جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در حوزه تولید یراق آلات (انواع قفل،  میخ، لولا، دستگیره و...) شرکت هایی در کشور فعال هستند اما تولیدات به نحوی نیست که پاسخگوی نیاز بازار باشد. اگر هم بخواهد پاسخگوی نیاز بازار باشد نه از نظر قیمتی و نه کیفی قادر به این امر نخواهد بود، زیرا از لحاظ کیفی به جز دو یا سه برند، کیفیت سایر برندها پایین است.

رضا سلامی، مدیر بازاریابی شرکت قفل کلون با بیان این جملات می افزاید: صادرات در این حوزه تا جایی که اطلاع دارم وجود ندارد اما واردات در این بخش به ویژه قفل در چوبی زیاد است. بعد از بالا رفتن قیمت دلار، واردات عمدتا از کشور چین صورت می گیرد، اما تا چند سال گذشته از کشورهای ایتالیا، آلمان،  ترکیه و اسپانیا نیز وارداتی صورت می گرفت.

وی می افزاید: قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده است. اگر واردات از کشورهای اروپایی ادامه پیدا کند قطعا خریداری وجود نخواهد داشت. مشتریان محصولات تولیدی ما، سازنده ها هستند و به طور مستقیم با مصرف کنندگان در ارتباط نیستیم. طبیعتا 80درصد مصرف کنندگان به سمت جنس های مرغوب می روند، اما  سازنده ها تنها دنبال یک ظاهر زیبا و شیک هستند و کاری به کیفیت محصول وارداتی ندارند.

رکود ساختمان سازی؛  معضل این صنعت

با توجه به اینکه شاخه کار ما بسیار گسترده  است به همین جهت سرمایه اولیه لازم برای شروع هر کدام از بخش ها متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای شروع فعالیت در قفل در چوبی به یک سرمایه 4 تا 5 میلیارد تومانی در فضایی به متراژ 3 هزارمتر نیاز است. گرچه برای این مقدار فضا می توان یک سوله 2هزارمتری نیز در نظر گرفت.

وی با بیان این جملات می افزاید: شرکت قفل کلون که به عنوان یک شرکت مادر و بزرگ در این حوزه فعالیت می کند، حدود 20 هزارمتر زمین و 10 هزارمتر سوله در اختیار دارد که به این فضا یک متراژ 10 هزارمتری نیز در حال اضافه شدن است. سرمایه اولیه برای شروع هریک از شاخه ها در این حوزه متفاوت است.

به طور مثال اگر شخصی بخواهد در بخش قفل کمدچوبی فعالیت کند، می تواند این کار را با یک سرمایه 600 میلیون تومانی شروع کند، همچنین برای شروع فعالیت در بخش تولید لولا یک سرمایه 500 میلیون تومانی کارراه انداز است. اما سرمایه اولیه برای تولید 20 تا 30 قطعه به عنوان تولیدکننده مادر، طبیعتا به سرمایه بیشتری نیاز خواهد داشت.

سلامی در ادامه می افزاید: مواد اولیه مورد استفاده در این صنعت تماما از داخل تامین می شود. تنها در برخی از مواد آبکاری به واردات از اتریش روی آورده ایم. مجوز کسب و کار تولید در این حوزه از وزارت صنایع اخذ می شود اما واردکنندگان باید کارت بازرگانی داشته باشند که از وزارت بازرگانی می توانند این کارت را دریافت کنند.

همچنین شخصی که بخواهد به طور مثال در حسن آباد مغازه داشته باشد و خرده فروشی کند باید برای دریافت مجوز به امور اصناف مراجعه کند. در رابطه با دریافت تسهیلات،  گرچه قول های فراوانی داده شده است اما تا امروز هیچ گونه تسهیلاتی را دریافت نکرده ایم.

وی با بیان این جملات می افزاید: رکود ساختمان سازی مهم ترین معضلی است که این صنعت را تهدید و با رکود مواجه کرده است. به طور مثال وقتی در یک خانه دستگیره ای نصب می شود ممکن است تا سالیان سال آن دستگیره سالم بوده و کار کند، بنابراین زمانی کار ما فروش دارد که ساختمان سازی رونق داشته باشد،  صنف ما مانند ابزارآلات نیست که مصرفی باشد، به همین جهت تا زمانی که ساختمان سازی نباشد نه تنها کار ما، بلکه 80 شغل وابسته به این صنعت نیز در رکود به سر می برد.

سلامی در رابطه با شیوه فروش شرکت خود به «فرصت امروز» می گوید: فروش محصولات ما گرچه در سایت نیز صورت می گیرد اما بیشتر ویزیتوری است. به این صورت که محصولات مان را در بازار تهران پخش می کنیم و از طریق این بازار محصولات تولیدی به بازار شهرستان ها توزیع می شود.

روند طولانی اعتمادسازی برند

در همین رابطه پژمان بهنام پور، معاون مدیرعامل شرکت «گیرا قفل» در رابطه با فضای کسب و کار در این حوزه به «فرصت امروز» می گوید: اگرچه واردات در این حوزه وجود داشته، اما نتوانسته است تولید ما را تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به این مسئله که شرکت ما قدمت زیادی در تولید قفل دارد و سابقه کاری شرکت گیرا به سال 1337 بازمی گردد بیشتر تجهیزات و دستگاه  های مورد نیاز را خودمان تولید می کنیم و اگر در این زمینه نیاز به واردات ماشین آلات و تجهیزات باشد ترجیح مان این است که از کشورهای اروپایی واردات صورت گیرد.

وی در ادامه می افزاید: کار ما قفل آویز و کتابی است که با قفل در چوبی بسیار متفاوت است. اگر شخصی بخواهد در قفل سرب خشک سرمایه گذاری کند به سرمایه اولیه یک تا 2میلیاردی برای شروع کار نیاز دارد، اما در قفل کتابی برنجی که حوزه فعالیت ما نیز است حداقل سرمایه مورد نیاز 20میلیارد تومان است. قیمت دستگاه ها نیز بسته به سطح فعالیت افراد در این حوزه متفاوت خواهد بود.

به طور مثال اگر شخصی بخواهد برای شروع کار از تجهیزات ابتدایی مثل دریل تا تجهیزات پیشرفته از برندهای ایرانی استفاده کند به 20میلیارد تومان سرمایه برای خرید تجهیزات و ماشین آلات احتیاج دارد. اما سرمایه اولیه برای خرید تجهیزات قفل سرب خشک بسیار پایین تر است، به همین جهت تولیدکننده این نوع قفل و واردکننده آن نیز در بازار زیاد است. قیمت ماشین آلات وارداتی از چین حدود 4 تا 5میلیارد متغیر است اما اگر این واردات از انگلیس یا ایتالیا صورت گیرد قطعا سطح قیمت ها بسیار بالا خواهد بود.

وی با بیان این جملات می افزاید: برای تولید قفل کتابی با تیراژ ماهانه 30هزار قفل حداقل به 2 هزار متر سوله نیاز است. تعداد نیروهای شاغل نیز با توجه به اتوماتیک بودن تجهیزات و ماشین آلات متغیر خواهد بود. مواد اولیه برای تولید این نوع قفل ( قفل کتابی) معمولا 99درصد از داخل تامین می شود، تنها یک درصد آهن وارداتی داریم که از اسپانیا این واردات صورت می گیرد.

در رابطه با زمان برگشت سرمایه نیز با توجه به اینکه جنس ما امنیتی است باید بتوانیم اعتماد مردم را کسب کنیم. این طور نیست که شخصی بخواهد براساس ظاهر به خرید قفل اقدام کند، به همین جهت پروسه اعتمادسازی و شناخته شدن برند زمان بر و طولانی خواهد بود، پس زمان بازگشت سرمایه نیز در این حوزه طولانی است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hvZjP3y8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه