چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 15 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اولدترافورد تئاتر رویاهای شیاطین سرخ

8 سال پیش ( 1394/5/11 )
پدیدآورنده : هدی رضایی  

اولدترافورد، یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال در بریتانیا و جهان است. این استادیوم در سال 1909 توسط رییس وقت خود افتتاح شد. این برند ورزشی در سال‌های۱۹۱۱و۱۹۱۵فینال جام حذفی انگلیس را برگزار کرد و درسال ۱۹۲۰پذیرای بیشترین تماشاگر در بازی منچستر یونایتد مقابل آستون ویلا بود. در اوضاع و احوالی که بسیاری از باشگاه‌ها از ورزشگاه‌های قدیمی خود به محل‌هایی جدید نقل مکان می‌کنند، منچستریونایتد، برند اولدترافورد را حفظ می‌کند و به جای رفتن به جایی دیگر همان ورزشگاه قدیمی را توسعه می‌دهد. هوادارانی که علاقه‌مند تماشای بازی‌های منچستر هستند می‌توانند به‌صورت آنلاین نیز بلیت بازی‌ها را تهیه کنند.

امکانات ورزشگاه

جایگاه تماشاگران در این استادیوم که در قسمت شمالی واقع شده، بزرگ‌ترین سقف بی‌ستون را در سراسر اروپا از آن خود کرده است. علاوه بر این جایگاه محل‌های زیبایی چون موزه یونایتد، رستوران ردکافی، اتاق ویژه جام‌ها و بخش اداری در این قسمت واقع شده و شکل بسیار مناسبی به آن داده است. قسمت جنوبی این استادیوم نیز بسیار توسعه‌یافته و چشم‌ها را به‌خود خیره می‌کند. این جایگاه را کمتر از تلویزیون می‌بینیم، چون دوربین‌ها در آن تعبیه شده‌اند و جایگاه‌های دیگر را نشان می‌دهند. راهروی ورودی بازیکنان به زمین از وسط جایگاه جنوبی می‌گذرد اما در سال۱۹۹۳از گوشه جنــوب غربی زمین منتهی می‌شد. راهروی قدیمی هنوز حفظ شده و برای مناسبت‌های ویژه و تورهای دیدار از ورزشگاه باز می‌شود.

در قسمت شرقی، فروشگاه بسیار بزرگی واقع شده و در قسمت غربی نیز که بیشتر به استرتفورداند معروف است در سال‌های اخیر تغییرات وسیعی داده شده و ردیف‌هایی که اضافه شده آن را بسیار ممتاز کرده است.

مجسمه‌هایی که نماد اسطوره‌های باشگاه است

از جمله آثاری که در این قسمت دیده می‌شود بدون تردید مجسمه دنیس لا(Denis Law )اسطوره تیم منچستر یونایتد است که ابهت خاصی به این استادیوم داده است. همچنین در سال 2012، مجسمه سر الکس فرگوسن نیز در ورزشگاه نصب شد. بابی چارلتون، اسطوره فوتبال انگلستان، این ورزشگاه را تئاتر رویاها نامیده است. در جنگ جهانی دوم اولدترافورد در بمباران نیروی هوایی آلمان به‌شدت آسیب دید و تیم منچستریونایتد از 1946تا 1949 بازی‌های خود را در ورزشگاه مین‌رود باشگاه منچسترسیتی برگزار می‌کرد. برای جام جهانی 1966 ورزشگاه اولدترافورد بازسازی شد و بازی مجدد فینال جام حذفی سال 1970 بین چلسی و لیدز در این ورزشگاه برگزار شد. اولدترافورد نخستین ورزشگاه انگلیس در دهه 1970 به حساب می‌آید که در آن حصار نصب کردند تا تماشاگران متعصب خشمگین نتوانند به زمین مسابقه حمله کنند.

فراز و نشیب‌ها

فصل گذشته این باشگاه روزهای ناآرامی را سپری کرد. هواداران منچستریونایتد در اقدامی، لقب ورزشگاه اختصاصی منچستر یونایتد را که به تئاتر رویاها مشهور است در نقشه به تئاتر آشغال‌ها تغییر دادند تا اعتراض خود را به اوضاع این تیم نشان دهند. جالب اینکه شرکت گوگل از این اتفاق متعجب شد و دلیل مشخصی برای این اتفاق بیان نکرد. آنها فصل گذشته جام اتحادیه و حذفی را از دست دادند و در لیگ برتر نیز حرفی برای گفتن نداشتند. همین وقایع سبب خشم هواداران متعصب این باشگاه شده بود.

اولدترافورد ۹۰ هزار نفری

برنامه توسعه ورزشگاه اولدترافورد هنوز به پایان نرسیده است. مهندسان طرحی را پیشنهاد داده‌اند که براساس آن گنجایش اولدترافورد به ۹۰هزار صندلی افزایش خواهد یافت. برای اجرای طرح جدید جایگاه جنوبی باید مرتفع شود و چهار گوشه ورزشگاه نیز ارتفاع بگیرد تا صندلی‌های بیشتری در آن نصب کنند. اما برای توسعه ورزشگاه باشگاه باید حداقل ۵۰ ساختمان بزرگ اطراف آن را خریداری و تخریب کرد که نیاز به سرمایه زیادی دارد. درهر حال مدیریت این باشگاه اعلام کرده‌ که مصمم به انجام این کار است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NnEOt84D
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگان
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه