پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سیستم های لوله کشی آب در ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی امروز یکی از مهم ترین بخش های صنعت ساخت و ساز به شمار می رود که صنایعی مربوط به خود را به وجود آورده اند. در این میان، صنعت شیرآلات یکی از صنایع مهم و پرکاربرد دنیای امروز به شمار می رود که به صورت چشم گیری وارد عرصه بازار جهانی شده است، به طوری که بخش تولیدی برجسته ای را در دنیای امروز رقم زده است.رشد شهرنشینی، تغییر سبک زندگی، افزایش درآمدها و از همه مهم تر، بالا رفتن روند ساخت و ساز، از جمله عوامل مهمی هستند که تقاضا برای صنعت مذکور را افزایش داده اند.

در گزارش حاضر، به ارائه چشم انداز این صنعت می پردازیم و روند رشدش را تا سال 2020 بررسی می کنیم و در ادامه مهم ترین بخش های این صنعت را معرفی کرده و در انتها نیز بازارهای بزرگ این صنعت را به لحاظ جغرافیایی برخواهیم شمرد. همچنین با معرفی برخی از گردانندگان برجسته جهانی صنعت شیرآلات، فضای رقابتی موجود در این بازار را نشان می دهیم.

رشد 9درصدی بازار شیرآلات تا سال 2020

با توجه به افزایش تقاضای مصرف کنندگان نسبت به شیرآلات ساختمانی انتظار می رود که تا سال 2020 روند رشد این صنعت با نرخ رشد 9درصد، رو به جلو حرکت کند. افزایش ساخت وساز و ارائه محصولات جدیدتر و در عین حال کاربردی تر از عوامل مهم رشد این بازار در سال های آتی به شمار می روند. ضمن اینکه رشد صنعت مسکن، خصوصا در کشورهای در حال توسعه نیز یکی از عوامل کلیدی افزایش تقاضا برای صنعت شیرآلات محسوب می شود.

رشد شهرنشینی و به دنبال آن افزایش روند ساخت و ساز مسکن و آسمان خراش ها و آپارتمان ها، خصوصا در اقتصادهای نوظهوری مانند چین و هند نیز تاثیر مثبتی بر روند رشد بازار صنعت شیرآلات ساختمانی در سال های اخیر داشته و طبق پیش بینی محققان، این روند در چند سال آینده نیز به همین منوال ادامه خواهد داشت.

بزرگ ترین بخش این صنعت

صنعت شیرآلات که در حال حاضر کاربرد زیادی در سطح جهان پیدا کرده است، انواع متفاوتی را شامل می شود که از میان آنها شیر آب پایه ای، شیر میکسر یک دسته ای و شیر میکسر دو دسته ای، به عنوان مهم ترین بخش های این صنعت محسوب می شوند، با توجه به تحقیقاتی که از سوی محققان اقتصادی صورت گرفته، شیر آب میکسر یک دسته ای، بزرگ ترین بخش این صنعت است و انتظار می رود که در دوره مورد پیش بینی نیز بیشترین تقاضا برای این نوع از شیر آب وجود داشته باشد.

سهولت استفاده و نصب آسان و ماندگاری بیشتر از جمله عواملی محسوب می شوند که بازار مصرف جهانی را به سوی این نوع شیرهای آب سوق داده اند. همچنین از آنجایی که روند ساخت و ساز شهری و به ویژه تاسیس هتل ها و اماکن عمومی نیز در سال های آتی رشد چشم گیری خواهد داشت، انتظار می رود تا سال 2020 سهم شیر آب میکسر یک دسته ای در بازار جهانی شیرآلات به 54درصد برسد.

سهم 44درصدی آسیا- اقیانوسیه در بازار شیرآلات

به لحاظ جغرافیایی می توان بازار جهانی شیرآلات را به سه بخش عمده آسیا-اقیانوسیه APAC، آمریکا و EMEA (شامل اروپا، شرق میانه و آفریقا) تقسیم کرد. در مناطق مذکور، منطقه آسیا-اقیانوسیه بیشترین سهم را در بازار جهانی این صنعت از آن خود کرده، به طوری که در سال 2015 حدود 44درصد از سهم این بازار مربوط به منطقه مذکور بوده است و طبق پیش بینی تحلیلگران اقتصادی انتظار می رود بازار شیرآلات در این منطقه تا سال 2020 با نرخ رشد سالانه 9درصد رو به جلو حرکت کند که نشان دهنده سهم غنی این منطقه در بازار جهانی این صنعت در سال های آینده است.

طبق نظر محققان، عواملی مانند افزایش جمعیت، بالا رفتن آگاهی  شهرنشینان نسبت به نام های تجاری و تغییر سبک زندگی، همچنین افزایش سرانه درآمد قابل تصرف خانوارهای شهری از جمله نکات کلیدی در رشد این صنعت در منطقه آسیا-اقیانوسیه به شمار می روند.

چشم انداز رقابتی بازار شیرآلات

با توجه به افزایش تقاضای جهانی نسبت به این صنعت که نتیجه رشد شهرنشینی و تغییر سبک زندگی مردم جهان است، فضایی رقابتی در صنعت مذکور به وجود آمده است که نتیجه آن وفور برندهای معروف جهانی و تنوع محصولات این صنعت است.

امروزه شرکت های معتبری مانند گروهه (Grohe)، کوهلر (Kohler)، مسکو (Masco)  و TOTO  از جمله گردانندگان اصلی بازار شیرآلات جهانی به شمار می روند که با افزایش محصولات متنوع و بالا بردن سطح خدمات به مشتریان، در فضای رقابتی این صنعت وارد شده  و بازاری پویا را رقم زده اند.

منبع : www.technavio.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mNUskV3y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه