جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه، بازاریابی محتوایی نیازمند چیزی بیشتر از به کارگیری یک نوشته و متن مناسب برای اثرگذاری است. عنصر پنهان نوشته‌های محتوایی، بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است و کلید به دست آوردن مشتری بیشتر، مورد توجه واقع شدن از جانب مشتریان و جلب توجه آنهاست. یکی از راه‌های جلب‌توجه مخاطب، استفاده از تصویر استراتژیک است. 

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

اگر مدیر آژانس تبلیغاتی یا مدیر بازاریابی شرکتی باشید، می‌دانید که استفاده از تصویر مناسب برای کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی سبب جلب توجه، اطلاع‌رسانی و دهان‌به‌دهان شدن آگهی می‌شود. اهمیت تصویر مناسب به حدی است که اگر درست اجرا شود، می‌تواند محتوای پیام‌تان را غنی ساخته و سبب خوشایند مخاطب و بالا بردن شانس شناخته شدن از طریق جست‌وجو و عامل موفقیت یک کمپین شود. اما لازم است نکاتی را در مورد استفاده از عکس در کمپین‌های بازاریابی خود بدانیم.

نقش اجتماعی تصاویر و عکس ‌ها

ابتدا لازم است دریابیم که چرا انتخاب عکس از نظر اجتماعی اهمیت دارد. طبق یک نظرسنجی، وبلاگ‌های دارای عکس 94 درصد بیشتر از وبلاگ‌های بدون عکس بازدید دارند و پست‌های رسانه‌های اجتماعی شامل تصویر بیشتر مورد پسند واقع شده و میزان به اشتراک‌گذاری آنها بیشتر است. دلیل این موضوع ساده است: هنگامی که متنی با تصویر همراه با عکس گذاشته می‌شود، چشمان بیننده به طور طبیعی به سمت عکس کشیده می‌شود. 

سهولت گرفتن عکس و آپلود آن با گوشی‌های هوشمند امــروزی، میزان گذاشــتن پست‌های حاوی عکس از جانب کاربران در سایت‌هایی مانند پین ترست و اینستاگرام را افزایش داده است. فرهنگ ما یک فرهنگ بصری است و این می‌تواند مزیتی برای مدیران بازاریابی باشد. در دنیایی که تصویر بر محتوا حکمرانی می‌کند، استفاده از استراتژی متنی بدون عکس یک ایده نخ نما است. 

انواع تصاویر برای استراتژی محتوایی شما

اکنون که از اهمیت استفاده از تصویر در کمپین بازاریابی مان مطلع شدیم، باید بدانیم که کدام تصویر بهترین است؟ ‌چندین روش برای استفاده از عکس در استراتژی محتوایی کمپین تان در وبلاگ یا سایت شرکت وجود دارد که به محتوای کاربرد آن بستگی دارد. 

1-‌ تصاویر موجود در سایت 

مطمئنا تصاویری که در وبلاگ کمپین یا سایت استفاده می‌کنید برای جلب نظر مشتری حائز اهمیت است. این گونه تصاویر به‌عنوان معرف محتوای اصلی پست به حساب می‌آید. از تصاویر ساده که بیشتر به موضوع مرتبط باشد استفاده کنید، خصوصا استفاده از عکس‌های زیبا، جالب و شگفت آور بهتر است. 

2-‌ تصویر محصول

تصویر محصول یک نیاز اساسی برای هر پلتفرم تجارت الکترونیک بوده و برای هر محصولی که تبلیغ می‌کنید، نیاز است. مطمئن شوید تصاویر استفاده شده دارای کیفیت بالا بوده و با بقیه تصاویر استفاده شده در سایت همخوانی داشته باشد. با این روش کاربران می‌توانند به‌سادگی محصولات‌تان را مقایسه کنند و فرآیند تصمیم‌گیری برایشان تسهیل شود. سایت‌هایی که در آنها از تجارت الکترونیک استفاده نمی‌شود، آن‌قدر نگران تصویر به روز محصول نیستند. اما سایت‌های با فرآیند تجارت الکترونیک بیشتر نیازمند استفاده از تصویر محصول جدید هستند. 

3-‌ اینفوگرافی 

برای اینکه یک اینفوگرافی در سایت موثر واقع شود، نیازمند زمان و تلاش است. اما لازم است بدانید که آن می‌تواند منبع قدرتی برای اســتراتژی محتـوای پیام بازاریابی‌تان باشد. تصویرهای اینفوگرافیک با ارائه کردن اطلاعات و جدول‌های آماری ارزشمند می‌تواند روش خوبی برای ایجاد به اشتراک‌گذاری کاربران در شبکه‌های اجتماعی باشد. این ابزار که اطلاعات را در قالب تصاویر گرافیکی به نمایش می‌گذارد، بدون هیچ محتوای متنی اضافه می‌تواند پیام را به راحتی به مخاطب منتقل و آن را از طریق کانال‌های رسانه‌ای بزرگ منتشر کند. 

بهینه‌سازی تصویر برای تسهیل جست‌وجوی مخاطبان

تــصاویــر دارای پتانســـیل بالقوه برای بهبود ترافیک سایت از طریق بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو هستند. اما اغلب کاربران از آن چشم‌پوشی می‌کنند، زیرا در وهله اول جست‌وجوهای اینترنتی، متن بیشتر به چشم کاربران می‌آید، سپس وارد لینک سایت‌شده و تصاویر را می‌بینند. بنابراین، اگر تصویری را در وبلاگ کمپین گذاشتید حتما از برچسب‌های کلمه استفاده کنید تا موتورهای جست‌وجو آن را شناسایی کنند. اجرا کردن نکات زیر هم خالی از لطف نیست: ‌

1-‌ ابتدا قبل از آپلود تصویر، مطمئن شوید که نام آن مرتبط و مناسب باشد. برای مثال، گذاشتن نام محصول به جای IMG 7902 بسیار مناسب‌تر است و کاربر پس از ذخیره تصویر آن نام مرتبط با محصول و شرکت را می‌بیند. 

2-‌ گام دوم این است که مطمئن شوید از تگ‌های کلمه‌ای برای تصویر استفاده کنید تا موتورهای جست‌وجو قادر به یافتن آن باشند. ساده‌ترین توصیفی را که می‌شود درباره محصول بیان کرد برایش بنویسید تا موتورهای جست‌وجو بتوانند درک کنند که در پس تصویر شما چه می‌گذرد. این کار نتایج مرتبط‌تری را برای مخاطب خلق خواهد کرد. 

3-‌ از تصاویر کوچک استفاده کنید. درست است که با کیفیت بودن تصویر شرط اساسی است اما به یاد داشته باشید که با کوچک‌سازی تصاویر سرعت لود شدن سایت بالا رفته و مشتری کمتر منتظر بالاآمدن سایت می‌ماند. زمان لود شدن در رتبه‌بندی سایت در موتورهای جست‌وجو تاثیر دارد. اندازه‌های تصاویر سایت خود را بدون افت کیفیت، کوچک نگه دارید تا مطمئن شوید سریع‌تر بارگذاری می‌شود. 

یافتن تصویر با کیفیت 

برای بیشتر وبلاگ‌نویسان و مدیران بازاریابی محتوایی یافتن تصویر با کیفیت یکی از سخت‌ترین گام‌های کمپین است. پیدا کردن تصویر مناسب کسب‌و‌کارتان که سبب جلب توجه شود، حائز اهمیت است. استفاده از تصاویر وب‌سایت‌های مخصوص عکس، هزینه‌بر و یافتن تصاویر رایگان با ریسک همراه است. بهتر است عکس تولیدی خودتان باشد، اما در صورتی که شرکت نتواند خودش عکس بگیرد یا به اصطلاح در این کار دستی نداشته باشد، می‌تواند به سایت‌های به اشتراک‌گذاری عکس مانند فلیکر که تصاویر خلاقانه در آن وجود دارد، مراجعه کند. در هنگام استفاده اگر تصویر دارای حق لیسانس است، منبع آن را ذکر کنید. مالکان بعضی وب‌سایت‌های عکس، به شرکت‌ها اجازه استفاده‌های تجاری را نمی‌دهند و قبل از استفاده باید نظر مثبت آنها را جلب کنید. 

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VqyRKgW4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه