سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 7 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تکنیک‌های تبلیغاتی خلاق، آن دسته از روش‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا با به‌کارگیری ایده‌های نوآورانه و استفاده از ابزارهای ارتباطی مناسب، توجه مخاطبان خود را جلب کرده، ذهن آنها را درگیر ساخته و بر احساسات و افکار آنها تاثیر بگذارند. 

اگر شما از این تکنیک‌های خلاقانه‌، متناسب با محصول یا خدمت خود بهره ببرید، قطعا می‌توانید با استفاده از رسانه‌های جمعی و تبلیغات آنلاین، بهترین تاثیر را بر ذهن مشتریان فعلی و آتی خود بگذارید. در ادامه برخی از تکنیک‌های تبلیغات خلاق معرفی می‌شود.

کاراکتری جذاب در کمپین تبلیغاتی خود، خلق کنید

خلق یک کاراکتر یا مجموعه‌ای از کاراکترها در تبلیغات، به شما کمک می‌کند به محصول یا خدمت خود هویت ببخشید. این کار می‌تواند ارزش داستانی برای کمپین تبلیغاتی شما به همراه داشته باشد. کاراکتر مورد استفاده در کمپین تبلیغاتی شما بسته به زمینه فعالیت‌تان می‌تواند یک بازیگر، پزشک‌ یا هر فرد شناخته شده دیگری باشد. 

ضمنا شما می‌توانید به جای استفاده از یک شخصیت شناخته شده، خودتان یک کاراکتر انیمیشنی خلق کرده و محصول یا خدمت خود را به وسیله آن در ذهن مشتریان‌تان به یاد ماندنی کنید. شما در انتخاب نوع کاراکتر و تعیین نقش آن در داستان نقل شده در کمپین تبلیغاتی‌تان، کاملا آزاد هستید. 

نکته خلاقانه: برخلاف کاراکتر معرف برند شما که باید نشان‌دهنده هویت و جنبه‌های مختلف برندتان باشد، لزومی ندارد کاراکتر ابداعی در کمپین تبلیغاتی شما، چنین ویژگی‌ای داشته باشد. بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی موفق، از کاراکترهایی استفاده کرده‌اند که چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ شخصیت‌پردازی، معرف برند آنها نبوده است. 

برای اینکه کاراکتر شما به‌خوبی دیده شود، فقط لازم است متفاوت و غیرقابل پیش‌بینی باشد. بسیاری از خاطره‌‌انگیزترین کمپین‌های تبلیغاتی در سراسر دنیا، از تکنیک خلق کاراکترهای نوآورانه بهره برده‌اند. به‌عنوان مثال می‌توان به استفاده از کاراکترهای مختلف مجموعه کتاب‌های کودکان «آقا و خانم کوچولو»(Mr. Men and Little Miss)  در تبلیغات شرکت هواپیمایی Virgin Atlantic اشاره کرد (مثلا آقای غرغرو، آقای فضول و...). 

در تبلیغات خود از تکنیک شخصیت‌پردازی استفاده کنید

تکنیک شخصیت‌پردازی می‌تواند در داشتن تبلیغاتی جذاب‌تر، سرگرم‌‌کننده‌تر و تاثیرگذارتر به شما کمک کند. شما می‌توانید با اضافه کردن ویژگی‌های انسانی از قبیل قدرت مکالمه، تفکر و احساسات، برای محصول خود شخصیت‌پردازی کنید.  اگر در حوزه خدمات فعالیت می‌کنید، اضافه کردن یک آیتم تصویری را در تبلیغات خود مدنظر قرار دهید. به‌عنوان مثال این آیتم تصویری می‌تواند یک کیف پول یا کارت بانکی باشد که در رابطه با مزایای استفاده از یک بانک صحبت می‌کند. 

حتی شما می‌توانید محصول‌تان را با یک شخصیت انسانی ترکیب کنید. به‌عنوان مثال برای نشان دادن شخصی که استفاده زیادی از لوازم الکتریکی دارد، می‌توانید در تبلیغات خود از فردی استفاده کنید که به جای سر، یک کامپیوتر روی گردن خود دارد. 

نکته خلاقانه: لزومی ندارد شخصیت‌پردازی برای خدمت یا محصول خود در تبلیغات، حتما با استفاده از آیتمی باشد که بیانگر محصول یا خدمتی است که شما به فروش می‌رسانید. به‌عنوان مثال استفاده از عکسی که با مخاطبان‌تان صحبت می‌کند نیز می‌تواند باعث جذاب‌تر شدن و به یاد ماندنی تر‌ شدن تبلیغات شما شود. به‌عنوان مثال در تبلیغ مرکز خرید LAR CENTER، از عکسی استفاده شده که در آن کاناپه‌ای از کهنگی خود شکایت می‌کند. 

در تبلیغات خود از تکنیک اغراق استفاده کنید

 استفاده از اغراق در تبلیغات، می‌تواند هم به مفرح‌تر شدن تبلیغات شما کمک کند و هم میزان اثربخشی آنها را افزایش دهد. استفاده از این تکنیک بسیار آسان است و شما به راحتی می‌توانید با برگزاری یک جلسه توفان ذهنی در بین اعضای تیم تبلیغاتی خود، ایده‌های نوینی را برای این کار پیدا کنید. کافی است مفهوم اصلی را که می‌خواهید به مخاطبان‌تان انتقال دهید مد‌نظر قرار داده و آن را بزرگ‌نمایی کنید. 

این بزرگ‌نمایی می‌تواند در مزایای استفاده از محصول شما، در مشکلی که قرار است محصول یا خدمت شما در حل آن کمک کند، در اندازه یا در ویژگی‌های ظاهری باشد. در صورتی که می‌خواهید از این تکنیک استفاده کنید، اطمینان یابید که میزان اغراق در تبلیغ شما، به اندازه کافی بزرگ باشد که مردم به راحتی جنبه طنز کار را درک کنند. اگر میزان این بزرگ‌نمایی زیاد نباشد، ممکن است مخاطبان تان فکر کنند شما قصد گمراه کردن آنها را داشته‌اید. 

نکته خلاقانه: یک رویکرد جذاب در استفاده از این تکنیک، آن است که در تبلیغ خود، یک کپی اغراق شده از محصول‌تان را در کنار یک نمونه کوچک از محصول واقعی قرار دهید. چنین تضادی، در جلب‌نظر مخاطب تاثیرگذار خواهد بود. به‌عنوان مثال، از این مورد می‌توان به تبلیغ کراکرهای پنیری Cheez-It اشاره کرد که در آن تضاد بین اندازه واقعی محصول و میزان اغراق شده طعم پنیری آن در کنار هم نشان داده شده است. 

در تبلیغات خود از تکنیک جهت‌گیری دموگرافیک استفاده کنید

شما با استفاده از این تکنیک می‌توانید در تبلیغات‌تان، محصول یا خدمت خود را به بخش خاصی از بازار با ویژگی‌های دموگرافیک مشخصی از قبیل جنسیت، سن، نژاد، وضعیت تجرد و تاهل، سطح تحصیلات، درآمد و غیره منحصر کنید. استفاده از تکنیک جهت‌گیری دموگرافیک می‌تواند فضاهای بی‌رقیب بازار را در اختیار شما گذاشته و برای‌تان مزیت رقابتی به همراه داشته باشد. به‌عنوان مثال، می‌توان به تورهای مسافرتی برای افراد مجرد یا کارگاه‌های آموزشی تحت عنوان «خودت تعمیرات خانه را انجام بده» برای خانم‌ها اشاره کرد. مثال موفقی از تبلیغاتی که در آن از جهت‌گیری دموگرافیک استفاده شده، مربوط به شکلات‌های یورکای نستله می‌شود که در آن این محصول تنها به افراد مذکر اختصاص پیدا کرده است. 

در تبلیغات خود از تکنیک مطرح کردن مشکل و ارائه راه‌حل استفاده کنید

 شما با استفاده از مطرح کردن مشکلی که قرار است به وسیله محصول یا خدمت شما رفع شود، می‌توانید به سرعت توجه افرادی را که با آن مسئله درگیر هستند یا افرادی که نمی‌خواهند درگیر آن مشکل شوند جلب کنید. اگر محصول یا خدمت شما می‌تواند مشکلی را حل کند، بهتر است در ابتدای تبلیغ خود به آن مشکل اشاره کنید تا نخستین چیزی که به چشم مخاطب می‌آید، مشکل موردنظر باشد. پیش‌تر می‌توانید در تبلیغ خود توضیح دهید که چرا محصول شما می‌تواند چنین مشکلی را حل کند، اما لازم است تمرکز اصلی تبلیغ بر مشکل موردنظر باشد. استفاده از این تکنیک زمانی می‌تواند بیشترین کارایی را داشته باشد که گروه مخاطبان هدف شما در بازار با مشکل بزرگی مواجه هستند.

هر چه این مشکل بزرگ‌تر باشد، تمرکز بر آن در تبلیغات شما می‌تواند اثربخش‌تر باشد. به‌عنوان مثال استفاده از این تکنیک می‌تواند در تبلیغات کلیه محصولات و خدمات لاغری مورد استفاده قرار گیرد. یکی از تبلیغاتی که در آن از این تکنیک استفاده شده، تبلیغ قطارهای آمترک(Amtrak)  است که در آن بر مسئله ترافیک تمرکز شده است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lBbyozm8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه