پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بعضی عقیده دارند که مدیر میانی بودن کار سختی است، برای مثال 18درصد همه مدیران میانی از نشانگان استرس رنج می برند. همان قدر که مدیر میانی بودن سخت است، کار کردن تحت نظر آنها نیز پیچیده است. مطالعه ای که اخیراً در دانشگاه وندربیلت به انجام رسید نشان داده است که تعداد زیادی از مدیران میانی ارتباط خوبی با مدیر بالایی خود ندارند و اثر آن در کل زنجیره دستور در سازمان طنین انداز می شود.

شما به عنوان مدیر سازمان نیاز به مدیر میانی ساختن از کارمندانی دارید که با شما کار می کنند. قاعدتاً شما به دنبال داشتن ارتباطی خوب با زیردستان خود هستید و این می تواند بر توانایی شما در عملکرد به عنوان یک تیم اثرگذار باشد. در گزارش زیر دستورالعمل هایی برای مدیران وجود دارد که به آنها نشان می دهد چگونه از کارمندان زیردست خود، مدیر میانی بسازند.

درهای ارتباط را باز کنید

هر تیم بزرگ فروش چگونگی ارتباط مؤثر را می داند. مطمئن شوید که درهای ارتباط را میان مدیران رده بالا و مدیران میانی خود باز کرده اید. اجازه ندهید آنها حس کنند تنها هستند، در غیر این صورت این عامل می تواند شرکت شما را از بهترین بودن دور کند. شما از اهم این ارتباطات برای برند خود آگاه هستید.

اگر شما می توانید با مشتریان خود وارد ارتباط شوید، چرا با مدیران میانی خود نتوانید؟ مشکل درجه اول مدیران برای ارتباط، نداشتن ارتباط کافی با مقامات اجرایی است. هماهنگ سازی و برنامه ریزی برای برگزاری میتینگ های منظم به گونه ای که شما را مطمئن کند همه روی هدفی یکسان کار می کنید، می تواند در برقراری ارتباط مؤثر باشد. این رویکرد یکی از روش های ساده برای محکم کردن ارتباطات است.

جهت هدایت و مدیریت سازمان خود نیازمند ارتباط با مدیران میانی خود هستید. برای این منظور به مهارت های ارتباطی بالایی نیاز دارید که بتوانید افکار و ایده های خود را با بهترین روش ممکن ارتباطی به آنها انتقال دهید. اگر شما فردی باهوش هستید ولی ازمهارت ارتباط خوبی برخوردار نیستید، نمی توانید یک مدیر خوبی باشید. با مدیران با هوش زیادی کار کرده ام که بزرگ ترین مشکل آنها عدم موفقیت در ارتباط با زیردستان شان بوده است.

توسعه مدیران میانی

شما نباید از مدیران میانی فروش انتظار داشته باشید که بدون ذره ای آموزش بتوانند بهترین فروش را از آن خود کنند. شما نمی توانید از یک دکتر انتظار داشته باشید یک عمل جراحی مغز را بدون آموزش انجام دهد! پس چگونه انتظار دارید مدیرمیانی شما بدون ابزارهای درست و آموزش قادر به انجام این کار باشد؟ مدیران میانی با حجم بالایی از وظایف و فرصت های کمی برای پیشرفت روبه رو هستند.

شما نیاز به توسعه و پرورش آنها دارید تا از این فکر که تنها هستند و جایی برای پیشرفت ندارند، جلوگیری کند. هنگامی که مدیران به احساس ناامیدی برسند، کار کردن با آنها سخت می شود. این مشکل آنها نیست، بلکه مشکلی است که شما مسبب آن شده اید. بنابراین از رشد شغلی آنها حمایت کرده و به آنها اجازه دهید که از نردبان پیشرفت شرکت بالا روند.

در این کار آنها را تنها نگذاشته و کمک شان کنید. به آنها مهارت های جدید را یاد داده و از طریق فراهم ساختن برنامه های توسعه رهبری، از آنها مدیران بهتری بسازید. در این راه انرژی گذاشته و سرمایه گذاری کنید. مطمئن باشید که توسعه این مهارت ها و ساختن مدیران کامل تر در نهایت به سود سازمان شما منجر به بهبود عملکرد سازمانی خواهد بود و نتایج آن را در بلند مدت مشاهده خواهید کرد.

زیردستان را به چالش بکشید

مدیر بودن به این معنی نیست که تمامی کارها را خودتان انجام دهید. یکی از وظایف شما به عنوان مدیر انتقال دانش خوب انجام دادن کار به دیگران است. اگر با موضوع تفویض، احساس ناراحتی می کنید، می توانید از وظایف کوچک و سپس بزرگ و بزرگ تر شروع کنید. مشکلاتی را که ممکن است سر راه شان باشد پیش بینی کرده و آموزش کافی در این رابطه را انتقال دهید.

در مسیر تفویض اختیار، شما باید امکانات و ابزارهای مناسب را در اختیار آنان قرار دهید. تفویض اختیار بدون دادن امکانات لازم نمی تواند آنان را در انجام بهتر وظایف شان یاری کند. هیچ چیزی بدتر از داشتن یک زیردست خسته و بدون انرژی نیست. اطمینان حاصل کنید که مدیران تان را به چالش می کشید تا از بهترین و بیشترین توان شان استفاده کنند و آنها از این عمل شما خوشحال خواهند شد. آنها را مجبور به اضافه کاری نکنید، فقط به چالش بکشید.

انتقال مهارت ها

آموزش، بخش حیاتی اجرای هر کسب وکاری است. احتمال دارد که شما شکلی از آموزش و کارآموزی را در طول سال های اولیه کارآفرینی خود تجربه کرده باشید. بیشتر مدیران سرمایه گذاری در برنامه های آموزشی را در پایین ترین اولویت سازمان خود قرار می دهند، مدیران میانی را اغلب فراموش می کنند و این دقیقا همان دلیلی است که سبب فرسایش این دسته از مدیران  می شود. آنها نمی دانند که دقیقا در حال حرکت به چه سمتی هستند؟ آموزش به مدیران میانی کمک می کند که بهتر از آنچه قبلا بوده اند باشند. این کار به آنها اجازه می دهد که به فرد دیگری که توانایی اش را دارند تبدیل شوند.

علاوه بر این موارد شما باید به مدیران میانی حس مفید بودن و سودمندی بدهید. یکی از ساده ترین رویکردها برای انجام این کار و همچنین صرفه جویی در هزینه ها، داشتن مدیران میانی ای است که به کارمندان شما مهارت های مدیریتی را آموزش دهند. شانس انتقال این مهارت ها به کارمندان شما می تواند پتانسیل بالقوه تبدیل شدن آنها به مدیر را افزایش دهد.

بدین ترتیب می توانید کارمندانی که بیشتر این توانایی را در خود نشان می دهند شناسایی کرده و از آنها بعداً در پست های مدیریتی خود بهره جویید. بدین ترتیب با کمک مدیران میانی خود می توان تبدیل به سازمان بهتری شوید و پایه های میان مدیر و کارمندان را محکم تر ساخته و به آنها کمک کنید که از تعارض بپرهیزند و درجهت پیشرفت یکدیگر قدم بردارند.

اختیار و کنترل بدهید

مدیران میانی در سازمان شما هستند تا کارمندان را هدایت کنند. ممکن است کارآفرینان در دام موشکافی بیفتند و این امر سبب می شود که آنها در مورد کاری که انجام می دهند سردرگم شوند. یکی از واقعیت های کارآفرینی این است که شما نیاز دارید به مدیران میانی اجازه موشکافی دهید و آنها را به کاری بگمارید که برای انجام آن استخدام شان کرده اید.

شما باید به آنها اختیار و کنترل امور حیطه خودشان را بدهید، به گونه ای که آنها احساس کنند دارای حسی متفاوت و مثبت به سازمان هستند. شاید سپردن تصمیم های مهم به مدیران میانی و اعتماد به آنها کار دشواری باشد. شاید فکر کنید دادن مسئولیت انجام کارها به این مدیران، خصوصاً آنهایی که نیاز به زمان زیادی برای بررسی و موشکافی دارد دشوار باشد. اما سعی کنید با دادن کنترل و اعتماد کردن به مهارت های آنها به این مشکل فائق آیید.

سرخوردگی و استرس

مدیران میانی اعتبار خود را از حاکمیت و اختیارشان به دست می آورند. آنها در این راه با استرس و سرخوردگی زیادی مواجه می شوند. برای آنها بسیار دشوار است که انتظار انجام چیزی متفاوت از دستورات خود داشته باشند یا آن احترامی را که در پست خود انتظار دارند دریافت نکنند.

کار کردن روی نیازها و تفکر درباره چگونگی بهبود فعالیت های روزانه یکی از امور مورد علاقه آنهاست. یک مدیر میانی شاد منجر به ایجاد محیط کاری بهتری می شود. اگر روی این موارد کار کنید، نتایج مثبت را در سازمان خود خواهید دید.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fdtBZjYl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه