شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

پیامک های تبلیغاتی موثر
«عزیزان میگن الان بگو.‌.‌. چشم؛ از فردا هر هفته یک کالا رو به شما معرفی می‌کنیم که نخرید! تعجب کردید؟؟ خب نخرید دیگه!! می‌پرسیدچرا؟!‌؟! چون هرتعداد که از اون کالا بخرید ما به همون تعداد به شما هدیه می‌دهیم؛ پس نخرید که به نفع ماست. مثلا *نخرید* این هفته عسل خوانسار است؛ به سفارش شرق، به ازای هر تعداد خرید همون تعداد عسل تقدیمتان می‌کنیم.‌.‌.» حتما شما نیز حسابی شوکه شده و فکر می‌کنید این پیامک یک شوخی صمیمانه بین دو دوست است؛ اما کاملا در اشتباه هستید! این پیام، پیامکی تبلیغاتی- تجاری است و حتی شاید برای خیلی از تهرانی‌ها به صورت پیامک‌های سریالی و در زمان‌های مختلف ارسال شده باشد. این ابتکار جالب باعث می‌شود تا مخاطب احساس راحتی کرده و ارتباط صمیمانه‌ای با تبلیغات برقرار کند. همچنین او را مشتاق می‌کند تا انتهای پیام را بخواند. در این پیامک خبری، از جملات ثقیل و خسته‌کننده خبری نیست و مشتریان جوان را بیشتر به سمت خود جلب می‌کند. همه اینها به معنی برد تبلیغاتی و سود بیشتر است! البته همه تبلیغات این‌گونه نیستند و در این مطلب به انواع آنها نیز می‌پردازیم.

 

تولدم مبارک؟!

همه ما وقتی حرف روز تولد به میان می‌آید خیلی سریع کلاه بوقی، کیک، برف شادی و از همه مهم‌تر مبحث شیرین کادو را به خاطر می‌آوریم. تولد هر کسی برای او، خانواده و دوستان عزیز است و همین موضوع باعث می‌شود تا تبلیغات بیشتری به سمتش نشانه‌گیری شود. بسیاری از بانک‌ها مدت زیادی است از این روش استفاده می کنند و روز تولد افراد را صبح خیلی زود تبریک می‌گویند. هدفشان این است که اولین نفری باشند که تولد شما را تبریک گفته‌اند. البته این موضوع از جهتی خوب و از جهت دیگری بد است! وقتی بانک خیلی زودتر از بقیه تبریک می‌‌گوید به شما یادآوری کرده که امروز روز تولدتان است و همین مسئله باعث می‌شود کار دوستان و اعضای خانواده‌تان برای برگزاری جشن‌های غافلگیرانه سخت‌تر بشود. اما باید به این موضوع توجه داشت که همین تبریک کوتاه می‌تواند تاثیر خوبی روی فرد گذاشته و گل لبخند را روی لبانش بنشاند. تبلیغی که با حس رضایتمندی همراه شود بهتر در ذهن افراد باقی می‌ماند.

بی‌اعتنایی مشترکان و ضرر صاحبان کسب و کار

این روزها فرستادن پیام تاثیر‌گذار کار بسیار مشکلی است. نمونه بارز پیامک‌های تبلیغاتی مؤثر، پیام تبریک سال نو ریاست جمهوری است که غوغای خاصی به پا کرد و به سوژه داغ و جنجالی عید‌دیدنی‌ها تبدیل شد؛ آن‌قدر که اولین دریافت‌کنندگان این تبریک به بقیه فخر می‌فروختند و خود را تافته جدابافته می‌دانستند. با این‌حال، همیشه گرفتن پیامک به شیرینی تبریک تولد و عید مبارکی نیست، بیشتر مواقع این پیام‌ها امان آدم را می‌برند! پشت‌سر هم، وقت و بی‌وقت، تکراری و ناقص، از بام تا شام، همه و همه نمی‌گذارند که حتی یک لحظه نفس بکشید و به طور مداوم صدای زنگ تلفن همراهتان را به صدا در می‌آورند!

اگر اعتراضی هم داشته باشید خیلی سریع کدی را به شما معرفی می‌کنند که مسیر دریافت پیامک‌هایی از این قبیل را مسدود می‌کند، اما پیام‌های کوتاه بسیار مفید دیگری نیز در لابه‌لای این پیام‌ها وجود دارند که در بین سازمان‌ها و کارمندانشان، فروشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، همچنین مراکز آموزشی و دانشجویان رد و بدل می شود با فعال کردن کد مسدودسازی، آنها را از دست خواهید داد. ناگفته نماند بعضی‌وقت‌ها با صدای پیامک تلفن‌همراه به تصور اینکه پیام ایرانسلی یا همراه اولی دریافت کرده‌ایم، توجهی به آن نداشته و پیام مهمی را در موعد مقرر از دست خواهیم داد! همین‌جا می‌توان به یک نکته اشاره کرد که تکرار زیاد چنین تبلیغاتی، مشترکان تلفن همراه را نسبت به پیام‌های خدماتی مفید بی‌اعتنا کرده و از این امکانات به صورت ناخواسته محروم می‌شوند. در نهایت این شرکت‌ها هستند که سود مورد نظر خود را به‌دست نمی‌آورند.

بخر و ببرهای هفتگی!

یکی دیگر از پیامک‌های خوب یا بد تلفن‌های همراه پیام‌های تبلیغاتی هایپر‌مارکت‌های بزرگی است که به صورت روزانه یا هفتگی، به برخی از اجناس خود چوب حراج زده و قیمت‌های خود را می‌شکنند. این نوع فروش با قیمت عمده و سود کم باعث می‌شود که سیل زیادی از مشتریان به سمت چنین فروشگاه‌هایی سرازیر و در کنار آن خریدهای دیگری انجام دهند، که از این طریق سود دو چندانی به جیب فروشندگان راه پیدا می‌کند. تنها نکته بد این تبلیغات ارسال دیرهنگام این پیام‌ است. ممکن است زمانی شما این پیامک را دریافت کنید که وقت آزادی برای خرید کردن نداشته باشید و به خاطر عدم دسترسی به این فرصت افسوس بخورید! البته نا‌گفته نماند چنین اتفاقی ممکن است از روی حسابگری برخی فروشگاه‌ها بوده و تنها قصد آنها معرفی خود به عنوان فروشگاهی باشد که کالاهایشان د را ارزان‌تر از جا‌های دیگر به فروش می‌رساند!

بچه محل‌های خودمانی!

یکی از دیگر پیامک‌های تبلیغاتی موثر، آنهایی هستند که مخصوص هر منطقه و محله طراحی می‌شوند. در این نوع تبلیغات شما با خدماتی که در نزدیکی منزل و یا داخل منطقه شماست آشنا شده و به راحتی از چنین امکاناتی استفاده می‌کنید. در این روش می‌توان فروشگاه‌، مغازه‌، مراکز درمانی و خدماتی خصوصی را بهتر معرفی کرده و حتی خبر بازگشایی اماکن تازه تاسیس را هرچه سریع‌تر به اطلاع ساکنان محله‌ها یا مناطق رساند. شاید برای شما هم این اتفاق افتاده که به دنبال کافی‌شاپ یا رستورانی در نزدیکی منزلتان می‌گشتید و از طریق سامانه 118 به نتیجه مطلوبی نرسیده‌اید. گاهی‌اوقات چنین پیام‌هایی می‌توانند عصای دست ما باشند و اطلاع‌رسانی خوبی را انجام دهند. البته امروزه تکنولوژی امکانات زیادی را در اختیار ما قرار داده است. برای نمونه با استفاده از یک برنامه کوچک مخصوص گوشی همراه یا وارد کردن کدی ایرانسلی، شما می‌توانید با دریافت پیام کوتاهی از نزدیک‌ترین رستوران‌ها و امکانات دیگر محله‌تان آگاه شوید.

پیامک مراحم یا مزاحم؟

با تمام این اوصاف، نباید فراموش کرد که مرز میان پیامک‌های تبلیغاتی موثر و مخرب، گاه از یک مو هم باریک‌تر می‌شود و کار را به اضافه شدن نام شرکت پیام‌دهنده به فهرست سیاه شرکت‌هایی می‌کشاند که پیامک آنها بدون خوانده شدن بلافاصله پاک می‌شود و صرفا هزینه‌ای اضافی را روی دست صاحب کسب و کار می‌گذارد. پس اگر می‌خواهیم تبلیغ پیامکی‌مان به ضدتبلیغ بدل نشده و دشمن درجه یک کسب و کارمان نشود، باید از ارسال مکرر پیام‌های خسته‌کننده و طولانی خودداری کنیم و به دنبال اشغال تمام ظرفیت صندوق پیامکی افراد نباشیم.

 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HKlIC4Ny
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه