جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

هر روز شاهد افزایش تعداد شرکت‌ها و دفاتر کوچکی هستیم که در سطح شهر تاسیس می‌شوند. این خبر شاید در وهله اول خیلی مهم به نظر نرسد اما افرادی که در زمینه فروش لوازم اداری فعالیت می‌کنند، به شکل مستقیم از این مسئله تاثیر می‌گیرند و کار و کاسبی‌شان به قول معروف سکه می‌شود. برای فروش لوازم اداری باید چند نکته به ظاهر ساده اما کلیدی را در نظر بگیرید تا مشتریان شما رشد داشته باشند.

همان‌طور که شرکت‌های زیادی هر روز در حال ثبت هستند و فعالیت خود را شروع می‌کنند، به همان نسبت تعداد فروشگاه‌های عرضه‌کننده لوازم اداری نیز رشد دارد؛ در نتیجه کار شما باید یک فرق اساسی با سایر همکارانتان داشته باشد. اگر شما این شغل را برای کسب درآمد انتخاب کرده‌اید باید پستی و بلندی‌های آن را سپری کنید تا به نقطه هدف خود که کسب سود بیشتر است برسید.

خواندن این گزارش به فعالان این صنف کمک می‌کند تا بهتر بتوانند کار خود را مدیریت کنند و سود بیشتری عایدشان شود.

سنگ تمام بگذارید

ابتدا باید بدانید که مشتریان شما غالبا افرادی هستند که یکبار بیشتر به مغازه شما مراجعه نمی‌کنند. پس باید برای آنها سنگ تمام بگذارید. سنگ تمام از این نظر که با هر مشتری طوری برخورد کنید که رضایت کامل از خرید داشته باشد و با لبخند از مغازه خارج شود. برای افرادی که به دنبال لوازم اداری هستند باید بهترین راهنما باشید. شاید آنها ابتدای کارشان باشد و از همه نیازهای شغلشان مطلع نباشد. در این خصوص می‌توانید ابتدا متراژ دفتر مشتری را جویا شوید تا کالاهای مرتبط را معرفی کنید. اگر متراژ دفتر در حد نرمال بود، کار شما هم کلید می‌خورد.

بعد از این بخش وارد مرحله گفتمان می‌شویم. سعی کنید با مشتری خود کمی گرم بگیرید و خیلی راحت با او صحبت کنید. این راحتی باید در چارچوب ادب باشد و نباید فراتر از آن بروید. اگر مغازه شما هم از متراژ کافی برای عرضه کالا برخوردار است، حتما یک بخشی از مغازه خود را مانند یک دفتر اداره یا شرکت طراحی کنید و وسایل مورد نیاز مشتری را در آن قسمت قرار دهید. به‌عنوان مثال کازیه‌های دفتری را طوری روی یک میز قرار دهید که نظر مشتری را جلب کند. یا اینکه جای خودکار و کاغذ را به‌گونه‌ای روی میز قرار دهید که مشتری حس کند در دفتر خود است. از مشتری بخواهید که بر صندلی مدیریتی که شما طراحی کرده‌اید تکیه بزند و وسایل مورد نیاز را برایش فراهم کنید تا از نزدیک با وسایل برخورد داشته باشد و آنها را لمس کند.

جنس‌تان را جور کنید

کار شما یک کار خرده‌فروشی است. از این رو فراموش نکنید که جنس‌تان باید جور باشد. اگر کوچک‌ترین کمبودی در موجودی مغازه شما باشد و مشتری آن را بخواهد مطمئنا نمی‌توانید عرضه‌کننده خوبی باشید و مشتری مغازه دیگری را انتخاب خواهد کرد. منگنه، پانچ، جای چسب نواری، جای خودکار، جای کاغذ، زیر پایی و بسیاری از اقلام دیگر مواردی است که در یک دفتر اداره یا شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما باید همه این موارد را برای عرضه آماده داشته باشید. 

هر کدام از این اقلام می‌تواند ظاهری ساده، متوسط یا بسیار شیک داشته باشد. از لوازمی که در دنیا مرسوم است و کشورهای اروپایی از آن بهره می‌برند، غافل نشوید. شما می‌توانید کمی سختی را به خود تحمیل کنید و کالاهایی که سخت در بازار یافت می‌شود و بعضا مشتری‌های خاص خود را دارد در مغازه موجود داشته باشید. برخی افراد ممکن است در ابتدای فعالیت‌شان به زعم اینکه هنوز کارشان را شروع نکرده‌اند خیلی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند اما برخی دیگر دارای سرمایه هستند و برایشان مهم نیست که خرید وسایل چقدر برایشان آب می‌خورد. شما باید تفکیک را بین این مشتریان در نظر بگیرید. برای هر دو قشر خریدار باید کالای مورد تقاضا را در مغازه داشته باشید در غیر ‌این صورت کلاه‌تان پس معرکه‌ است. 

مدتی است لوازم اداری هم چهره لوکس به خود گرفته و برند آنها برای مشتری دارای اهمیت است. به‌عنوان مثال ترجیح می‌دهند که منگنه‌، جای چسب و خودکاری که در دست می‌گیرند از یک شکل و شمایل برخوردار باشد. پس سعی کنید حتی‌الامکان همه محصولات مرتبط تولید برندهای مختلف را تهیه و با هم ست کنید.

طراحی را بر عهده بگیرید

از آنجایی که شما به نحوه فعالیت در دفاتر و شرکت‌ها آشنا هستید از مشتری بخواهید که طراحی و چیدمان دفتر و لوازم را برعهده شما بگذارد. در همان ابتدا به مشتری اطلاع دهید که این کار برایشان رایگان تمام خواهد شد. این کار شما باعث می‌شود افراد حس کنند کالایی که خریداری می‌کنند دارای ضمانت و خدمات است. حتی این ضمانت را به مشتری بدهید که اگر کالایی را خریداری کرد و بعد به هر دلیلی از آن دل خوشی نداشت می‌تواند در مدت معینی آن را بازگرداند. مثلا اگر این جمله را در مغازه بنویسید که «لطفا در انتخاب خود دقت نفرمایید! ما همیشه در کنار شما هستیم» مطمئن باشید که هیچ کالای مرجوعی در مغازه شما مشاهده نخواهد شد.

بیشتر افرادی که در یک دفتر مشغول به کار هستند نیاز به کشو دارند. سعی کنید کشوهایی که به مدیر یک مجموعه معرفی می‌کنید متفاوت باشد. به‌عنوان مثال داخل کشو دارای پارتیشین‌هایی باشد که مدیر آن مجموعه بتواند لوازم مورد نیاز خود را به تفکیک در اختیار داشته باشد. عرضه کالاهایی از این قبیل می‌تواند در افزایش مشتری شما نقش بسزایی ایفا کند. وقتی وارد مرحله حساب و کتاب می‌شوید بسیار هوای مشتری را داشته باشید. به دلیل اینکه اکثر مشتریان شما احتمالا تازه کسب‌و‌کار خود را آغاز کرده‌اند، می‌توانید هدیه‌ای مانند یک قرآن کوچک برای برکت کارشان بدهید و خاطره‌ای خوش برایشان رقم بزنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mYjgEb8P
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه