردند. گسترش و رشد روز افزون اینترنت نیز در تسریع مبادلات تجاری، تاثیر چشمگیری داشته است. تا همین اواخر، تجارت الکترونیک به صورت معاملات تجاری بین تولید کننده با مصرف کننده نهایی (B2C) بوده. اگرچه توسعه فضای وب، معاملات بین شرکت های تجاری (B2B) را امکان پذیر کرد و مبادلات اینترنتی را گسترش داد.

اقتصاد نو ظهور

در دنیای امروز، صحبت در مورد اقتصاد، در بین اقشار مختلف مردم گسترش پیدا کرده، یکی از موضوعات اقتصادی جامعه امروز ما، در رابطه با تجارت و فناوری اطلاعات بوده است. در بریتانیا، در نیمه دوم سال 1999، رشد کمپانی هایی که از com. بهره می بردند به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد. سرمایه گذاران در پی این بودند که پول خود را روی کمپانی هایی نظیر  lastminute. com که خریداران، فروشندگان، بلیت ها و پکیج های مسافرتی دقیقه نودی را در اختیار افراد می گذاشتند، سرمایه گذاری کنند.

در بهار سال 2000، با مشخص شدن این نکته که تنها تعداد کمی از این کمپانی ها در عرصه رقابت موفق خواهند شد، سرمایه گذاری ها روی این دست وب سایت ها کاهش پیدا کرد. انقلاب اصلی در اقتصاد های قدیمی شروع به شکل گرفتن کرد؛ کمپانی هایی که مدت زمان طولانی تری از راه اندازی آنها می گذشت، از  جمله بانک ها، شرکت های بیمه ای و تولید کنندگان خودرو، از تجارت الکترونیک برای ارتباط با مشتریان شان بهره گرفتند.

تحقیقاتی که توسط آی. بی. ام صورت پذیرفت، نشان داد که دسترسی به اینترنت در اروپا، تنها از طریق رایانه های شخصی صورت نمی گیرد. تلفن های همراه، یکی از پر کاربرد ترین ابزار در تجارت الکترونیکی اروپا به شمار می رود. بنابراین مصرف کنندگان آی. بی. ام در اروپا سعی دارند تا از طریق تجربه این کمپانی در زمینه تجارت الکترونیک، به دنبال بهترین راه برای ارتباط با مشتریان خود باشند، بنابراین نخستین سوالی که از آی. بی. ام خواهند پرسید این است که چطور می توان با استفاده از فناوری تجارت الکترونیک، با مشتریان، کارکنان، فروشندگان و تامین کنندگان مان ارتباط برقرار کرده و نیاز های آنها را بشناسیم؟

تاثیر گذاری تجارت الکترونیک

آی. بی. ام با استفاده از تجارت الکترونیک این راهکار ها را ارائه می کند:

-کمک به شرکت ها برای ایجاد شبکه های ارتباطی داخل اینترنت

-ساخت نسل جدیدی از اپلیکیشن های تجارت الکترونیک برای مدیریت بهتر ارتباط با مشتری و نیز هوش کسب و کار که عملکرد مشتریان را پیگیری می کند.

در فضای اینترنت، وب سایت HMV. com، هر هفت روز هفته و هر 24 ساعت، برای کاربران موسیقی پخش می کند. اینترنت، کانال بسیار قوی برای ارائه موسیقی و کتاب است، زیرا می تواند محصولات متعدد و گسترده ای را بدون نیاز به گشتن در خیابان ها در اختیار افراد قرار بدهد.

یکــــی دیـــگـــر از وب سایت هایی که با آی. بی. ام همکاری دارد وب سایت Handelsbanken است که بزرگ ترین بانک حوزه اسکاندیناوی به شمار می رود. به این ترتیب با ایجاد سیستمی مشتریان از طریق تلفن های همراه خود به حساب های بانکی شان دسترسی پیدا می کنند. تحقیقات نشان داده که کشور های اروپای شمالی بیشترین استفاده را از تلفن های همراه دارند.

سایر وب سایت هایی که آی. بی. ام راه اندازی کرده شامل:

www. toycity. com که یک وب سایت دانمارکی بوده و به مشتریان این امکان را می دهد که به صورت مجازی در مغازه اسباب بازی فروشی گشت بزنند و هر چه می خواهند را به صورت آنلاین سفارش بدهند.
پیشرو بودن درتجارت الکترونیک پیش بینی می شود که در طول سال های آینده، بیش از نیمی از سود آی. بی. ام، از خدماتی که ارائه می کند حاصل شود.

امروزه آی. بی. ام نقش مهمی در کمک به سایر کسب و کار ها برای راه اندازی تجارت الکترونیک شان ایفا می کند. بنابراین رشد استفاده از وب سایت های اینترنتی به مشتریان این امکان را می دهد که هر کجا که تمایل داشته باشند بروند. کمپانی ها به این نتیجه رسیده اند که برای باقی ماندن در بازار، باید روش های بهتر و موثر تری را جهت خدمت به مشتریان شان انتخاب کنند.

با ترکیب منحصربه فرد سخت افزار، نرم افزار، خدمات و تجربه های کسب شده، آی. بی. ام به شرکت ها در جهت رشد مدیریت ارتباط مشتریان آنها کمک می کند. بررسی های آی. بی. ام نشان داده که بیشتر مدیران شرکت های اروپایی، رشد خدمات مشتریان را یکی از اولویت های کسب و کار خود می دانند.

با انقلاب عظیمی که در وب سایت ها ایجاد شده، مشتریان یک سازمان به دنبال خدمات سریع تر هستند. آنها انتظار دارند که اطلاعات، خدمات تحویل دهی و موجودی کالا ها به طور دائم به روز رسانی شود. به این ترتیب، از پشت خط ماندن مشتریان و پرسه های خسته کننده و زمان برگذشته رها خواهیم شد.

آی. بی. ام کمک کرد تا بریتیش ایر ویز، روش کسب و کار خود را تغییر بدهد. با استفاده از وب سایت بریتیش ایر ویز، مسافران قادر خواهند بود زمان درست پرواز یا فرود هواپیما ها را مشخص کنند. مسافران حتی قادرند که صندلی مورد نظر خود را نیز از قبل انتخاب کنند.

نرم افزار های هوشمند آی. بی. ام همچنین به سازمان ها این امکان را می دهند که نیاز های مشتریان را بررسی کنند. آی. بی. ام این کار را برای یک برند مد انجام داد. این روش نشان می داد که کدام کالا فروش بهتری نسبت به سایرین داشته است.

نتیجه گیری

تجارت الکترونیک در حال حاضر به یکی از روش های کسب و کار تبدیل شده است. تمام اقتصاد ها چه قدیمی و چه جدید، باید به دنبال راهی باشند که بیش از پیش برای پیشبرد کسب و کار خود، از تجارت الکترونیک بهره ببرند.

امروزه شرکت های موفق آنهایی هستند که راه های ارتباطی با مشتریان شان را موثر تر و سریع تر کرده اند. آی. بی. ام در این زمینه نسبت به شرکت های دیگر از تجربه بیشتری بر خوردار بوده و کمپانی ها با کمک آی. بی. ام در پی راه اندازی تجارت الکترونیکی خود هستند تا به موفقیتی که این کمپانی داشت، دست پیدا کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/t09dwPj6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2847 روزنامه فرصت امروز صفر تا صد طراحی خبرنامه برای برند تغییر استانداردهای سوخت آمریکا؛ آیا واقعاً به نفع خودروساز و مصرف کننده است؟ قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ دیجئو دارایی کلیدی شرق آفریقا را می فروشد؛ تمرکز بر ترازنامه و «خروج انتخابی»  «Nothing» با سرمایه گذاری مردمی ۸ میلیون دلار گرفت؛ رشد برند با جامعه، نه فقط VC بانک مرکزی روسیه نرخ را ۱۶٪ کرد؛ پیامش برای کسب وکارها: «پول هنوز گران است»  ترامپ مدیا با شرکت فیوژن ادغام می شود؛ وقتی «روایت» جای «تناسب کسب وکار» را می گیرد قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۹ آذر در کانال ۱۳1 هزار تومان تزریق هوش هیجانی به فرهنگ سازمان قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد برنامه ریزی هوش مصنوعی در ایران؛ چگونه در شرایط تحریم تصمیم درست بگیریم؟ قیمت خودرو های پر تیراژ داخلی در اولین روز هفته شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه