پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

حرکات موزون مدل‌ ها برای تبلیغ برنج

9 سال پیش ( 1393/7/14 )
پدیدآورنده : حسین محمدیان  

برخی کارشناسان بر این باورند که آگهی‌های موزیکال همیشه مورد علاقه مردم کشور ما هستند. در دهه 70 این سبک آگهی رونق خوبی در تبلیغات کشور پیدا کرده بود. بعد از دهه 70 که نسل تازه‌ای وارد تبلیغات کشور شد، روند ساخت آگهی‌ها نیز تغییر کرد. حال بعد از طی دو دهه دوباره شاهد آگهی‌های موزیکال در تلویزیون هستیم؛ آگهی‌هایی که البته تفاوتی اساسی با آگهی‌های دهه 70 دارد. 

 

آگهی‌های تبلیغاتی امروزی را نه از لحاظ محتوای شعری و نه از لحاظ بصری نمی‌توان با آگهی‌های دو دهه قبل مقایسه کرد. اشعاری که در این آگهی‌ها استفاده می‌شود، معمولا بی‌معنی و وابسته به موسیقی است و معمولا فقط بچه‌های کوچک به آنها علاقه‌مند می‌شوند و بزرگ‌تر‌ها را مجبور به تماشای آگهی‌ها می‌کنند. حال اگر آگهی‌های موزیکال با حرکت موزون و ناموزون نیز همراه باشد جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. 

به تازگی نام برنج احمد وارد عرصه تبلیغات کشور شده است؛ تبلیغاتی که بیشتر از شبکه iFILM شاهد پخش آن هستیم. در این آگهی بیننده بیشتر از اینکه متوجه نام خود محصول شود، جذب موزیک و شعر با قافیه آن خواهد شد. در این آگهی بازیگران نیز به خوبی شعر و ترانه و موزیک را همراهی می‌کنند. با توجه به فرهنگ کشور اجرای رژه مدل‌ها معمولا وجهه قانونی ندارد و هیچ‌گاه شاهد این نبوده‌ایم که راه رفتن مدل‌ها روی صفحه تلویزیون پخش شود ولی در این آگهی یک مدل روی صحنه باهمان فرم مدل‌های آن‌ورآبی قدم می‌زند و برنج احمد را تبلیغ می‌کند. این مدل‌ها بازیگران مرد جوانی هستند که مانند آشپزها لباس پوشیده‌اند و با میز چرخ‌دار مخصوص رستوران‌ها برنج احمد را از میان تماشاگران رد می‌کنند. 

تماشاگران مانند تماشاگران واقعی نمایش‌های مد روی صحنه هستند و با گوشی‌های همراه خود از بازیگران این آگهی عکس می‌گیرند. چرخش بازیگران در انتهای سن دیدنی است؛ چرخشی هنرمندانه با میزهای چرخ‌دار. همراهی موزیک و شعر با این چرخش صحنه‌هایی از آگهی را به خوبی تکمیل کرده است. 

بازیگر وقتی وارد صحنه می‌شود می‌گوید: با طعم دلپسندش، با اون قدِ بلندش، تو هر خونه و مجلس، مشهوره برندش. تا اینجای شعر حرفی از برندش نیامده است تا اینکه بازیگران دست برسینه به میدان می‌آیند و می‌گویند، برنج احمد، برنج احمد و دوباره گام موزیک و شعر بالا می‌رود و بازیگران می‌گویند: به ما نیرو می‌بخشه، مثل خورشید می‌درخشه، میشه محبوب دل‌ها، سر هرسفره که باشه. آخر آگهی با شعار «جایزه ما کیفیت ماست» به پایان می‌رسد. این خود یک امتیاز است برای این به اصطلاح «برند»؛ چون حداقل با جایزه مشتری را به سمت خرید جلب نکرده است. 

شعار آگهی روی قد بلند محصول تاکید زیادی دارد. این در حالی است که همگی می‌دانیم برنج ایرانی هیچ‌گاه مانند برنج‌های خارجی قد نمی‌کشد. به نظر می‌رسد برنج احمد ایرانی نیست؛ چون مانند تمام برنج‌های ایرانی در آگهی روی بو و طعم تاکیدی آنچنانی نمی‌شود و فقط روی قد آن‌که نشانه زیبایی برای برنج است، تمرکز شده است، اما ذائقه ایرانی برنج کشور خود را بیشتر می‌پسندد.

البته این اشتباهات کوچک مسئله تازه‌ای نیست و هر روز شاهد پخش آگهی‌هایی هستیم که فقط ساخته می‌شوند و به بازخوردها و اثربخشی آنها توجه نمی‌شود که البته این موضوع باعث دلسردی بینندگان از دیدن آگهی می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wIS9T5hC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
شاکی!! :
9 سال پیش
اتفاقا! اتفاقا! اتفاقا! یکی از مزخرفترین تبلیغاتیه که تا حالا دیدم. خیلی مسخره س خصوصا موقعیه که با چرخ دستی رژه می رن! آقا جان دوران این نوع تبلیغات خیلی وقته گذشته تازه اون قدیمیها به این مسخرگی نبودند
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه