سه شنبه, ۲۸ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Tue, 16 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

14 ترند برتر اینستاگرام در سال 2023

11 ماه پیش ( 1402/2/9 )
نویسنده : هاگ بیوالاک   مترجم : امیر آل علی  

براساس جدیدترین آمارها بیش از 50 درصد افراد سراسر جهان، کاربران شبکه های اجتماعی هستند. همچنین به طور میانگین هر فرد بیش از دو ساعت از زمان شبانه روز خود را به این شبکه ها اختصاص می دهد که آماری قابل توجه می باشد. همچنین بیش از 90 درصد کاربران، حداقل یک صفحه تجاری را دنبال می کنند. به همین خاطر بستر برای فعالیت شبکه های اجتماعی، بسیار مهیا بوده و لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که فروش آنلاین، آینده هر کسب و کاری خواهد بود. به همین خاطر لازم است تا به مهمترین بستر حال حاضر آن که شبکه های اجتماعی هستند توجه ویژه ای را داشته باشید. در این زمینه یکی از آمارهای منفی این است که بیش از 70 درصد کسب و کارها، از شبکه های اجتماعی نهایت استفاده را ندارند و فعالیت آنها مداوم محسوب نمی شود. در این زمینه بیشتر افراد تنها روش های قدیمی را اجرا می کنند و تغییری در وضعیت خود ندارند. این امر در حالی است که همواره باید به ترندها توجه داشته باشید. این موضوع باعث می شود تا از تلاش های خود، نهایت استفاده را داشته باشید.

14 ترند برتر اینستاگرام در سال 2023

همچنین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ترندهای هر سال، با یکدیگر متفاوت بوده و نمی توانید انتظار داشته باشید که با روش های سال های قبل، عملکرد خوبی را ارائه کنید. نکته مهمی که در این بخش باید به آن توجه نمایید این است که شما در هیچ شبکه ای، تنها نبوده و رقبای زیادی وجود دارند. به همین خاطر اگر فعالیت حرفه ای و مطابق ترندها نداشته باشید، طبیعی است که به سادگی از بازار حذف خواهید شد. در این زمینه اینستاگرام امروزه به یکی از چهار شبکه اجتماعی مهم جهان تبدیل شده است که بیش از 2 میلیارد کاربر را در اختیار دارد. همچنین حمایت فیس بوک به عنوان پرمخاطب ترین شبکه جهان، باعث شده است تا در چند سال اخیر شاهد رشد فوق العاده آن باشیم. خوشبختانه امروزه امکانات خوبی برای کسب و کارها در این شبکه وجود دارد و هر برندی می تواند حتی بدون کمک آژانس های تبلیغاتی و ادمین های حرفه ای، نتایج خوبی را به دست آورد. در این راستا 14 ترند برتر اینستاگرام در سال 2023 را بررسی خواهیم کرد. 

مطلب مرتبط: ترندهای احتمالی اینستاگرام در سال 2022

1-بخش فروشگاه رشد بیشتری خواهد داشت

بخش فروشگاه رشد بیشتری خواهد داشت

نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بخش اختصاصی اینستاگرم برای فروش محصولات، رشد بالاتری را پیدا خواهد کرد و هر برندی لازم است تا از آن استفاده نماید. مزیت این بخش، امکان تگ کردن قیمت و پرداخت آنلاین محسوب می شود. این امر به مراتب ساده تر از زمانی است که افراد بخواهند برای قیمت گرفتن به دایرکت مراجعه کرده و پس از آن خرید خود را نهایی کنند. درواقع نمایش قیمت محصول، تاثیر بسزایی در افزایش تمایلات برای خرید، محسوب می شود. به همین خاطر تفاوتی ندارد که برند شما تا چه حد بزرگ و یا تازه کار محسوب می شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید بخش فروشگاه را برای خود ایجاد کرده و در آن فعالیت داشته باشید. در این بخش امکان ایجاد کالکشن های مختلف نیز وجود دارد که به بهبود تجربه کاربر، منجر می شود. برای مثال شما می توانید محصولات زمستانه خود را در یک گروه قرار دهید تا افراد دسترسی ساده تری به آن داشته باشند. یک نمونه بارز در این زمینه برند Calvin Klein می باشد که می توانید فروشگاه آن را مشاهده کرده و نسبت به اقداماتی که باید انجام شود، ایده بگیرید. 

2-اینفلوئنسرها کسب درآمد مستقیم خواهند داشت

اینفلوئنسرها کسب درآمد مستقیم خواهند داشت

تجربه بسیار موفق یوتیوب که به کاربران خود براساس تعداد فالوور و لایک، پول پرداخت می کند باعث شده است تا اینستاگرام نیز امسال به دنبال چنین طرحی باشد. این موضوع بدون شک انقلابی در این شبکه ایجاد خواهد کرد. درواقع در حالت عادی، افراد تنها می توانستند از طریق تبلیغات، کسب درآمد کنند که این موضوع بدون شک هزینه بالایی برای برندها به همراه داشت. با این حال در طرح جدید، برندها نیز می توانند با هزینه مقرون به‎صرفه تر، با هر اینفلوئنسری، همکاری نمایند. درواقع بازاریابی از این طریق، یکی از تاثیرگذارترین اقدامات محسوب می شود. دلیل این امر نیز به خاطر این موضوع است که اینفلوئنسرها، در مرکز توجه کاربران هر شبکه ای قرار دارند. تحت این شرایط این افراد به خوبی می توانند زمینه آشنایی نسبت به برند و محصولات شما را مهیا سازند. آمارها در این زمینه بیانگر آن است که بیش از 78 درصد افراد نسبت به محصولاتی که این دسته از افراد معرفی می کنند، کنجکاو می شوند. در این زمینه هنوز مشخص نیست که قوانین اینستاگرام شامل چه مواردی است. درواقع در یوتیوب شما برای شروع کسب درآمد لازم است که حداقل 1000 دنبال کننده داشته باشید و افرادی که مخاطبان بیشتری دارند، درآمد بالاتری را نیز به دست خواهند آورد. با این حال به نظر می رسد که اینستاگرام امکان کسب درآمد را برای آن دسته از کاربرانی ایجاد نماید که حداقل 10 هزار مخاطب واقعی داشته  باشند. 

مطلب مرتبط: 15 ترند برتر بازاریابی در اینستاگرام

3-توجه به میکرواینفلوئنسرها بیشتر می شود 

توجه به میکرواینفلوئنسرها بیشتر می شود

این دسته از افراد فعالیت تخصصی تر در یک حوزه مشخص دارند. به همین خاطر اقدامات آنها محبوبیت عمومی نداشته و مخاطبان آنها نیز تخصصی تر محسوب می شوند. بدون شک وجود جامعه مرتبط با کسب و کار شما می تواند باعث شود تا نتایج سریع تری را داشته باشید. همچنین همکاری کردن با این افراد، به مراتب هزینه کمتری را به همراه دارد. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که بیش از 78 درصد کسب و کارها، تجربه همکاری با میکرواینفلوئنسرها را داشته اند. همچنین به صورت میانگین یک میکرواینفلوئنسر، مخاطبان کمتر از 50 هزار نفر دارد. نکته دیگری که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که فراموش نکنید که یک میکرواینفلوئنسر، ممکن است تا چند ماه آینده به اینفلوئنسر تبدیل شود. به همین خاطر نباید تصور کنید که آنها تا آخر در همین وضعیت باقی خواهند ماند. همچنین صفحات طرفداران افراد مطرح را نیز می توان در این گروه قرار داد که خود می تواند برای برندهای کوچک تر، انتخاب خوبی باشند.  

4-لایو مورد توجه بیشتری قرار می گیرد 

لایو مورد توجه بیشتری قرار می گیرد

در یک عکس و فیلم همواره این احتمال وجود دارد که واقعیت به نمایش گذاشته نشود. درواقع انواع ویرایش های مختلف را می توان اعمال کرد. با این حال در پخش زنده، همه چیز کاملا مشخص خواهد شد و این بخش در زمینه اعتمادسازی، بالاترین حد تاثیر را به همراه دارد. به همین خاطر امسال لازم است تا به دنبال استفاده بیشتر (حداقل هفته ای یکبار) از این قابلیت باشید. در این زمینه آمارها حاکی از آن است که بیش از 80 درصد افراد ترجیح می دهند که یک ویدئو را به جای خواندن مطالب، مشاهده نمایند. همچنین تمایل برای بازدید ویدئوهای لایو، سه برابر بیشتر از مواردی است که در آن ویدئو از قبل ضبط شده است. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که لایوهای شما باید دارای سناریو و تایم بندی مشخص در کنار نور، سرعت اینترنت و کیفیت دوربین بالا باشد. 

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی در اینستاگرام برای سال 2022

5-پیام دادن در دایرکت به مهمترین عامل در ایجاد تعامل تبدیل شده است

پیام دادن در دایرکت به مهمترین عامل در ایجاد تعامل تبدیل شده است

اکر تصور می کنید که با پیام دادن به مخاطبان خود، ایجاد مزاحمت کرده اید. بدون شک سخت در اشتباه هستید. درواقع این تصور در بین افراد تشدید یافته است که صفحات تجاری به واسطه مخاطبان زیادی که دارند، پاسخگویی سریع نداشته و این موضوع باعث می شود تا افراد پرسش های خود را مطرح نکنند. تحت این شرایط پیام دادن شما حتی می تواند این موضوع را نشان دهد که تا چه اندازه شما نسبت به آنها توجه نشان داده اید. نکته مهم دیگر این است که در بخش دایرکت، شما فضای کافی برای هرگونه صحبتی را خواهید داشت. این امر در حالی است که در فضای دیگری نظیر کامنت، به علت آنکه تمامی افراد پیام را مشاهده می کنند، راحتی لازم را نداشته باشند. با این حال تعامل مداوم با تعداد مخاطبان زیاد، یک چالش جدی محسوب می شود و بدون شک زمانبر خواهد بود. در این زمینه اینستاگرام امکان پیام از پیش تعیین شده و سوالات پرتکرار را ایجاد کرده است که خود باعث می شود تا سهولت کار نیز افزایش پیدا نماید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر مخاطب، ویژگی های خاص خود را دارد. برای مثال ممکن است پیام دادن روزانه شما برای یک مخاطب جذاب به نظر برسد و مخاطب دیگر آن را آزاردهنده تلقی نماید. به همین خاطر شما باید بانک اطلاعات مشتری داشته باشید تا با هر یک از آنها، به بهترین شکل ممکن رفتار نمایید. 

6-پیگیری یک اصل مهم محسوب می شود

پیگیری یک اصل مهم محسوب می شود

اگر شما هم از آن دسته کسب و کارهایی محسوب می شوید که پس از فروش محصول مشتری را به حال خود رها می کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید که شما عملا شانس خرید مجدد را از دست داده اید. درواقع شما باید به صورت مداوم پیگیر مشتری خود باشید. اگرچه شدت این موضوع باید به مرور زمان کمتر شود، با این حال نباید به صورت کامل این موضوع را فراموش نمایید. پاسخگو بودن سریع نیز بسیار مهم بوده و فراموش نکنید که شما با این اقدامات، احترام خود به مشتری را نشان خواهید داد. در این زمینه حتی ممکن است شما به ادمین نیاز داشته باشید تا این کار را سریعا انجام دهد. 

7-بخش راهنما کاربردی تر خواهد شد 

بخش راهنما کاربردی تر خواهد شد

در این بخش شما می توانید پست های خود را در گروه های مختلف قرار دهید تا مخاطب دسترسی سریع تری به محتواهای مدنظر خود داشته باشد. با این حال آمار استفاده از این بخش در چند ماه اخیر، کاهش محسوسی را پیدا کرده و مدیران اینستاگرام اعلام کرده اند که این بخش را با امکانات بیشتری همراه خواهند کرد تا کاربردی تر شود. در این رابطه حتی ممکن است امکان سرچ کردن نیز اضافه گردد. به صورت کلی شما باید در صفحه خود، این بخش را نیز داشته باشید. این موضوع خصوصا زمانی که پست های شما بیش از 100 مورد شود، اهمیت خود را نشان خواهد داد. 

مطلب مرتبط: ترندهای برتر شبکه های اجتماعی

8-توجه به کسب و کارهای کوچک افزایش چشمگیر پیدا کرده است 

توجه به کسب و کارهای کوچک افزایش چشمگیر پیدا کرده است 

اگر تصور می کنید که در فضایی مانند اینستاگرام امکان رقابت برای کسب و کارهای کوچک با ابربرندها وجود ندارد بدون شک سخت در اشتباه هستید و میزان توجه به این نوع از کسب و کارها، رشد چشمگیری را داشته است. درواقع برندهای رایج را افراد در هر جایی مشاهده می کنند و خرید حضوری از آنها، طرفداران بیشتری را دارد. با این حال یک آنلاین شاپ کوچک، در هیچ جایی غیر از اینستاگرام پیدا نمی شود و قیمت های آنها نیز مقرون به صرفه تر محسوب می شود. به همین خاطر میزان تمایل برای همکاری با این برندها، رشدی را دارد که در سال 2023، به مراتب بیشتر هم خواهد شد. از زمان شیوع ویروس کرونا، کمپین های مختلفی برای حمایت از کسب و کارهای کوچک ایجاد شد که خود در بهبود شرایط تاثیر چشمگیری را داشته است. با این حال نکته مهمی که در این بخش باید به آن توجه نمایید این است که اعتمادسازی، مهمترین اصل در این بخش محسوب می شود. درواقع شما باید به خوبی این موضوع را اثبات نمایید که کلاهبردار نیستید و همان محصولی را به فروش می رسانید که معرفی کرده اید. درواقع مهمترین چالش کسب و کارهای آنلاین، بحث اعتمادسازی محسوب می شود. با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید با انواع اقداماتی که در این رابطه باید انجام شود، آشنا شده و اقدامات موثری را انجام دهید. 

9-استفاده از ریلز و استوری به مراتب بیشتر خواهد شد 

استفاده از ریلز و استوری به مراتب بیشتر خواهد شد

اگرچه قابلیت ریلز برای رقابت با تیک تاک معرفی شد و شامل بخشی است که در آن می توان ویدئوهای کوتاه را به اشتراک گذاشت، با این حال در ابتدا اینستاگرام ابدا موفقیتی را از این شیوه جدید خود به دست نیاورد. با این حال در سال گدشته همه چیز متفاوت شده و اضافه شدن امکانات جدید باعث افزایش تمایلات به آن شده است. همچنین الگوریتم جدید این شبکه، اهمیت ریلز را حتی از پست ها بیشتر کرده است. به همین خاطر تمامی برندها لازم است تا به صورت مداوم، ریلز تولید نمایند. برای داشتن یک ریلز موفق شما باید به دنبال نمایش خلاقانه (ترجیحا استفاده از اپلیکیشن هایی که افکت های جذاب دارند) در کنار استفاده از موزیک های ترند باشید. در این زمینه استفاده از استوری به عنوان موفق ترین طرح اینستاگرام، همچنان رشد خود را ادامه می دهد. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که باید بدانید در استوری و یا ریلز، چه نوع موضوعاتی باید به اشتراک گذاشته شود. درواقع داشتن یک جدول تولید محتوای جامع، کاربرد بسیاری برای شما خواهد داشت. 

10-صفحات تجاری محبوبیت پیدا کرده اند 

صفحات تجاری محبوبیت پیدا کرده اند

اگر تا چند سال قبل صفحات تجاری جذابیت چندانی برای مخاطب نداشتند اکنون همه چیز فرق کرده و افراد به دنبال چنین مواردی هستند. درواقع امکان مشاهده عکس و فیلم در کنار ارتباط گرفتن، خود مزیت خوبی را به همراه دارد. به همین خاطر ابدا نباید تصور کنید که به دنبال یک کسب و کار، شانس دیده شدن شما محدود خواهد بود. 

مطلب مرتبط: ترندهای احتمالی یوتیوب در سال 2022

11-IGTV تولد دوباره خواهد داشت

IGTV تولد دوباره خواهد داشت

بدون شک این بخش در دست فراموشی قرار دارد و می توان آن را یک طرح ناموفق طلقی کرد. درواقع ایده اولیه این بود که فضایی ایجاد شود تا اشتراک گذاری ویدئو خصوصا موارد طولانی، در فضایی جداگانه انجام شود. درواقع به نظر می رسید که این بخش در راستای رقابت با یوتیوب ایجاد شد. با این حال آمارهای آن کاملا فاجعه آمیز محسوب می شود. در این راستا مدیران اینستاگرام اعلام کرده اند که امکانات و سهولت استفاده از این بخش را افزایش خواهند داد و این موضوع می تواند منجر به افزایش استفاده از آن شود. به همین خاطر لازم است تا در سال 2023، به این بخش نیز توجه بیشتری داشته باشید. 

12-اکسپلور هوشمندتر خواهد شد

اکسپلور هوشمندتر خواهد شد

در حال حاضر معیار اصلی اکسپلور براساس سلایق افراد می باشد با این حال رفتن پست به این بخش، چندان ساده به نظر نمی رسد و انواع روش ها در این زمینه معرفی می شود. تحت این شرایط اینستاگرام در تلاش است تا هوش مصنوعی این بخش را ارتقا دهد. این موضوع می تواند منجر به شیوه های ساده تری برای رفتن به این بخش شود. درواقع اکسپلور در دیده شدن و افزایش چشمگیر مخاطبان، نقش چشمگیری را دارد. در این زمینه حتی ممکن است رفتن به اکسپلور در بخش پولی اینستاگرام قرار گیرد و شما با پرداخت هزینه درست به مانند نمایش تبلیغات، شانس دیده شدن خود را افزایش دهید. 

13-فیلترها بیشتر می شوند

فیلترها بیشتر می شوند

وجود فیلترها کمک خواهد کرد تا افراد سرگرمی بالاتری را در این شبکه داشته باشند. درواقع به نظر می رسد که اینستاگرام می خواهد امسال سهم بازار اسنپ چت را به طور کامل در اختیار بگیرد. در این زمینه استفاده از واقعیت افزوده، امری مهم بوده و اینستاگرام برای آن برنامه جدی دارد. این موضوع حتی می تواند برای کسب و کارها نیز به اجرا گذاشته شود. برای مثال در زمینه فروش کلاه، مشتری می تواند نمونه را بر روی سر خود مشاهده کند و پس از آن اقدام به خرید نماید. این موضوع بدون شک در کاهش تردیدهای مخاطبان برای خرید، نقش بسزایی را ایفا می کند. برای درک بهتر این موضوع، بهتر است تا به واقعیت افزوده برند ری بن در اینستاگرام توجه نمایید. 

مطلب مرتبط: درآمدزایی از اینستاگرام برای اینفلوئنسرها

14-بخش تبلیغات اینستاگرام رشد بیشتری خواهد کرد 

بخش تبلیغات اینستاگرام رشد بیشتری خواهد کرد

به عنوان آخرین ترند مهم امسال اینستاگرام باید از بخش تبلیغات آن صحبت کرد که طرح های جدیدی برای امسال دارد. درواقع امتحان کردن رایگان در کنار طرح هایی نظیر پرداخت به ازای بازدید، از جمله مواردی است که امسال اجرا می شود و فراموش نکنید که این بخش توسط خود اینستاگرام معرفی شده و موفقیت آمیز بودن آن، تضمین شده محسوب می شود. 

منبع : singlegrain
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ke1nOpdQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه