چهارشنبه, 02 دی 1394 - 03:00

با اجرایی شدن یک قانون جدید، بازرسان تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو نظارت خواهند کرد. به گزارش ایسنا، عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو نارضایتی مصرف‌کنندگان و همچنین کارشناسان و منتقدان را به دنبال داشته است. در این زمینه پایین بودن کیفیت و بالا بودن قیمت از مهم‌ترین دلایل نارضایتی از عملکرد خودروسازان داخلی و همچنین گران‌فروشی و تاخیر در تحویل از مهم‌ترین دلایل نارضایتی منتقدان از عملکرد شرکت‌های واردکننده خودرو بوده است.

768484464695560575957579575050577

این مشکلات در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌ای که با اجرایی شدن این قانون، بازرسان وظیفه نظارت بر عملکرد این شرکت‌ها را به دنبال خواهند داشت. در ماده 66 این قانون قید شده است: «ارزیابی‌های ادواری عرضه‌کنندگان خودرو، واسطه‌های فروش، ‌واسطه‌های خدمات پس از فروش، نمایندگی مجاز و ارائه گزارش‌های ادواری موردی به عهده بازرس است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه) تعیین می‌شود.»

در این قانون قید شده که وظیفه نظارت بر حسن اجرای موارد قید شده در آیین‌نامه این قانون بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است. اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید