سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برند اسنپ در ویدئوی تبلیغاتی سعی کرده مخاطبان را متوجه مشکلات مسافرکش های بین راهی کند و از این طریق خدمات خود را معرفی کرده و اطلاع رسانی جامعی از رویکرد خود داشته باشد. برند اسنپ این روزها حضور گسترده ای را در رسانه های اجتماعی دارد.

این برند دریکی از اقدامات تبلیغاتی خود ویدئویی را منتشر کرده و در آن با اشاره به شعار اصلی اش یعنی «اسنپ: یک کلیک تا مقصد» با مخاطبانش درباره اهدافش صحبت کرده است. این ویدئوی تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی و به صورت موشن گرافیک منتشر شده است.

«فرصت امروز» برای بررسی این ویدئوی تبلیغاتی گفت وگویی را با آرمان حسینی کارشناس بازاریابی دیجیتال و میلاد اسلامی زاد مشاور ارشد بازاریابی و روابط عمومی اسنپ و مریم ابراهیمی سرپرست موشن گرافیک برند اسنپ داشته  است که در ادامه می خوانید.

تولید محتوایی خلاقانه و باکیفیت

آرمان حسینی، کارشناس بازاریابی دیجیتال درباره روند حرکتی و استراتژی برند اسنپ در فضای مجازی و تولید محتوای این برند می گوید: اگر بخواهیم در رابطه با فعالیت شبکه های اجتماعی اسنپ صحبت کنیم، به لطف مدیر محتوایی که در این مجموعه قرار داشت شاهد فعالیت هدفمندی به خصوص در توییتر هستیم.

پاسخگویی مرتب و پیگیری مشکلات کاربران در این فضا باعث شده است که در اکثر موارد به خوبی از برند اسنپ در شبکه توییتر یاد و راجع به آن صحبت شود. همچنین در اکانت اینستاگرام، اسنپ به روزرسانی های مرتبی را انجام می دهد و تاکنون بیش از 450 محتوا را در صفحه خود منتشر کرده که نشان از اهمیت بالای تیم اسنپ برای تولید محتوا و منظم بودن تقویم محتوایی آنها دارد. اما موردی که بیشتر باید به آن توجه شود کیفیت تصاویر و خلاقیت بیشتر در تولیدهاست.

اگر تیم تولید با محدودیت نیروی انسانی و بودجه مواجه نباشد، قطعا می تواند محتواهای خلاقانه و باکیفیتی تولید کند که بیشتر مورد توجه کاربران اسنپ قرار بگیرد. همکاری با برندهای دیگر برای پروموشن های مشترک نیز از نقاط قوت اسنپ و مجموعه روماک محسوب می شود.

سرمایه گذاری روی وایرال شدن ویدئو

حسینی درباره ویدئوی تبلیغاتی اسنپ و اینکه آیا این ویدئو قابلیت وایرال شدن را دارد، می گوید: ویدئوی خوش ساختی است اما هر مخاطبی آن را برای دوستان و همکاران خود ارسال نمی کند. این سبک از ویدئوها بیشتر جنبه اطلاع رسانی در رابطه با یک محصول جدید و کارکرد آن را دارد.

بر همین اساس در نهایت یک سری کاربر علاقه مند به تکنولوژی بیشتر در اشتراک گذاری این ویدئو سهیم می شوند و عامه مردم با کنجکاوی ایجاد شده سعی در کشف اسنپ و شیوه کار با آن را دارند. به همین دلیل منطقی است خود اسنپ روی وایرال کردن این دسته از ویدئوها سرمایه گذاری کند تا افراد بیشتری در جامعه هدف تهران راجع به آن کنجکاو شوند و اپلیکیشن را نصب کنند.

انتخاب شعار خوب توسط برند

حسینی درباره شعار انتخاب شده توسط برند اسنپ و شیوه اجرای این ویدئوی تبلیغاتی می گوید: اسنپ شعار بسیار خوبی را برای خود انتخاب کرده است و جزو بهترین شعارها محسوب می شود که مفهوم و ماهیت کسب و کار را در چند کلمه به مخاطب می رساند. در رابطه با ویدئو باید گفت که یک سری پیام ها به درستی انتقال داده شده و شروع جذاب است.

در ابتدا معضلات حمل و نقل فعلی و سنتی (راننده سیگار به دست، خراب بودن ماشین، نبودن تهویه مناسب) به شکل مستقیم نشان داده می شود و در ادامه با راوی خوب و خوش صدا، مزیت های اسنپ بازگو می شود. کمااینکه این امکان وجود داشت به جای گفتن مزیت امتیازدهی، روی امنیت مسافر و دیدن پلاک و مشخصات راننده تاکید شود یا امکان سفارش در محدوده تهران پررنگ تر باشد. در انتها نیز قرار دادن لوگوی پلتفرم های مختلف یا اشاره به این موضوع، آگاهی بیشتری را برای کاربر جدید ایجاد می کند.

خوش ساخت بودن ویدئو در کنار بیان مزیت ها و معایب

حسینی درباره اینکه آیا ویدئوی موردنظر قابلیت انتشار در رسانه های مختلف را دارد یا خیر می گوید: این ویدئو با توجه به حجم مناسب و کیفیت ساخت خوب، امکان انتشار در تمامی رسانه های دیجیتال و حتی تلویزیون های تبلیغی را دارد.

خوش ساخت بودن ویدئو در کنار بیان مزیت ها و معایب باعث می شود که کاربر به قدر کافی تحریک شود و در جست وجوی این اپلیکیشن باشد. مهم ترین موضوع در انتشار این ویدئو انتخاب درست کاربران است به طوری که هر چقدر کاربران تهرانی بیشتر مورد هدف قرار بگیرند، در نهایت توجیه هزینه تبلیغی و انتشار آن در رسانه های مختلف راحت تر است.

تلاش برای تولید محتوایی تازه و متفاوت

میلاد اسلامی زاد، مشاور ارشد بازاریابی و روابط عمومی اسنپ درباره هدف و استراتژی ویدئوی تبلیغاتی برند می گوید: بدون تردید استراتژی یک محتوا را نمی توان به دور از استراتژی کلان سازمان و واحد مارکتینگ آن ارزیابی کرد. اسنپ ارزش های متعددی را برای کاربرانش خلق می کند و تمام فعالیت های ترویجی خود را حول این ارزش ها سامان می دهد. این ویدئو نیز از این قاعده مستثنی نیست و به عنوان قطعه ای از دومینوی ارزش آفرینی اسنپ قرار می گیرد.

اسلامی زاد در پاسخ به این سوال که اسنپ علاوه براین ویدئو برای شبکه های اجتماعی چه اقدامات دیگری را تدارک دیده است، می گوید: اگر رسانه های اجتماعی اسنپ را دنبال کرده باشید، می دانید که ویدئو به عنوان اصلی جدایی ناپذیر از رسانه های ما است و به طور متناوب از این گونه محتوایی بهره می بریم.

ویدئوهایی با پیام های مختلف شامل آموزش، سرگرمی ومناسبتی و علاوه بر آن، سایر انواع محتوا در شبکه های اجتماعی اسنپ منتشر می شود. تلاش تیم محتوای اسنپ همواره بر آن است که اصل نوآوری را فراموش نکرده و همیشه حرفی نو و اقدامی خلاقه را ارائه کند.

اسلامی زاد درباره برنامه های اسنپ برای وایرال شدن این ویدئو و درباره KPI (شاخص های کلیدی عملکرد) آن می گوید: فعالیت های بازاریابی در اسنپ به صورت یکپارچه طراحی و اجرا می شود. به عبارت دیگر، تمام فعالیت هایی که از اسنپ می بینید، در مسیری مشخص و مکمل یکدیگر طراحی و اجرا می شوند.

از همین رو KPIها و معیارهای ارزیابی و اندازه گیری برون داد آنها به صورت کلی تعریف و محاسبه می شود. در مورد ویدئوهای تولیدی این شرکت، کانال های توزیع متنوعی را به خدمت می گیریم و نرخ بازخورد هرکدام به فراخور ویژگی های آن متفاوت است. اما ما همیشه در تلاشیم که نرخ های درگیرسازی کاربر را در رسانه های مختلف بهبود دهیم و به عبارت بهتر، رکوردهای خودمان را بشکنیم.

انتخاب رسانه براساس محتوای تولیدی

اسلامی زاد در پاسخ به این سوال که آیا این ویدئو قرار است، فقط در شبکه اجتماعی منتشر شود و اینکه چرا از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات خود بهره برداری کرده اید، می گوید: همان طور که پیشتر عنوان شد، اسنپ خود را محدود به یک رسانه یا یک گروه از رسانه ها نمی کند. انواع رسانه های دیجیتال و کانال های توزیع به فراخور محتوا و پیامی که در آن است به خدمت گرفته می شود.

در مورد ویدئوی مورد بحث به عنوان مثال، علاوه بر شبکه های اجتماعی در رویدادی که چندی پیش به مناسبت دوسالگی اسنپ برگزار شد نیز استفاده شد که اتفاقا بازخورد خوبی را به همراه داشت. این موضوع در سایر ویدئوهای تولیدی این شرکت نیز مصداق دارد.

ویدئو، ویژگی راحت و سریع بودن سفر با اسنپ را بررسی می کند

مریم ابراهیمی، سرپرست موشن گرافیک درباره شعار ویدئوی تبلیغاتی اسنپ و طراحی آن می گوید: در اسنپ یک پیام اصلی یا  core message داریم یعنی شعار اصلی آن «اسنپ: یک کلیک تا مقصد» است. در کنار این شعار، واژه های کلیدی اصلی مجموعه شامل راحت تر بودن، سریع بودن، ارزان تر بودن و هوشمند تر بودن سفر با اسنپ قرار می گیرند.

در برنامه های تبلیغاتی و ترویجی، همواره حول یک یا چند مورد از موارد فوق، پیام مان را تنظیم می کنیم.در این ویدئو ما ویژگی راحت و سریع بودن سفر با اسنپ را بررسی کردیم و سعی به انتقال این پیام داشتیم که خوشبختانه موفق بودیم.

مریم ابراهیمی درباره مراحل ایده پردازی و اجرای ویدئوی تبلیغاتی برند اسنپ می گوید: براساس اهدافی که برای یک محتوا (در اینجا ویدئو) در نظر گرفته می شود، اتاق فکری مستقل تشکیل می شود و پس از توفان فکری حول آن و با در نظر گرفتن کلمات کلیدی و شعار اصلی یعنی «یک کلیک تا مقصد» سناریوی کلی ویدئو تولید می شود.

پس از طی مرحله دکوپاژ، استوری برد آن طراحی و مراحل اجرای فنی (شامل فیلمبرداری، صداگذاری و تدوین) طی می شود. بعد از همه این موارد کار تصویر سازی و موشن انجام می شود. در نهایت اگر خروجی نهایی انتظارات لازم را برآورده می کرد، به واحدهای مربوطه ارائه می شود تا نسبت به نشر آن در رسانه های مورد نظر اقدام شود.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fxTmS9jv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه