جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اصول بازاریابی محتوایی در توییتر

5 سال پیش ( 1397/7/24 )
پدیدآورنده : اصول بازاریابی   پدیدآورنده : بریتانی برگر   پدیدآورنده : علی آل علی  

برای بازاریاب های محتوایی، توییتر یک چالش منحصر به فرد است. به عنوان بازاریاب همه ما عاشق تولید محتوا هستیم. با این حال پلتفرم توییتر فقط امکان بارگذاری شمار محدودی از محتوا در بازه های زمانی مشخص را می دهد.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

صرف نظر از محدودیت 140 کاراکتری برای هر توییت، توییتر حال و هوایی کاملاً متفاوت با سایر شبکه های اجتماعی دارد. بی شک سایر شبکه های اجتماعی هم محدودیت کاراکتر برای کپشن دارند. با این حال اغلب آنها دامنه محدودیت را به قدری وسیع کرده اند که دیگر به چشم نمی آید.

بازاریابی محتوایی در توییتر به دلیل محدودیت های مختلف بسیار واقع گرایانه تر است. بر این اساس در اینجا با پلتفرم میزبان کاملاً متفاوت و چالش برانگیزی برای فعالیت بازاریابی مواجه هستیم. آیا ذکر دشواری و پیچیدگی فعالیت در توییتر کافی است؟ بی تردید این کار هیچ فایده ای برای شما در پی ندارد.

به همین دلیل در ادامه این مقاله به پنج اصل بنیادی در بازاریابی محتوایی در توییتر اشاره خواهم کرد.

1. یافتن مخاطب های هدف

نخستین کار ما در توییتر به منظور راه اندازی یک کمپین بازاریابی موفق یافتن مخاطب های هدف است. در هر صورت مخاطب های ما در شبکه های اجتماعی متفاوتی حضور دارند. فهم میزان مشارکت و فعالیت مخاطب ایده آل ما در توییتر به منظور مدیریت یک کمپین بازاریابی موفق حیاتی است.

به عنوان یک کارشناس حوزه بازاریابی هیچ گاه توجه به کمیت به جای کیفیت را توصیه نمی کنم. با این حال در توییتر تقریباً کار دشوار است. دلیل اصلی این قضیه بازهم مربوط به محدودیت بارگذاری مطلب در توییتر است. با چنین محدودیتی کاربران تمایل به انتشار توییت بیشتری دارند. در چنین شرایطی جلب نظر کاربران مشتاق نیازمند فعالیت بیشتری است.

یافتن کاربران علاقه مند به کسب وکارمان در توییتر بدون استفاده از ابزارهای کمکی بسیار دشوار خواهد بود. به همین دلیل در اینجا استفاده از ابزارهایی نظیر Followerwonk و هوت سویت توصیه می شود. توجه داشته باشید که این ابزارها فقط شما را در یافتن مخاطب هدف یاری خواهد کرد. بنابراین به طور کلی با ابزارهای افزودن کاربران تقلبی به صفحه مان تفاوت دارند.

2. یافتن ایده های مناسب برای محتوا

توییتر بهترین پلتفرم برای توسعه ایده های تازه است. بر این اساس به جای تمرکز بر روی محتوای تکراری و کلیشه ای باید به سراغ ایده پردازی رفت.

یکی از راهکارهای مناسب برای خلق ایده های جدید توجه به محتوای تولیدی کاربران است. به این ترتیب هم از ایده های جذاب کاربران مطلع خواهید شد و هم با توجه به ایده های مشتریان رضایت آنها را جلب خواهید کرد.

به بیانی دیگر، کاربران با نظرات و ایده های شان به طور کاملاً شفاف نوع محتوای مورد علاقه شان را به اطلاع شما می رسانند. در هر صورت بازاریابی محتوایی بر مدار سرگرمی، حل مشکلات مخاطب و پاسخگویی به پرسش های آنها جریان دارد. همچنین این فرآیند به هیچ وجه یکطرفه نیست. به این ترتیب توجه به نظرات و صدای مخاطب اهمیت بالایی پیدا می کند. اگر راهکاری به جز این را در عرصه بازاریابی دنبال کنیم، سرنوشت چندان موفقی در انتظارمان نخواهد بود.

3. توسعه محتوا

صرف نظر از توجه به نظرات کاربران، یکی دیگر از مراحل بهبود کمپین بازاریابی محتوایی در توییتر به اشتراک گذاری لینک های مختلف است. به این ترتیب شما مطالب تان در شبکه های اجتماعی مختلف را به دست کاربران خواهید رساند. در بسیاری از مواقع محتوای یک برند در یک شبکه اجتماعی خاص هرگز به گوش کاربران سایر پلتفرم ها نمی رسد. به اشتراک گذاری لینک مطالب مختلف به شما در زمینه آگاهی بخشی پیرامون مطالب تان کمک شایانی خواهد کرد. خوشبختانه توسعه محتوا در توییتر محدودیت چندانی ندارد. به این ترتیب لینک های ذیل به سادگی قابل اشتراک گذاری خواهد بود:

• به اشتراک گذاری لینک های صفحات وب سایت رسمی برندمان

• به اشتراک گذاری پیشنهادهای بازاریابی نظیر دانلودهای رایگان و تخفیف های ویژه

• استفاده دوباره از تصاویر و محتوای برندمان در شبکه های اجتماعی دیگر

• به اشتراک گذاری ویدئوهای یوتیوب، آلبوم های فیس بوک و یافتن محتوای تأثیرگذار در سایر شبکه های اجتماعی

بی شک بارگذاری مجدد محتوای مان در یک شبکه اجتماعی دیگر در ابتدا ظاهر چندان جذابی ندارد. با این حال چنین کاری توجیه منطقی قوی دارد. به این ترتیب علاوه بر ایجاد محتوای مناسب برای صفحه مان در توییتر مخاطب را نسبت به فعالیت مان در سایر شبکه های اجتماعی نیز مطلع خواهیم کرد. همچنین این کار رابطه شما و مخاطب را عمیق تر خواهد کرد. در هر صورت ما فقط برای مخاطب های مهم محتوای مان را بازنشر می کنیم.

در زمینه توسعه مطالب مان استفاده از تعرفه های توییتر نیز راهکار مناسبی خواهد بود. در اینجا باید توجه داشت که عمر مفید هر توییت 24 دقیقه است. به این ترتیب پس از گذشت 24 دقیقه توییت ما بخش زیادی از مخاطب خود را جذب کرده است. استفاده از تعرفه های توسعه دهنده توییتر برای نمایش مطلب مان به دامنه وسیع تری از کاربران شانس مان برای افزایش شمار مخاطب را افزایش خواهد داد.

به عنوان بحث پایانی این بخش باید به بازنشر مطالب و به روز رسانی شان در فواصل زمانی معین توجه داشته باشیم. به عنوان مثال پس از به اشتراک گذاری مقاله وب سایت مان باید نسبت به آپدیت آن در شبکه های اجتماعی پس از به روز رسانی مقاله توجه کنیم. این کار باعث کاربردی ماندن مطالب قدیمی ما خواهد شد. به این ترتیب مخاطب دیگر با محتوا «از رده خارج» در صفحه توییتر ما مواجه نمی شود.

خدمات نوین روزنامه  فرصت امروز در زمینه بازاریابی محتوایی را ببینید

4. تبدیل فالوورها

بی تردید ارتباط با کاربران و به اشتراک گذاری مطالب جذاب بخش زیادی از پروژه طولانی شما در جذب مخاطب را کامل خواهد کرد. با این حال توجه به یک نکته حیاتی در اینجا ضروری است. فعالیت بازاریابی در هر شکل و الگویی در نهایت باید به اقدامی عملی از سوی مخاطب ختم شود.

به عبارت دقیق، شما باید اجتماع مخاطب های تان در توییتر را به مشترکین یا خریدارهای برندتان تبدیل کنید. برای این کار راه های زیادی وجود دارد. توییتر نیز فقط یکی از ابزارهای شما در این مسیر محسوب می شود. به این ترتیب هدف گذاری شما باید با چشم انداز تبدیل فالوورهای توییتر به مشتریان برندتان صورت گیرد. در غیر این صورت فقط بودجه تان را در شبکه های اجتماعی هدر داده اید. نتیجه این هدر دادن منابع مالی نیز فقط سرگرمی مخاطب خواهد بود. پس از گذشت زمان اندکی نیز مخاطب نام برند شما را به طور کلی فراموش می کند.

یکی از راهکارهای جذاب برای تبدیل فالوورها به مشتری برندمان استفاده از قابلیت خرید درون پلتفرمی توییتر است. به این ترتیب در کنار توییت ما کادری ویژه برای کاربران به منظور سفارش خرید محصول موردنظر در کمترین زمان ممکن قرار خواهد گرفت. همچنین عضویت کاربران در خبرنامه ایمیلی برندمان نیز راهکاری خلاقانه برای اطلاع رسانی در مورد نحوه فروش محصولات و تخفیف های ویژه مان است.

به عنوان راهکار پایانی باید به اهمیت گفت وگو با مخاطب اشاره کنم. بر این اساس در بسیاری از مواقع گفت وگوی ساده و صمیمی با مخاطب هدف انگیزه وی را برای خرید دوچندان خواهد کرد. نکته مهم در خصوص گفت وگوی کاربران با برند ما ایجاد اعتماد متقابل است. به این ترتیب در صورت انتقاد کاربران نباید از جانب ما حرکت تندی صورت گیرد. در غیر این صورت کاربران انگیزه ای برای شرکت یا ادامه بحث نخواهند داشت. به منظور تقویت انگیزه کاربران تعیین جوایز برای برترین نقد یا توصیه بسیار تأثیرگذار خواهد بود. در هر صورت انتقاد از برندمان زمینه رفع آن و موفقیت در آینده را فراهم خواهد کرد.

5. برقراری ارتباط با افراد تأثیرگذار

در نهایت، شما توانایی استفاده از توییتر به شیوه های خلاقانه به منظور برقراری ارتباط با افراد تأثیرگذار در حوزه کسب وکارتان و خالق محتوای جذاب را دارید.

گام نخست در راستای تعامل با افراد تأثیرگذار توجه به کیفیت محتوای آنهاست. همانطور که پیش از این اشاره شد، به اشتراک گذاری لینک ها یک راهکار مطلوب در توییتر است. در زمینه جلب نظر افراد تأثیرگذار نیز چنین راهکاری مؤثر خواهد بود. به این ترتیب با اشتراک گذاری لینک محتوای آنها شانس خود را برای برقراری ارتباط افزایش خواهید داد. بی شک افراد تأثیرگذار نسبت به بازنشر محتوای شان از سوی شما واکنش نشان خواهند داد. معمولاً این واکنش به گونه مثبت ابراز می شود. پس از آن نوبت به صحبت در مورد همکاری گسترده می رسد. هدف از این نوع همکاری ها کمک به تولید محتوای جذاب و چشم نواز برای صفحه توییتر برندمان خواهد بود.

گام بعدی برای ارتباط با افراد تأثیرگذار در توییتر اندکی متفاوت تر است. در حقیقت این راهکار به درد افراد خجالتی می آید. بر این اساس بسیاری از برندها علاقه ای به بازنشر مطالب افراد مورد تحسین شان ندارند. در این صورت فقط کافی است به صورت مستقیم به فرد موردنظر پیام دهید. متن این پیام باید حاوی ستایش محتوای تولیدی این فرد و تقاضا برای همکاری دو جانبه باشد. به این ترتیب شما به صورتی کاملاً متفاوت شانس تان برای بارگذاری محتوای حرفه ای در توییتر را آزمایش خواهید کرد.

استفاده از تکنیک های این مقاله شاید در کوتاه مدت تأثیر مشهودی بر روی کسب وکارتان در توییتر نگذارد، اما ادامه آن در بلندمدت نتایج مطلوبی به بار خواهد آورد. توجه داشته باشید که هر توییت 140 کاراکتری شما در این فرآیند تأثیرگذار است. بنابراین هیچ توییت اضافه یا کلیشه ای را بارگذاری نکنید.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست. 

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

منبع : smarp
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/86m5LlRv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه