جمعه, ۲۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 10 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تبلیغات؛ اثر بخشی یا هزینه

8 سال پیش ( 1394/10/6 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

شما به‌عنوان تبلیغاتچی باید به اثربخشی تبلیغات توجه داشته باشید، هزینه‌های تبلیغات زمانی تبدیل به سرمایه‌گذاری می‌شود که اثربخشی مناسبی داشته باشد. همواره باید از شیوه‌های نوین تبلیغات استفاده کنید و توجه داشته باشید میزان اثربخشی تبلیغات به عواملی مانند اندازه کسب وکار، اندازه محیط و بازار هدف شما بستگی دارد. در ادبیات مدیریت، اثربخشی را انجام کارهای درست و کارایی را انجام درست کارها تعریف کرده‌اند، پس اثربخشی تبلیغات نیز به همین صورت تعریف می‌شود. مفهوم اثربخشی در درون مفهوم کارایی جا دارد. کارایی جنبه کمی و اثربخشی جنبه کیفی دارد.

منظور از اثربخشی در واقع بررسی میزان مؤثربودن اقدامات انجام شده برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده است. به عبارتی ساده‌تر در یک مطالعه اثربخشی، میزان تحقق اهداف اندازه‌گیری می‌شود. اما به نظر می‌رسد برای تعریف مفهوم اثربخشی تبلیغات باید گامی فراتر نهاد، به این معنا که اثربخشی هنگامی در یک کسب‌وکار حاصل خواهد شد که نیازها به روشنی تشخیص داده شود، برنامه مناسبی برای برطرف ساختن نیازها طراحی شود، برنامه طراحی شده به درستی اجرا شود و ارزیابی مناسبی از فرآیند و درنهایت دستیابی به اهداف انجام شود.

اثربخشی‌ تبلیغات‌ عبارت‌ است‌ از درجه‌ یا میزانی‌ که‌ سازمان‌ به‌ هدف‌های‌ موردنظر خود از اقدام به تبلیغات نائل‌ می‌آید. اثربخشی‌ یک‌ مفهوم‌ کلی‌ دارد. به‌بیان‌ ساده‌تر اثربخشی‌ را می‌توان‌ انجام‌ کارهای‌ درست نامید.اثربخشی عبارت است از درجه و میزان نیل به اهداف تعیین شده. به بیان دیگر اثربخشی تبلیغات نشان می‌دهد که با چه میزان از تلاش انجام شده، نتایج موردنظر حاصل شده است. در حالی‌که نحوه استفاده و بهره‌برداری از منابع برای نیل به نتایج، مربوط به کارایی می‌شود، اثربخشی تبلیغات کلید موفقیت فروش در سازمان محسوب می‌شود.

از شاخص‌های اثربخشی می‌توان به این موارد اشاره کرد: میزان رضایت مشتریان، میزان تأثیر خدمات بر محیط‌زیست، میزان تسهیل امور جاری جامعه، میزان رضایت کارکنان، میزان دسترسی مردم به خدمات، میزان اعتماد مشتریان و میزان قابلیت اعتماد. کارایی اشاره به انجام کار به شیوه درست دارد. به‌طور علمی، از آن به‌عنوان خروجی نسبت به ورودی تعریف شده و برگرفتن حداکثر خروجی با حداقل منابع. از سوی دیگر اثربخشی اشاره به انجام کارهای صحیح دارد. به‌طور معمول خروجی واقعی در مقابل خروجی موردنظر قرار می‌گیرد.

در کارایی همه چیز در مورد تمرکز روی فرآیند مورد اهمیت است که به معنای انجام کارهاست. این در حالی است که عده‌ای بیش از حد بر رسیدن به پایان و هدف تعیین شده تمرکز می‌کنند. کارایی نگران وضعیت کنونی یا وضع موجود است. فکر کردن درباره آینده و اضافه کردن یا حذف منابع جریان کارایی را بر هم می‌زند. اثربخشی از سوی دیگر معتقد است هدف در پایان هر دوره تبلیغات باید مورد توجه قرار گیرد و هر متغیر دیگری در آینده ممکن است تغییر کند. بدین منظور گاه در کارایی نظم و دقت زیاد مورد نیاز است که می‌تواند باعث انعطاف‌ناپذیری در سیستم شود.

اثربخشی از سوی دیگر استراتژی بلند‌مدت را در ذهن نگه می‌دارد، بنابراین بیشتر با تغییرات محیط مطابقت می‌کند. کارایی بر فرآیند تمرکز می‌کند در حالی‌که اثربخشی بر پایان کار. کارایی محدود می‌شود به زمان حال، در حالی‌که اثربخشی شامل فکر کردن به زمان‌های طولانی می‌شود. سازمان‌ها باید هر گزینه اثربخشی و کارایی را برای رسیدن به موفقیت تنظیم کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5SWpl4yn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه