پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
دفتری سبز و مقرون به صرفه برای خود تدارک ببینید

راه و رسم صرفه‌جویی در محل کار برای صاحبان مشاغل

9 سال پیش ( 1393/9/15 )
پدیدآورنده : شیدا رمزی  

شمایی که به تازگی شرکت تجاری خود را راه‌اندازی کرده‌اید یا اینکه از منزل خود به‌عنوان دفتر کارتان استفاده می‌کنید بدون تردید به دنبال یافتن راه‌هایی برای کاستن از هزینه‌های روزانه شرکت و صرفه‌جویی در تمام هزینه‌ها هستید؛ تا با استفاده از این روش‌ها در پایان سال مالی بتوانید مبلغ قابل توجهی در حساب شرکت پس‌انداز کنید. ممکن است در نگاه اول به فکر انجام دادن کارها توسط خودتان باشید یا اینکه برخی پرسنل به ظاهر اضافه را اخراج کنید و تجهیزات غیر‌ضروری را بفروشید، اما قبل از هر کاری کمی تامل کنید، چون راهکارهای دیگری نیز برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد تا با استفاده از آنها بتوانید دودوتای کسب وکارتان را چهارتا کنید. 

بد نیست بدانید با استفاده از راهکارهایی بسیار ساده می‌توانید علاوه بر سازگاری دفتر کارتان با محیط زیست، مبلغ قابل توجهی نیز در هزینه‌های روزانه شرکت صرفه‌جویی کنید. از این رو در این مقاله «فرصت امروز» قصد دارد راهکارهای بسیار ساده‌ای برای سازگاری دفتر کار شما با محیط زیست برایتان بگوید تا با این کار بتوانید چرخ اقتصاد کارتان را به حرکت درآورید. قبل از هر کاری لازم به یادآوری است بیشترین هزینه دفاتر و شرکت‌های تجاری در بخش انرژی و لوازم اداری است و مدیران و صاحبان صنایع همواره سعی در کاهش هزینه‌های این دو بخش دارند. جالب است بدانید براساس تحقیقات، این دو بخش حدود 35 درصد از هزینه‌های یک دفتر اداری- تجاری را به خود اختصاص داده‌اند که می‌توان با ابتکار عمل این بخش را به حداقل رساند و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشت. 

1-‌ لوازم و تجهیزات الکترونیکی را هنگامی که از آنها استفاده نمی‌کنید به‌طور کلی از برق بکشید. محققان دریافتند درصورتی که کامپیوتر دفترتان را هنگامی که با آن کاری ندارید به‌طور کامل خاموش کنید و از برق بکشید در یک روز کاری به میزان 50 درصد در مصرف برق آن صرفه‌جویی کرده‌اید که در طول سال رقم قابل ملاحظه‌ای خواهد شد. 

 بد نیست بدانید در دفاتر تجاری و شرکت‌ها به دلیل تعدد لوازم الکترونیکی معمولا از سه راهی‌های برق برای تقسیم جریان الکتریسیته میان آنها بسیار استفاده می‌شود و اکثر آنها دارای کلید قطع و وصل هستند که با لامپ کوچکی مشخص شده است؛ آیا تاکنون فکر کرده‌اید این لامپ‌ها خودشان برای شما هزینه ساز هستند و اگر در ساعاتی که با وسیله برقی متصل به آنها کاری نداشته باشید، روشن باشند چقدر به هزینه برق شرکت شما می‌افزایند؟ 

2-‌ سعی کنید تمام نامه‌نگاری‌های اداری را از طریق پست الکترونیک انجام دهید و تا حد امکان از تایپ و ارسال نامه به‌صورت مکتوب خودداری کنید با این روش می‌توانید علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف برق، کاغذ و تونر چاپگر، به محیط زیست نیز کمک کنید، چون هیچ ضایعاتی را به طبیعت تحمیل نکرده‌اید. 

3-‌ سعی کنید از فکس مودم‌ها به جای فکس‌های معمولی استفاده کنید با این روش در ساعت اداری هنگامی که فکسی برای شما ارسال می‌شود می‌توانید بدون اینکه کاغذی مصرف شود آن را روی صفحه مانیتور مطالعه کنید و در صورت لزوم از آن پرینت بگیرید، این درحالی است که وقتی در محل کارتان نیز حضور ندارید این دستگاه می‌تواند تمام فکس‌های رسیده را در حافظه کامپیوتر حفظ کرده تا در روز کاری بعد شما آنها را مطالعه کنید، نه اینکه تعدادی برگ کاغذ با مطالبی تبلیغاتی برایتان پیرنت گرفته باشد. 

4-‌ تا جایی که ممکن است از دوطرف کاغذ برای نوشتن استفاده کنید با این روش می‌توانید مصرف کاغذ را در محل کارتان نصف و البته از تولید زباله اضافه نیز جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید در شرکت‌های تجاری بسیاری از اسناد باید برای بایگانی کپی گرفته شوند برای این کار می‌توانید از این نوع کاغذها استفاده کنید. 

5-‌ از دستگاه الکترونیکی کف‌ساز برای سرویس بهداشتی خود استفاده کنید. با این روش اگر حتی به ازای هر فرد شاغل در شرکت شما یک قطره مایع دستشویی صرفه‌جویی شود در طول سال چند صد لیتر مایع دستشویی صرفه‌جویی کرده‌اید. هرچند به تازگی دستگاه‌های کف‌ساز مکانیکی هم‌اکنون در بازار موجود است و می‌توانید از آنها استفاده کنید. 

6-‌ سرویس‌های دوره‌ای مربوط به تاسیسات دفتر را جدی بگیرید تا با این کار نه تنها تمام سیستم تهویه مطبوع بهینه کار کند، بلکه در مصرف انرژی و برق صرفه‌جویی مناسبی کرده باشید، چون راندمان این دستگاه با سرویس‌های دوره به حداکثر خود خواهد رسید. 

7-‌ ماهانه تمام شیرآلات دفتر کارتان را سرویس کنید تا هرگز چکه نکنند که در غیر‌این صورت مبلغ صورتحساب آب بسیار بالا خواهد بود.

8-‌ به جای استفاده از فلاش‌تانک‌های بزرگ از فلاش‌تانک‌های تحت فشار در سرویس بهداشتی دفتر کارتان استفاده کنید که این نوع از فلاش‌تانک تنها 5/3 لیتر آب را روانه فاضلاب می‌کنند درحالی که فلاش‌تانک‌های قدیمی حدود 6 لیتر آب در خود نگهداری و در نهایت آن را روانه فاضلاب می‌کنند بنابراین با این روش نیز می‌توانید علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب؛ میزان قابل توجهی هم از صورتحساب آب ماهانه واحدتجاری‌تان بکاهید. 

9-‌ تا حد امکان از کاغذهای بازیافتی در محل کارتان استفاده کنید چون این نوع کاغذها بسیار ارزان‌تر از کاغذهای نو هستند. 

10-‌ اگر نوع تجارت شما به‌گونه‌ای است که زیاد کاغذ مصرف می‌شود کاغذهای غیر‌قابل استفاده را تحویل ماشین حمل زباله ندهید بلکه آنها را جمع‌آوری کنید و با تحویل دادن آنها به مراکز بازیافت، مواد شوینده بگیرید، چون با این کار در واقع دو نشان زده‌اید؛ هم به محیط زیست کمک کرده‌اید و هم برای خرید مواد شوینده مورد نیاز دفتر هزینه نمی‌کنید. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iJzPRCkN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه