شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
ایده‌های بزرگ برای برندآفرینی (55)

مهارت در استفاده از فرصت‌ها

8 سال پیش ( 1394/10/2 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

فرصت‌های مناسب ممکن است برای همه ما به وجود بیاید، اما آنچه مهم است توانایی و مهارت لازم در استفاده و بهره‌برداری از فرصت‌های به‌دست آمده است.

ایده

استفاده از فرصت‌ها عمده‌ترین فعالیت افراد خلاق به شمار می‌رود. این دسته از افراد با قبول ریسک‌های موجود، سعی می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن از مزایای نخستین بودن بهره‌مند شوند، همچنین افراد خلاق مسئولیت معرفی ایده‌های جدید را نیز برعهده می‌گیرند. این شیوه به همان اندازه که می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد، به همان میزان می‌تواند به شکست بینجامد.

مهارت در استفاده از فرصت‌ها، ارتباط مستقیمی با وضعیت برند شما دارد چنانچه شما بتوانید از فرصت‌های‌تان به خوبی استفاده کنید، خواهید دید که برندتان به سوی موفقیت حرکت کرده و مردم از آن استقبال خواهند کرد. فراموش نکنید که پیشرفت و توسعه برند تنها به استفاده از فرصت‌ها محدود نشده و توجه به مبحث برندینگ نیز در این میان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

گاهی اوقات افراد خلاق زمان بسیار زیادی را برای نوآوری در زمینه‌های مختلف صرف می‌کنند، در این صورت افراد دیگر می‌توانند از خلاقیت‌های موجود در جهت موفقیت برند خود استفاده کنند. این قبیل افراد نیازی به مطالعه بازار ندارند، چرا که این کار پیش از این توسط دیگران صورت پذیرفته است. آنچه در اینجا از اهمیت برخوردار است زمان‌بندی و حقوق مالکیت معنوی است. در صنعت مد هر اتفاقی ممکن است بیفتد، یکی از این اتفاق‌ها کپی کردن طرح‌های دیگران است.

بازار مد به سرعت درحال حرکت بوده و مجموعه‌های مد دوبار در سال و در شهرهای میلان، پاریس، لندن و نیویورک به بازار عرضه می‌شوند. قوانین حقوق مالکیت معنوی در کشورهای محل برگزاری فستیوال مد به‌صورت سختگیرانه‌ای اعمال شده و از آثار و نوآوری‌ها محافظت به عمل می‌آورد. با این وجود شرکت‌های فعال در حوزه مد سعی می‌کنند هزینه‌های سنگین جهت حفاظت قانونی را برای ایده‌ها و نوآوری‌های جدیدشان اختصاص دهند تا ایده‌ها و طرح‌های قدیمی.

فارغ از اینکه این رویه سودمند باشد یا نه، همچنان وجود دارد. مردم می‌توانند کپی‌های ارزان‌تر طراحان برندهای معروف را در بازار خریداری کنند. فیلیپ‌گرین مالک فروشگاهTop Shop در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت که با خرید لباس‌های یک طراح فرانسوی در پاریس، آنها را وارد بریتانیا کرده و با کپی‌برداری از طرح اولیه آن توانسته محصولاتی ارزان‌تر را به بازار عرضه کند و از طریق تولید و فروش آنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود موجبات افزایش درآمد خود را فراهم آورده است.

سایر خرده‌فروشان نیز از چنین روشی پیروی کرده و معتقدند که آنها به دنبال انصاف و عدالت بوده و از طریق کپی‌برداری از طرح‌های اصلی، به‌عنوان رابین‌هود صنعت مد فعالیت کرده و از این طریق امکان خرید کپی‌های ارزان‌تر را برای مشتریانی که توانایی خرید محصول اصلی را ندارند، فراهم می‌کنند. با این وجود به نظر می‌رسد که دلایل مذکور بهانه‌ای است برای کسب سود بیشتر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از طریق عدم استخدام طراحان مجرب و ماهر و همچنین عدم پذیرش ریسک نوآوری و خلاقیت.

با این حال راه‌هایی برای حضور در بازارهای رو به گسترش جهت بهره‌برداری و کسب سود به‌صورت قانونی نیز وجود دارد. طراحان و افراد خلاق لزوما به دنبال پاسخگویی به نیاز بازار نیستند، هویت برندی که این افراد برای آن کار می‌کنند آنها را در موقعیت بسیار حساسی قرار می‌دهد. بنابراین افراد خلاق و نوآور زمانی رو به جلو حرکت می‌کنند که مخاطبان‌شان امکان مطابقت با ایده‌های جدید را داشته باشند.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

* به نوآوری‌ها و خلاقیت سایر برندهایی که در حوزه صنعتی و تجاری شما فعالیت می‌کنند، نظارت داشته باشید.

* چنانچه می‌توانید به واسطه معرفی محصول یا خدماتی به‌صورت قانونی، رضایت مشتریان‌تان را جلب کنید بهتر است کالا و خدمات مذکور را با هویت برندتان پیوند بزنید.

* ممکن است شما بتوانید یک ایده را دریافت کرده و آن را توسعه دهید، بنابراین، ایده‌های موجود را بررسی کرده و آن را به یک طرح موفق بدل کنید. ممکن است حتی بتوانید توسعه و بهبود ایده‌های موجود را از طریق قانونی به ثبت برسانید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DjIBJYNC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه