پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

ممکن است اجاق گاز لوازم اصلی پخت و پز در آشپزخانه باشد ، اما هیچ خانه‌ ای بدون مایکروویو کامل نیست . زیرا این دستگاه به شما این امکان را می دهد تا پخت و پز را در آشپزخانه و یا گرم کردن مواد غذایی را سرعت بخشیده و در زمان مورد نیاز برای این کار نیز صرفه جویی کنید.

این دستگاه ممکن است یک ابزار پخت و پز ساده به نظر برسد اما مانند تمام لوازم آشپزخانه نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.

تعمیر مایکروویو در خانه

گاهی اوقات مشکلات ایجاد شده در مایکروویو ممکن است توسط خود شما قابل برطرف شدن باشد . به همین دلیل در این مقاله به بررسی مشکلات رایجی که ممکن است خودتان بتوانید آنها را برطرف کنید پرداخته ایم . این مشکلات و خرابی های رایج شامل موارد زیر می باشند.

1. مایکروویو روشن نمی‌ شود.

تمام افراد نیاز به مایکروویوی دارند که سالم بوده و کار می‌ کند . دستگاهی که توانایی روشن شدن نداشته باشد ممکن است دچار مشکلات پیچیده یا ساده باشد.

اگر دارای مایکروویوی رومیزی هستید باید ابتدا مطمئن شوید که دستگاه به پریز برق متصل است. همچنین باید مطمئن شوید که پریز دارای برق است . شما می توانید با استفاده از یک فاز متر از وجود برق در پریز مطمئن شوید . 

در صورتی که پریز دارای برق نباشد باید از یک برقکار کمک بگیرید.

عوامل دیگری که می توانند باعث روشن نشدن مایکروویو شوند شامل خراب شدن سوئیچ درب دستگاه است . زیرا هنگامی که درب دستگاه به خوبی بسته نشود با ایجاد سیگنال ، مانع از عملکرد دستگاه می شود. در این گونه مواقع سوئیچ درب دستگاه باید تعمیر یا تعویض شود. 

همچنین خراب شدن یا از کار افتادن فیوز حرارتی از عملکرد مایکروویو جلوگیری می ‌کند.

2. سینی مایکروویو نمی چرخد. 

برای پخت یکنواخت مواد غذایی چرخش سینی مایکروویو ضروری است.  این سینی علاوه بر اینکه غذا بر روی آن قرار داده شده و مواد غذایی را پشتیبانی می کند در عین حال باید به طور پیوسته بچرخد تا غذا را از هر طرف به طور یکنواخت بپزد.   در صورتی که این صفحه نمی چرخد ممکن است مجموعه ای که باعث چرخش آن می‌شوند دچار مشکل شده باشند. 

برای برطرف کردن مشکل ، ابتدا باید از قرارداد شدن درست بشقاب بر روی این سینی اطمینان حاصل کنید ، سپس باید غلتک های زیر بشقاب را بررسی نموده و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. 

در صورتی که کوپلر جدا شده در مرکز مایکروویو ترک خورده یا شکسته باشد نیز از چرخش سینی جلوگیری می کند .  در نهایت موتور محرک را نیز از نظر جریان و اتصال بررسی کنید. 

6 اقدام برای تعمیر مایکرویو در خانه

3. مایکروویو خاموش نمی‌ شود. 

یکی از مشکلات رایجی که در دستگاه‌های مایکروویو ایجاد می شود این است که هنگامی که پخت غذا در مایکروویو تمام می شود زمان کار آن متوقف نمی‌ شود . این یک وضعیت هشدار دهنده رایج است که برای برطرف کردن آن ممکن است لازم باشد درب دستگاه را به زور باز کنید و یا آن را از برق بکشید تا از سوختن آن جلوگیری شود. 

خراب شدن سوئیچ قفل درب دستگاه یا صفحه هوشمند مایکروویو که تمام عملکردهای الکترونیکی آن مانند زمان کار کردن دستگاه را کنترل می کند ممکن است علت ایجاد این مشکل باشد. 

4. مایکروویو گرم نمی شود. 

هنگامی که سال‌ های زیادی از مایکروویو استفاده می کنید ممکن است با یک مشکل رایج در دستگاه خود روبه‌ رو شوید و آن این است که هنگام روشن کردن دستگاه ، چراغ آن روشن شده و صدا می دهد اما گرمایی ایجاد نمی شود. 

برای برطرف کردن این مشکل اولین جایی که باید به آن توجه کنید سوئیچ درب دستگاه است ، زیرا در صورت قفل نشدن درب عملکرد مایکروویو انجام نمی شود .

5. ایجاد سر و صدا در مایکروویو

چندین علت مختلف وجود دارد که می تواند باعث ایجاد سر و صدا در مایکروویو شود . اولین کار برای تشخیص و تعمیر یک صفحه مایکروویو پر سر و صدا این است که بررسی کنید که آیا صفحه دستگاه تکان می خورد یا خیر؟  اگر تکان میخورد ممکن است از کوپلر و غلتک باشد. 

اما اگر مشکل از موتور محرک یا مگنترون باشد جایگزینی آنها چالش برانگیز بوده و نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد . از جمله عوامل دیگری که باعث ایجاد سر و صدا در مایکروویو می شوند دیود ولتاژ بالا و فن خنک کننده هستند. 

6. صفحه لمسی دستگاه پاسخ نمی دهد. 

ناامید کننده ترین نوع خرابی ماکروویو زمانی است که صفحه لمسی از کار می افتد . در صورتی که صفحه لمسی شما کاملا از کار افتاده است ممکن است به دو علت باشد . ابتدا سوئیچ ممبر را بررسی کنید که میتواند پاسخگویی هر دکمه را تعیین کند. وقتی که مشکل از سوئیچ ممبر نباشد ممکن است صفحه کنترل که تمام پاسخگویی ها را کنترل می کند از کار افتاده باشد. 

ماهان سرویس مرکز تعمیر مایکروویو در کرج

در صورتی که مایکروویو شما خراب شده و می‌خواهید از افراد ماهر و متخصص در زمینه تعمیر مایکروویو کمک بگیرید و تعمیر دستگاه را به آنها بسپارید می توانید با ماهان سرویس تماس گرفته و از خدمات آنها در زمینه تعمیر انواع مایکروویو در برندهای مختلف بهره ببرید. 

نمایندگی تعمیر مایکروفر ال جی در کرج

 نمایندگی تعمیر مایکروفر سامسونگ در کرج

تعمیر مایکروفر پاناسونیک در کرج

هر کجای کرج و مناطق اطراف هستید، می‌توانید برای تعمیر انواع مایکروفر و مایکروویو ، با ماهان سرویس تماس بگیرید.
تلفن: ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵ – ۳۴۶۴۴۳۶۴ (۰۲۶) - www.arvandoxin.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/N3vB5mKt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه