پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازگشایی مدارس فرصت تازه ای برای تبلیغات به برندها داده است؛ برندهایی که در این فصل محصولات مرتبطی را برای محصلان و دانش آموزان تولید می کنند، شروع به اجرای کمپین و اکران طرح آگهی های مختلفی کرده اند. برندها بیشتر تبلیغات این فصل را با هدف افزایش فروش اجرایی می کنند.

یکی از برندهایی که این روزها کمپین تبلیغاتی را درحال اجرا دارد، فروشگاه کفش بلا است. برند بلا در این کمپین کودکان را مخاطب اصلی خود قرار داده و طرح آگهی ای را برای این گروه مخاطب طراحی کرده است. در این طرح آگهی از المان کفش دوزک به منظور رساندن پیام تبلیغاتی برند بهره برداری شده است.

این کمپین درون فروشگاهی اکران شده و گروه اجراکننده از تمامی رسانه هایی که در درون فروشگاه های بلا در دسترس داشته اند، بهره برداری کرده اند؛ رسانه هایی مانند ویترین و فضای داخلی فروشگاه.

به منظور بررسی عملکرد تبلیغاتی و طرح آگهی تبلیغاتی برند بلا گفت وگویی را با کیانوش هاتفی، مدیرایده پردازی و مشاور تبلیغاتی داشته ایم. همچنین برای دریافت اطلاعات دقیق درباره کمپین تبلیغاتی برند بلا به سراغ امیرعباس کمالی، مدیر آژانس تبلیغاتی بلندگو و مجری طرح آگهی فروشگاه بلا رفته ایم که در ادامه می خوانید.

پرواز کودک با بال کفش دوزک

کیانوش هاتفی، مدیر ایده پردازی و مشاور تبلیغاتی در مورد طرح آگهی تبلیغاتی برند بلا می گوید: طرح آگهی برند بلا را می توان از دو زاویه ویژوال و ایده پردازی مورد بررسی قرار داد. آگهی مورد نظر از لحاظ ویژوال و اجرا قابل قبول است و تکنیک عکاسی و گرافیکی به کار رفته در آن جالب توجه و درست است. در این طرح آگهی کودکی در حال پرواز با بال کفش دوزک نشان داده شده كه اگر جلوه های ویژه بصری حركت و پرواز در گرافیك كار بیشتر و به طور ملموسی در كاراكتر كودك دیده می شد، جذابیت بیشتری پیدا و مخاطب ارتباط بهتری با آن برقرار می کرد.

درباره ایده پردازی این طرح آگهی باید بگویم که هماهنگی المان کفش دوزک با حوزه کاری برند کفش بلا باعث ارتباط بهتر گروه مخاطبان یعنی کودکان با طرح آگهی خواهد شد. معمولا این کفش دوزک در اکثر طرح ها با روحیه مهربان و دوست داشتنی نمایش داده می شود و این نیز در جلب توجه کودکان بی تاثیر نخواهد بود. کفش دوزک از لحاظ بصری نیز خوب است و شادابی خاصی به طرح آگهی داده است.

هاتفی می گوید: درست است که خریداران اصلی کفش بلا والدین و پدر و مادرها هستند، اما به هرحال کودکان در این خرید بی تاثیر نیستند و ایجاد جذابیت بصری در پوسترها و تحریک احساسات آنها از طریق المان هایی مانند کفش دوزک می تواند باعث افزایش فروش این فروشگاه شود. البته والدین نیز با المان کفش دوزک به خوبی آشنا هستند و در بسیاری از کارتون های دوران کودکی شان از این کفش دوزک استفاده شده است و شاید بتوان گفت که این المان حس نوستالوژیک را در والدین زنده می کند.

هاتفی درباره گروه مخاطبان فروشگاه کفش بلا می گوید: این طرح تبلیغاتی به مناسبت بازگشایی مدارس است و گروه با توجه به تصویر کودکی که در طرح آگهی استفاده کرده اند، مشخص است که کودکان 10 تا 12 را مخاطب قرار داده اند. پس با توجه به این رویکرد گروه مخاطبان نیز در این طرح آگهی به درستی انتخاب شده اند.

ویترین فروشگاه تبدیل به رسانه محیطی شده است

هاتفی درباره رسانه ای که برای اکران طرح آگهی برند بلا استفاده شده و تبلیغات درون فروشگاهی این برند می گوید: برند بلا برای اکران طرح آگهی خود از رسانه هایی که در اختیارش بوده، استفاده کرده است. این شیوه عمومی است که بسیاری از برندهای دنیا از آن استفاده می کنند. در این شیوه ویترین فروشگاه تبدیل به رسانه محیطی شده و مخاطب با گذر از کنار آن پیام تبلیغاتی برند را دریافت می کند.

شیوه مورد نظر از لحاظ هزینه برای برند نیز به صرفه است. البته برند بلا قبلا نیز از این شیوه تبلیغاتی بهره برداری و حتما از آن نتیجه خوبی دریافت کرده که مجددا به سراغ آن رفته است. در نتیجه شیوه اجرایی توسط برند بلا شیوه خلاقی نیست و می توان گفت که روش استفاده شده یک روش معمولی و عمومی است.

تبلیغات درون فروشگاهی بخش مهمی از تبلیغات نقطه فروش است

هاتفی درباره تبلیغات درون فروشگاهی می گوید: در این شیوه تبلیغاتی برند باید تمام خلاقیت خود را به کار گیرد تا بتواند در همان لحظه خرید پیام خود را به مخاطبان منتقل و آنها را جذب محصولات کند. برندها در این شیوه به دنبال راهکاری برای ارتباط بهتر با مخاطبان شان می گردند. چنین تبلیغاتی را می توان به مانند یک جشن بزرگ دانست که برند در درون فروشگاه برای مشتریانش برگزار می کند.

برای مثال برند بلا باید فضای درون فروشگاه را به شکلی تزیین کند که انگار کودکان یا گروه مخاطبان در جشن تولدی شرکت کرده اند. با این کار کودکان مشتاقانه در درون فروشگاه باقی مانده و ناخودآگاه به سمت محصولات جذب خواهند شد. به هرحال مخاطبان هر چقدر با ایده این شیوه تبلیغاتی درگیرتر شوند، فروش برند افزایش خواهد یافت.

در تمام دنیا برندها برای جذب نظر مخاطب به دنبال راهکارهای تازه می گردند. در ایران نیز برندها به تازگی در حال یافتن راه هایی تازه هستند. چون به هرحال رسانه های سنتی از تاثیرگذاری شان کم شده و باید به دنبال رسانه های جدید بود. هرچند خلق رسانه جدید دردسرهای خودش را دارد و فعالان تبلیغاتی به دلایل مختلف به مانند محدودیت های موجود تلاش کمی در راستای به کارگیری رسانه های نو برای اجرای تبلیغات شان می کنند. در نتیجه تبلیغات درون فروشگاهی را می توان بخش مهمی از تبلیغات نقطه فروش در نظر گرفت.

کمپینی در جهت افزایش فروش برند

امیرعباس کمالی، مدیر آژانس تبلیغاتی بلندگو مجری طرح آگهی فروشگاه بلا درباره آن می گوید: مسئولان فروشگاه کفش بلا برای فروش فصلی و تخفیفی خود خواستار اجرای کمپینی تبلیغاتی بودند. در این کمپین قرار است درباره آغاز فروش فصلی فروشگاه های بلا که به مناسبت بازگشایی مدارس اجرایی شده، به مخاطبان اطلاع رسانی شود.

به دلیل همزمانی برگزاری این کمپین با زمان بازگشایی مدارس سعی کردیم که محور اصلی مخاطبان را روی کودکان قرار دهیم. این کمپین با استفاده از شیوه تبلیغات در نقطه فروش برنامه ریزی و اکران شده است و برای اجرای آن از تمامی وسایلی که در نقطه فروش فروشگاه بلا در دسترس داشتیم، بهره برداری کرده ایم. به نوعی از ویترین فروشگاه و از فضای داخلی آن به عنوان رسانه های تبلیغاتی استفاده کردیم. فروشگاه بلا برای این فروش 700 نوع محصول مختلف در نظر گرفته است. پس با این کار علاوه بر جلب توجه کودکان می توانستیم هنگام خرید به والدین نیز اطلاعات لازم را ارائه کنیم.

با این کار می توانستیم فروش را نیز افزایش دهیم. در نتیجه این کمپین هم با هدف اطلاع رسانی و هم با هدف افزایش فروش لانچ شده است.

کمالی درباره اینکه چرا از المان کفش دوزک در طرح تبلیغاتی فروشگاه کفش بلا استفاده شده، می گوید: این المان به دلایل مختلفی استفاده شده است. نام کفش دوزک یادآور حرفه ای بود که کفش بلا در حال اجرای آن است، همچنین کفش دوزک  دوست داشتنی است و معمولا در داستان ها و کارتون های کودکانه مشغول دوخت ودوز کفش است.

علاوه براین، این المان از رنگ   آمیزی خوبی نیز برخوردار است و در طرح آگهی که برای کودکان طراحی شده به خوبی دیده می شود، بنابراین با توجه به کاری که فروشگاه بلا می خواست انجام دهد، المان کفش دوزک شاید بهترین انتخاب بود.

طرح،  تلفیقی از نقاشی دیجیتال با تکنیک عکاسی است

کمالی درباره اجرای طرح آگهی فروشگاه بلا می گوید: این طرح تلفیقی از نقاشی دیجیتال با تکنیک عکاسی است. سعی مان براین بود از تکنیکی استفاده کنیم که برای کودکان یا مخاطبان امروزی فروشگاه بلا آشنا باشد و در این طرح از چهره  یک کودک ایرانی بهره برداری کردیم، چهره ای که باز برای مخاطبان ایرانی شناخته شده باشد. همچنین در این طرح برای ایجاد نشاط بیشتر از رنگ های شاد و کودکانه استفاده کردیم. رنگ قرمز و آبی شاید بهترین انتخاب برای این طرح بود که رنگ قرمز را المان کفش دوزک در اختیار گروه قرار می داد.

رنگ آبی نیز تداعی کننده آسمان و فضای پرواز کفش  دوزک است. کمالی درباره رسانه به کارگرفته شده در این کمپین می گوید: شرکت بلا در سطح شهر نزدیک به 40 فروشگاه دارد، این فروشگاه ها خودشان می توانند نقش رسانه تبلیغاتی را بازی کنند. بنابرهمین موضوع سعی کردیم در جهت صرفه جویی هزینه از فضای داخلی فروشگاه به عنوان رسانه تبلیغاتی بهره برداری کنیم.

ویترین ها نقش رسانه های محیطی را در این کمپین بازی کرده اند. مخاطبان خواه ناخواه وقتی از خیابان های اصلی و مقابل فروشگاه های بلا عبور می کنند، در معرض پیام تبلیغاتی این برند قرار می گیرند. در داخل فروشگاه های بلا نیز از دنگلر (وسیله  اطلاع  رسانى در فروشگاه ها كه از سقف آویزان می شود) و پوسترهای مختلف با طرح کفش دوزک بهره برداری کرده ایم. طبق آمارهای ارائه شده، تبلیغات صورت گرفته رروی فروش برند تاثیرگذار بوده و فروش را افزایش داده است.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JdMohiTr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه