جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

طبق تخمین تحلیلگران بازار، حذف و تعویض تجهیزات و زیرساخت های مخابراتی مربوط به تکنولوژی 5G هوآوی در بریتانیا، لطمه بزرگی به وضعیت آنتن دهی کشور وارد خواهد کرد و حدود ۲ میلیارد پوند ضرر روی دست صنعت می گذارد.

به گزارش دیجیاتو، اپراتورهای مخابراتی بریتانیا در حال حاضر مشغول مذاکره با شرکت های رقیب هوآوی مانند اریکسون و نوکیا هستند و این موضوع هزینه های زیادی دربر خواهد داشت. «جیمز بارفورد» مدیر بخش ارتباطات گروه تحلیلی اندرز در این رابطه می گوید: «اتفاق پیش آمده برای اپراتورها به شدت آزاردهنده است.»

حذف هوآوی G5 ضرر پوند بریتانیا

مهمترین نکته این ماجرا جایی است که تمام شبکه های بریتانیا سیستم های 5G خود را روی همان زیرساخت های 4G سابق سوار کرده اند. به همین ترتیب حذف تجهیزات 5G هوآوی یعنی اجبار به حذف ابزار نسل های قبل، که این اتفاق هزینه های گزاف و اضافی را موجب خواهد شد. «متیو هاوت» کارشناس مخابراتی در این رابطه می گوید: «چنین اتفاقی ممکن است به اختلال طولانی‎مدت در شبکه 4G کشور منجر شود و بنابراین مردم هم متضرر خواهند شد.»

از طرفی جایگزینی تجهیزات، سرعت توسعه شبکه های 5G در منطقه را هم کاهش خواهد داد و بریتانیا فرصت رهبری این تکنولوژی در اروپا را از دست می دهد. بارفورد در این زمینه اضافه می کند: «شروع به تعویض تجهیزات مشکل بزرگی برای تمام اپراتورها به شمار می آید. این موضوع کاهش پوشش مناسب 5G و تاخیر در راه‎ اندازی سرویس ها را سبب خواهد شد.»

به گفته گاردین دولت جانسون پس از دریافت گزارشی از GCHQ مبنی بر افزایش ریسک استفاده از تجهیزات هوآوی پس از تحریم آمریکا به دنبال حذف این شرکت از زیرساخت 5G طی شش ماه آینده است.

این در حالی است که برای 20سال گذشته بریتانیا از تجهیزات مخابراتی هوآوی برای نسل های 3G و 4G استفاده کرده و یک سوم از زیرساخت 5G فعلی آنها هم مبتنی بر فناوری های کمپانی چینی است. در این بین شرکت های «ودافون» و «BT» از دولت خواسته اند برای حذف تجهیزات هوآوی تا سال ۲۰۳۰ فرصت داشته باشند، اما هنوز پاسخ یا مجوزی در این رابطه از سوی مقامات دریافت نکرده اند.

در مجموع تمام مصائب تعویض فوری تجهیزات، به خصوص با در نظر داشتن زیرساخت های پیشین، مجموعه ای عظیم از دردسرها و البته هزینه ها را روی دست اپراتورهای مخابراتی خواهد گذاشت. تا جایی که طبق تخمین کارشناسان، صنعت ارتباطات بریتانیا حدود ۲ میلیارد پوند، معادل با ۲.۵ میلیارد دلار آمریکا ضرر خواهد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yBGCovt6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه