شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از مهمترین عناصر هر آشپزخانه ای یخچال است. ظاهر و همچنین فضای داخلی قطعا برای شما مهم است. بسیاری از تولیدکنندگان ، یخچال های با کیفیتی ساخته اند که علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی به آشپزخانه، ظاهری کاملا متفاوت می بخشند.

برای اینکه یخچال به درستی و به مدت طولانی کار کند باید به درستی از آن نگهداری نمود . در صورت بروز نقص در دستگاه ، تعمیر یخچال باید بلافاصله و بدون تاخیر انجام شود تا از فاسد شدن مواد غذایی موجود در آن جلوگیری شود. مهم نیست که دستگاه شما چه عیبی دارد برای آنکه خرابی های موجود در یخچال برطرف شود باید از یک تعمیرکار ماهر ، متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

هنگام تعمیر یخچال به چه نکاتی باید توجه نمود؟

در تعمیر یخچال باید دقت خاصی داشت، زیرا این دستگاه یک سیستم بسیار پیچیده از اجزا و قطعات است. اگر هر خرابی یخچال در نتیجه از بین رفتن مایع خنک کننده باشد ،با توجه به اینکه مایع خنک کننده برای محیط زیست و سلامت انسان ها مضر است نباید آن را به سادگی رها کرد.

قبل از تعمیر یخچال ابتدا باید نقطه ضعف دستگاه شناسایی شود. اگر کف زمین و پشت یخچال خیس باشد معمولاً مشکلی نیست زیرا در یخچال هایی که از سیستم یخ زدایی خودکار برخوردار هستند دارای کانالی هستند که آب یخ ذوب شده از طریق آن به پشت دستگاه هدایت می‌شود و اگر کانال مسدود شود مشکلاتی پیش می آید اما با تمیز کردن کانال به راحتی می‌ توان مشکل را برطرف نمود. سوراخ کوچک پشت یخچال نیز باید به طور دوره‌ای با یک سواب پنبه ای تمیز شود. 

اگر یخچال دائماً کار می‌ کند و داخل آن یخ زده است عمدتاً به دلیل آب بندی معیوب دستگاه می باشد و اگر ترموستات دستگاه معیوب باشد حتی اگر دمای داخلی مناسب باشد یخچال به طور مداوم کار می ‌کند .برای اطمینان از معیوب بودن ترموستات باید آن را به صورت حرفه ای بررسی و تعویض نمود.

علائم خرابی یخچال چیست؟

اگر چندین سال است که یخچال را دارید و خرابی عمده‌ای در طول این مدت نداشته است و بتازگی سیگنال های ظریفی مانند فاسد شدن مواد غذایی در یخچال، برفک زدن فریزر، سر و صدای زیاد دستگاه در حین عمل کرد ، ایجاد گرما در پشت یخچال ،بالا رفتن قبوض برق، ایجاد قطرات آب داخل دستگاه و... ایجاد شده که نشان از خرابی دستگاه می دهد باید قبل از بروز مشکلات عمده از یک مرکز معتبر که خدمات تعمیر یخچال را ارائه می دهد، کمک بگیرید.

9 نکته برای مراقبت و افزایش طول عمر یخچال

چگونه عمر یخچال خود را افزایش دهیم؟

1. در فصل تابستان و زمانی که گرما زیاد است ، ترموستات یخچال یا دمای دستگاه را بین 2-3 قرار دهید . زیرا این شرایط باعث می ‌شود که کمپرسور کمی استراحت کند و در نتیجه عمر آن طولانی می شود.

2. پس از حمل و نقل دستگاه ، یخچال را حداقل ۲ ساعت به حال خود رها کنید تا روغن کمپرسور ته نشین شود.

3. رها کردن یخچال به حال خود و روشن نکردن آن به مدت زمان طولانی یک اشتباه بزرگ است، زیرا موتور یخچال باید هر ۹۰ روز یکبار روشن شده و حداقل یک ساعت کار کند تا عمر دستگاه طولانی شود.

4. یکی از اشتباهات رایج افراد در خصوص یخچال این است که اغلب تصمیم می گیرند ترموستات دستگاه را به تنهایی تعویض کنند این مسئله باعث خرابی های جدی و غیر قابل تعمیر در دستگاه خواهد شد.

5 . در صورتی که لاستیک به خوبی آب بندی نشده باشد ، ممکن است هوای سرد از یخچال و فریزر خارج شود که باعث می شود دستگاه بیشتر کار نموده و انرژی بیشتری برای حفظ دمای مناسب استفاده کند .

به طور منظم آن را از نظر پارگی و آسیب بررسی کنید  ، در صورتی که ترک خورده یا خراب شده باشد باید آن را تعویض کنید تا بتوانید از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

6. بسیاری از افراد نمی دانند که یخ ساز های یخچال و قسمت توزیع آب معمولاً دارای فیلترهایی هستند که نیاز به تعویض دارند.

برای این کار باید دستورالعمل های سازنده یخچال را برای توصیه های خاص و اطلاعات تعویض فیلتر ، برای مدل یخچال و فریزر خود را بررسی کنید .

تعویض فیلتر ها به تمیز نگه داشتن دستگاه یخ ساز و قسمت توزیع آب کمک کرده و به عملکرد موثر این اجزا کمک می کند.

7. بسته نگه داشتن درب یخچال و فریزر یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از نگهداری مناسب آن می باشد . دلیل این امر این است که یخچال و فریزر برای حفظ دمای صحیح در صورت باز شدن مداوم درب ، باید بیشتر کار کند .

قبل از اینکه در یخچال را باز کنید به مواردی که تصمیم دارید از داخل یخچال بردارید فکر کنید و همه را در یک بازه زمانی خارج کنید ، سپس اطمینان حاصل کنید که درب یخچال را محکم بسته اید.

8. اگر یخچال و فریزر شما تراز نباشد، ممکن است درب آنها کاملاً بسته نشود ، بنابراین فشار بیشتری به موتور یخچال وارد می شود.

برای بررسی موقعیت و تراز بودن یخچال از یک ابزار هم سطح در قفسه ها استفاده کنید و پایه های یخچال را تنظیم کنید تا تعادل در هر دو طرف حفظ شود .

9. گذاشتن غذای گرم و داغ در داخل یخچال باعث افزایش دمای دستگاه و می‌شود و دستگاه برای ایجاد ثبات مجبور به کار بیشتری می‌شود .

بنابراین لازم است قبل از اینکه غذای گرم را در داخل یخچال بگذارید ابتدا اجازه دهید که خنک شود سپس آن را داخل یخچال بگذارید.

ماهان سرویس؛ مرکز تخصصی تعمیر یخچال در کرج

ماهان سرویس 15 سال در زمینه تعمیر یخچال و فریزر سابقه داشته و مجهز به تجهیزات پیشرفته عیب یابی و تعمیر یخچال در منزل است . در موارد زیر می توانید با ماهان سرویس تماس بگیرید :

نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در کرج

نمایندگی تعمیر یخچال AEG در کرج

نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در کرج

هر کجای کرج و مناطق اطراف هستید، می‌توانید برای تعمیر انواع یخچال و ساید بای ساید، با ماهان سرویس تماس بگیرید.

تلفن: ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵ – ۳۴۶۴۴۳۶۴ (۰۲۶) - www.arvandoxin.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bsZdit5K
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه