پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت‌ها با ابزارهای مختلفی می‌توانند خودشان را به مشتریان معرفی کنند. ابزارهایی که در واقع با استفاده از آنها هویت سازمانی خود را به دیگران نشان می‌دهند. 

روابط عمومی، منشی ورودی شرکت و کارت ویزیت، همه و همه از ابزارهایی هستند که مشتریان در نخستین برخورد با آنها مواجه می‌شوند، اما به اعتقاد برخی از کارشناسان، مهم‌ترین ابزار بازاریابی برای معرفی شرکت کارت ویزیت است که باید در طراحی آن نکات خاصی را در نظر گرفت تا مشتری بدون استفاده از قدرت کلام، با آن ارتباط خوبی برقرار کند. این نکته‌ای است که بسیاری از شرکت‌های بنام دنیا آن را در نظر می‌گیرند و مراحل گوناگونی را در طراحی کارت ویزیت خود طی می‌کنند. 

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت 

در طراحی کارت ویزیت باید به نکاتی مهمی توجه کرد: وجود طرحی از لوگو، آدرس دقیق شرکت و ایمیل، خوانا بودن اطلاعات مندرج ‌روی کارت ویزیت و متفاوت بودن از لحاظ طرح و جنس کارت ویزیت شرکت‌های رقیب، همگی از مواردی است که باید در طراحی کارت ویزیت در نظر گرفت. با این حال، آنچه به نام کارت ویزیت در کشور ما تعریف‌شده مقوای چارگوشی است که تصویر بزرگ و بی‌ربطی تمام سطح آن را پوشانده است.

در اکثر کارت ویزیت‌های داخلی اطلاعات دقیقی از وب‌سایت و ایمیل شرکت نوشته نشده و فقط یک شماره تلفن وجود دارد که مخاطب با تماس با آن باید ساعت‌ها پشت خط بماند در حالی که اگر از طریق ایمیل با مشتری ارتباط برقرار شود دیگر نیاز به صرف وقت نیست و مشتری به راحتی می‌تواند در خواست خود را به شرکت منتقل کند. جنس اکثر این کارت ویزیت‌ها نامرغوب است و بعد از مدتی از بین می‌رود و مخاطب نمی‌تواند آن را در آرشیو خود نگهداری کند تا وقت نیاز به آن مراجعه کند. در طراحی کارت ویزیت باید رنگ سازمانی را در نظر گرفت به صورتی که در نخستین تماس با مشتری، او به‌راحتی متوجه رنگ سازمانی شرکت شود. 

کارت ویزیتی از جنس چرم 

در میان انبوه کارت ویزیت‌های بی‌آب و رنگ داخلی، چندی پیش کارت ویزیت جالبی توسط یکی از دوستان به دستم رسید، کارت ویزیتی که بسیاری از نکاتی که عنوان شد در آن رعایت نشده بود، ولی جنس و طراحی متفاوت آن باعث جلب‌توجه مشتریان می‌شد. کارت ویزیت جنسی چرمی داشت و با ذکر شماره‌ای، مشتریان را راهنمایی می‌کرد. نام شرکت روی این کارت ویزیت ناخوانا بود و نمی‌توانستید به راحتی متوجه شوید این کارت ویزیت به یک شرکت جلدسازی (چرمی) تعلق دارد.

همچنین با اینکه این شرکت وب‌سایت فعال و مناسبی دارد ولی نامی از آدرس آن روی کارت ویزیت درج نشده بود. به هرحال جنس چرمی و رنگ متفاوت این کارت باعث شد در تماسی با آقای مریخی، مدیر این شرکت شیوه تهیه این کارت ویزیت را جویا شویم. 

مریخی درباره شیوه تهیه این کارت ویزیت چرمی می‌گوید: کار ما تهیه جلد چرمی برای کتاب‌های نفیس است. کاری هنری که برای آن زحمت زیادی کشیده می‌شود. معمولا از کناره‌های این جلدها ضایعاتی از چرم بریده می‌شود که تهیه‌کنندگان بند ساعت آن را با قیمتی پایین‌تر از ما می‌خرند تا از آن برای تهیه دست‌بند و بند ساعت استفاده کنند. 

برای معرفی شرکت به مشتریان مختلف نیاز به یک کارت ویزیت داشتیم، در نتیجه به فکر تهیه این کارت ویزیت‌ها از ضایعات چرم مصرفی در جلد کتاب‌ها افتادیم. کارت ویزیتی که جنس آن مرتبط با حوزه کاری ما بود. در نتیجه نیازی نبود که بگوییم حوزه کاری ما چیست.

علاوه بر این، جنس آن نیز ماندگاری زیادی داشت. بر این اساس به دست هر مشتری که می‌رسید به خاطر شکل ظاهر و جنسش، آن را نزد خود نگه می‌داشت. با استفاده از این ضایعات هزینه تهیه کارت ویزیت نیز کاهش پیدا کرد و توزیع آن میان مشتریان از استقبال خوبی برخوردار شد. 

شیوه پیاده شده توسط این شرکت سال‌هاست توسط شرکت‌های بزرگ بین‌المللی اجرا شده و از آن استقبال خوبی نیز به عمل آمده است. اینکه چرا شرکت‌های ایرانی حاضرند هزینه‌های سرسام‌آوری را صرف تبلیغات بی‌محتوای خود کنند، ولی هیچ هزینه‌ای را صرف تهیه دفترچه هویت برند و در پی آن طراحی خلاقانه کارت ویزیت خود نمی‌کنند جای سوال دارد. 

این فقط در مورد کسب‌وکارهای ساده نیست و در بسیاری از شرکت‌های بزرگ داخلی نیز وقتی از مدیر، کارت ویزیتش را دریافت می‌کنید با مقوایی نازک مواجه می‌شوید که روی آن نوشته مدیر فلان بخش و یک شماره تماس و آدرس ایمیلی که هیچ‌گاه پاسخ داده نمی‌شود. روی اکثر کارت ویزیت‌ها ایمیل شرکتی نوشته شده که معمولا دسترسی به آن با وضعیت خطوط ارتباطی در کشور ما تبدیل به رؤیا شده است. این در حالی است که مدیران مارکتینگ با بررسی این روش‌ها می‌توانند ایده‌های خلاقانه‌ای را به شرکت‌ها بدهند تا آنها را مناسب‌تر به بازار و مشتریان معرفی کنند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/z0QvheMa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه