چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در ایام پایانی سال آنقدر حجم کارهای خانه زیاد می‌شود که برخی خانوارها ترجیح می‌دهند کارهایی مانند نظافت منزل و شست‌وشوی لباس‌ها را به افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، بسپارند. در این ایام لباس‌هایی که باید شسته شوند بسیارند، به همین دلیل در ماه پایانی سال خشکشویی‌ها فرصت سرخاراندن هم ندارند. شما به‌عنوان مدیر یک مجموعه خدماتـــی خشکشـــویی می‌توانید بهترین استفاده را از این فرصت به دست آمده انجام دهید. گزارش «فرصت امروز» در مورد این است که شما چگونه می‌توانید با استفاده از ‌فرصت امروز‌ خود سودآوری فردای‌تان را تضمین کنید.

مدیریت زمان را جدی بگیرید

در اسفند‌ماه ساعت‌کاری شما اضــــافه می‌شود و کوچـــک‌ترین بی‌برنامگی باعث می‌شود کارهای شما با تاخیر به مشتری تحویل داده شود، همین امر دلیل مهمی است برای تکدر خاطر خدمات گیرندگان. شما باید برای روزهای پرمشتری برنامه‌ریزی خاصی داشته باشید و طبق آن پیش بروید. لباس‌هایی که از مشتری‌ها تحویل می‌گیرید نباید بیش از 48 ساعت در مغازه شما باقی بماند؛ مگر اینکه مشتری برای دریافت آن عجله‌ای نداشته باشد. پس باید بدانید که بدون برنامه‌ریزی کار شما لنگ خواهد شد و به نام کاسب بدقول معروف می‌شوید که این اصلا برای آینده کاری شما خوب نخواهد بود.

در این فصل بره‌کشان‌ حتما کار مشتری را راه‌بیندازید. به این دلیل که مشتریان در لحظه تصمیم می‌گیرند در آینده شما را برای خدمات انتخاب کنند یا خیر. در ایام پایانی سال، کار شما همان‌طور که سود خوبی خواهد داشت، به همان اندازه پرخطر و پردردسر است، به این دلیل که مشغله‌کاری شما زیاد می‌شود و شاید نتوانید آنطور که باید و شاید مشتری را دریابید. به همین علت سعی کنید از نزدیکان خود برای قبول سفارش‌ها کمک بگیرید. به‌طور معمول برخی افراد در این زمان از همسر یا برادر و خواهر خود که مشغول به کاری نیستند کمک می‌گیرند تا بتوانند مشتری‌های بیشتری را راه‌بیندازند.

دقت کافی در لحظه تحویل کار

حتما در زمانی که کار مشتری را می‌خواهید تحویل دهید دقت کافی داشته باشید، به این دلیل که ممکن است به دلیل شلوغی، کار را اشتباه تحویل مشتری دهید و او هم در آن زمان متوجه نشود. بعد زمانی که مشتری برای دریافت لباس خود مراجعه کند شما مجبور به پرداخت خسارت خواهید بود، اما بحث اینجاست که هر لباسی که برای او خریداری کنید و حتی اگر کل پول آن را بپردازید، رضایت او را جلب نخواهید کرد. در اینجا شما یک مشتری خود را به‌صورت دائم از دست داده‌اید و دیگر نمی‌توانید اعتماد او را به‌دست آورید.

در نتیجه باید دقت کافی را در این زمینه داشته باشید که مشکلاتی از این قبیل برایتان پیش نیاید. به همین دلیل همه چیز را در زمان تحویل البسه در نظر بگیرید و مشخصات کامل لباس را در قبض خود و قبضی که به مشتری تحویل می‌دهید، یادداشت کنید. به مشتری‌هایی که تاکنون مشتری دائم شما نبوده‌اند، حتما فقط در قبال ارائه قبض لباس تحویل دهید. حتی اگر مشتری اصرار کرد با لحنی آرام و خوش وی را قانع کنید که درصد خطا در این مرحله زیاد است. مطمئنا مشتری شما نیز این موضوع را درک خواهد کرد و اطمینان وی برای سپردن لباس‌هایش به شما بیشتر خواهد شد.

مواد مورد‌نیاز را به میزان کافی در اختیار داشته باشید

با توجه به افزایش حجم سفارش‌ها در ماه پایانی سال باید مواد اولیه شست‌وشو را در مغازه موجود داشته باشید تا مشکلی در زمان تحویل کارهایتان پیش نیاید. نباید به دلیل کم بودن وقت و زیاد بودن میزان سفارش‌ها کارها را آن‌طور که میل مشتری است، تحویل ندهید. در این زمان شما نیازی به تبلیغات ندارید و مهم‌ترین تبلیغ شما کارتان خواهد بود. چون در زمان مذکور افرادی مشتری شما خواهند شد که ممکن است برای بار اول دریافت خدمات از شما را تجربه کنند.

بسته‌بندی یکی از ابزارها برای جلب توجه است. شما نیز آن را فراموش نکنید. همه خشکشویی‌ها برای تحویل لباس از کاور‌های مشمع و آویزهای پلاستیکی استفاده می‌کنند، اما شما می‌توانید این سنت را بشکنید و بسته‌بندی خود را با کاورهای پارچه‌ای نازک که نام خشکشویی شما بر آن درج شده باشد تزیین کنید. مطمئن باشید این کارتان در این زمان مشخص تاثیر بسزایی روی جذب مشتری خواهد داشت.

و اما هزینه...

از همه این ماجراها که بگذریم به موضوعی می‌رسیم که برای همه افراد حائز اهمیت است؛ بحث هزینه. هزینه‌ها همیشه برای مشتری مهم بوده و در نهایت روی همین موضوع مانور می‌دهد و تصمیم می‌گیرد که استفاده از خدمات شما برایش به صرفه است یا خیر. در روزهای پایانی سال، حتما تخفیفاتی را برای جذب سفارش بیشتر در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال بگویید که روی کل صورت حساب شما پنج‌درصد تخفیف داده می‌شود یا اینکه با سفارش هر 50 هزار تومان، خشکشویی یک لباس برای شما رایگان خواهد بود. به همین میزان تخفیف‌ها را درخصوص بخار و اتو نیز در نظر بگیرید.
شما باید در این روزها فرصت را غنیمت بشمارید و به مشتریان ثابت خود بیفزایید تا در طول سال از آنها بهره‌مند شوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qSktLj6P
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه