شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برای خرید کیک صبحانه وارد سوپرمارکت شدم. موقع خرید کیک، علاوه بر نام تجاری و طعم آن به این فکر می‌کردم که چقدر مصرف این کیک‌ها سخت است و معمولا موقع برش قسمت‌های زیادی از آن هدر می‌رود. علاوه بر هدر رفتن، ظاهر آن آنقدر بدفرم می‌شود که هیچ‌کس تمایل به خوردن بقیه کیک پیدا نمی‌کند. در این افکار بودم که با صدای صاحب سوپرمارکت به خودم آمدم.

sharapovaماریا شاراپوا، تنیسور مطرح روسی جشن تولد بیست و هشت سالگی اش را با کیک ایرانی جشن گرفته است.

صاحب سوپرمارکت با اشاره به یک بسته‌بندی کیک صبحانه، پیشنهاد کرد که آن را بخرم. وقتی دلیل این پیشنهاد را پرسیدم، گفت: مصرفش خیلی راحت است. در واقع طراحی محصول به‌گونه‌ای است که برش‌های مشخصی روی آن خورده و نیاز به استفاده از چاقو برای برش نیست و هنگام این کار نیز کیک خرد و بد شکل نمی‌شود و به‌راحتی می‌توان تمام محصول را استفاده کرد. همین صحبت‌ها باعث شد بدون درنظر گرفتن طعم و نام محصول، آن را بخرم.

وقتی کیک را به محل کارم بردم، همکارانم نحوه برش کیک برای‌شان جالب بود و از فردا متوجه شدم که یکی از تنقلاتی که برای صبحانه می‌خرند، همین کیک است. این برند به‌راحتی توانسته بود، گروه مخاطبان وسیعی را به سمت خودش جلب کند و فروش خود را بالا ببرد. در واقع برند توانسته بود با یک تحقیقات دقیق از بازار، نیاز مشتریان را حدس بزند و بفهمد که مشتریان موقع مصرف کیک با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند و در پی حل آن مشکل در جهت حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان تازه بربیاید. اگر این ابتکار ساده از محصول خارجی نیز تقلید شده باشد، باز برای مشتری داخلی خوشایند است، چون می‌تواند محصول را بدون نگرانی مصرف کند.

این اتفاق نشان از این دارد که نیاز مشتریان دائم در حال تغییر است و همین نیاز باعث ظهور رقبای تازه برای نام‌های قدیمی در بازار می‌شود. رقبایی که با شناسایی نیازهای جدید خلأ‌های بازار را پرکرده و به‌راحتی سهم بیشتری از بازار کسب می‌کنند؛ خلأهایی که برندهای قدیمی به خاطر ارتباط با مشتریان بیشتر آسان‌تر می‌توانند تصاحب کنند. این امکان زمانی برای قدیمی‌ها ایجاد خواهد شد که محصول تولیدشده خود را در بازار رها نکنند و به شکل‌های مختلف درپی آن باشند تا محصول رشد کرده و به بلوغ برسد و در انتها افول کند. وقتی محصول به مرحله انتهایی رسید، به این معنا نیست که باید حذف شود، باید تغییر کند تا مشتریان احساس کنند که برند برای‌شان اهمیت قائل شده و بی‌تفاوت فقط به فکر کسب سود بیشتر نیست.

4212313

پس چه خوب است که برندها فقط در پی خلق محصولات عجیب و بی‌تناسب با ذائقه ایرانی نباشند و با این کار به خودشان افتخار نکنند که محصولی خلق کرده‌اند و از این راه توانسته‌اند مصرف‌کنندگان را با دنیای جدیدتری روبه‌رو کنند. تمامی این توصیفات نشان از این دارد که بازار محصولات غذایی به‌خصوص با زندگی‌ روزمره و ماشینی امروزی همچنان پر سود است و برندهای حال حاضر فقط باید از فرصت پیش آمده استفاده کنند و محصولات جدیدی را تولید یا محصولات قدیمی را به‌گونه‌ای تغییر دهند که بتوانند رضایت مصرف‌کننده پرمشغله امروزی را جلب کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Cq5oLInf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه