جمعه, ۲۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۴ / Fri, 16 May(5) 2025 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار (394)

تقسیم‌بندی تحقیقات بازار

9 سال پیش ( 1394/11/18 )
 

پرسش: مدیر کسب‌وکاری در حوزه تولید مواد شوینده هستم، به دلیل نزدیکی به پایان سال تصمیم به اجرای یکسری تحقیقات بازار گرفته‌ام. در این باره راهنمایی بفرمایید که تحقیقات بازار را به چه شکلی می‌توانم تقسیم‌بندی کنم؟

پاسخ کارشناس: برای سنجش و تحقیقات بازار معمولا کسب وکارها به دو شکل تقسیم‌بندی را انجام می‌دهند. یک: تحقیقات در راستای بازاری که کسب وکار در آن حضور دارد. در این بخش کسب وکار باید چگونگی تقسیم‌بندی بازار و نحوه عملکرد رقبای خود را مورد بررسی قرار دهد. دو: تحقیقات در راستای مشتری و مصرف‌کنندگان که در این بخش کسب‌وکارها باید به تحلیل الگوهای خرید و مصرف مشتریان بپردازند.

همچنین در این بخش کسب وکارها باید میزان رضایت مشتریان و نیازها و خواسته‌های آنها را نیز مورد ارزیابی قرار دهند. علاوه بر موارد گفته شده کسب وکارها در این بخش‌بندی‌ها می‌توانند موارد مختلف دیگری را نیز مورد سنجش قرار دهند. مواردی که در بسیاری از کتب بازاریابی به آنها اشاره شده ‌است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5NqPzE7i
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه