جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

طرح «روزهای گرم حرفی» استراتژی جدید اپراتور اول برای جذب مشتری است که از اول دی‌ماه ۹۳ آغاز شد و به این صورت است که با پرداخت ۱۰۰۰ تومان در هرروز، می‌توانید تا ساعت ۱۱ شب همان روز، با دوستان‌ خود در شبکه همراه اول که شامل تلفن‌های همراه و تلفن‌های ثابت هستند، تماس بگیرید و ۶۰ دقیقه به‌طور رایگان مکالمه کنید. طرح «روزهای گرم حرفی» با شعاری برای فصل سرد زمستان مطرح شد و انتظار این بود که با پایان فصل زمستان این طرح هم به پایان برسد، اما طرح همراه اول با آمدن فصل بهار و گرم شدن هوا همچنان ادامه دارد.

از مشکلات دیگر این طرح این است که مشتری آن را برای کم کردن هزینه‌های تماس خود و صرفه‌جویی در این هزینه‌ها فعال می‌کند، اما به گفته برخی از مشترکان، با فعال کردن این طرح، مشتری پیامک‌های زیادی را از طرف همراه اول دریافت می‌کند که این پیامک‌ها هزینه بالایی را برای مشتری رقم می‌زند. گذشته از همه اما و اگرها، مسئله‌ای که مطرح است این است که آیا امکان طراحی پیشنهاد جدیدی برای فصلی با هوای گرم برای این اپراتور وجود نداشت که تصمیم به تمدید این طرح زمستانی گرفت؟

این اپراتور آینده‌نگر! 

درباره همین موضوع کیانوش هاتفی، از ایده‌پردازان کمپین تبلیغاتی «روز‌های گرم حرفی» در گفت‌وگو با «فرصت امروز» می‌گوید: فضای این طرح پیشنهادی همراه اول به این صورت است که حرکت و پیشنهادی از سوی همراه اول برای جامعه معرفی می‌شود که یک اتفاق را رقم می‌زند. ما به این قضیه فکر کردیم که این پیشنهاد چه اتفاقی را در آن زمانی که قرار است طرح پیاده شود می‌تواند برای همراه اول رقم بزند. مسئله‌ای که پیش می‌آید این است وقتی‌که مشتری از طرح‌های مختلف استفاده می‌کند باعث می‌شود با خیال راحت‌تر تماس گیرد و تعداد تماس‌های مشتری توسط همراه اول بیشتر می‌شود و همراه اول فاصله زمانی بین افراد را کم می‌کند و مشتری با خیال راحت می‌تواند با اطرافیان خود تماس برقرار کند.

هاتفی ادامه می‌دهد: همراه اول برای یک هدف بلند‌تر و طولانی‌تر این طرح‌ها را به مشتریان پیشنهاد می‌دهد و یکی از نکات متمایزی که طرح‌های همراه اول نسبت به طرح‌های ایرانسل و. . . دارند این است که طرح‌های همراه اول به 10 سال آینده خود فکر می‌کند و همراه اول این طرح‌ها را با توجه به هدفی که برای آینده خود ترسیم کرده به مشتریان عرضه می‌کند. طرح‌های ایرانسل برای یک مقطع زمانی خاص است و به فروش لحظه‌ای فکر می‌کند که همین عامل باعث می‌شود طرح‌های ایرانسل پس از مدتی به فراموشی سپرده شود.»

این کارشناس تبلیغات درباره اینکه شعار «روز‌های گرم حرفی» مختص فصل زمستان است و در بهار با گرم شدن هوا این شعار باعث دل‌زدگی مشتری می‌شود، خاطرنشان ‌می‌کند: روز‌های گرم حرفی بیشتر برای فصل زمستان طراحی‌شده است اما شعار این طرح این است که روز‌های گرم حرفی یعنی گرم حرف باشید و اگر این طرح بخواهد در فصل بهار و زمستان ادامه پیدا کند مفهوم این شعار این است که شما اگر از این طرح استفاده کنید گرم حرف می‌شوید اما اگر از طرح روز‌های گرم حرفی استفاده کنید در زمستان به این معنا است که شما یک زمستان گرم را با اطرافیان خود به همراه دارید و اگر قرار باشد این طرح در روز‌های گرم ادامه داشته باشد قطعاً در تبلیغات خود باید به سمت دیگری هدایت شود که بار معنایی گرمی هوا را نداشته باشد.

او درباره طرح‌های پیشنهادی اپراتورهای خارج از کشور بیان می‌کند: طرح‌هایی که در کشور‌های خارجی به مشتریان ارائه می‌شود براساس فرهنگ مشتریان طراحی‌شده است و مختص همان فرهنگ و کشور است و ممکن است این طرح‌ها با فرهنگ ما سازگاری نداشته باشد و با استقبال مردم مواجه نشود. طرح‌هایی که در کشور‌های دیگر موفق بوده است به این معنا نیست که در هر صورت الگوبرداری از این‌چنین طرح‌هایی در ایران هم موفق باشد. هاتفی درباره خدماتی که اپراتورهای خارج از کشور به مشتریان ارائه می‌دهند، اظهار می‌کند: خدماتی که شرکت‌هایی مانند وودافون به مشتریان ارائه می‌دهند معمولاً طرح‌های بلندمدت است که مشتریان به‌نوعی با این طرح‌ها زندگی می‌کنند و ممکن است خدمات جدید را در کنار این طرح‌ها به مشتری ارائه دهند اما این طرح‌ها با توجه به فرهنگ و نگرش افراد آن جامعه تعیین می‌شود. به‌عنوان نمونه شرکت کوکاکولا در ایران برای مشتریان خود مزه نوشابه را کمی شیرین‌تر می‌کند که این شیرینی موردپسند ذائقه ایرانی‌هاست.

کاربران چه می‌گویند؟

«محمد ف»، یکی از کاربرانی که از طرح روزهای گرم حرفی استفاده می‌کند در گفت‌وگو با «فرصت امروز» می‌گوید: من از این طرح همراه اول استفاده کردم و اگر این طرح را فعال کنیم از سوی همراه اول روزی چند بار پیامک می‌آید که همین موضوع باعث می‌شود شارژ سیم‌کارت شما خیلی زود تمام شود و در خیلی از مواقع صرفه اقتصادی ندارد. «سارا.ک»، کاربر دیگری که از طرح روزهای گرم حرفی استفاده می‌کند در گفت‌وگو با «فرصت امروز» بیان‌ می‌کند: طرح روز‌های گرم حرفی طرحی بود که برای زمستان به مشتریان عرضه شد اما من تعجب می‌کنم بااینکه فصل زمستان تمام‌شده است چرا هنوز هم پیامک‌های تبلیغاتی این طرح برای من ارسال می‌شود.

مزیتی که ادامه‌دار شد

حسین محمدی، کارشناس بازاریابی در گفت‌وگو با «فرصت امروز»می‌گوید: این‌چنین طرح‌ها باعث می‌شود کاربران با هزینه کمتری تماس بگیرند و این طرح می‌تواند یک مزیت برای کاربران محسوب شود. من فکر نمی‌کنم برای ادامه این طرح، همراه اول از این اسم استفاده کند چون کمپین‌های تبلیغاتی همراه اول هم یک بخش فنی دارد و هم یک بخش تبلیغاتی و کاربرانی که از این طرح استفاده می‌کنند و با این طرح آشنا هستند همچنان می‌توانند از این طرح استفاده کنند و همراه اول بلافاصله پس از مدت‌زمانی که برای یک طرح در نظر گرفته است آن طرح را به پایان نمی‌رساند. به‌عنوان نمونه طرح شب‌های روشن که مختص ماه رمضان است پس از اتمام ماه رمضان تمام نمی‌شود و کاربرانی که با این طرح‌ها خو گرفتند می‌توانند همچنان از این طرح‌ها استفاده کنند. به خاطر همین موضوع طرح‌های همراه اول بحث تبلیغاتی آن پس از اتمام مدت‌زمانی تمام می‌شود و تبلیغات طرح متوقف می‌شود اما کاربران می‌توانند همچنان از این طرح استفاده کنند و بخش فنی این طرح‌ها همچنان به کاربران خدمات ارائه می‌دهند.

این کارشناس بازاریابی درباره امکان طراحی جدید ‌چنین طرح‌هایی بیان می‌کند: وقتی طرحی به هدف‌گذاری اولیه خود برسد ما می‌گوییم که آن طرح موفق است. به‌عنوان نمونه طرح شب‌های روشن که مختص ماه رمضان بود از آن هدف اولیه‌ای که همراه اول گذاشته بود جلوتر بود به همین دلیل این طرح ادامه پیدا کرد چون برای آن طرح هزینه تبلیغاتی زیادی در نظر گرفته شده بود و هزینه‌های زیادی برای همراه اول به همراه داشت و کاربران را با شعار جدید آشنا می‌کرد. او ادامه می‌دهد: در همراه اول تنوع طرح‌ها و نام‌ها زیاد است و یک طرح اگر قصد رسیدن به هدف‌های اولیه خود را داشته باشد باید برای آن طرح هزینه‌های تبلیغاتی زیادی انجام داد و کمپین‌های تبلیغاتی را راه‌اندازی کرد که برای تمامی این طرح‌ها امکان موفق بودن وجود ندارد و دیگر از آنها استفاده نمی‌شود. کسانی که با این طرح‌ها آشنا هستند و با آنها خو گرفتند همچنان از این طرح‌ها استفاده می‌کنند. 

این کارشناس بازاریابی اظهار می‌کند: همراه اول براساس تحقیقات و نظرسنجی‌هایی که از کاربران صورت می‌گیرد، طرح‌هایی را برای کاربران پیشنهاد می‌کند و مجموعه‌ای هم درآمد‌های حاصل از این طرح را پیش‌بینی می‌کنند که چقدر برای همراه اول سودآوری دارند. محمــــدی دربـــــاره‌ استــــراتژی‌های بازاریابی اپراتورهای خارج از کشور خاطرنشان‌ می‌کند: امروزه اپراتورهای خارجی معمولاً روی دیتاها و بسته‌های اینترنتی بیشتر کار می‌کنند و طرح‌های در این زمینه، بیشتر طرفدار دارد اما دیتا در ایران هنوز همه‌گیر نشده و مورد استقبال کاربران همچون کاربران کشور‌های دیگر قرار نگرفته است. در ایران هم باید طرح‌ها این سمت‌وسوها را پیش گیرند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dMKs3V2w
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه