جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

فیس بوک با سرمایه گذاری ۷/۵ میلیارد دلار در Jio، توانسته است ۹/۹درصد از سهام بزرگ ترین اپراتور موبایل هند را ازآن خود کند. ظاهرا فیس بوک و Jio برنامه های بزرگی در سر دارند.

به گزارش زومیت، فیس بوک روز گذشته در بیانیه ای، از سرمایه گذاری عظیم روی بازار هند خبر داد. این شرکت اعلام کرد بیش از ۷/۵ میلیارد دلار در Jio Platforms سرمایه گذاری کرده است. Jio Platforms زیرمجموعه فناوری محور شرکت کنگلومری و چندملیتی بزرگی با نام Reliance Industries است. اطلاعات رسمی نشان می دهند Jio Platforms در حوزه های مختلفی نظیر ارائه سرویس پهن باند و سرویس های موبایلی و فراهم سازی بسترهای تجاری برای شرکت های دیگر فعالیت می کند.

سرمایه گذاری فیس بوک در بزرگ ترین اپراتور موبایل هند

سرمایه گذاری ۷/۵ میلیارد دلاری در Jio Platforms، در حدود ۱۰درصد از سهام این شرکت را ازآن فیس بوک می کند. این یعنی از این به بعد، فیس بوک بزرگ ترین سهامدار Jio Platforms در بین سهامدارانی است که کمتر از ۵۰درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند و از آنها اصطلاحا با نام سهامداران Minority یاد می شود.
مهم ترین فعالیت فیس بوک در هند به پیام رسان واتس‏اپ مربوط می شود. آمار نشان می دهد واتس‏اپ میلیون ها کاربر در هند دارد و بخش درخورتوجهی از کل کاربران این پیام رسان را کاربران ساکن در هند تشکیل می دهند و برخی مؤسسه های پژوهشی مدعی شده اند شمار کاربران واتس‏اپ در هند به ۴۰۰ میلیون نفر می رسد. در هیچ نقطه دیگری از دنیا، کشوری پیدا نمی شود که شمار کاربران واتس‎اپ آن به ۴۰۰ میلیون نفر برسد.

دیوید فیشر، مدیر ارشد بخش درآمد در فیس بوک، به همراه آجیت موهان، قائم مقام شعبه هند فیس بوک، در بیانیه‎ای جدید، می گویند یکی از اهداف فیس بوک از سرمایه گذاری عظیم ۵/۷ میلیارد دلاری این است که بتواند با فرصت هایی که کسب و کارهای کوچک ارائه می دهند، ارتباط مؤثرتری برقرار کند. در این بیانیه آمده است:

واتس‎اپ امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ساکنان هند تبدیل شده و میزان نفوذ واتس‎اپ در زندگی ساکنین هند به حدی است که استفاده از نام آن در بین لهجه ها و گویش های مختلف هندی، به امری معمولی تبدیل شده است.

در ادامه بیانیه مطبوعاتی فیس بوک می خوانیم:

یکی از اهداف اصلی ما از همکاری با Jio این است که راه های بیشتری پیش روی مردم و کسب و کارهای موجود در اقتصاد دیجیتال روبه رشد هند بگذاریم تا با اتکا بر آنها، عملکردی کارآمدتر از خود برجای بگذارند. برای مثال، با گردهم آوردن یکی از کسب و کارهای کوچک Jio با نام JioMart و قدرت چشمگیر واتس‎اپ، می توانیم به مردم امکان دهیم با کسب و کارها و فروشگاه ها ارتباط برقرار کنند. بدین ترتیب، مردم خواهند توانست از طریق گوشی موبایل و اپلیکیشن واتس‎اپ، به راحتی و به طور یکپارچه محصولات بخرند.

هفته گذشته ، خبرگزاری اکونومیک تایمز هند در گزارشی مدعی شد فیس بوک و Reliance در پی همکاری نزدیک و استفاده از سرویس های واتس‎اپ و Jio هستند تا بتوانند از طریق آنها، نوعی سرویس شبیه به وی چت برای هند خلق کنند؛ سرویسی که این خبرگزاری از آن با عنوان «اَبَراپلیکیشن» (Super-App) یاد می کند.

اپلیکیشن وی چت شرکت تنسنت نفوذ بسیار زیادی در بین کاربران ساکن چین دارد و برخی رسانه ها گفته اند شمار کاربران چینی وی چت به بیش از یک میلیارد نفر می رسد. در ضمن، بسیاری از کسب و کارهای کوچک فعال در بازار چین از وی چت به عنوان درگاه پرداخت و بستری برای ارتباط اعضا با یکدیگر استفاده می کنند.

میزان استفاده از اپلیکیشن واتس‎اپ در هند با میزان استفاده از سرویس های Jio تقریبا برابری می کند. ظاهرا Jio قبل از رقبایش در بازار توانست سرویس اینترنت 4G را با تخفیف بسیار عالی ارائه دهد و بخش مهمی از بازار را از آنِ خود کند. فیس بوک در اطلاعیه خود می نویسد امروزه در هند، بیش از ۳۸۸ میلیون نفر از طریق سرویس های Jio به اینترنت متصل می شوند. فیس بوک پیش تر اقداماتی در زمینه ارائه دسترسی مردم به اینترنت در هند انجام داده است.

از پروژه ویژه فیس بوک برای ارائه اینترنت در هند با نام Free Basics یاد می شد. Free Basics بخشی از پروژه بزرگ Internet.org است که قصد دارد تمامی افراد کره زمین را با آن آشنا کند که تاکنون به اینترنت متصل نشده اند. فیس بوک برای ارائه این سرویس در هند با یکی از اپراتورهای مخابراتی این کشور همکاری می کرد تا از این طریق امکان استفاده از اینترنت با قیمت بسیار ارزان را در اختیار تمام کاربران قرار دهد، بااین حال از همان ابتدای آغاز کار، از پروژه Free Basics فیس بوک انتقادات بسیاری شد، تا اینکه دولت هند استفاده از Free Basics را ممنوع اعلام کرد و این پروژه به پایان راه رسید.

دیوید فیشر و آجیت موهان در بخشی دیگر از بیانیه مطبوعاتی فیس بوک می نویسند:

از اینکه توانسته ایم سرمایه گذاری مان را روی اقتصاد دیجیتالی پرجنب و جوش هند بیشتر کنیم، هیجان زده هستیم. تلاش های ما در همکاری با شرکت Jio روی بازکردن درهای جدید به روی مردم و کسب و کارها و تحریک رشد اقتصاد هند و درنهایت، موفقیت ساکنان این کشور متمرکز خواهد بود. برای همکاری با Jio و همکاری های آینده مان با اقتصاد هند به منظور عملی کردن چشم انداز یادشده بسیار مشتاق هستیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BayOZk2o
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه