جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار صنعت پوشاک و نساجی تغییرات عمده‌ای را در یک دهه اخیر به خود دیده است زیرا هم بازارهای بزرگ جدیدی پدیدار شده‌اند و هم تولیدکننده‌های ریز و درشت فراوانی در نقاط مختلف جهان به این صنعت بزرگ جهانی اضافه شده‌اند. در این گزارش اوضاع کلی این صنعت تا پایان سال 2015 مطالعه و پیش‌بینی شده است.

تغییر ساختار جمعیتی آمریکا و اتحادیه اروپا رشد کلی بازار را تحت تاثیر قرار داده و افزایش تقاضای بازارهای داخلی کشورهای تامین‌کننده مانند چین و هند راه‌های جدیدی برای تولید هر چه بیشتر پیش پای تولیدکنندگان گشوده است. به همین دلیل تخمین زده شده که تا پایان سال 2015 چین به دومین بازار بزرگ پوشاک بعد از آمریکا تبدیل شود.

3246246135315623613513512362362

 همچنین رشد تخفیف‌ها و افزایش فروش اتیکت‌های خصوصی و تجارت الکترونیکی، آینده صنعت نساجی و پوشاک را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابر تخمین‌های موجود، تجارت در صنعت نساجی رشد کرده و انتظار می‌رود تا پایان سال 2015 به 805میلیارد دلار برسد. رشد تجارت منسوجات خانگی هم رسته جدیدی است که در این تجارت سر برآورده و می‌تواند ناشی از این واقعیت باشد که مقدار بسیاری از منسوجات خانگی هنوز در کشورهای مصرف‌کننده مانند چین، هند، بنگلادش و پاکستان که انتظار می‌رود تا پایان سال 2015 به کشورهایی کم‌هزینه تبدیل شوند، تولید می‌شود.

بازارهای جدیدی برای پوشاک و نساجی در چند سال آینده به‌وجود می‌آید و همان‌طور که اقتصاد چین و هند به سرعت رشد می‌کند، صنعت پوشاک و نساجی جایگزین خدمات و صنایع با تکنولوژی بالا می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود که رشد صادرات پوشاک و نساجی چین و هند بعد از سال 2015 تثبیت شود زیرا در هر حال این کشورها همچنان به‌عنوان قدرتی مهم در صنعت پوشاک و نساجی جهان باقی خواهند ماند.

به غیر ‌از چین و کشورهای جنوب آسیا، کشورهای آسه‌آن (انجمن ملل آسیای جنوب شرق) استفاده‌کننده‌های عمده صنعت نساجی خواهند بود. در واقع در حالی که نقشه صنعت نساجی و پوشاک جهان تغییر چشمگیری ندارد، انتظار می‌رود کشورهایی به غیر‌از چین و هند مانند ویتنام و کامبوج به‌عنوان تامین‌کننده اصلی در چند سال آینده ظهور کنند و همچنین نقش عمده‌ای در صنعت پوشاک و نساجی جهان داشته باشند.

جالب است بدانید که صادرات صنعت نساجی و پوشاک ویتنام در سال 2006 به 5.8‌میلیارد دلار رسیدو با پیوستن ویتنام به سازمان تجارت جهانی انتظار می‌رود سهم آن افزایش یابد. ویتنام همچنین در حال جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی از شرکت‌های بزرگی مانند گروه‌ ای‌تی‌جی، فرموسا و... است.

از طرفی رشد بازارهای داخلی در چین و هند، نرخ رشد صادرات آنها را در 10سال آینده کند خواهد کرد. بنابراین انتظار می‌رود چین و هنگ‌کنگ حدودا 40درصد از سهم ایالات متحده و 30درصد از سهم اتحادیه اروپا را در واردات پوشاک و نساجی داشته باشند. بازندگان اصلی شامل کشورهای آفریقایی، مکزیک و اعضای داخلی اتحادیه اروپا خواهند بود. کشورهای اعضای اتحادیه اروپا یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری باقی خواهند ماند و چین تا پایان سال 2015 قادر به سازگاری خود با کشورهای اتحادیه اروپا خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/715pIgrw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
مرتضی :
6 سال پیش
سلام ببخشید بنده تحقیقی در مورد چشم انداز صنعت پوشاک در ایران می نویسم.لطفا میشه لطف کنید چن تا کتاب در این باره معرفی کنید.ممنون میشم از لطفتون
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه