چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

این ضرب‌المثل را از زبان بسیاری از افراد شنیده‌ایم که هیچ‌ جایی خانه خود آدم نمی‌شود، هیچ لباسی لباس خود آدم نمی‌شود، بهترین ماشین، ماشین خود آدم است، اما عطر یا ادکلنی که نفر بغل دستی زده است بوی دیگری دارد. خرید عطر و ادکلن مدتی است که در میان اقشار مختلف مردم رواج یافته و این کالا به یک کالای مصرفی پرطرفدار تبدیل شده است، به طوری‌که بسیاری از افراد این محصولات را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه و البته در قالب دستفروشی عرضه می‌کنند و این نشان از افزایش تقاضا در این حوزه دارد.

 

می‌خواهیم بدانیم که مدیریت در فروشگاه عرضه عطر و ادکلن چگونه باید باشد و به چه روشی در این صنف باید عمل کنیم تا از این رقبای پر‌و‌پاقرص پیش بیفتیم و هم سود بیشتری کسب کنیم و هم مشتریان ثابتی را برای خود داشته باشیم. 

مشتری‌مداری به سبک عطرفروشان

شغل عرضه عطر و ادکلن از آن دسته مشاغلی است که هزینه بالایی دارد، اما سود زیادی پشت این هزینه و زحمت فراوان پنهان است. برای تضمین تداوم این سوددهی ابتدا باید بدانید که چگونه با مشتری خود رفتار کنید. افرادی که وارد مغازه شما می‌شوند لزوما خریدار نیستند، اما با برخورد مناسب می‌توانید راه را برای خرید آنها باز کنید. این کار در نحوه پاسخگویی و همچنین سرویس‌دهی به مشتری به خوبی مشخص می‌شود.

اگر مشتری مدل خاصی را مورد‌نظر دارد حتما تستر آن را در اختیار او بگذارید. حتی گاهی اوقات روی دست مشتری عطر یا ادکلن مورد‌نظر را امتحان کنید تا با بوی آن بیشتر آشنا شود.

قهوه در مغازه شما نقش اساسی را ایفا می‌کند. به این دلیل که بوی ادکلن‌های زیاد مشام مشتری را پر می‌کند و دیگر بویی را حس نمی‌کند و قهوه باعث می‌شود مشام دوباره کارایی خود را به دست بیاورد. از ابتدای ورود تا خروج مشتری سعی کنید با مشتری طوری رفتار کنید که انگار مغازه برای خود اوست.

زمانی که مدلی را از شما خواست با الفاظ بله حتما الان می‌آورم خدمت‌تان یا تشریف داشته باشید الان برای‌تان می‌آورم استفاده کنید. البته فراموش نکنید که در برخورد با مشتریان از جنس مخالف حتما باید محدوده‌ای برای گفتار خود تعیین کنید تا خریدار احساس ناامنی نکند. 

برخی مشتریان می‌دانند که چه کالا و برندی را می‌خواهند. در این صورت کار شما و نحوه فروش مشخص است، اما برخی مشتریان ممکن است اطلاعات کافی در‌خصوص برند یا مدل عطر و ادکلن نداشته باشند و شما هستید که باید به بهترین نحو آنها را راهنمایی کنید.

اگر مشتری مدلی را نپسندید و محصول دیگری در بازه قیمتی مورد‌نظر مشتری یافت نشد، مدل‌های دیگر را پیشنهاد دهید، اما هرگز تا زمانی که به مرحله پرداخت پول نرسیده است صحبتی از قیمت به میان نیاورید. برخی فروشندگان در این صورت می‌گویند که فلان ادکلن را دارم، اما قیمتش بالاست بیاورم؟ همین سوال باعث می‌شود تا شما در ذهن خریدار به یک آدم بد تبدیل شوید، پس هیچ زمانی از این جملات استفاده نکنید. 

خرید اجناس بدون واسطه

توجه داشته باشید که خرید اجناس بدون واسطه می‌تواند سود شما را چند‌برابر کند و به تعداد مشتریان شما بیفزاید. در صورت امکان می‌توانید خودتان واردات اجناسی را که مدنظر دارید انجام دهید و جدیدترین مدل‌ها را وارد کنید. البته انجام این کار مستلزم داشتن سرمایه است.

اگر خودتان این کار را بر‌عهده می‌گیرید باید بدانید که جنس شما بدون واسطه به دست مشتری می‌رسد و همین امر باعث می‌شود تا هزینه‌هایتان بسیار کاهش یابد. اگر کالای خود را از داخل کشور تهیه می‌کنید حتما عمده فروش اصلی را بیابید و دلالان را حذف کنید. 

تخفیف بیشتر برای معرفی مشتری بیشتر 

از مشتریانی که از شما خرید می‌کنند بخواهید تا شما را به افراد دیگر معرفی کنند و در صورت هر معرفی و خرید، تخفیفی برای آنها در نظر بگیرید. ارائه این تخفیف‌ها به این‌گونه است که با معرفی و خرید مشتری بعدی به مشتری اول 10‌درصد تخفیف تعلق خواهد گرفت و تعداد معرفی‌ها هیچ سقف و محدوده‌ای نخواهد داشت. اگر 10 مشتری به شما معرفی کرد که همه آنها از شما خرید کردند حتما یک عطر یا ادکلن مناسب را برای او در نظر بگیرید تا افراد دیگر هم به این کار ترغیب شوند.

این کار را می‌توانید با استفاده از فرم‌های معرفی انجام دهید و برای مشتریانی هم که به شما معرفی می‌شوند درصدی تخفیف در نظر بگیرید تا آنها نیز برای خرید از شما راهی مغازه شوند. به این ترتیب به آسانی صاحب یک سیستم بازاریابی شبکه‌ای محلی خواهید شد. 

اشانتیون‌هایی که معجزه می‌کند

یکی از مواردی که می‌تواند در جذب مشتریان وفادار موثر واقع شود، ارائه اشانتیون به مشتریان است. از مشتری خود سوال کنید که متاهل است یا مجرد. البته دوباره تاکید می‌کنیم که باید قانون برخورد با جنس مخالف را در نظر داشته باشید. اگر مشتری همجنس شما بود می‌توانید کار خود را ادامه دهید، در غیر‌این صورت حتما از فروشنده‌ خود که همجنس مشتری است بخواهید تا کار را پیش ببرد. اگر متاهل بود سالگرد ازدواج او یک عطر یا تخفیف ویژه برای خرید در نظر بگیرید و اگر هم مجرد بود می‌توانید تخفیف فراوانی برای خرید عروسی به مشتری بدهید تا به قول معروف پای ثابت مغازه شما شوند. معمولا در طول سال افرادی که عطر و ادکلن زیادی مصرف می‌کنند شش، هفت بار اقدام به خرید می‌کنند که اگر هر مشتری برای شما یک معرفی را انجام دهد باعث می‌شود تا سود زیادی عایدتان شود. ویترین مغازه را منحصر به فرد طراحی کنید و از قرار دادن محصولات خود در ویترین‌های عادی بپرهیزید. در گام بعدی باید تبلیغات گسترده‌ای انجام دهید. این تبلیغات نباید در محدوده خاصی باشد.

در این خصوص می‌توانید از نشریات و همچنین سایت‌های خرید گروهی کمک بگیرید تا مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید. ظاهر آراسته نیز بسیار اهمیت دارد، در مغازه همیشه به خود برسید و با موهای شانه کرده و پیراهن اتو شده در محل کار خود ظاهر شوید. از محصولات برندهای معتبر استفاده کنید، ممکن است برخی محصولات کمی گران به نظر برسد، اما اگر با کیفیت باشد مشتری حتما راضی خواهد و برای خرید بعدی نیز اقدام خواهد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QA67jRo2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه