پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

حفظ اطلاعات از مواردی است که هر شرکتی در تلاش برای اجرایی کردن آن است. درواقع اطلاعات از اهمیت بالایی برای هر شرکتی برخوردار است و به همین خاطر ممکن است از یک فایل چندین نسخه کپی گرفته شود. با این حال سوالی که مطرح است این است که آیا تمامی اطلاعات از ارزش یکسان برخوردار هستند؟ بدون شک چنین نیست و به همین خاطر ضرورتی وجود ندارد از یک سری اطلاعات که از ارزش کمی برخوردار هستند کپی گرفته شود.

برای مثال ممکن است یک برگه حاوی یک سری اطلاعات مخصوص همان روز باشد و بدون شک با پایان یافتن آن روز دیگر برای شرکت از اهمیتی برخوردار نخواهد بود به همین خاطر کپی گرفتن از آن کاری بیهوده خواهد بود. در این رابطه تصور غالب افراد این است که بهترین کار داشتن دو نسخه از هر اطلاعاتی است تا در صورت نیاز بتوان فورا به آن مراجعه کرد.

کپی گرفتن علاوه بر اینکه هزینه مالی برای شرکت دارد، باعث می شود تا وقت کارمندان برای دقایقی هرچند کوتاه گرفته شود. این اتلاف وقت خصوصا در مواقعی که حجم کار فرد بالا باشد، باعث مشکل خواهد شد. به همین خاطر بهتر است در ابتدا اطلاعات مهم را از سایرین جدا کرده و سپس برای کپی گرفتن از آنان اقدام کنند.

ایده

هر شخص، شرکت یا سازمان اطلاعاتی در اختیار دارد که از ارزش بالایی برخوردار است و با اهمیت تلقی می شود. حال تصور کنید که به هر دلیل این اطلاعات از دست بروند. بدون شک این امر ابدا به نفع شرکت نیست و باعث بروز مشکلات جدی خواهد شد. به همین خاطر لازم است از اطلاعات مهم خود کپی بگیرید. البته منظور از کپی گرفتن الزاما تهیه نسخه چاپی دیگری از آن نیست. هدف تهیه نسخه پشتیبان است تا در صورتی که اطلاعات مهم به هر دلیلی از دست رفت با مشکل مواجه نشوید.

به همین خاطر این امر می تواند به هر طریقی انجام شود. با این حال لازم است با توجه به نوع نیاز خود، بهترین شیوه را انتخاب کنید. ذخیره اطلاعات امری است که در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت باید اجرا شود. علت این امر نیز این است که ممکن است نسخه دیگری که تهیه کرده اید بر اثر گذر زمان از دست برود.

برای مثال ممکن است کپی شما پس از گذشت زمان و با یک سهل انگاری از دست برود به همین خاطر لازم است اگر اطلاعات از اهمیت حیاتی برای شرکت برخوردار است، به چند طریق آنان را ذخیره کرده و همواره احتمالات را در نظر بگیرید. اگر واقع بینانه نگاه کنیم، انسان همواره ممکن است اشتباه کند و تمامی اطلاعات یا قسمتی از آن آسیب ببیند. با این حال اگر کپی آن را در اختیار داشته باشید، دیگر با مشکل مواجه نخواهید شد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- کپی گرفتن همواره برای پشتیبان گیری از اطلاعات باارزش به کار گرفته نمی شود. گاهی ممکن است اطلاعات را نیاز داشته باشید اما جابه جایی نسخه اصلی با ریسک بالایی همراه باشد. تحت این شرایط لازم است تا از آن کپی تهیه کنید.

- همواره بهتر است نسخه اولیه در جایی امن حفظ شود و از کپی های آن استفاده کنید.

- تعیین این امر که کدام دسته از اطلاعات با ارزش و کدام یک بی ارزش هستند امری است که توصیه می شود هنگامی صورت گیرد که فرد تحت فشار کار زیادی نیست و می تواند دقت عمل کافی داشته باشد. در غیر این صورت ایجاد تفاوت بین اطلاعات سخت خواهد شد.

- کپی ها و نسخه های پشتیبان خود را هر چند وقت یک بار بازرسی مجدد کنید. ممکن است اطلاعاتی یافت شود که دیگر ارزش اولیه خود را از دست داده باشد و با توجه به اینکه نگهداری اطلاعات نیز هزینه بر است، حفظ آن دیگر بی فایده است و فقط فضایی را اشغال می کند.نکته دیگر آنکه تلنبار شدن اطلاعات منجر به این خواهد شد که فضایی شلوغ در اختیار داشته باشید که مسلما کار در این شرایط بسیار سخت خواهد بود و ممکن است گشتن اطلاعات به علت انبوه بودن شان به کاری وقت گیر تبدیل شود.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/c8zNQxdt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه